Button versus Hamilton

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 18:45:13

« vorige - volgende »

Welke van de twee McLaren coureurs gaat de broedertwist winnen?

JB! Slim, foutloos, tactisch, zuinig op het rubber.
12 (44.4%)
King Lewis! Spectaculair en supersnel natuurtalent.
10 (37%)
....Weet t eg nie....
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

Kootje

Een foutloze Hamilton, hoe zeldzaam ook, is 'n klap beter dan Button.
Maar daarin geef ik gelijk zijn grootste probleem aan.
Waar Button foutloos in de rondte gaat, is Hamilton vaak te gretig.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 09 maart 2012 - 21:56:15
Citaat van: Franky R. op 09 maart 2012 - 17:13:27
Ik stem op Lewis Hamilton...Omdat ik nu eenmaal fan ben.

Dus kun je niet objectief zijn??


Hopelijk bedoel je dat sarcastisch? Anders heb je niet verder gelezen dan mijn eerste zin... ???

0634

Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 22:27:12
Een foutloze Hamilton, hoe zeldzaam ook, is 'n klap beter dan Button.
Maar daarin geef ik gelijk zijn grootste probleem aan.
Waar Button foutloos in de rondte gaat, is Hamilton vaak te gretig.
Een foutloze Hamilton is geen Hamilton. Dat agressieve, dat gretige, dan altijd maar gaan, dát is Lewis Hamilton en dát vind ik zo mooi.

Fabian

Citaat van: Jeroen op 09 maart 2012 - 23:31:01
Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 22:27:12
Een foutloze Hamilton, hoe zeldzaam ook, is 'n klap beter dan Button.
Maar daarin geef ik gelijk zijn grootste probleem aan.
Waar Button foutloos in de rondte gaat, is Hamilton vaak te gretig.
Een foutloze Hamilton is geen Hamilton. Dat agressieve, dat gretige, dan altijd maar gaan, dát is Lewis Hamilton en dát vind ik zo mooi.

Dat is erg mooi en leuk om te zien, maar voor Lewis is het alleen maar moeilijker. Als F1 fan is het mooi om naar te kijken en ik kan wel genieten van een vechtende Lewis. Hij zal de foutjes wel moeten beperken om een rol te gaan spelen in het kampioenschap.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 09 maart 2012 - 23:31:01
Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 22:27:12
Een foutloze Hamilton, hoe zeldzaam ook, is 'n klap beter dan Button.
Maar daarin geef ik gelijk zijn grootste probleem aan.
Waar Button foutloos in de rondte gaat, is Hamilton vaak te gretig.
Een foutloze Hamilton is geen Hamilton. Dat agressieve, dat gretige, dan altijd maar gaan, dát is Lewis Hamilton en dát vind ik zo mooi.
ik ben ervan overtuigd dat Hamilton ook min of meer foutloos kan rijden zonder zn snelheid te verliezen. Hij moet gewoon af en toe iets meer nadenken en opletten. Zn fouten hebben niks met zn snelheid te maken en zoveel fouten als vorig jaar, dat zal m niet snel weer gebeuren. Maar goed, als er groot gat zit tussen Red Bull/McLaren en de andere teams, dan kan het qua punten wel eens lastig worden om een groot gat te slaan en dan kan één uitvalbeurt al snel weer helemaal omgooien. Button zal idd weinig punten laten liggen.

0634

O, wacht ff, vorig jaar was gewoon slecht en maakte hij veel te veel fouten, daar geniet ik niet van hoor. Het enige dat ik probeerde te zeggen is dat hij een bepaalde agressieve, aanvallende rijstijl heeft. Hij gooit en smijt met die wagen. Dát zal hij (hopelijk) nooit veranderen, want er is wat mij betreft geen rijder leuker om te zien dan LH. Maar hand in hand met dat gooi en smijt werk gaat nou eenmaal een grotere foutkans dan met bijvoorbeeld de soepele, cleane rijstijl van JB.

Zijn fouten hebben inderdaad niets met zijn snelheid te maken, maar wel enigszins met zijn rijstijl. Vorig jaar kregen de fouten echter de overhand omdat hij blijkbaar niet goed in zijn vel zat. Ik ga er van uit dat dat dit jaar veel minder zal zijn, maar als je zo'n rijstijl hebt, zal er altijd wel af en toe een foutje langskomen. En gelukkig maar, want F1 mag ook een stuk spektakel zijn en daar zorgt hij voor. Zowel positief als negatief, al was het vorig jaar net effe te vaak negatief. Maar dat komt wel goed met hem.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 10 maart 2012 - 07:53:38
O, wacht ff, vorig jaar was gewoon slecht en maakte hij veel te veel fouten, daar geniet ik niet van hoor. Het enige dat ik probeerde te zeggen is dat hij een bepaalde agressieve, aanvallende rijstijl heeft. Hij gooit en smijt met die wagen. Dát zal hij (hopelijk) nooit veranderen, want er is wat mij betreft geen rijder leuker om te zien dan LH. Maar hand in hand met dat gooi en smijt werk gaat nou eenmaal een grotere foutkans dan met bijvoorbeeld de soepele, cleane rijstijl van JB.

Zijn fouten hebben inderdaad niets met zijn snelheid te maken, maar wel enigszins met zijn rijstijl. Vorig jaar kregen de fouten echter de overhand omdat hij blijkbaar niet goed in zijn vel zat. Ik ga er van uit dat dat dit jaar veel minder zal zijn, maar als je zo'n rijstijl hebt, zal er altijd wel af en toe een foutje langskomen. En gelukkig maar, want F1 mag ook een stuk spektakel zijn en daar zorgt hij voor. Zowel positief als negatief, al was het vorig jaar net effe te vaak negatief. Maar dat komt wel goed met hem.
ben ik het niet helemaal mee eens. Zn gooi en smijtwerk is volgens mij helemaal geen probleem, hij heeft zn auto prima onder controle. Alleen in verkeer gaat ie vaak de fout in, hij moet ff iets geduldiger en oplettender zijn, verder is zn rijstijl geen probleem, hooguit voor de banden.

0634

Ik denk het wel. Ik denk dat een rijstijl met veel overstuur en een 'aggresieve' benadering van de bochten meer fouten in de hand werkt dan een soepelere, ondersturende rijstijl.

Sabai

Ik ben het toch meer met Monaco eens in deze, kijk maar naar al zijn incidenten. Was 95% van de gevallen in verkeer. Neem Monaco 2011 die race laat exact zien waarop hij zich kan verbeteren.imo

Kootje

Citaat van: Sabai op 10 maart 2012 - 10:58:44
Ik ben het toch meer met Monaco eens in deze, kijk maar naar al zijn incidenten. Was 95% van de gevallen in verkeer. Neem Monaco 2011 die race laat exact zien waarop hij zich kan verbeteren.imo

Al kun je van die 95% de helft mede aan de tegenpartij wijten, is dat wel 'n punt waar hij dit jaar iets voorzichtiger in moet zijn.
Anderzijds is dat nu net de charme van 'n Hamilton.
Het altijd gaan voor de opening, hoe klein ook, maakt hem juist 'n genot om naar te kijken.

_Makke_

Ik volg Jeroen. Hamilton schuwt geen risico's en gaat er vol voor. Hij zoekt veel vaker de limiet op dan de gemiddelde piloot. Dan horen fouten er bij. Op die manier onderscheiden de groten zich. Zij slagen er in om de foutenlast tot een minimum te beperken. Vorig jaar acteerde Hamilton ook helemaal niet op dat niveau, blijkbaar door privéproblemen.

0634

Citaat van: Sabai op 10 maart 2012 - 10:58:44
Ik ben het toch meer met Monaco eens in deze, kijk maar naar al zijn incidenten. Was 95% van de gevallen in verkeer. Neem Monaco 2011 die race laat exact zien waarop hij zich kan verbeteren.imo
O, maar er zit ook veel waarheid in. In verkeer is de foutmarge het grootst, en moet hij soms wat geduldiger zijn. Maar er zit mi ook een hoop in zijn rijstijl ingebakken.

Wizard

Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 22:27:12
Een foutloze Hamilton, hoe zeldzaam ook, is 'n klap beter dan Button.
Maar daarin geef ik gelijk zijn grootste probleem aan.
Waar Button foutloos in de rondte gaat, is Hamilton vaak te gretig.


Nou ja, zeldzaam vind ik dan net weer iets te veel van het goede.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 09 maart 2012 - 23:11:18
Citaat van: Wizard op 09 maart 2012 - 21:56:15
Citaat van: Franky R. op 09 maart 2012 - 17:13:27
Ik stem op Lewis Hamilton...Omdat ik nu eenmaal fan ben.

Dus kun je niet objectief zijn??


Hopelijk bedoel je dat sarcastisch? Anders heb je niet verder gelezen dan mijn eerste zin... ???

Jawel maar de eerste zin vind ik tekenent.

Sabai

Citaat van: Jeroen op 10 maart 2012 - 12:50:14
Citaat van: Sabai op 10 maart 2012 - 10:58:44
Ik ben het toch meer met Monaco eens in deze, kijk maar naar al zijn incidenten. Was 95% van de gevallen in verkeer. Neem Monaco 2011 die race laat exact zien waarop hij zich kan verbeteren.imo
O, maar er zit ook veel waarheid in. In verkeer is de foutmarge het grootst, en moet hij soms wat geduldiger zijn. Maar er zit mi ook een hoop in zijn rijstijl ingebakken.

Dat is zo kijk maar naar Kimi die heeft zoveel brokken gereden dat kan nooit alleen materiaal pech zijn, licht waarschijnlijk ook aan zijn rijstijl maar is ook een genot om naar te kijken als het goed gaat.