Button versus Hamilton

Gestart door 0634, 08 maart 2012 - 18:45:13

« vorige - volgende »

Welke van de twee McLaren coureurs gaat de broedertwist winnen?

JB! Slim, foutloos, tactisch, zuinig op het rubber.
12 (44.4%)
King Lewis! Spectaculair en supersnel natuurtalent.
10 (37%)
....Weet t eg nie....
5 (18.5%)

Totaal aantal stemmen: 24

0634

Dan was het ook een retorisch antwoord ;).

Wings

Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 20:17:12
Maar serieus, zo kan je het idd opvatten, maar dan neem je alles letterlijk.
Nu weet ik niet of desbetreffend persoon dit ook letterlijk zo bedoelde, misschien ook wel hem kennende (sorry Folkert ;)), maar zo vatte ik hem iig niet op.
Net zomin als dat ik dat uit jou initiele reactie opmaakte dat het juist de woorden"op z'n minst"waren waar je over viel.

Hoe dan ook, ik geef herhaaldelijk aan te reageren op minstens. Dus, als dat niks weegt, kun jij dat net zo makkelijk negeren. Tot ga je er vol op in. Dus neem jij dat net zo serieus. ;) No offence verder.

CitaatVoor de duidelijkheid, dat is dus niet wat ik beweer.
Ik denk, zeker weten kunnen we 't namelijk niet, dat LH, FA en KR van eenzelfde kaliber zijn dan SV en zijn prestaties hadden geëvenaard, en op z'n minst benaderd :P, wanneer zij de beschikking over de RBR's hadden gehad.
Maar gezien de rest van jouw reactie, geloof ik niet dat je daar 'n probleem mee hebt. ::) (behalve met Kimi dan ;D)

Ik heb er geen problemen mee maar net als Jeroen kan ik er niet echt inkomen. Maar ik heb er mee te dealen.

Wings

#392
Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 20:37:13
Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 19:24:19
Waarom staat Fernando bij jou op gelijke hoogte met Seb terwijl hij dit jaar in, 'n over het gehele seizoen genomen, mindere auto een gelijke prestatie neerlegt? Zou hij er dan niet boven horen te staan?
Tot voor kort plaatste ik Alonso net boven Vettel. Op basis van de laatste races heb ik ze nu min of meer gelijk getrokken. Ik vind nl dat Vettel, ondanks zijn zonder twijfel beter auto, een forse mate van ontwikkeling ten toon heeft gespreid. De twee laatste races waren vreselijk moeilijk voor hem, hij moest van achteren komen en onder volle WK-druk, maar hij heeft zijn mouwen opgestroopt en buitengewoon gepresteerd. Dan ben je een absolute toprijder. Dat soort dingen vind ik zwaarder wegen dan de daadwerkelijke titel zelf. Sterker, ik ben nooit een fan van hem geweest, maar ik heb van zijn racen genoten.

Precies. Dat gevoel had ik ook eerder toen de Red Bull niet vooraan mee kon. Vettel bleef maximaliseren en deed verder niet gek. Verzamelen om later de vruchten te plukken. Bovendien bewees hij dat hij zich prima kon handhaven in het middenveld in de drukte. Knap hoe hij, net als Alonso, altijd wel vooraan eindigt. Voor de rest bleven beide rekenen en knallen indien nodig. Vettel heeft een gigantische ontwikkeling meegemaakt en ook ik ben van mening dat hij zich kan meten met Alonso. Als enige. Stiekem roep ik wel eens dat de nieuwe generatie Senna en prost zich heeft gemeld.

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 28 november 2012 - 16:16:32
Citaat van: M@rc op 28 november 2012 - 12:51:52
Dat heb ik toch nergens gezegd. Die Ferrari was trouwens niet sneller dan de Red Bull, de enige reden dat Alonso en Hamilton in Abu Dhabi nog meevochten voor de wereldtitel was het falen van Red Bull en hun rijders. 15 pole posities op 19 GP's omzetten in slechts 9 overwinningen is simpelweg ondermaats.
Waarbij vermeld moet worden dat Vettel sindsdien flink gegroeid is .

Dat bestaat in mijn geval geen discussie over, Vettel staat veel verder op z'n 25 dan menig ander topper.

Figge

Helemaal mee eens. Vettel is echt super. Hoe hij zich dit jaar, na een mindere 1e seizoenshelft heeft herpakt is bewonderenswaardig.
Hij heeft op het moment dat het echt belangrijk is gepiekt. Dat kun je alleen als je echte wereldklasse bent. Waar Webber achteruit reed in de 2e helft deed Vettel er een schepje bovenop. Hij heeft mij daarmee overtuigt dat het niet alleen aan de auto ligt maar ook aan zijn kwaliteiten.
Misschien is hij de komende jaren ook wel een maatje te veel voor Alonso. Ik zie hem prestaties van dit niveau ook bij andere teams neerzetten.

Wings

Dat is nu wel de vraag ja. Hoe goed is Vettel nu eigenlijk? Vettel is jonger dan Alonso en zit nu al gelijk qua niveau. Hoe hard groeit hij nog door?

Victor Monza 2008

Citaat van: Figge op 28 november 2012 - 21:14:45
Helemaal mee eens. Vettel is echt super. Hoe hij zich dit jaar, na een mindere 1e seizoenshelft heeft herpakt is bewonderenswaardig.
Hij heeft op het moment dat het echt belangrijk is gepiekt. Dat kun je alleen als je echte wereldklasse bent. Waar Webber achteruit reed in de 2e helft deed Vettel er een schepje bovenop. Hij heeft mij daarmee overtuigt dat het niet alleen aan de auto ligt maar ook aan zijn kwaliteiten.
Misschien is hij de komende jaren ook wel een maatje te veel voor Alonso. Ik zie hem prestaties van dit niveau ook bij andere teams neerzetten.
Blijf erbij als je in je tweede seizoen met een middenmoter in de regen een GpP kunt winnen tegen al die kleppers dat heb je talent. Noem mij een andere piloot die hetzelfde gepresteerd heeft.

Figge

Zolang de auto waarin hij rijdt compititief groeit hij vrolijk door. Zolang hij niet zijn ego boven zijn team plaatst zal dit goed blijven gaan, ongeacht welk team dit is. Ik heb de indruk dat hij dit snapt. Maar goed dat is slechts een indruk. En ik ben verder niet heel vaak in de paddock te vinden om er echt een oordeel over te hebben. En het is slechts een momentopname van nu... Wie weet verandert dat komend jaar weer.

Figge

Citaat van: Victor Monza 2008 op 28 november 2012 - 21:22:05
Citaat van: Figge op 28 november 2012 - 21:14:45
Helemaal mee eens. Vettel is echt super. Hoe hij zich dit jaar, na een mindere 1e seizoenshelft heeft herpakt is bewonderenswaardig.
Hij heeft op het moment dat het echt belangrijk is gepiekt. Dat kun je alleen als je echte wereldklasse bent. Waar Webber achteruit reed in de 2e helft deed Vettel er een schepje bovenop. Hij heeft mij daarmee overtuigt dat het niet alleen aan de auto ligt maar ook aan zijn kwaliteiten.
Misschien is hij de komende jaren ook wel een maatje te veel voor Alonso. Ik zie hem prestaties van dit niveau ook bij andere teams neerzetten.
Blijf erbij als je in je tweede seizoen met een middenmoter in de regen een GpP kunt winnen tegen al die kleppers dat heb je talent. Noem mij een andere piloot die hetzelfde gepresteerd heeft.

Schumacher reed in 1992 met een Benneton naar de overwinning. Op een natte baan geloof ik.
Maar dat was met meerdere uitvallers en niet van pole naar de winst... In feite is Vettel daarmee de eerste.

Franky R.


Kootje

Citaat van: Wings op 28 november 2012 - 20:45:43
Citaat van: Kootje op 28 november 2012 - 20:17:12
Maar serieus, zo kan je het idd opvatten, maar dan neem je alles letterlijk.
Nu weet ik niet of desbetreffend persoon dit ook letterlijk zo bedoelde, misschien ook wel hem kennende (sorry Folkert ;)), maar zo vatte ik hem iig niet op.
Net zomin als dat ik dat uit jou initiele reactie opmaakte dat het juist de woorden"op z'n minst"waren waar je over viel.

Hoe dan ook, ik geef herhaaldelijk aan te reageren op minstens. Dus, als dat niks weegt, kun jij dat net zo makkelijk negeren. Tot ga je er vol op in. Dus neem jij dat net zo serieus. ;) No offence verder.

Sorry, maaruh .... offence taken, want ik zeg toch duidelijk dat dat niet is waar ik vol gas op in ging.

Ik ging in op jouw statement dat we Vettel tekort doen door te zeggen dat 'n select aantal anderen dit ook hadden gekund. Nogmaals, dat is wat ik uit jouw reactie begreep doordat het gebruik van het woordje minstens voor mij geen extra gewicht in de schaal, al heb je taaltechnisch het gelijk aan je kant wanneer je dat wel doet. Juist daarom ook kwam ik met de post dat je teveel waarde hecht aan het woord minstens toen je voor het eerst duidelijk de nadruk op dat ondertussen vervloekte woord legde. Voor die tijd heb je dat woord sowieso slechts één keer eerder in je comment gelegd (kun je imo nauwelijks herhaaldelijk noemen ook al heb je taaltechnisch wederom het gelijk aan je zijde), maar daar hechte ik idd geen belang aan om de simpele reden dat "minsten zo .... als ...." voor mij gewoon 'n uitdrukking is waarmee je aan wilt tonen dat iets of iemand dit ook had gekund. Dus bij deze voor het misverstand en de daaropvolgende zinloze discussie. Ik heb genoten, jij ook.  ;D

Citaat
CitaatVoor de duidelijkheid, dat is dus niet wat ik beweer.
Ik denk, zeker weten kunnen we 't namelijk niet, dat LH, FA en KR van eenzelfde kaliber zijn dan SV en zijn prestaties hadden geëvenaard, en op z'n minst benaderd :P, wanneer zij de beschikking over de RBR's hadden gehad.
Maar gezien de rest van jouw reactie, geloof ik niet dat je daar 'n probleem mee hebt. ::) (behalve met Kimi dan ;D)

Ik heb er geen problemen mee maar net als Jeroen kan ik er niet echt inkomen. Maar ik heb er mee te dealen.

DOE DAT DAN OOK !!!  >:(

;D ;D ;D ;D  GEINTJE !!!  ;D ;D ;D ;D


Overigens is de discussie nu al 'n andere kant op geëvolueerd, dus wat mij betreft laten we 't hierbij.
Ik zeg: Tot de volgende discussie, zinloos of zinvol .... maakt mij niet uit.  :D

T.Nuvolari

Citaat van: Victor Monza 2008 op 28 november 2012 - 21:22:05
Citaat van: Figge op 28 november 2012 - 21:14:45
Helemaal mee eens. Vettel is echt super. Hoe hij zich dit jaar, na een mindere 1e seizoenshelft heeft herpakt is bewonderenswaardig.
Hij heeft op het moment dat het echt belangrijk is gepiekt. Dat kun je alleen als je echte wereldklasse bent. Waar Webber achteruit reed in de 2e helft deed Vettel er een schepje bovenop. Hij heeft mij daarmee overtuigt dat het niet alleen aan de auto ligt maar ook aan zijn kwaliteiten.
Misschien is hij de komende jaren ook wel een maatje te veel voor Alonso. Ik zie hem prestaties van dit niveau ook bij andere teams neerzetten.
Blijf erbij als je in je tweede seizoen met een middenmoter in de regen een GpP kunt winnen tegen al die kleppers dat heb je talent. Noem mij een andere piloot die hetzelfde gepresteerd heeft.

Fisichella, Hill(bijna), Senna(bijna), Maldonado, etc... Niet allemaal in de regen, maar kom.

0634

Citaat van: Victor Monza 2008 op 28 november 2012 - 21:22:05
Citaat van: Figge op 28 november 2012 - 21:14:45
Helemaal mee eens. Vettel is echt super. Hoe hij zich dit jaar, na een mindere 1e seizoenshelft heeft herpakt is bewonderenswaardig.
Hij heeft op het moment dat het echt belangrijk is gepiekt. Dat kun je alleen als je echte wereldklasse bent. Waar Webber achteruit reed in de 2e helft deed Vettel er een schepje bovenop. Hij heeft mij daarmee overtuigt dat het niet alleen aan de auto ligt maar ook aan zijn kwaliteiten.
Misschien is hij de komende jaren ook wel een maatje te veel voor Alonso. Ik zie hem prestaties van dit niveau ook bij andere teams neerzetten.
Blijf erbij als je in je tweede seizoen met een middenmoter in de regen een GpP kunt winnen tegen al die kleppers dat heb je talent. Noem mij een andere piloot die hetzelfde gepresteerd heeft.

Die auto was dat weekend geen middenmotor hoor. Kom, bourdais mocht geloof ik als vierde starten en dat was echt geen supercoureur.

Jehoentelaar

Ik denk, gezien de prestaties van Bourdais buiten de F1*, dat het meer de auto was i.c.m. het talent dat beide STR-coureurs destijds hadden. Maar details.

Folkert

Citaat van: Figge op 28 november 2012 - 21:14:45
Helemaal mee eens. Vettel is echt super. Hoe hij zich dit jaar, na een mindere 1e seizoenshelft heeft herpakt is bewonderenswaardig.
Hij heeft op het moment dat het echt belangrijk is gepiekt. Dat kun je alleen als je echte wereldklasse bent. Waar Webber achteruit reed in de 2e helft deed Vettel er een schepje bovenop. Hij heeft mij daarmee overtuigt dat het niet alleen aan de auto ligt maar ook aan zijn kwaliteiten.
Misschien is hij de komende jaren ook wel een maatje te veel voor Alonso. Ik zie hem prestaties van dit niveau ook bij andere teams neerzetten.
Dat Vettel groots is, is natuurlijk duidelijk. Dat wil ik ook helemaal niet ontkennen, maar hij heeft wel het geluk 4 jaar op rij de beste auto te hebben. 1ste helft is kenmerkend voor Vettel. Gaat het niet zoals hij wilt, is het etter en geeft hij andere de schuld van een ongeluk. Dat hij in het 2de deel van het seizoen groeide, kwam voornamelijk door de auto. Zolang de auto's waar tegen hij strijd gelijk waardig zijn, zal hij zeker niet een maatje te groot zijn voor Alonso of Hamilton. Daar ben ik absoluut zeker van. Bij andere teams zal hij dit prestatie niveau ook volhouden, mits hij absolute nr 1 status heeft.
Trotse vader van Rosalie(L)