Button versus Hamilton

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 18:45:13

« vorige - volgende »

Welke van de twee McLaren coureurs gaat de broedertwist winnen?

JB! Slim, foutloos, tactisch, zuinig op het rubber.
12 (44.4%)
King Lewis! Spectaculair en supersnel natuurtalent.
10 (37%)
....Weet t eg nie....
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 maart 2012 - 13:29:38
Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 22:27:12
Een foutloze Hamilton, hoe zeldzaam ook, is 'n klap beter dan Button.
Maar daarin geef ik gelijk zijn grootste probleem aan.
Waar Button foutloos in de rondte gaat, is Hamilton vaak te gretig.


Nou ja, zeldzaam vind ik dan net weer iets te veel van het goede.

Ik persoonlijk ook, maar dat was meer om me in te dekken.
Ik ging er namelijk al vanuit dat als ik "hoe zeldzaam ook" weggelaten zou hebben, er commentaren in de trend van: Hamilton is nooit foutloos !!! of: Hoe vaak komt dat voor ?? zou krijgen. ;)

Franky R.

Citaat van: Wizard op 10 maart 2012 - 13:30:35
Citaat van: Franky R. op 09 maart 2012 - 23:11:18
Citaat van: Wizard op 09 maart 2012 - 21:56:15
Citaat van: Franky R. op 09 maart 2012 - 17:13:27
Ik stem op Lewis Hamilton...Omdat ik nu eenmaal fan ben.

Dus kun je niet objectief zijn??


Hopelijk bedoel je dat sarcastisch? Anders heb je niet verder gelezen dan mijn eerste zin... ???

Jawel maar de eerste zin vind ik tekenent.


Ik noem het openhartig en eerlijk... :)

Folkert

Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 17:01:16
Citaat van: Wizard op 10 maart 2012 - 13:29:38
Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 22:27:12
Een foutloze Hamilton, hoe zeldzaam ook, is 'n klap beter dan Button.
Maar daarin geef ik gelijk zijn grootste probleem aan.
Waar Button foutloos in de rondte gaat, is Hamilton vaak te gretig.


Nou ja, zeldzaam vind ik dan net weer iets te veel van het goede.

Ik persoonlijk ook, maar dat was meer om me in te dekken.
Ik ging er namelijk al vanuit dat als ik "hoe zeldzaam ook" weggelaten zou hebben, er commentaren in de trend van: Hamilton is nooit foutloos !!! of: Hoe vaak komt dat voor ?? zou krijgen. ;)
Aan de andere kant, als we kijken naar 2007, zijn debuut jaar nota bene, dan zagen we hem ook zelden een fout maken. Dus hij kan het wel. Er zit nog heel veel groei in hem en hij is nog jong. Foutloos als Button zal hij denk ik nooit worden en maar goed ook. Daarom ben ik fan van Lewis. Ik ben er zeker van als bv Hamilton en Vettel vorig jaar van auto hadden gewisseld dat de prestaties ook zouden verwisselen. 

Maar Button is een coureur die ik lange tijd overschat heb gevonden. Tot 2010 eigenlijk. 2009 haalde hij zeer verdiende titel, maar in 2010 liet hij pas zien hoe goed hij was, alleen nooit de auto gekregen om het te laten zien. Zijn sterkste punt is in mijn ogen ook direct zijn zwakste punt. Rijd zuinig, rustig en clean en maakt zelden fouten als die van Hamilton. Daardoor zul je ook geen gekke dingen zien van Button, maar ook niet dat hij voor gaatjes gaat die moeilijk zijn. Al heeft hij vorig jaar goed bewezen wel te kunnen inhalen.

Ps: Jeroen, je claimde vorig jaar al dat hij meeste had ingehaald van iedereen? (als ik me niet vergis) Zo ja, weet je dit zeker of was het meer een gokje?

Wie van de 2 is beter? Puur op gevoel ga ik Hamilton kiezen, al komt Button met het jaar dichter bij.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Burorri op 11 maart 2012 - 08:14:21
Ps: Jeroen, je claimde vorig jaar al dat hij meeste had ingehaald van iedereen? (als ik me niet vergis) Zo ja, weet je dit zeker of was het meer een gokje?
Nee, geen gokje. Dat was op een bepaald moment in het jaar (ik denk halverwege ofzo, waarschijnlijk ná Canada ;)). De BBC meldde dat toen tijdens hun verslag. Vandaar.

Aan het einde van het seizoen was dat achterhaald. Ik meen dat het uiteindelijk Schumacher was die het meest heeft ingehaald. Van de topcoureurs was het nog wel Button, ergens als zesde overall ofzo. Maar precies weet ik het niet meer.

Maar okee, je kan er ook niet alles aan aflezen natuurlijk. Je kan natuurlijk stellen dat Button een goede racer is, maar je kan er bijvoorbeeld niet uit concluderen dat Vettel, die ongetwijfeld heel laag zal staan in dat staatje, dat niet is.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 11 maart 2012 - 08:52:46
Citaat van: Burorri op 11 maart 2012 - 08:14:21
Ps: Jeroen, je claimde vorig jaar al dat hij meeste had ingehaald van iedereen? (als ik me niet vergis) Zo ja, weet je dit zeker of was het meer een gokje?
Nee, geen gokje. Dat was op een bepaald moment in het jaar (ik denk halverwege ofzo, waarschijnlijk ná Canada ;)). De BBC meldde dat toen tijdens hun verslag. Vandaar.

Aan het einde van het seizoen was dat achterhaald. Ik meen dat het uiteindelijk Schumacher was die het meest heeft ingehaald. Van de topcoureurs was het nog wel Button, ergens als zesde overall ofzo. Maar precies weet ik het niet meer.

Maar okee, je kan er ook niet alles aan aflezen natuurlijk. Je kan natuurlijk stellen dat Button een goede racer is, maar je kan er bijvoorbeeld niet uit concluderen dat Vettel, die ongetwijfeld heel laag zal staan in dat staatje, dat niet is.
Ok. Ja Canada was inderdaad een sterke voor Button. Maar vroeg het me af hoe je er destijds bij kwam, kon er zelf niks over vinden.

Maar idd kun je Vettel niks daarover verwijten of beoordelen, die had gewoon een te goed jaar en hoefde 9,9 van de 10 keer niet eens in te halen. Al zegt mijn gevoel wel wat anders, Vettel zal pas kunnen laten zien dat hij het kan als hij er voor moet gaan om te winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 11 maart 2012 - 09:20:42
Maar idd kun je Vettel niks daarover verwijten of beoordelen, die had gewoon een te goed jaar en hoefde 9,9 van de 10 keer niet eens in te halen. Al zegt mijn gevoel wel wat anders, Vettel zal pas kunnen laten zien dat hij het kan als hij er voor moet gaan om te winnen.

Mwah ..... de paar keer dat hij iemand in moest halen, deed hij 't ook wel op de meest briljante manier.  ::)

Rosberg op Spa 


Alonso op Monza ...... beiden briljant.  8)


En voor de duidelijkheid: Ook ik behoorde tot de twijfelaars of hij dit wel kon.
                                     Maar die twijfel is na bovenstaande acties volledig verdwenen.  :)

Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 maart 2012 - 01:56:31
Citaat van: Wizard op 10 maart 2012 - 13:30:35
Citaat van: Franky R. op 09 maart 2012 - 23:11:18
Citaat van: Wizard op 09 maart 2012 - 21:56:15
Citaat van: Franky R. op 09 maart 2012 - 17:13:27
Ik stem op Lewis Hamilton...Omdat ik nu eenmaal fan ben.

Dus kun je niet objectief zijn??


Hopelijk bedoel je dat sarcastisch? Anders heb je niet verder gelezen dan mijn eerste zin... ???

Jawel maar de eerste zin vind ik tekenent.


Ik noem het openhartig en eerlijk... :)

Ik beticht je dan ook niet van oneerlijk zijn of niet oprecht. ;)

0634

Citaat van: Kootje op 11 maart 2012 - 10:32:07
Citaat van: Burorri op 11 maart 2012 - 09:20:42
Maar idd kun je Vettel niks daarover verwijten of beoordelen, die had gewoon een te goed jaar en hoefde 9,9 van de 10 keer niet eens in te halen. Al zegt mijn gevoel wel wat anders, Vettel zal pas kunnen laten zien dat hij het kan als hij er voor moet gaan om te winnen.

Mwah ..... de paar keer dat hij iemand in moest halen, deed hij 't ook wel op de meest briljante manier.  ::)

Rosberg op Spa 


Alonso op Monza ...... beiden briljant.  8)


En voor de duidelijkheid: Ook ik behoorde tot de twijfelaars of hij dit wel kon.
                                     Maar die twijfel is na bovenstaande acties volledig verdwenen.  :)

Bij mij niet. Dat ie het kan wist ik nl al, ze kunnen het allemaal, of hij het structureel kan, weet ik nog niet.

Folkert

Citaat van: Kootje op 11 maart 2012 - 10:32:07
Citaat van: Burorri op 11 maart 2012 - 09:20:42
Maar idd kun je Vettel niks daarover verwijten of beoordelen, die had gewoon een te goed jaar en hoefde 9,9 van de 10 keer niet eens in te halen. Al zegt mijn gevoel wel wat anders, Vettel zal pas kunnen laten zien dat hij het kan als hij er voor moet gaan om te winnen.

Mwah ..... de paar keer dat hij iemand in moest halen, deed hij 't ook wel op de meest briljante manier.  ::)

Rosberg op Spa 


Alonso op Monza ...... beiden briljant.  8)


En voor de duidelijkheid: Ook ik behoorde tot de twijfelaars of hij dit wel kon.
                                     Maar die twijfel is na bovenstaande acties volledig verdwenen.  :)
Hij kan het ook wel en heeft ook wel mooie acties laten zien. Maar zoals Jeroen al aan gaf, weet ik ook niet of hij dat structureel kan.

En hoe doet hij het straks als de auto niet de allerbeste is?




Wil niet zeggen dat hij het helemaal niet kan, maar hij is ook nog jong en vorig jaar ging alles gewoon zo van een leie dakje dat hij bijna niks fout kon doen. Ik vraag me af, als hij er echt voor moet knokken of hij dan wel magistraal er voor bij komt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 12 maart 2012 - 09:22:34
Hij kan het ook wel en heeft ook wel mooie acties laten zien. Maar zoals Jeroen al aan gaf, weet ik ook niet of hij dat structureel kan.

En hoe doet hij het straks als de auto niet de allerbeste is?




Wil niet zeggen dat hij het helemaal niet kan, maar hij is ook nog jong en vorig jaar ging alles gewoon zo van een leie dakje dat hij bijna niks fout kon doen. Ik vraag me af, als hij er echt voor moet knokken of hij dan wel magistraal er voor bij komt.

Klopt, en juist door dat soort acties had ik m'n twijfels of hij het überhaupt wel kon.
Die twijfels zijn nu weg.

Daarmee wil ik niet gelijk beweren dat hij vanaf nu alleen maar foutloos en fabelachtig in zal halen.
Dat lijkt me nu ook weer niet.
Nu rest inderdaad nog de vraag, hoe presteert hij onder druk ??
Kan hij 't dan ook nog, en weet hij dan sowieso z'n hoofd koel te houden ??
Dat heeft hij inderdaad nog niet laten zien, maar hopelijk krijgt hij daar dit jaar volop de kans voor. ;)

Enzo

Ik vind toch dat Vettel af en toe te weinig credits krijgt van sommige, filmpjes met crashes of fouten kan je van elke coureur wel opduikelen. Vettel's algehele prestatie in 2011 en in mindere maten 2010 hebben mij overtuigd van zijn kwaliteiten. Na zijn overwinning op Monza in de STR was ik al erg onder de indruk. In racesituatie lijkt hij ook erg goed uit de voeten te kunnen, getuige zijn actie op Alonso tijdens Monza 2011.

Dit is gewoon een enorm talent en kan zich goed meten met de andere. Dat gezegd hebbende, ik hoop dat het hem niet zo makkelijk afgaat dit jaar.  8)

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 11 maart 2012 - 10:50:15
Citaat van: Kootje op 11 maart 2012 - 10:32:07
Citaat van: Burorri op 11 maart 2012 - 09:20:42
Maar idd kun je Vettel niks daarover verwijten of beoordelen, die had gewoon een te goed jaar en hoefde 9,9 van de 10 keer niet eens in te halen. Al zegt mijn gevoel wel wat anders, Vettel zal pas kunnen laten zien dat hij het kan als hij er voor moet gaan om te winnen.

Mwah ..... de paar keer dat hij iemand in moest halen, deed hij 't ook wel op de meest briljante manier.  ::)

Rosberg op Spa 


Alonso op Monza ...... beiden briljant.  8)


En voor de duidelijkheid: Ook ik behoorde tot de twijfelaars of hij dit wel kon.
                                     Maar die twijfel is na bovenstaande acties volledig verdwenen.  :)

Bij mij niet. Dat ie het kan wist ik nl al, ze kunnen het allemaal, of hij het structureel kan, weet ik nog niet.
wat je zegt, ze kunnen het allemaal, de toppers zeker, anders kom je uberhaupt nooit bij een topteam in de F1 terecht. Button stond nou ook niet echt bekend als inhaalwonder, maar die had volgens mij vorig jaar de meeste inhaalactie's.
Wat houdt structureel in en wie kan dat dan wel?? Dan ga je toch al snel aan personen als Hamilton of Schumacher denken, maar dat waren nou net afgelopen jaar weer de grootste brokkenpiloten.

0634

Citaat van: monaco2011 op 12 maart 2012 - 19:57:12

wat je zegt, ze kunnen het allemaal, de toppers zeker, anders kom je uberhaupt nooit bij een topteam in de F1 terecht. Button stond nou ook niet echt bekend als inhaalwonder, maar die had volgens mij vorig jaar de meeste inhaalactie's.
Wat houdt structureel in en wie kan dat dan wel?? Dan ga je toch al snel aan personen als Hamilton of Schumacher denken, maar dat waren nou net afgelopen jaar weer de grootste brokkenpiloten.
Geen idee. Op basis van vorig jaar deed Button het goed, maar ach, er zijn er wel meer goed natuurlijk. Kobayashi kan het ook. Hamilton in vorm ook. Van Vettel zeg ik overigens niet dat hij het niet zou kunnen hoor, maar vorig jaar heeft hij wat hij in moest halen goed gedaan, maar dat was niet heel veel en met één iemand vechten om p1 is vaak toch wat anders dan door omstandigheden van achteruit naar voren knokken. Maar Vettel zal het zeker kunnen, maar hoe goed hij zich daarin verhoudt tot de andere toppers vind ik momenteel nog lastig inschatten.

T.Nuvolari

Ik weet het echt niet. Button die zich goed voelt en met een goeie knol onder z'n gat kan magistraal zijn, maar ik kan net hetzelfde zeggen van Hamilton. Hamilton heeft het voordeel van zijn leeftijd en daarom zal zijn indruk, gezien hij eigenlijk vanaf dag 0 op dit niveau acteert, op de sport waarschijnlijk iets groter zijn. Anders doet hij een Villeneuveke en zien we hem wegdeemsteren, but i think not.

0634

Wegdeemsteren? Dat is een mooi woord. :)