Poll: Welke team zet jij op één?

Gestart door Enzo, 25 februari 2012 - 20:19:08

« vorige - volgende »

Hoe is de krachtsverhouding momenteel?

Red Bull
McLaren
Ferrari
Mercedes
Lotus

0634

Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 20:11:40
Die houden zich wijselijk afstandig van onze discussies.  ;D

In dit geval wel ja. T is me net effe teveel lezen, die hele lap tekst hier.  ;D

monaco2011

Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 20:24:54
Citaat van: monaco2011 op 10 maart 2012 - 20:14:50
Ik denk dat de meeste sponsors toch de voorkeur geven aan een rijderstitel en een nr 1 op de auto. Een nr 1 'kopen' is natuurlijk wel ff iets anders als de nr 1 winnen.

Sponsoren ...... ja
Teams ...... uitgezonderd Ferrari, nee dat denk ik niet, die kopen 'm gewoon ;)

Maar goed, er zullen er naast Ferrari nog wel 'n paar zijn, en wellicht zit ik er wel geheel naast. ???
McLaren en Williams hebben voor mij iig bewezen dat zij de constructeurstitel prefereren.

Senna - Prost
Senna - Mansell
Coulthard - Hill
Hill - Villeneuve
Coulthard - Hakkinen
Montoya - Schumacher
Montoya - Raikkonen
Hamilton - Alonso
Hamilton - Button

Allemaal rijdersduo's die elkaar volop mochten bestrijden.
Dit doe je gewoonweg niet als je je zinnen in de eerste plaats op de rijderstitel zet.
Dat zou gewoon dom zijn, en dat zijn die gasten echt niet.
dat doe je ook zeker niet als je alleen voor constructors gaat. Ik denk als ze mogen kiezen dat de meeste teams toch voor WDC gaan. Wat levert de CC titel eigenlijk op?? draait dat niet meer om punten dan om positie??

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 10 maart 2012 - 22:34:40
dat doe je ook zeker niet als je alleen voor constructors gaat.

Als je de CC boven het DC stelt, dan maakt het niet uit wie er wint en wie 2e wordt.
Zolang de punten maar binnen worden gehaald.
Wil je liever de DC dan de CC, dan zul je net als Ferrari duidelijk 'n 1e en 2e coureur aanwijzen lijkt me.


CitaatIk denk als ze mogen kiezen dat de meeste teams toch voor WDC gaan.

Naar mijn idee Ferrari wel, Williams, Mercedes en McLaren niet, Red Bull is twijfelachtig, Renault onder Briatore wel nu niet meer, de rest durf ik niet te zeggen maar doen/deden sowieso niet mee.


CitaatWat levert de CC titel eigenlijk op?? draait dat niet meer om punten dan om positie??

Bedragen kan ik je niet geven, maar het prijzengeld en de verdeling van tv gelden worden uitgekeerd aan de hand van het constructeursklassement.
Dan heb je 't dus al gauw over 10 tallen miljoenen voor de titelhouder.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 22:44:34
Citaat van: monaco2011 op 10 maart 2012 - 22:34:40
dat doe je ook zeker niet als je alleen voor constructors gaat.

Als je de CC boven het DC stelt, dan maakt het niet uit wie er wint en wie 2e wordt.
Zolang de punten maar binnen worden gehaald.
Wil je liever de DC dan de CC, dan zul je net als Ferrari duidelijk 'n 1e en 2e coureur aanwijzen lijkt me.
Als ze elkaar volop mogen bestrijden loop je natuurlijk ook de kans dat er veel punten worden weggegooid. Hoe dan ook, het lijkt me vreemd dat als het publiek eigenlijk alleen maar naar het WDC kijkt, dat de teams meer waarde hechten aan het WCC.
Qua geld, valt niet mee om daar wat over te vinden, maar van wat ik gezien heb zit er vrij weinig verschil tussen de verschillende posities.

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 20:11:40
Dat doe je imo dus wel.
Tenminste, ik vind dat je wel zéér selectief te werk gaat waar het feiten betreft.
Als ze in jouw voordeel uitpakken, moet iedereen zich maar naar de feiten schikken.
Want ja, 'n feit is 'n feit, daar kun je niet omheen.
Stroken ze niet met jouw ideeén (ongeacht of je gelijk hebt of niet) dan zijn feiten ineens van ondergeschikt belang.

Dat doe ik niet. Ik kan ook als tegenargument roepen dat de aarde rond is. Een feit, maar het draagt niet bij aan onze mening.

Wizard

#185
Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 20:24:54
McLaren en Williams hebben voor mij iig bewezen dat zij de constructeurstitel prefereren.

Hebben ze niet. Sterker nog, ook bij Williams waren er teamorders. Remember 1992?

CitaatSenna - Prost
Senna - Mansell
Coulthard - Hill
Hill - Villeneuve
Coulthard - Hakkinen
Montoya - Schumacher
Montoya - Raikkonen
Hamilton - Alonso
Hamilton - Button

Allemaal rijdersduo's die elkaar volop mochten bestrijden.

Huh? Begrijp ik je nu verkeerd of staan hier duo's wat nooit teamgenoten waren?

CitaatDit doe je gewoonweg niet als je je zinnen in de eerste plaats op de rijderstitel zet.

Teams wedden op het beste paard. Zo mochten Massa en Kimi ook vechten...tot op bepaalde hoogte. En dat geldt voor ieder team. Tenzij er een absolute nummer 1 rijdt. En van ieder team kan ik zo de momenten bedenken dat teamorders werden toegepast zonder dat dit invloed had op de constructeurstitel. Deze worden sinds jaar en dag toegepast om de rijderstitel vrij te stellen.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 10 maart 2012 - 22:13:54
Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 20:11:40
Die houden zich wijselijk afstandig van onze discussies.  ;D

In dit geval wel ja. T is me net effe teveel lezen, die hele lap tekst hier.  ;D

Nou, de stelling is simpel: Volgens Kootje hechten teams meer waarde aan de constructeurstitel, ik spreek dit tegen en ben van mening dat de rijderstitel meer waarde heeft en vraag me nu dus hardop af wat jullie mening is. Misschien tijd voor een poll... :P

Folkert

Dus als ik jullie goed begrijp, staat Mclaren volgens jullie allemaal dik en dik op 1?  :D
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Burorri op 10 maart 2012 - 23:19:08
Dus als ik jullie goed begrijp, staat Mclaren volgens jullie allemaal dik en dik op 1?  :D

zou wel eens zeer goed kunnen

Wizard

Euhm...apparte eindconclusie. :) :) Maar, laat ik water bij de wijn doen en me neerleggen bij deze samenvatting. Maar....mits deze eventjes uitgelegd wordt. Ik zal er niet op in gaan. Maar beloof niks.

Folkert

Citaat van: Wizard op 11 maart 2012 - 00:26:22
Euhm...apparte eindconclusie. :) :) Maar, laat ik water bij de wijn doen en me neerleggen bij deze samenvatting. Maar....mits deze eventjes uitgelegd wordt. Ik zal er niet op in gaan. Maar beloof niks.
Ja, de conclusie is ook niet serieus te noemen ;). Vandaar het beruchte tongetje en draaiende oogjes ===> :D

Ging imo iets te veel over het belang van WCC en WDC ipv welk team het beste is. Vandaar de kleine komische noot in het antwoord :)
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Wizard op 10 maart 2012 - 23:16:01
Nou, de stelling is simpel: Volgens Kootje hechten teams meer waarde aan de constructeurstitel, ik spreek dit tegen en ben van mening dat de rijderstitel meer waarde heeft en vraag me nu dus hardop af wat jullie mening is. Misschien tijd voor een poll... :P
O geen idee. Zal per team wel verschillen.

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 maart 2012 - 23:14:13
Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 20:24:54
McLaren en Williams hebben voor mij iig bewezen dat zij de constructeurstitel prefereren.

Hebben ze niet. Sterker nog, ook bij Williams waren er teamorders. Remember 1992?

Volgens mij heb ik nu al meerdere malen aangegeven dat ik 't over de periode vanaf '94 had.
Als jij dan terug blijft grijpen naar periodes daarvoor, heeft discusieren geen enkele zin.
Over die tijden heb ik namelijk allang toegegeven dat teamorders toen gemeengoed waren.


Citaat
Citaat
Senna - Prost
Senna - Mansell
Coulthard - Hill
Hill - Villeneuve
Coulthard - Hakkinen
Montoya - Schumacher
Montoya - Raikkonen
Hamilton - Alonso
Hamilton - Button

Allemaal rijdersduo's die elkaar volop mochten bestrijden.

Huh? Begrijp ik je nu verkeerd of staan hier duo's wat nooit teamgenoten waren?

Je begrijpt me prima, dat weet je zelf ook wel.
Oké, met Senna en Mansell ging ik ff de mist in, maar de rest is gewoon kloppend.


Citaat
CitaatDit doe je gewoonweg niet als je je zinnen in de eerste plaats op de rijderstitel zet.

Teams wedden op het beste paard. Zo mochten Massa en Kimi ook vechten...tot op bepaalde hoogte. En dat geldt voor ieder team. Tenzij er een absolute nummer 1 rijdt. En van ieder team kan ik zo de momenten bedenken dat teamorders werden toegepast zonder dat dit invloed had op de constructeurstitel. Deze worden sinds jaar en dag toegepast om de rijderstitel vrij te stellen.

Je zegt 't zelf al ..... "tenzij er 'n absolute nr 1 rijdt"
En welk team maakt al jaren gebruik van 'n absolute nr 1 ??? ...... juist ...... niet Williams, niet McLaren, maar Ferrari.

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 maart 2012 - 23:16:01

Nou, de stelling is simpel: Volgens Kootje hechten teams meer waarde aan de constructeurstitel, ik spreek dit tegen en ben van mening dat de rijderstitel meer waarde heeft en vraag me nu dus hardop af wat jullie mening is. Misschien tijd voor een poll... :P

Misschien wel ja.
Ik hoop dan alleen dat mensen zich wel verplaatsen in 'n teambaas wanneer ze hun stem uitbrengen.
Als supporter hecht ik namelijk ook meer belang aan het rijdersklassement.

Kootje

Citaat van: Burorri op 11 maart 2012 - 08:19:11
Ging imo iets te veel over het belang van WCC en WDC ipv welk team het beste is. Vandaar de kleine komische noot in het antwoord :)

Je hebt gelijk, ik hou erover op.  ;)


McLaren wint het WCC, Red Bull prolongeert het WDC.