Poll: Welke team zet jij op één?

Gestart door Enzo, 25 februari 2012 - 20:19:08

« vorige - volgende »

Hoe is de krachtsverhouding momenteel?

Red Bull
McLaren
Ferrari
Mercedes
Lotus

monaco2011

Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 08:20:59
Mwah, daar vind ik niets discutabels aan.

Coulthard en Hakkinen maken buiten medeweten van de teamleiding 'n afspraak en Coulthard komt deze netjes na.
Dat kun je in mijn ogen net zo min 'n teamorder noemen als het feit dat Webber z'n voorvleugel af moest staan aan Vettel (GB '10)
slechte vergelijking ;)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 10 maart 2012 - 08:51:52
Tja, Dennis vond het wel een teamorder, maar goed, het is net wat je er zelf van vind natuurlijk.

Inderdaad.
Een vooraf gemaakte afspraak vind ik iig geen teamorder.


CitaatEen race eerder, Jerez 97, was het ook uiterst discutabel terwijl het niet om de titel ging.

Refresh my memory.
Enige wat me van die race bijgebleven is is Schumi vs Villeneuve.


CitaatIk heb niets met Ferrari, maar teamorders zijn gewoon van alle jaren en van alle teams en worden m.i. ten onrechte vaak aan Ferrari gekoppeld alsof zij de grote boosdoeners zijn.

Waarschijnlijk omdat zij het als kunst verheven hebben. ;) :P ;D


CitaatDe manier waarop Frank Williams met de teamgenoten van Alan Jones omging is ook zo'n voorbeeld, ver voor Oostenrijk 2002.

Klopt, het is ook echt niet alleen aan Ferrari voorbehouden.
Zij maken er alleen net ff wat meer (openlijker) gebruik van dan anderen.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 10 maart 2012 - 10:12:00
Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 08:20:59
Mwah, daar vind ik niets discutabels aan.

Coulthard en Hakkinen maken buiten medeweten van de teamleiding 'n afspraak en Coulthard komt deze netjes na.
Dat kun je in mijn ogen net zo min 'n teamorder noemen als het feit dat Webber z'n voorvleugel af moest staan aan Vettel (GB '10)
slechte vergelijking ;)

Hoezo ??
Niet elk vergelijk hoeft 'n zelfde situatie te betreffen.
Beiden worden door velen als teamorder bestempeld, terwijl ze dit niet waren.
Prima vergelijk dus.  :)

Wizard

Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 22:23:26
Niet dus.
Als het om de rijderstitel ging, dan werd het prijzengeld verdeeld conform die uitslag en zouden er ook geen bezwaren bestaan rondom het gebruik van klantenchassis'.

Niet mee eens. Zie eerder gegeven uitleg.

Citaat

Maar dat zeg ik dus.
Voor ons liefhebbers draait het om het rijdersklassement.
Voor de meeste teams draait het, zoals het ook hoort, in de eerste plaats om het constructeurskampioenschap.

Ik kan het niet aantonen maar weet 200000000% dat het niet het geval is. De nummer 1 op je auto krijg je als je coureur kampioen wordt, niet als je de constructeurstitel wint. En die nummer 1 is wat je wilt. Eigenlijk is het alles zeggend.


Citaat
Ja héhé.
Logisch dat ze blij zijn met de rijderstitel, dat is ieder team.

Ik ga het nog een keer proberen en zal het moraal dikgedrukt neerzetten: En was Ferrari niet blij dat Schumacher na 21-jaar het kampioenschap weer naar Maranello bracht??? Knipoog naar 1999.

Citaat
Toch vreemd dat die eigenlijk alleen bij Ferrari bestonden.

Hoelang kijk jij Formule 1???? Dit vind ik écht de plank ENORM misslaan.

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 08:05:54
Citaat van: Jeroen op 10 maart 2012 - 07:58:44
Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 22:23:26
Toch vreemd dat die eigenlijk alleen bij Ferrari bestonden.
Nou... teamorders zijn al zo oud als Bernie Ecclestone hoor. En niet alleen bij Ferrari.

Nu trek je 't ook wel weer in het letterlijke.  ::)
Tuurlijk hebben andere teams ook weleens 'n ordertje uitgevaardigt, maar Ferrari deed dit tot in het extreme.
Die gooiden er rustig in het begin van 'n seizoen al 'n order uit, waar overige teams dit doorgaans pas deden als één van de twee coureurs al praktisch kansloos was.


Nee hoor. Écht niet. Enige verschil tussen Ferrari is dat Schumacher begon te vervelen. Altijd maar weer die verrekte Duitser...het commerciële verhaal had daar bovenop een katalyse werking. Alles lag onder de loep en werd groter gemaakt dan het was. Oostenrijk 2002 was hier debet aan. 

Wizard

Citaat van: Jeroen op 10 maart 2012 - 08:10:27
Nou ja, Hakkinens zege in de openingsrace van 98 is toch op zijn minst discutabel te noemen. Verder heb je wel gelijk. Maar ik wil alleen maar aangeven dat het niet alleen Ferrari is hoor. Neem jouw team begin jaren 80 maar.  ;)



En 90.

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 12:23:02
Refresh my memory.
Enige wat me van die race bijgebleven is is Schumi vs Villeneuve.

McLaren gooide het op een akkoordje met Williams dat ze in het begin stadium geen gevecht zouden aangaan met Villeneuve. Als dank mocht McLaren de race winnen.


Citaat
Waarschijnlijk omdat zij het als kunst verheven hebben. ;) :P ;D

Aan teamorders werd voorheen weinig gewicht gehangen, dat is wat anders dan jij gekscherend roept.

CitaatKlopt, het is ook echt niet alleen aan Ferrari voorbehouden.
Zij maken er alleen net ff wat meer (openlijker) gebruik van dan anderen.

Juist. Oostenrijk 2002 was geen race. Ferrari moest scoren, Schumacher mocht niet vechten met Barrichello. Barrichello wist dat Schumacher zou winnen en wist dat Schumacher hem niet mocht aanvallen. Echter koos de Braziliaan ervoor om te wachten tot het laatste moment. Niet slim van Ferrari. Hun hadden veel eerder moeten ingrijpen in plaats van afwachten wanneer Barrichello Schumacher voorbij zou laten en in de laatste paar rondes paniekerig aan de bel trekken en de afspraken accentueren. Schumacher had op zijn beurt bij zichzelf moeten denken "dikke lul, drie bier, Rubens, je mag 'm hebben" of winnen en dan geen toneelstukje opvoeren tijdens de podiumceremonie om tijdens de persco te zeggen dat hij niet mocht aanvallen, niet mocht racen met Rubens en Rubens voor aanvang van de race wist dat deze tactiek bepaald was door Ferrari en nu niet zielig moet gaan doen. Dan heb je ballen. Alleen wilde Schumacher het diplomatiek oplossen en faalde falikant. Dit zijn de momenten geweest waarin ik Schumacher opnieuw hekelde. Laf, erg laf. Sta achter je daden en probeer ze niet te maskeren. Schumacher was eerste rijder en terecht. Dat moet je dan ook uitstralen.

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 maart 2012 - 13:45:24
Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 22:23:26
Niet dus.
Als het om de rijderstitel ging, dan werd het prijzengeld verdeeld conform die uitslag en zouden er ook geen bezwaren bestaan rondom het gebruik van klantenchassis'.

Niet mee eens. Zie eerder gegeven uitleg.

Kan je 't mee eens zijn  of niet, maar dat is wel 'n feit.


Citaat
Citaat

Maar dat zeg ik dus.
Voor ons liefhebbers draait het om het rijdersklassement.
Voor de meeste teams draait het, zoals het ook hoort, in de eerste plaats om het constructeurskampioenschap.

Ik kan het niet aantonen maar weet 200000000% dat het niet het geval is. De nummer 1 op je auto krijg je als je coureur kampioen wordt, niet als je de constructeurstitel wint. En die nummer 1 is wat je wilt. Eigenlijk is het alles zeggend.

Dacht dat jij alleen om feiten gaf, niet om aannames. ::)


Citaat
Citaat
Ja héhé.
Logisch dat ze blij zijn met de rijderstitel, dat is ieder team.

Ik ga het nog een keer proberen en zal het moraal dikgedrukt neerzetten: En was Ferrari niet blij dat Schumacher na 21-jaar het kampioenschap weer naar Maranello bracht??? Knipoog naar 1999.

Zal allemaal wel, maar die knipoog is aan mij niet besteed.
Blijf daarom bij bovenstaande reactie.

Citaat
Citaat
Toch vreemd dat die eigenlijk alleen bij Ferrari bestonden.

Hoelang kijk jij Formule 1???? Dit vind ik écht de plank ENORM misslaan.

Ik ???, .... ik kijk F1 af en aan sinds '76/'77 en heb sinds '94 maar één race gemist.
Sinds die tijd ('94) is het toch echt voornamelijk Ferrari die van teamorders gebruik maakten.
Overigens moet je, zoals ik ook al tegen Jeroen zij, dit ook weer niet te letterlijk nemen.
Iets waar ik me overigens zelf ook weleens schuldig aan maak.

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 maart 2012 - 14:15:30
Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 12:23:02
Refresh my memory.
Enige wat me van die race bijgebleven is is Schumi vs Villeneuve.

McLaren gooide het op een akkoordje met Williams dat ze in het begin stadium geen gevecht zouden aangaan met Villeneuve. Als dank mocht McLaren de race winnen.

Is dat zo ??
Wist ik niet of is me ontschoten.
Doet iig geen belletjes rinkelen bij me. ::)

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 16:58:38
Kan je 't mee eens zijn  of niet, maar dat is wel 'n feit.

Je argument mag dan wel berusten op de feiten maar dat zegt totaal niks over wat teams het belangrijkst vinden. En daar ben ik het niet mee eens. Kortom, je argument vind ik niet overtuigend.


CitaatDacht dat jij alleen om feiten gaf, niet om aannames. ::)

Ligt eraan. Als ik de layout van Ferrari mooi vind en jij niet, kan ik moeilijk gaan vragen om feiten hé. Laten we wel even redelijk blijven. ;)


Citaat
Zal allemaal wel, maar die knipoog is aan mij niet besteed.
Blijf daarom bij bovenstaande reactie.

Dan laat je de knipoog weg. Je mist compleet het moraal. Dat Ferrari blij is met een titel NA 21-jaar is vreemd als ze een jaar eerder de constructeurstitel wonnen. Dat geeft prima weer hoe de vork in de steel zit.

Citaat
Ik ???, .... ik kijk F1 af en aan sinds '76/'77 en heb sinds '94 maar één race gemist.
Sinds die tijd ('94) is het toch echt voornamelijk Ferrari die van teamorders gebruik maakten.
Overigens moet je, zoals ik ook al tegen Jeroen zij, dit ook weer niet te letterlijk nemen.
Iets waar ik me overigens zelf ook weleens schuldig aan maak.

Nee, het is niet voornamelijk Ferrari die er gebruik van maakt. Het was het commerciële tijdperk wat het ontzettend deed uitvergroten, zeker op de manier waarop het ging. En het was Schumacher. En de fans waren Schumacher-moe. Teamorders bestaan zolang Formule 1 bestaat maar vroeger werd nauwelijks aandacht besteed aan teamorders. Zo reed Berger ook in dienst van Senna en liet Senna hem tijdens de GP van Suzuka winnen, als dank voor bewezen dienst. Ik stond te klappen en tranen van geluk, zo mooi en sportief. Tegenwoordig zou de complete media eroverheen duiken, belangen hier, belangen daar, belangen zus, belangen zo, zijn er teamorders in het spel? En wat te denken van de mensen die hun geld hebben gezet op diegene wat zijn teamgenoot voorbij liet? Is het opzet? Is het tactiek? Kortom: de media draait door en wij slikken het als pap.

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 maart 2012 - 18:21:12
Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 16:58:38
Kan je 't mee eens zijn  of niet, maar dat is wel 'n feit.

Je argument mag dan wel berusten op de feiten maar dat zegt totaal niks over wat teams het belangrijkst vinden. En daar ben ik het niet mee eens. Kortom, je argument vind ik niet overtuigend.

Goed, maar wie ben jij om te bepalen wat teams belangrijker vinden ??
Ik bedoel, als McLaren of Red Bull de rijderstitel belangrijker vonden dan de constructeurs, zouden zij dan niet veelvuldig gebruik maken van teamorders, één duidelijke nr 1 en 2 coureur zoals bij Ferrari het geval is ??
Ik denk, net als jij weet ik dit ook niet, dat de teams liever luttele miljoenen bijschrijven dan de nr 1 op hun auto plakken.
Die nr 1 kun je namelijk ook kopen door de WK in huis te halen. ;)


Citaat
CitaatDacht dat jij alleen om feiten gaf, niet om aannames. ::)

Ligt eraan. Als ik de layout van Ferrari mooi vind en jij niet, kan ik moeilijk gaan vragen om feiten hé. Laten we wel even redelijk blijven. ;)

Dat is smaak en heeft niets met feiten te maken.
Dat de constructeurstitel keiharde cash op levert en de rijderstitel niet is 'n feit waar je niet omheen kunt.


Citaat
Citaat
Zal allemaal wel, maar die knipoog is aan mij niet besteed.
Blijf daarom bij bovenstaande reactie.

Dan laat je de knipoog weg. Je mist compleet het moraal. Dat Ferrari blij is met een titel NA 21-jaar is vreemd als ze een jaar eerder de constructeurstitel wonnen. Dat geeft prima weer hoe de vork in de steel zit.

Blij dat je me de moraal even duidelijk maakt.
Ben geen vrouw, subtiele hints zijn aan mij niet besteed.

Maar goed, daarmee onderbouw je alleen wat ik 'n aantal postsd terug al zei, namelijk dat ik niet begrijp waarom Ferrari meer waarde aan de rijderstitel hecht dan aan de constructeurs.

Citaat
Citaat
Ik ???, .... ik kijk F1 af en aan sinds '76/'77 en heb sinds '94 maar één race gemist.
Sinds die tijd ('94) is het toch echt voornamelijk Ferrari die van teamorders gebruik maakten.
Overigens moet je, zoals ik ook al tegen Jeroen zij, dit ook weer niet te letterlijk nemen.
Iets waar ik me overigens zelf ook weleens schuldig aan maak.

Nee, het is niet voornamelijk Ferrari die er gebruik van maakt. Het was het commerciële tijdperk wat het ontzettend deed uitvergroten, zeker op de manier waarop het ging. En het was Schumacher. En de fans waren Schumacher-moe. Teamorders bestaan zolang Formule 1 bestaat maar vroeger werd nauwelijks aandacht besteed aan teamorders. Zo reed Berger ook in dienst van Senna en liet Senna hem tijdens de GP van Suzuka winnen, als dank voor bewezen dienst. Ik stond te klappen en tranen van geluk, zo mooi en sportief. Tegenwoordig zou de complete media eroverheen duiken, belangen hier, belangen daar, belangen zus, belangen zo, zijn er teamorders in het spel? En wat te denken van de mensen die hun geld hebben gezet op diegene wat zijn teamgenoot voorbij liet? Is het opzet? Is het tactiek? Kortom: de media draait door en wij slikken het als pap.

Heeft iig bij mij niets met media te maken.
Bij Coulthard - Hakkinen zat ik David te vervloeken nog voordat Mol doorhad wat er gebeurde.
Zelfde bij de vele Schumacher - Irvine - Barrichello incidenten.
Je hebt echter gelijk als je zegt dat de algehele mentaliteit omtrend teamorders veranderd is in de Schumi jaren.
Maar laten dat dan ook net de jaren zijn (vanaf '94) waar ik die uitspraak over Ferrari op baseerde.

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 18:54:13
Goed, maar wie ben jij om te bepalen wat teams belangrijker vinden ??

Wat is dit nu voor een poepuitspraak? Kom op zeg: Je gaat zelf roepen wat teams belangrijker vinden en als ik het niet met je eens bent ga je ineens afvragen wie ik ben om dat voor teams te bepalen? In het kader "doe zelf normaal (Rutte)": Wie ben jij dan om te bepalen wat teams belangrijker vinden? :D :D

CitaatIk bedoel, als McLaren of Red Bull de rijderstitel belangrijker vonden dan de constructeurs, zouden zij dan niet veelvuldig gebruik maken van teamorders, één duidelijke nr 1 en 2 coureur zoals bij Ferrari het geval is ??
Ik denk, net als jij weet ik dit ook niet, dat de teams liever luttele miljoenen bijschrijven dan de nr 1 op hun auto plakken.
Die nr 1 kun je namelijk ook kopen door de WK in huis te halen. ;)

Laat ik het er op houden (want mijn mening is bekend) dat ik mij afvraag hoe andere hier over denken.

CitaatDat is smaak en heeft niets met feiten te maken.
Dat de constructeurstitel keiharde cash op levert en de rijderstitel niet is 'n feit waar je niet omheen kunt.

Daar wil ik geen eens omheen!!! Kom op Kootje!!! Ik zeg alleen dat dát feit niet persé een valide tegenargument hoeft te zijn. Dus het feit kan dan wel een feit zijn, ik zie dat niet meteen als logica om meer waarde te hechten aan de constructeurstitel. Je moet niet doen alsof ik feiten negeer.

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 maart 2012 - 19:34:17
Citaat van: Kootje op 10 maart 2012 - 18:54:13
Goed, maar wie ben jij om te bepalen wat teams belangrijker vinden ??

Wat is dit nu voor een poepuitspraak? Kom op zeg: Je gaat zelf roepen wat teams belangrijker vinden en als ik het niet met je eens bent ga je ineens afvragen wie ik ben om dat voor teams te bepalen? In het kader "doe zelf normaal (Rutte)": Wie ben jij dan om te bepalen wat teams belangrijker vinden? :D :D

Ongeveer net zoeen als: Hoe lang kijk jij al Formule 1? ???  Ook zo heerlijk kleinerend. ::)
Maar goed, juist daarom nuanceer ik mijn uitspraken ook in onderstaande quote.
Wordt alleen gemakshalve weer eens overheen gelezen denk ik zo.

Citaat
CitaatIk bedoel, als McLaren of Red Bull de rijderstitel belangrijker vonden dan de constructeurs, zouden zij dan niet veelvuldig gebruik maken van teamorders, één duidelijke nr 1 en 2 coureur zoals bij Ferrari het geval is ??
Ik denk, net als jij weet ik dit ook niet, dat de teams liever luttele miljoenen bijschrijven dan de nr 1 op hun auto plakken.
Die nr 1 kun je namelijk ook kopen door de WK in huis te halen. ;)

Laat ik het er op houden (want mijn mening is bekend) dat ik mij afvraag hoe andere hier over denken.

Die houden zich wijselijk afstandig van onze discussies.  ;D


Citaat
CitaatDat is smaak en heeft niets met feiten te maken.
Dat de constructeurstitel keiharde cash op levert en de rijderstitel niet is 'n feit waar je niet omheen kunt.

Daar wil ik geen eens omheen!!! Kom op Kootje!!! Ik zeg alleen dat dát feit niet persé een valide tegenargument hoeft te zijn. Dus het feit kan dan wel een feit zijn, ik zie dat niet meteen als logica om meer waarde te hechten aan de constructeurstitel. Je moet niet doen alsof ik feiten negeer.

Dat doe je imo dus wel.
Tenminste, ik vind dat je wel zéér selectief te werk gaat waar het feiten betreft.
Als ze in jouw voordeel uitpakken, moet iedereen zich maar naar de feiten schikken.
Want ja, 'n feit is 'n feit, daar kun je niet omheen.
Stroken ze niet met jouw ideeén (ongeacht of je gelijk hebt of niet) dan zijn feiten ineens van ondergeschikt belang.

Maar ja, als jij liever 'n nr 1 hebt dan luttele miljoenen op je bankrekening .......


Veel plezier ermee !!!  ;D

monaco2011

Ik denk dat de meeste sponsors toch de voorkeur geven aan een rijderstitel en een nr 1 op de auto. Een nr 1 'kopen' is natuurlijk wel ff iets anders als de nr 1 winnen.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 10 maart 2012 - 20:14:50
Ik denk dat de meeste sponsors toch de voorkeur geven aan een rijderstitel en een nr 1 op de auto. Een nr 1 'kopen' is natuurlijk wel ff iets anders als de nr 1 winnen.

Sponsoren ...... ja
Teams ...... uitgezonderd Ferrari, nee dat denk ik niet, die kopen 'm gewoon ;)

Maar goed, er zullen er naast Ferrari nog wel 'n paar zijn, en wellicht zit ik er wel geheel naast. ???
McLaren en Williams hebben voor mij iig bewezen dat zij de constructeurstitel prefereren.

Senna - Prost
Senna - Mansell
Coulthard - Hill
Hill - Villeneuve
Coulthard - Hakkinen
Montoya - Schumacher
Montoya - Raikkonen
Hamilton - Alonso
Hamilton - Button

Allemaal rijdersduo's die elkaar volop mochten bestrijden.
Dit doe je gewoonweg niet als je je zinnen in de eerste plaats op de rijderstitel zet.
Dat zou gewoon dom zijn, en dat zijn die gasten echt niet.