Poll: Welke team zet jij op één?

Gestart door Enzo, 25 februari 2012 - 20:19:08

« vorige - volgende »

Hoe is de krachtsverhouding momenteel?

Red Bull
McLaren
Ferrari
Mercedes
Lotus

Vieze baas

Hamilton rijdt met nummer 4? Is Button eerste rijder voor zover ze daar bij McLaren aan doen op dit moment?

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 07 maart 2012 - 11:28:02
Citaat van: Sabai op 07 maart 2012 - 10:28:13
Wat ik me afvraag hoe staat Williams er eigenlijk voor? Ik lees nauwelijks iets over hun maar als ik naar de ronde tijden kijk van ze doen ze niet onder voor sauber en force india en torro rosso volgens mij.

wie weet er meer?

Qua tijden gaat het niet slecht met Williams. Heb wel ergens gelezen dat ze problemen hebben met lagesnelheidsbochten. Alle drie de coureurs(Bottas, Senna en Maldonado) hadden daar over geklaagd.


Klopt, daar hebben ze inderdaad nog problemen mee
Maar ondanks dat zijn de tijden veelbelovend

Citaat van: Enzo op 07 maart 2012 - 13:44:09
Ik verwacht een verbetering tov vorig jaar voor Williams, maar ik schat ze niet sneller in dan Sauber, STR en Force India. Een gevecht in het middenveld dus, waar de rijders waarschijnlijk het verschil gaan maken, laat dat nou net het zwakke punt van Williams zijn... ::)

Ik verwacht dat ze de strijd met Sauber en Toro Rosso aan zullen kunnen, en uiteindelijk winnen
Force India zal nog 'n maatje te groot zijn
Ik zeg P7  :-\


Kootje


Kootje

Citaat van: Vieze baas op 07 maart 2012 - 15:30:24
Hamilton rijdt met nummer 4? Is Button eerste rijder voor zover ze daar bij McLaren aan doen op dit moment?

Button heeft dat nummer gewoon verdiend door Hamilton te verslaan.
Indien Lewis dit jaar weer de beste is (zonder WK te worden), zal hij weer het oneven nummer krijgen.
Simpel toch ??   Hoef je bij McLaren echt geen conclusies bij te trekken.

Jozef

Citaat van: Ńiels op 06 maart 2012 - 19:49:07
Ik moet jullie toch ook niet gaan duidelijk maken dat de 'problemen' pas begonnen zijn sinds het vertrek van de heren Todt en Brawn (en Schumacher?)... De periode waar jullie over spreken is toen deze heren aan het hoofd stonden, of waar er verder werd gebouwd op hun werk. Ze zullen wel de meeste middelen hebben om een goede wagen af te leveren, maar dan moet je er nog wel mee kunnen omgaan.

Lijkt allemaal kort door de bocht, maar sinds 2009 is het niet meer het team dat elke race op het podium zal eindigen.

In 2005 won Ferrari ook al geen enkele race.

In 2006 deed Schumacher natuurlijk wel weer mee voor de titel.

Niels_

Citaat van: Jozef op 07 maart 2012 - 17:43:02
Citaat van: Ńiels op 06 maart 2012 - 19:49:07
Ik moet jullie toch ook niet gaan duidelijk maken dat de 'problemen' pas begonnen zijn sinds het vertrek van de heren Todt en Brawn (en Schumacher?)... De periode waar jullie over spreken is toen deze heren aan het hoofd stonden, of waar er verder werd gebouwd op hun werk. Ze zullen wel de meeste middelen hebben om een goede wagen af te leveren, maar dan moet je er nog wel mee kunnen omgaan.

Lijkt allemaal kort door de bocht, maar sinds 2009 is het niet meer het team dat elke race op het podium zal eindigen.

In 2005 won Ferrari ook al geen enkele race.

In 2006 deed Schumacher natuurlijk wel weer mee voor de titel.
Jawel, Schumacher won in 2005 in de USA (niet dat daar veel waarde aan gehecht moet worden, maar het is wel een overwinning). Ferrari heeft sinds 1993 elk jaar minstens 1 race gewonnen trouwens. :)

Fabian

Citaat van: Ńiels op 07 maart 2012 - 17:50:25
Citaat van: Jozef op 07 maart 2012 - 17:43:02
Citaat van: Ńiels op 06 maart 2012 - 19:49:07
Ik moet jullie toch ook niet gaan duidelijk maken dat de 'problemen' pas begonnen zijn sinds het vertrek van de heren Todt en Brawn (en Schumacher?)... De periode waar jullie over spreken is toen deze heren aan het hoofd stonden, of waar er verder werd gebouwd op hun werk. Ze zullen wel de meeste middelen hebben om een goede wagen af te leveren, maar dan moet je er nog wel mee kunnen omgaan.

Lijkt allemaal kort door de bocht, maar sinds 2009 is het niet meer het team dat elke race op het podium zal eindigen.

In 2005 won Ferrari ook al geen enkele race.

In 2006 deed Schumacher natuurlijk wel weer mee voor de titel.
Jawel, Schumacher won in 2005 in de USA (niet dat daar veel waarde aan gehecht moet worden, maar het is wel een overwinning). Ferrari heeft sinds 1993 elk jaar minstens 1 race gewonnen trouwens. :)

Misschien dat er nu een einde aan die reeks komt?

Jozef

Citaat van: Ńiels op 07 maart 2012 - 17:50:25
Citaat van: Jozef op 07 maart 2012 - 17:43:02
Citaat van: Ńiels op 06 maart 2012 - 19:49:07
Ik moet jullie toch ook niet gaan duidelijk maken dat de 'problemen' pas begonnen zijn sinds het vertrek van de heren Todt en Brawn (en Schumacher?)... De periode waar jullie over spreken is toen deze heren aan het hoofd stonden, of waar er verder werd gebouwd op hun werk. Ze zullen wel de meeste middelen hebben om een goede wagen af te leveren, maar dan moet je er nog wel mee kunnen omgaan.

Lijkt allemaal kort door de bocht, maar sinds 2009 is het niet meer het team dat elke race op het podium zal eindigen.

In 2005 won Ferrari ook al geen enkele race.

In 2006 deed Schumacher natuurlijk wel weer mee voor de titel.
Jawel, Schumacher won in 2005 in de USA (niet dat daar veel waarde aan gehecht moet worden, maar het is wel een overwinning). Ferrari heeft sinds 1993 elk jaar minstens 1 race gewonnen trouwens. :)

Ik weet dat Schumacher de USGP won in 2005 maar dat noem ik geen race.

Fabian

Citaat van: Jozef op 07 maart 2012 - 18:04:00
Citaat van: Ńiels op 07 maart 2012 - 17:50:25
Citaat van: Jozef op 07 maart 2012 - 17:43:02
Citaat van: Ńiels op 06 maart 2012 - 19:49:07
Ik moet jullie toch ook niet gaan duidelijk maken dat de 'problemen' pas begonnen zijn sinds het vertrek van de heren Todt en Brawn (en Schumacher?)... De periode waar jullie over spreken is toen deze heren aan het hoofd stonden, of waar er verder werd gebouwd op hun werk. Ze zullen wel de meeste middelen hebben om een goede wagen af te leveren, maar dan moet je er nog wel mee kunnen omgaan.

Lijkt allemaal kort door de bocht, maar sinds 2009 is het niet meer het team dat elke race op het podium zal eindigen.

In 2005 won Ferrari ook al geen enkele race.

In 2006 deed Schumacher natuurlijk wel weer mee voor de titel.
Jawel, Schumacher won in 2005 in de USA (niet dat daar veel waarde aan gehecht moet worden, maar het is wel een overwinning). Ferrari heeft sinds 1993 elk jaar minstens 1 race gewonnen trouwens. :)

Ik weet dat Schumacher de USGP won in 2005 maar dat noem ik geen race.

Dat was meer een afgang.

Kootje

Klopt, maar voor de statistieken telt het wel. ::)

rafael25

Citaat van: rafael25 op 07 maart 2012 - 14:29:04
Welke team zet jij op één? ::)


@Burrori

Mclaren dus, die wint met een "Vleugel lengte"
Goed gezien.....

Franky R.

Citaat van: rafael25 op 07 maart 2012 - 22:26:35





Hier zie je goed, hoe veel hoger de RBR ligt dan de McLaren. Als ik het zo bekijk, lijkt het niet zo'n groot verschil.


Ik kijk daarbij naar het hoogteverschil ten hoogte van de voeten van de coureurs...Ik begrijp dat RBR aerodynamische grip verkiest boven mechanische grip. Maar verschil lijkt mij erg klein.


Wat jullie?

Enzo

Tja, het is mijn vak niet, dus ik weet niet wat de exacte verschillen zijn. Maar mogelijk maakt een klein verschil als dit een groot verschil?

Franky R.

Citaat van: Enzo op 07 maart 2012 - 22:34:11
Tja, het is mijn vak niet, dus ik weet niet wat de exacte verschillen zijn. Maar mogelijk maakt een klein verschil als dit een groot verschil?


Ja, en dat is nou typisch Formule 1... ;)

Kootje

Mwah ...... klein verschil ::)

Op de foto is het 2 mm, maar in real life heb je 't dan al gauw over 'n 5 tot 10 cm. (als 't niet meer is)
Aerodynamisch gezien is dat best 'n groot verschil.