Poll: Welke team zet jij op één?

Gestart door Enzo, 25 februari 2012 - 20:19:08

« vorige - volgende »

Hoe is de krachtsverhouding momenteel?

Red Bull
McLaren
Ferrari
Mercedes
Lotus

0634

Daar ga je wel de fout in Kootje. McLaren wint alles dit jaar.

Hamilton en Button worden zelfs 1 en 2 in het klassement.

Enzo

Nope, daar zit jij fout Jeroen!
Merc gaat ook twee races winnen dit jaar!  8)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 11 maart 2012 - 09:26:49
Daar ga je wel de fout in Kootje. McLaren wint alles dit jaar.

Hamilton en Button worden zelfs 1 en 2 in het klassement.

Dat is 'n fout die ik graag toe wil geven.  ;)


Citaat van: Enzo op 11 maart 2012 - 09:53:08
Nope, daar zit jij fout Jeroen!
Merc gaat ook twee races winnen dit jaar!  8)

Ook dat vind ik 'n prima scenario.  ;D

Wizard

Nou, ik ben het maar gaan opzoeken want anders komen we er toch niet uit:

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/202115/dennis-geen-onnodige-risico-s-voor-constructeurstitel/

CitaatMcLaren-teambaas Ron Dennis is erg duidelijk: de coureurstitel is veel belangrijker dan de titel bij de constructeurs. Het Britse team moet een achterstand van elf punten op Ferrari goedmaken om bij de constructeurs te zegevieren, maar als dit betekent dat Lewis Hamilton te veel risico moet nemen en zijn titel bij de coureurs ermee kan verspelen, neemt Dennis dat risico liever niet.

"Het eerste doel in de Grand Prix-racerij blijft altijd de coureurstitel. De constructeurstitel is slechts het tweede doel", liet Dennis aan de Britse krant The Times weten. "Zo leiden we het team ook. Natuurlijk proberen we wel te winnen bij de constructeurs, want dit zorgt voor meer inkomen. Ons is het echter niet om het geld te doen, maar om het winnen. Als je succesvol bent, komt het geld vanzelf wel."

In het coureurskampioenschap verdedigt Hamilton zondag een voorsprong van zeven punten op Ferrari-coureur Felipe Massa.

Lijkt me duidelijk nu.

0634

Citaat van: Enzo op 11 maart 2012 - 09:53:08
Nope, daar zit jij fout Jeroen!
Merc gaat ook twee races winnen dit jaar!  8)
Met 'alles' winnen, bedoelde ik beide titels ;).

McLaren gaat niet alle races winnen, maar Merc zal helaas voor jou ook nimmer zegevieren. Een podium, hooguit ...

0634

Citaat van: Wizard op 11 maart 2012 - 10:42:51
Nou, ik ben het maar gaan opzoeken want anders komen we er toch niet uit:

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/202115/dennis-geen-onnodige-risico-s-voor-constructeurstitel/

CitaatMcLaren-teambaas Ron Dennis is erg duidelijk: de coureurstitel is veel belangrijker dan de titel bij de constructeurs. Het Britse team moet een achterstand van elf punten op Ferrari goedmaken om bij de constructeurs te zegevieren, maar als dit betekent dat Lewis Hamilton te veel risico moet nemen en zijn titel bij de coureurs ermee kan verspelen, neemt Dennis dat risico liever niet.

"Het eerste doel in de Grand Prix-racerij blijft altijd de coureurstitel. De constructeurstitel is slechts het tweede doel", liet Dennis aan de Britse krant The Times weten. "Zo leiden we het team ook. Natuurlijk proberen we wel te winnen bij de constructeurs, want dit zorgt voor meer inkomen. Ons is het echter niet om het geld te doen, maar om het winnen. Als je succesvol bent, komt het geld vanzelf wel."

In het coureurskampioenschap verdedigt Hamilton zondag een voorsprong van zeven punten op Ferrari-coureur Felipe Massa.

Lijkt me duidelijk nu.

Nou, ik zal me niet in de discussie mengen hoor, ik zeg niet dat je (on) gelijk hebt, maar dit is erg oud en dit is maar één teambaas.

Ik heb wel altijd begrepen dat het voor teams die niet direct om de titel vechten altijd erg belangrijk is om hoog te eindigen bij de constructeurs. Zo vochten er afgelopen jaar een paar teams om plek 5 geloof ik.

Kootje

Citaat van: Wizard op 11 maart 2012 - 10:42:51
Nou, ik ben het maar gaan opzoeken want anders komen we er toch niet uit:

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/202115/dennis-geen-onnodige-risico-s-voor-constructeurstitel/

CitaatMcLaren-teambaas Ron Dennis is erg duidelijk: de coureurstitel is veel belangrijker dan de titel bij de constructeurs. Het Britse team moet een achterstand van elf punten op Ferrari goedmaken om bij de constructeurs te zegevieren, maar als dit betekent dat Lewis Hamilton te veel risico moet nemen en zijn titel bij de coureurs ermee kan verspelen, neemt Dennis dat risico liever niet.

"Het eerste doel in de Grand Prix-racerij blijft altijd de coureurstitel. De constructeurstitel is slechts het tweede doel", liet Dennis aan de Britse krant The Times weten. "Zo leiden we het team ook. Natuurlijk proberen we wel te winnen bij de constructeurs, want dit zorgt voor meer inkomen. Ons is het echter niet om het geld te doen, maar om het winnen. Als je succesvol bent, komt het geld vanzelf wel."

In het coureurskampioenschap verdedigt Hamilton zondag een voorsprong van zeven punten op Ferrari-coureur Felipe Massa.

Lijkt me duidelijk nu.

Momentopname.  ::)

Hun daden bewijzen het tegendeel.
Maar goed, ik ben klaar met deze discussie, hij leid nergens toe.
Wellicht heb je gelijk en zit ik er naast, who cares ??  ..... ik niet iig  ;D

Wizard

Deze vind ik écht enorm flauw. Nu ik gewoon keihard bewijs afgeef ga je geen eens toegeven en blijf je voet bij stuk houden om vervolgens wegwuivend de discussie te verlaten. Sorry Kootje, ik had je véél hoger ingeschat. Hiermee stel je teleur.

Kootje

Citaat van: Wizard op 11 maart 2012 - 11:07:23
Deze vind ik écht enorm flauw. Nu ik gewoon keihard bewijs afgeef ga je geen eens toegeven en blijf je voet bij stuk houden om vervolgens wegwuivend de discussie te verlaten. Sorry Kootje, ik had je véél hoger ingeschat. Hiermee stel je teleur.

Hoezo dan keihard bewijs ??
Oke, over dat seizoen heeft hij dat inderdaad gezegd, dat heb je nu bewezen.
Het bewijs dat dit ook hun filosofie is, is daarmee niet gegeven.
Momentopname, meer niet.

Daarbij is dit maar één ex-teambaas, zoals Jeroen ook al aangaf.
Dus zelfs als je gelijk hebt inzake McLaren anno 2008, dan nog zegt dit niets over McLaren anno nu, laat staan de overige teams.
Maar aangezien ik het tegendeel net zo min kan bewijzen, en al helemaal niet de intentie heb om me in de archieven te gaan storten om m'n gelijk maar te halen, trek ik me idd terug uit de discussie.

Sorry als ik je daarmee teleurstel.  :-[ :-\ :'(

Wizard

Citaat van: Kootje op 11 maart 2012 - 11:19:38
Hoezo dan keihard bewijs ??
Oke, over dat seizoen heeft hij dat inderdaad gezegd, dat heb je nu bewezen.

Ik zal Ron Dennis citeren: "Het eerste doel in de Grand Prix-racerij blijft altijd de coureurstitel. De constructeurstitel is slechts het tweede doel" Hier kun je gewoonweg niet aan tornen. Nergens wordt specifiek verwezen naar een seizoen (alsof het per seizoen verandert), integendeel, Ron Dennis geeft aan wat het primaire doel is en blijft van de racerij. Gewoon heel strak en duidelijk wat hiermee wordt bedoeld.

CitaatHet bewijs dat dit ook hun filosofie is, is daarmee niet gegeven.
Momentopname, meer niet.

Natuurlijk, want de doelstelling van de sport verandert van dag tot dag. ::) Ik snap niet dat je blijft volharden terwijl een Ron Dennis zelf uitlegt wat het primaire doel is van F1. Wil je nu écht Ron Dennis gaan tegenspreken en doen alsof jij de wijsheid in pacht heb en Ron Dennis één of andere debiel is?? Schijnbaar is toegeven Nederlands voor gevorderden.

CitaatDaarbij is dit maar één ex-teambaas, zoals Jeroen ook al aangaf.
Dus zelfs als je gelijk hebt inzake McLaren anno 2008, dan nog zegt dit niets over McLaren anno nu, laat staan de overige teams.
Maar aangezien ik het tegendeel net zo min kan bewijzen, en al helemaal niet de intentie heb om me in de archieven te gaan storten om m'n gelijk maar te halen, trek ik me idd terug uit de discussie.

Sorry als ik je daarmee teleurstel.  :-[ :-\ :'(

Ah, eerst hebben we het over 'vanaf 1994' en nu ik aantoon dat bij McLaren de coureurstitel het primair doel was gaan we doen alsof het pas na het vertrek van Ron Dennis is verandert. Postings-lang plemp je neer over hoe zeker jij er van bent dat McLaren meer geeft om de constructeurstitel, je noemt voorbeelden die allen betrekking hebben op deze eeuw inclusief RD aan het roer, en als ik dan aantoon dat ook McLaren de coureurstitel belangrijker vind dan de constructeurs en dit slechts het secundaire doel is wil je een compleet andere wind laten waaien en ga je hardop twijfelen of het doel inmiddels verandert is?

Sorry, ik ben uitgepraat met je. Als je feiten compleet in de wind gaat slaan en je eigen waarheid als enige waarheid ziet hoeft het voor mij niet meer. Voor mijn idee heb ik, omdat ik je met mijn eigen tekst en uitleg niet kon overtuigen, aan de hand van citaten van Ron Dennis, aangetoond dat de rijderstitel weldegelijk het primaire doel is van de F1, of als je het héél letterlijk wilt nemen, van McLaren. Als jij daar nog steeds niet aan wilt geloven, zelfs niet uit de mond van een teambaas (want hij was teambaas toen hij dit uitsprak) kan ik er ook niks meer mee. Dan blijf je maar bij je eigen waarheid. Daarmee sluit ik deze discussie af.

Kootje

#205
Citaat van: Wizard op 11 maart 2012 - 11:54:49
Ik zal Ron Dennis citeren: "Het eerste doel in de Grand Prix-racerij blijft altijd de coureurstitel. De constructeurstitel is slechts het tweede doel"

Ik kan lezen.
Ik weet wat hij daar gezegd heeft.

CitaatHier kun je gewoonweg niet aan tornen. Nergens wordt specifiek verwezen naar een seizoen (alsof het per seizoen verandert), integendeel, Ron Dennis geeft aan wat het primaire doel is en blijft van de racerij. Gewoon heel strak en duidelijk wat hiermee wordt bedoeld.

Ik torn ook niet aan die uitspraak, ik plaats hem alleen in het moment.
Dat hij op dat specifieke moment die uitspraak doet, zegt helemaal niets over hun filosofie op zich.
Het gebruik van het woord ALTIJD is voor mij iig geen onomstotelijk bewijs dat dit ook echt hun filosofie is.
Ik heb namelijk vaker teambazen dingen horen roepen, die ze in hun daden tegenspraken.
Denk daarbij bijvoorbeeld aan Horner die zegt NOOIT teamorders uit te vaardigen om vervolgens Webber te verbieden Vettel aan te vallen.


CitaatNatuurlijk, want de doelstelling van de sport verandert van dag tot dag. ::)

Niet van dag tot dag, maar doelstellingen kunnen wel degelijk gedurende 'n seizoen veranderen.
Als het halen van de constructeurstitel praktisch niet meer haalbaar is, is het logisch dat je die doelstelling laat varen.


CitaatIk snap niet dat je blijft volharden terwijl een Ron Dennis zelf uitlegt wat het primaire doel is van F1. Wil je nu écht Ron Dennis gaan tegenspreken en doen alsof jij de wijsheid in pacht heb en Ron Dennis één of andere debiel is??

Ik spreek hem helemaal niet tegen, maar trek de waarde van die woorden in twijfel.
Op dat moment zal hij het best gemeend hebben, maar of dit ook echt hun filosofie is trek ik idd nog steeds in twijfel.
Het tegendeel is hiermee voor mij iig nog steeds niet bewezen omdat dit 'n momentopname bedraagt, en niet 'n antwoord op 'n directe vraag over hun filosofie aangaande deze materie.


CitaatSchijnbaar is toegeven Nederlands voor gevorderden.

Jij kan 't weten.  ::)


CitaatAh, eerst hebben we het over 'vanaf 1994'

Dat ging over het gebruik van teamorders, niet over de waarde die teams hechten aan de beide titels.


Citaaten nu ik aantoon dat bij McLaren de coureurstitel het primair doel was gaan we doen alsof het pas na het vertrek van Ron Dennis is verandert. Postings-lang plemp je neer over hoe zeker jij er van bent dat McLaren meer geeft om de constructeurstitel, je noemt voorbeelden die allen betrekking hebben op deze eeuw inclusief RD aan het roer, en als ik dan aantoon dat ook McLaren de coureurstitel belangrijker vind dan de constructeurs en dit slechts het secundaire doel is wil je een compleet andere wind laten waaien en ga je hardop twijfelen of het doel inmiddels verandert is?

Nee hoor, ik ben nog steeds niet overtuigd dat het hun überhaupt primair om het WDC gaat.
Daarnaast claim ik helemaal niet dat de visie sinds zijn vertrek veranderd IS, maar geef ik alleen aan dat dit tot de mogelijkheden behoort.


CitaatSorry, ik ben uitgepraat met je. Als je feiten compleet in de wind gaat slaan en je eigen waarheid als enige waarheid ziet hoeft het voor mij niet meer. Voor mijn idee heb ik, omdat ik je met mijn eigen tekst en uitleg niet kon overtuigen, aan de hand van citaten van Ron Dennis, aangetoond dat de rijderstitel weldegelijk het primaire doel is van de F1, of als je het héél letterlijk wilt nemen, van McLaren.

Zelfs dan dus alleen van McLaren.
Sir Frank Williams heeft ooit gezegd geen reet om het WDC te geven, maar juist het WCC te prefereren.
Ik ga die quote echt niet opzoeken voor je, omdat ik daar A: Geen zin in heb. en B: Niet weet wanneer hij dit precies riep (zou 'n te lange zoektocht worden), maar dat zegt dan toch minstens dat niet ieder team die visie hanteerd.
Dat ik wat McLaren betreft ernaast zit (daar vanuitgaande) betekend dus niet automatisch dat mijn complete visie omtrend dit topic fout is.
Waar jij je puur richt op mijn McLaren voorbeeld, heb ik 't over het geheel.
F1 is niet alleen McLaren of Ferrari.


CitaatAls jij daar nog steeds niet aan wilt geloven, zelfs niet uit de mond van een teambaas (want hij was teambaas toen hij dit uitsprak) kan ik er ook niks meer mee. Dan blijf je maar bij je eigen waarheid. Daarmee sluit ik deze discussie af.

Nogmaals, de visie van één teambaas op één bewust moment in het seizoen 2008.
Zelfs als dit hun filosofie is, is dit slechts de filosofie van één team.
De discussie die ik voerde gaat over de visie van alle F1 teams, waar ik McLaren als (verkeerd) voorbeeld bij hanteerde.

En daarmee sluit ik af. ;)

robbert

een vraagje: al die citaten is dat allemaal over wizard?? of is dat van iemand anders ook?? Is een beetje onduidelijk

Kootje

Citaat van: robbert op 11 maart 2012 - 14:33:44
een vraagje: al die citaten is dat allemaal over wizard?? of is dat van iemand anders ook?? Is een beetje onduidelijk

allemaal Wizzard, net als dat de citaten in Wizzard's posts van mij zijn

monaco2011

#208
Volgens mij laat die uitspraak van Ron Dennis idd weinig ruimte voor twijfel, dat kun je zeker geen momentopname noemen. Voor de middenmoot en achterhoede teams zal het wellicht anders zijn.

Edit: alhoewel, nu ik er over nadenk; op dat moment had McLaren de WDC geheel in eigen hand, voor de WCC moest het allemaal wel heel erg meezitten. Dus op zich wel logisch dat Dennis op zo'n moment roept dat de WDC belangrijker is en dat ze voor de WCC geen risico's meer willen nemen. Maar toch denk ik wel dat ie het grotendeels echt meent.

0634

middenmoot teams hoor je idd wel vaker over een plekje winnen bij de constructeurs. Gaat dat alleen maar om sportieve eer of krijgen ze eigenlijk daar nog iets voor (buiten een iets andere plek in de pitstraat)?