Button versus Hamilton

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 18:45:13

« vorige - volgende »

Welke van de twee McLaren coureurs gaat de broedertwist winnen?

JB! Slim, foutloos, tactisch, zuinig op het rubber.
12 (44.4%)
King Lewis! Spectaculair en supersnel natuurtalent.
10 (37%)
....Weet t eg nie....
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

rafael25

Citaat van: Jozef op 18 maart 2012 - 20:56:35
Hamilton is gewoon minder lief voor zijn bandjes, logisch dat hij dan wat sneller voor de harde band kiest.

Vond het trouwens verrassend dat er door veel teams 2 keer werdt gewisseld naar de harde band. Volgens Olav Mol zou er tussen de banden 8 tiende verschil zitten, maar ik vond dat verschil niet zo groot want Hamilton reed in zn 2e stind al op hard en Button op soft en toch reed Hamilton die stind de snelste ronde...
Normaal gesproken is Zacht, Hard en laatste zacht!! Toch?

Kootje

Citaat van: rafael25 op 19 maart 2012 - 10:49:20
Citaat van: Jozef op 18 maart 2012 - 20:56:35
Hamilton is gewoon minder lief voor zijn bandjes, logisch dat hij dan wat sneller voor de harde band kiest.

Vond het trouwens verrassend dat er door veel teams 2 keer werdt gewisseld naar de harde band. Volgens Olav Mol zou er tussen de banden 8 tiende verschil zitten, maar ik vond dat verschil niet zo groot want Hamilton reed in zn 2e stind al op hard en Button op soft en toch reed Hamilton die stind de snelste ronde...
Normaal gesproken is Zacht, Hard en laatste zacht!! Toch?

Tsja, wat is normaal ??

Er waren er ook die ZACHT - ZACHT - HARD deden.
Op zich is 2x ZACHT 1x HARD, op welke volgorde ook, wel de meest gangbare manier omdat de zachte band nu eenmaal sneller is.
Maar goed, ook Alonso deed 2 stints op HARD, dus zoveel zal het hier niet uitgemaakt hebben.

rafael25


Hoewel dat idd de filosofie van McLaren is, is dat natuurlijk maar een deel van de realiteit. Er bestaat ook nog iets "een klik"... Die heeft Button meer met Withmarsh dan Lewis... Zo had Lewis dat meer met Dennis... Althans dat is misschien ook het beeld dat de media schept...
Dit soort situaties kan binnen een team zeker wel escaleren... Kijk naar Alonso vs Hamilton... Prost vs Senna...uiteindelijk gaat t dan 1 vd 2 de kop kosten. Zie Prost, zie Alonso. Beide heren waren in eerste instantie ook de favoriet van het team... Hamilton loopt het risico ook in de rijtje te komen...

Kootje

Citaat van: rafael25 op 21 maart 2012 - 13:16:11

Hoewel dat idd de filosofie van McLaren is, is dat natuurlijk maar een deel van de realiteit. Er bestaat ook nog iets "een klik"... Die heeft Button meer met Withmarsh dan Lewis... Zo had Lewis dat meer met Dennis... Althans dat is misschien ook het beeld dat de media schept...
Dit soort situaties kan binnen een team zeker wel escaleren... Kijk naar Alonso vs Hamilton... Prost vs Senna...uiteindelijk gaat t dan 1 vd 2 de kop kosten. Zie Prost, zie Alonso. Beide heren waren in eerste instantie ook de favoriet van het team... Hamilton loopt het risico ook in de rijtje te komen...

Groot verschil hierin is wel dat Button en Hamilton goede vrienden zijn, terwijl Alonso en Hamilton elkaars bloed wel konden drinken tijdens hun jaartje bij McLaren en dit bij Senna en Prost al niet veel anders was.

Jozef

Mja, Hamilton en Button zullen inderdaad niet elkaars bloed drinken maar van dat imago van "goede vrienden" geloof ik ook niet alles hoor. In Turkije 2010 rosten ze elkaar bijna de baan af, vlak nadat de Red Bulls dat hadden gedaan. Dan mag je naast de baan wel een goede babbel kunnen hebben met elkaar, op de baan gaat het er gewoon beenhard aan toe en dat zie je dan ook aan de diepe teleurstelling van Hamilton wanneer hij verslagen wordt door Button.

Kootje

Citaat van: Jozef op 21 maart 2012 - 14:19:07
Mja, Hamilton en Button zullen inderdaad niet elkaars bloed drinken maar van dat imago van "goede vrienden" geloof ik ook niet alles hoor. In Turkije 2010 rosten ze elkaar bijna de baan af, vlak nadat de Red Bulls dat hadden gedaan. Dan mag je naast de baan wel een goede babbel kunnen hebben met elkaar, op de baan gaat het er gewoon beenhard aan toe en dat zie je dan ook aan de diepe teleurstelling van Hamilton wanneer hij verslagen wordt door Button.

Dat Hammi zondag niet blij was is alleen maar goed.
De dag dat je, als coureur in 'n winnende auto, blij wordt van P3 is de dag dat je moet stoppen.

Wat Turkije betreft bewijst juist hun vriendschap.
Op de baan moet die strijd er zijn, maar zolang ze dit naast de baan kunnen relativeren zal er niet snel spanning ontstaan.
Zij lieten daar zien dat te kunnen en genoten oprecht van het geleverde gevecht.
Nee ..... ik voorzie geen problemen zoals met Alonso of Senna vs Prost het geval was.

Niels_

Er waren helemaal niet zo'n grote problemen tussen Hamilton en Alonso zoals de media liet uitschijnen. Alonso had eerder problemen met een aantal personen bij McLaren dan met Hamilton zelf.

Beide heren hebben overigens gezegd dat ze best nog wel in hetzelfde team wilden racen, enkel voegde Alonso er toen aan toe: "alleen niet bij McLaren. ;)

Jozef

Citaat van: Ńiels op 21 maart 2012 - 15:39:26
Er waren helemaal niet zo'n grote problemen tussen Hamilton en Alonso zoals de media liet uitschijnen. Alonso had eerder problemen met een aantal personen bij McLaren dan met Hamilton zelf.

1 voorval is genoeg om je ongelijk aan te tonen: Hongarije 2007, kwalificatie.

0634

Die verklaring van Alonso heb ik ook nooit zo geloofd. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat ze bepaald geen vrienden waren in die jaren.

janke

Citaat van: Kootje op 21 maart 2012 - 13:27:18
Citaat van: rafael25 op 21 maart 2012 - 13:16:11

Hoewel dat idd de filosofie van McLaren is, is dat natuurlijk maar een deel van de realiteit. Er bestaat ook nog iets "een klik"... Die heeft Button meer met Withmarsh dan Lewis... Zo had Lewis dat meer met Dennis... Althans dat is misschien ook het beeld dat de media schept...
Dit soort situaties kan binnen een team zeker wel escaleren... Kijk naar Alonso vs Hamilton... Prost vs Senna...uiteindelijk gaat t dan 1 vd 2 de kop kosten. Zie Prost, zie Alonso. Beide heren waren in eerste instantie ook de favoriet van het team... Hamilton loopt het risico ook in de rijtje te komen...

Groot verschil hierin is wel dat Button en Hamilton goede vrienden zijn, terwijl Alonso en Hamilton elkaars bloed wel konden drinken tijdens hun jaartje bij McLaren en dit bij Senna en Prost al niet veel anders was.

Of Piquet sr. en Mansell.  Maar in een topteam met louter de beste coureurs heb je dat nu eenmaal. Rivaliteit hè. Die verhalen van goede vrienden, wat moet je ermee. Racen is een egoïstische sport. Dan heb je in een race geen vriend. Alleen tegenstanders.
Some things are too important to be left in the past.

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 21 maart 2012 - 19:54:58
Die verklaring van Alonso heb ik ook nooit zo geloofd. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat ze bepaald geen vrienden waren in die jaren.

Doet me wat denken aan Vettel en Webber. Er werd van het team uit verklaard dat beide heren goed konden opschieten, ze zeiden het zelf ook. Tot dat iets later bleek dat ze van elkaar niet veel moeten hebben, en hun relatie louter professioneel is.

Wizard

Citaat van: janke op 21 maart 2012 - 22:19:40
Citaat van: Kootje op 21 maart 2012 - 13:27:18
Citaat van: rafael25 op 21 maart 2012 - 13:16:11

Hoewel dat idd de filosofie van McLaren is, is dat natuurlijk maar een deel van de realiteit. Er bestaat ook nog iets "een klik"... Die heeft Button meer met Withmarsh dan Lewis... Zo had Lewis dat meer met Dennis... Althans dat is misschien ook het beeld dat de media schept...
Dit soort situaties kan binnen een team zeker wel escaleren... Kijk naar Alonso vs Hamilton... Prost vs Senna...uiteindelijk gaat t dan 1 vd 2 de kop kosten. Zie Prost, zie Alonso. Beide heren waren in eerste instantie ook de favoriet van het team... Hamilton loopt het risico ook in de rijtje te komen...

Groot verschil hierin is wel dat Button en Hamilton goede vrienden zijn, terwijl Alonso en Hamilton elkaars bloed wel konden drinken tijdens hun jaartje bij McLaren en dit bij Senna en Prost al niet veel anders was.

Of Piquet sr. en Mansell.  Maar in een topteam met louter de beste coureurs heb je dat nu eenmaal. Rivaliteit hè. Die verhalen van goede vrienden, wat moet je ermee. Racen is een egoïstische sport. Dan heb je in een race geen vriend. Alleen tegenstanders.

Inderdaad. De sfeer kan omslaan zodra het om de worst gaat. Eén akkefietje en je hebt de vlam in de pan.

0634

Klopt, dat zou best kunnen gebeuren. Toch denk ik dat Button niet echt een ruziemaker is en gewoon zijn eigen koers volgt. Ik schat hem in als iemand die ook kan verliezen. Probleem van Senna, Prost, Piquet en Mansell enzo was dat ze dat niet konden.

Franky R.

Hm,


Hadden die twee geen clash in Canada 2011? Ok, niet echt te vergelijken met de botsing tussen Webber en Vettel in Turkije 2010...Maar ik heb het idee dat men bij McLaren er vrij dicht op zit. Vrij racen ok, maar geen geruzie of heftige teamstrijd...


Ik hoop het maar, want het zou zonde zijn als Zowel Button als Hamilton tijd en energie verspillen aan het bevechten van elkaar.

0634

Juist daarom. Ja, ze hadden een crash samen, maar het escaleerde niet.