Button versus Hamilton

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 18:45:13

« vorige - volgende »

Welke van de twee McLaren coureurs gaat de broedertwist winnen?

JB! Slim, foutloos, tactisch, zuinig op het rubber.
12 (44.4%)
King Lewis! Spectaculair en supersnel natuurtalent.
10 (37%)
....Weet t eg nie....
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

Figge

Beste Mensen, hoezo zwaaihand (wat volgens mij gewoon sluw handelen is) en cry-baby?
Alonso is gewoon de rijder die het hart op de tong draagt. Gecombineerd met spaans temperment komt dat soms opgefokt of zeurderig over, maar als de adrenaline uit t lijf is hij toch de rust en kalmte zelf. Realistisch vooral. Alle coureurs zijn tenslotte grote egotrippers... vooral de winnaars.
Je kunt volgens mij beter met je hand zwaaien dan (zoals Lewis wel eens doet) in aanrijding met anderen verzeild raken.

Kootje

Citaat van: Mark F1gge op 12 april 2012 - 20:41:36
Beste Mensen, hoezo cry-baby?

Vanwege zijn gedrag in z'n McLaren jaar.
Dat gepiep van 'm dat hij niet de rol van 1e rijder kreeg.
Dat Lewis voor eigen succes mocht gaan ipv in zijn dienst te rijden.
En dan heb ik 't nog niet eens over z'n gejank nadien.

Vanwege z'n reacties tijdens en na de wedstrijd tegenover Petrov in Abu Dhabi 2010.
Eigenlijk standaard reacties als meneer tegenstand krijgt uit onverwachte hoek.
Het ligt dan nooit aan hem, altijd aan de ander.

Jij noemt 't Spaans temperament dat zeurderig overkomt.
Ik noem 't gepiep, gehuil en gejank.
Cry baby dus.

Dat hij in z'n verdere analyses en/of prognoses 'n accuraat en realistische kijk hanteert veranderd daar voor mij niets aan.


Maar nogmaals, respect voor z'n prestaties.
Het is nu eenmaal één van, zoniet de beste coureur van 't pack.
Maar qua karakter kots ik van 'm.

Niels_

Ik kan anders ook een hele brief schrijven over Hamilton en zijn dwaze manier van rijden vorig seizoen. :-X Vele malen idioter dan wat Alonso na een race al dan niet te vertellen heeft.

Jozef

Maar het gaat Kootje niet om wat Alonso op de baan doet, maar hoe hij zich gedraagt naast de baan.

Edit: en wat heeft Hamilton er eigenlijk mee te maken? ;D

Niels_

#214
Dit topic gaat over Hamilton en Button, dus ik mag hier mijn mening toch geven over hem of niet? 8)

Nee maar die dingen die hij aanhaalt gebeuren ook niet elke race. Vind het daarom ook niet echt relevant dat Alonso zo afgeschilderd wordt. Dat ik Hamilton aanhaal is maar een voorbeeld: ik weet dat hij hier zo geliefd is bij de meesten, terwijl ik daar dan helemaal niets mee heb. Ik kan hem er ook als een onnozele paljas laten overkomen na de dingen die hij vorig jaar uitgestoken heeft, maar om daar nu over te blijven doorgaan... We gaan toch niet constant dingen aanhalen van 2007, zoals bij Alonso?

Ik snap trouwens ook niet wat Alonso hier in dit topic komt zoeken plots.

Kootje

Citaat van: Ńiels op 12 april 2012 - 23:37:46
Ik kan anders ook een hele brief schrijven over Hamilton en zijn dwaze manier van rijden vorig seizoen. :-X Vele malen idioter dan wat Alonso na een race al dan niet te vertellen heeft.

Doe wat je niet laten kunt.


Citaat van: Ńiels op 13 april 2012 - 02:19:14
Dit topic gaat over Hamilton en Button, dus ik mag hier mijn mening toch geven over hem of niet? 8)

Nee maar die dingen die hij aanhaalt gebeuren ook niet elke race. Vind het daarom ook niet echt relevant dat Alonso zo afgeschilderd wordt.

Of jij het relevant vindt of niet is juist niet relevant.
Als mij wordt gevraagd waarom ik 'n hekel heb aan Alonso en waarom ik hem cry baby noem, dan geef ik gewoon antwoord.
Dat jij je daardoor beledigt voelt, kan ik ook niets aan doen.


CitaatDat ik Hamilton aanhaal is maar een voorbeeld: ik weet dat hij hier zo geliefd is bij de meesten, terwijl ik daar dan helemaal niets mee heb. Ik kan hem ook als een onnozele paljas laten overkomen na de dingen die hij vorig jaar uitgestoken heeft, maar om daar nu over te blijven doorgaan... We gaan toch niet constant dingen aanhalen van 2007, zoals bij Alonso?

Als jij Hamilton 'n paljas vindt mag je dat van mij zeggen.
Als ik je dan vraag waarom, en het komt door dingen die oa in 2007 gebeurt zijn, zal je die ook aanhalen.
Ik zie je probleem niet zo.


CitaatIk snap trouwens ook niet wat Alonso hier in dit topic komt zoeken plots.

Dat heet evolutie.
En als je nu eens wat verder terugleest dan 1 reactie, dan zie je die evolutie ontstaan.

SanderD

Geloof mij, Ferando is de eerste die het toe zal geven als hij een eigen fout heeft gemaakt

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 13 april 2012 - 07:28:06
Geloof mij, Ferando is de eerste die het toe zal geven als hij een eigen fout heeft gemaakt
Het is niet dat ik je niet geloof, maar ik ben juist tegenovergestelde van mening. Dacht altijd dat Alonso juist niet snel en makkelijk zou toegeven.
Ben nooit echte Alonso fan geweest (al was hij in 2006 wel mijn favoriet voor de titel) moet ik zeggen dat ik de laatste jaren steeds meer sympathie voor hem krijg.
Maar geef Kootje ook wel gelijk over zijn gedrag tijdens en na Mclaren, had niet gehoeven.
Maar goed, als je kijkt naar aantal nationaliteiten en hun rijders, kom ik toch vaak uit dat Spanjaarden, Italianen, Brazilianen(al is Rubens daar een uitzondering van geloof ik.)  en Duitsers vaker wat feller zijn en eerder verschieten in "aggresief gedrag" (bij gebrek aan beter woord) dan bv Engelse en Finnen.
Ik heb voor zo ver ik weet(kan me vergissen want ik weet ook niet alles) nooit echt een Engelsman zo zien reageren als Schumacher, Senna, Vettel, Trulli, Piquet of Alonso.
Op zich ook niet heel veel mis, geeft ze wel weer een karakter. Maar niet mijn type coureur.

OT: Ook al ben ik onder de indruk van Button in Australië, en reed hij sterker dan ik had verwacht, kan ik me nog steeds niet helemaal aan de indruk ontdoen dat hij kleine gelukjes had waardoor Hamilton zijn race verprutst zag. En daar wil ik prestatie van Button absoluut niet te niet doen, sterker nog ik vind het ook 1 van zijn betere en sterkere races. In droog weer zo sterk rijden, waar iedereen Hamilton al als winnaar zag.
Trotse vader van Rosalie(L)

Sabai

Irvine was ook niet zo braaf en engelsman denk dat nationaliteit er weinig. Mee te maken heb

Niels_

Citaat van: Kootje op 13 april 2012 - 05:46:49
Als jij Hamilton 'n paljas vindt mag je dat van mij zeggen.
Als ik je dan vraag waarom, en het komt door dingen die oa in 2007 gebeurt zijn, zal je die ook aanhalen.
Ik zie je probleem niet zo.
Mijn probleem is dat ik je reactie serieus overdreven vindt. Mijn reactie daarop was dat misschien ook, maar goed. Heb verder niet echt zin in een pagina-lange discussie waarin we het toch niet eens worden. Jij hebt het niet voor Alonso, ik niet voor bepaalde andere rijders. So be it. :)

Folkert

Citaat van: Sabai op 13 april 2012 - 11:23:29
Irvine was ook niet zo braaf en engelsman denk dat nationaliteit er weinig. Mee te maken heb
Irvine was een Ier, en die staan bekent om hun korte lontje ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: sanderalonso op 13 april 2012 - 07:28:06
Geloof mij, Ferando is de eerste die het toe zal geven als hij een eigen fout heeft gemaakt


Tegenwoordig wel, maar in zijn jonge jaren niet hoor. Idem voor Michael Schumacher...

Kootje

Citaat van: Ńiels op 13 april 2012 - 11:46:37
Citaat van: Kootje op 13 april 2012 - 05:46:49
Als jij Hamilton 'n paljas vindt mag je dat van mij zeggen.
Als ik je dan vraag waarom, en het komt door dingen die oa in 2007 gebeurt zijn, zal je die ook aanhalen.
Ik zie je probleem niet zo.
Mijn probleem is dat ik je reactie serieus overdreven vindt. Mijn reactie daarop was dat misschien ook, maar goed. Heb verder niet echt zin in een pagina-lange discussie waarin we het toch niet eens worden. Jij hebt het niet voor Alonso, ik niet voor bepaalde andere rijders. So be it. :)

Precies.
Das ieders goed recht toch ??
Ik bedoel, je hoeft toch niet iedereen even leuk en aardig te vinden ??

Wizard

Mij boeit het niks wat coureurs doen of zeggen na een training, kwalificatie of race. Mij boeit prestatie! Mensen die Alonso hekelen om zijn temperamentvolle reactie, zouden Hamilton dan ook moeten hekelen, mits ze consequent zijn. Want ook Lewis kan behoorlijk uithalen naar andere, als het even niet wilt vlotten en wordt daardoor bestempeld als arrogant. Ik daarentegen kan slecht tegen dat diplomatiek gelul en juich coureurs, die het hart op hun tong hebben liggen, toe.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 13 april 2012 - 14:17:28
Citaat van: sanderalonso op 13 april 2012 - 07:28:06
Geloof mij, Ferando is de eerste die het toe zal geven als hij een eigen fout heeft gemaakt


Tegenwoordig wel, maar in zijn jonge jaren niet hoor. Idem voor Michael Schumacher...

En Hamilton. ;) Die is net als de jongens die jij noemt een ster in het afgeven op anderen.