Poll: Welke team zet jij op één?

Gestart door Enzo, 25 februari 2012 - 20:19:08

« vorige - volgende »

Hoe is de krachtsverhouding momenteel?

Red Bull
McLaren
Ferrari
Mercedes
Lotus

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 08 maart 2012 - 19:30:39
Citaat van: Burorri op 08 maart 2012 - 18:16:20
Citaat van: Kootje op 08 maart 2012 - 15:51:17
Citaat van: Burorri op 08 maart 2012 - 15:33:27
laten we het hopen, die auto is nu wel te verslaan denk ik. Ik schat de rijders titel eerder bij Mclaren dan RBR, want lijkt er op dat de auto's erg gewaagd aan elkaar zijn en qua rijders heeft Mclaren de beste 2 imo.

Ik schat zelf de RBR, mits de problemen verholpen worden, nog net iets hoger in.
Vettel zie ik daarom z'n titel wel prolongeren, al is het alleen maar omdat Hamilton en Button elkaar punten af zullen snoepen.
Echter zal dit niet met dezelfde dominantie gaan als vorig jaar.

Omdat ik het gat tussen RBR en McLaren niet héél groot verwacht, zie ik hun niet de constructeurstitel pakken.
Die is dankzij het beste rijdersduo van het veld voor McLaren, daar kan Vettel in z'n uppie niet tegenop.
Van Webber heb ik namelijk geen al te hoge verwachtingen, iig niets meer dan hij vorig jaar liet zien.
Met Problemen schat ik ze lager in dan Mclaren in de uitslag, misschien in absolute snelheid net iets beter, maar neit veel. Er is geen dominantie zoals vorig jaar, daar ligt dit veld denk ik te dicht op elkaar. Zonder problemen schat ik ze op de zelfde hoogte, want ik denk dat ze door die problemen niet de snelheid kunnen pakken die ze wel krijgen met problemen.
Button blijft sterk rijden en Hamilton neemt herkansing op vorig jaar en rijd ook gewoon heel sterk seizoen( en word natuurlijk WK ;) )
Ik denk vooral dat RBR het dit jaar verliest door betrouwbaarheid problemen. Daarnaast denk ik wel dat Webber een veel sterker jaar zal rijden en niet zomaar door Vettel zal worden verslagen. Denk dat Webber ook veel punten weg zal snoepen van Vettel. Ik ben er zeker van dat Webber vorig jaar de auto gewoon niet onder de knie kreeg en dat dit jaar wel zal lukken. De banden speelde hem veel parten.
denk=hoop???
Nee, denk is denk en hoop is hoop. Ookal hoop ik het wel klein beetje, denk ik toch dat het een spannend jaar zal zijn waar rbr achter Mclaren staat.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 08 maart 2012 - 20:31:38
Citaat van: monaco2011 op 08 maart 2012 - 19:30:39
Citaat van: Burorri op 08 maart 2012 - 18:16:20
Citaat van: Kootje op 08 maart 2012 - 15:51:17
Citaat van: Burorri op 08 maart 2012 - 15:33:27
laten we het hopen, die auto is nu wel te verslaan denk ik. Ik schat de rijders titel eerder bij Mclaren dan RBR, want lijkt er op dat de auto's erg gewaagd aan elkaar zijn en qua rijders heeft Mclaren de beste 2 imo.

Ik schat zelf de RBR, mits de problemen verholpen worden, nog net iets hoger in.
Vettel zie ik daarom z'n titel wel prolongeren, al is het alleen maar omdat Hamilton en Button elkaar punten af zullen snoepen.
Echter zal dit niet met dezelfde dominantie gaan als vorig jaar.

Omdat ik het gat tussen RBR en McLaren niet héél groot verwacht, zie ik hun niet de constructeurstitel pakken.
Die is dankzij het beste rijdersduo van het veld voor McLaren, daar kan Vettel in z'n uppie niet tegenop.
Van Webber heb ik namelijk geen al te hoge verwachtingen, iig niets meer dan hij vorig jaar liet zien.
Met Problemen schat ik ze lager in dan Mclaren in de uitslag, misschien in absolute snelheid net iets beter, maar neit veel. Er is geen dominantie zoals vorig jaar, daar ligt dit veld denk ik te dicht op elkaar. Zonder problemen schat ik ze op de zelfde hoogte, want ik denk dat ze door die problemen niet de snelheid kunnen pakken die ze wel krijgen met problemen.
Button blijft sterk rijden en Hamilton neemt herkansing op vorig jaar en rijd ook gewoon heel sterk seizoen( en word natuurlijk WK ;) )
Ik denk vooral dat RBR het dit jaar verliest door betrouwbaarheid problemen. Daarnaast denk ik wel dat Webber een veel sterker jaar zal rijden en niet zomaar door Vettel zal worden verslagen. Denk dat Webber ook veel punten weg zal snoepen van Vettel. Ik ben er zeker van dat Webber vorig jaar de auto gewoon niet onder de knie kreeg en dat dit jaar wel zal lukken. De banden speelde hem veel parten.
denk=hoop???
Nee, denk is denk en hoop is hoop. Ookal hoop ik het wel klein beetje, denk ik toch dat het een spannend jaar zal zijn waar rbr achter Mclaren staat.
en waarom denk je dat dan??

McLaren_über_alles

Citaat van: Kootje op 08 maart 2012 - 15:51:17
Citaat van: Burorri op 08 maart 2012 - 15:33:27
laten we het hopen, die auto is nu wel te verslaan denk ik. Ik schat de rijders titel eerder bij Mclaren dan RBR, want lijkt er op dat de auto's erg gewaagd aan elkaar zijn en qua rijders heeft Mclaren de beste 2 imo.

Ik schat zelf de RBR, mits de problemen verholpen worden, nog net iets hoger in.
Vettel zie ik daarom z'n titel wel prolongeren, al is het alleen maar omdat Hamilton en Button elkaar punten af zullen snoepen.
Echter zal dit niet met dezelfde dominantie gaan als vorig jaar.

Omdat ik het gat tussen RBR en McLaren niet héél groot verwacht, zie ik hun niet de constructeurstitel pakken.
Die is dankzij het beste rijdersduo van het veld voor McLaren, daar kan Vettel in z'n uppie niet tegenop.
Van Webber heb ik namelijk geen al te hoge verwachtingen, iig niets meer dan hij vorig jaar liet zien.

Dat is inderdaad het grootste nadeel van een zeer sterk rijdersduo te hebben die vol hun kans mogen gaan. Bij McLaren nemen de rijders constant punten van elkaar af, waardoor de kans op een wereldtitiel bij de coureurs een stuk lager ligt dan dat je een topper in je team hebt en een ongezien platte pannenkoek ernaast (Ferrari way of working).

Bij de constructeurs zijn de teams met het sterkere duo dan inderdaad weer in het voordeel (al ss in de constructueurstitiel toch een stukje minder glamoreus dan de rijderstitel).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Kootje

Citaat van: McLaren_über_alles op 08 maart 2012 - 21:04:46
Bij de constructeurs zijn de teams met het sterkere duo dan inderdaad weer in het voordeel (al ss in de constructueurstitiel toch een stukje minder glamoreus dan de rijderstitel).

Minder glamoureus ..... voor de toeschouwers wel.
Maar het constructeurskampioenschap is waar de knikkers verdeeld worden.
Vanuit dat oogpunt heb ik Ferrari mooit begrepen.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 08 maart 2012 - 20:58:40
Citaat van: Burorri op 08 maart 2012 - 20:31:38
Citaat van: monaco2011 op 08 maart 2012 - 19:30:39
Citaat van: Burorri op 08 maart 2012 - 18:16:20
Citaat van: Kootje op 08 maart 2012 - 15:51:17
Citaat van: Burorri op 08 maart 2012 - 15:33:27
laten we het hopen, die auto is nu wel te verslaan denk ik. Ik schat de rijders titel eerder bij Mclaren dan RBR, want lijkt er op dat de auto's erg gewaagd aan elkaar zijn en qua rijders heeft Mclaren de beste 2 imo.

Ik schat zelf de RBR, mits de problemen verholpen worden, nog net iets hoger in.
Vettel zie ik daarom z'n titel wel prolongeren, al is het alleen maar omdat Hamilton en Button elkaar punten af zullen snoepen.
Echter zal dit niet met dezelfde dominantie gaan als vorig jaar.

Omdat ik het gat tussen RBR en McLaren niet héél groot verwacht, zie ik hun niet de constructeurstitel pakken.
Die is dankzij het beste rijdersduo van het veld voor McLaren, daar kan Vettel in z'n uppie niet tegenop.
Van Webber heb ik namelijk geen al te hoge verwachtingen, iig niets meer dan hij vorig jaar liet zien.
Met Problemen schat ik ze lager in dan Mclaren in de uitslag, misschien in absolute snelheid net iets beter, maar neit veel. Er is geen dominantie zoals vorig jaar, daar ligt dit veld denk ik te dicht op elkaar. Zonder problemen schat ik ze op de zelfde hoogte, want ik denk dat ze door die problemen niet de snelheid kunnen pakken die ze wel krijgen met problemen.
Button blijft sterk rijden en Hamilton neemt herkansing op vorig jaar en rijd ook gewoon heel sterk seizoen( en word natuurlijk WK ;) )
Ik denk vooral dat RBR het dit jaar verliest door betrouwbaarheid problemen. Daarnaast denk ik wel dat Webber een veel sterker jaar zal rijden en niet zomaar door Vettel zal worden verslagen. Denk dat Webber ook veel punten weg zal snoepen van Vettel. Ik ben er zeker van dat Webber vorig jaar de auto gewoon niet onder de knie kreeg en dat dit jaar wel zal lukken. De banden speelde hem veel parten.
denk=hoop???
Nee, denk is denk en hoop is hoop. Ookal hoop ik het wel klein beetje, denk ik toch dat het een spannend jaar zal zijn waar rbr achter Mclaren staat.
en waarom denk je dat dan??
Waarom denk jij van niet dan?
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 08 maart 2012 - 21:12:00
Citaat van: McLaren_über_alles op 08 maart 2012 - 21:04:46
Bij de constructeurs zijn de teams met het sterkere duo dan inderdaad weer in het voordeel (al ss in de constructueurstitiel toch een stukje minder glamoreus dan de rijderstitel).

Minder glamoureus ..... voor de toeschouwers wel.
Maar het constructeurskampioenschap is waar de knikkers verdeeld worden.
Vanuit dat oogpunt heb ik Ferrari mooit begrepen.


Ik wel...Ik had toch ooit een artikel geschreven over het feit dat Ferrari extra geld kreeg van de FOM/Bernie, ongeacht hun positie in de eindstand van het constructeurskampioenschap?

Waarom je druk maken over de CC, als je toch al extra geld kado krijgt van opa Bernie. Officieel omdat Ferrari vanwege haar verleden de F1 een meerwaarde zou geven. Officieus krijgen de Italianen het geld omdat Ferrari eerder de GPWC en recent de FOTA verliet... ;)

Kootje

Citaat van: Franky R. op 09 maart 2012 - 18:06:59
Citaat van: Kootje op 08 maart 2012 - 21:12:00
Citaat van: McLaren_über_alles op 08 maart 2012 - 21:04:46
Bij de constructeurs zijn de teams met het sterkere duo dan inderdaad weer in het voordeel (al ss in de constructueurstitiel toch een stukje minder glamoreus dan de rijderstitel).

Minder glamoureus ..... voor de toeschouwers wel.
Maar het constructeurskampioenschap is waar de knikkers verdeeld worden.
Vanuit dat oogpunt heb ik Ferrari mooit begrepen.


Ik wel...Ik had toch ooit een artikel geschreven over het feit dat Ferrari extra geld kreeg van de FOM/Bernie, ongeacht hun positie in de eindstand van het constructeurskampioenschap?

Waarom je druk maken over de CC, als je toch al extra geld kado krijgt van opa Bernie. Officieel omdat Ferrari vanwege haar verleden de F1 een meerwaarde zou geven. Officieus krijgen de Italianen het geld omdat Ferrari eerder de GPWC en recent de FOTA verliet... ;)

Misschien dat dat idd de reden is dat Ferari de rijderstitel zo belangrijk vindt.
::) :-\

Wizard

De rijderstitel is waar het spelletje om draait. Als we praten over kampioenen, praten we over coureurs, niet over teams. Neem nu 1994 als voorbeeld: Vraag iedere kijker/volger wie kampioen werd en Schumacher luidt het antwoord. Ondanks dat Williams de constructeurstitel won. En was Ferrari niet blij dat Schumacher na 21-jaar het kampioenschap weer naar Maranello bracht??? Knipoog naar 1999. Sterker nog, als je de CV leest van -voorbeeld- Ferrari zie bij kampioenschappen enkel en alleen de rijderstitels staan. Daar draait het om, dat telt. Zou dat niet belangerijker zijn dan de constructeurstitel hadden teamorders waarschijnlijk niet bestaan.

0634

Mja, voor ons ja, voor teams doet die constructeurstitel er wel toe hoor. Als je die wint, betekend dat ook wel wat voor wat betreft hoe je bezig bent. Die win je niet zomaar even.

Kootje

Citaat van: Wizard op 09 maart 2012 - 21:43:00
De rijderstitel is waar het spelletje om draait.

Niet dus.
Als het om de rijderstitel ging, dan werd het prijzengeld verdeeld conform die uitslag en zouden er ook geen bezwaren bestaan rondom het gebruik van klantenchassis'.

CitaatAls we praten over kampioenen, praten we over coureurs, niet over teams. Neem nu 1994 als voorbeeld: Vraag iedere kijker/volger wie kampioen werd en Schumacher luidt het antwoord. Ondanks dat Williams de constructeurstitel won.

Maar dat zeg ik dus.
Voor ons liefhebbers draait het om het rijdersklassement.
Voor de meeste teams draait het, zoals het ook hoort, in de eerste plaats om het constructeurskampioenschap.


CitaatEn was Ferrari niet blij dat Schumacher na 21-jaar het kampioenschap weer naar Maranello bracht??? Knipoog naar 1999.

Ja héhé.
Logisch dat ze blij zijn met de rijderstitel, dat is ieder team.


CitaatSterker nog, als je de CV leest van -voorbeeld- Ferrari zie bij kampioenschappen enkel en alleen de rijderstitels staan. Daar draait het om, dat telt.

Nee, dat telt voor Ferrari.
En dat begrijp ik dus echt niet.
Ik, als kijker, vind de constructeurstitel totaal niet interressant.
Maar als teambaas/renstaleigenaar zou ik die titel toch echt op de eerste plaats zetten.
Daar valt het geld te halen.
Maar ja, zoals Franky al aangaf is Ferrari sowieso verzekerd van hun inkomsten van de FIA.
In dat geval kun je je prioriteit best verleggen.


CitaatZou dat niet belangerijker zijn dan de constructeurstitel hadden teamorders waarschijnlijk niet bestaan.

Toch vreemd dat die eigenlijk alleen bij Ferrari bestonden.

0634

Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 22:23:26
Toch vreemd dat die eigenlijk alleen bij Ferrari bestonden.
Nou... teamorders zijn al zo oud als Bernie Ecclestone hoor. En niet alleen bij Ferrari.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 10 maart 2012 - 07:58:44
Citaat van: Kootje op 09 maart 2012 - 22:23:26
Toch vreemd dat die eigenlijk alleen bij Ferrari bestonden.
Nou... teamorders zijn al zo oud als Bernie Ecclestone hoor. En niet alleen bij Ferrari.

Nu trek je 't ook wel weer in het letterlijke.  ::)
Tuurlijk hebben andere teams ook weleens 'n ordertje uitgevaardigt, maar Ferrari deed dit tot in het extreme.
Die gooiden er rustig in het begin van 'n seizoen al 'n order uit, waar overige teams dit doorgaans pas deden als één van de twee coureurs al praktisch kansloos was.

0634

Nou ja, Hakkinens zege in de openingsrace van 98 is toch op zijn minst discutabel te noemen. Verder heb je wel gelijk. Maar ik wil alleen maar aangeven dat het niet alleen Ferrari is hoor. Neem jouw team begin jaren 80 maar.  ;)


Kootje

Mwah, daar vind ik niets discutabels aan.

Coulthard en Hakkinen maken buiten medeweten van de teamleiding 'n afspraak en Coulthard komt deze netjes na.
Dat kun je in mijn ogen net zo min 'n teamorder noemen als het feit dat Webber z'n voorvleugel af moest staan aan Vettel (GB '10)

0634

Tja, Dennis vond het wel een teamorder, maar goed, het is net wat je er zelf van vind natuurlijk. Een race eerder, Jerez 97, was het ook uiterst discutabel terwijl het niet om de titel ging. Ik heb niets met Ferrari, maar teamorders zijn gewoon van alle jaren en van alle teams en worden m.i. ten onrechte vaak aan Ferrari gekoppeld alsof zij de grote boosdoeners zijn. De manier waarop Frank Williams met de teamgenoten van Alan Jones omging is ook zo'n voorbeeld, ver voor Oostenrijk 2002.