Poll: Welke team zet jij op één?

Gestart door Enzo, 25 februari 2012 - 20:19:08

« vorige - volgende »

Hoe is de krachtsverhouding momenteel?

Red Bull
McLaren
Ferrari
Mercedes
Lotus

Folkert

Euh, nee? Tussen 2000 & 2008 heeft ferrari meer mogen vieren dan wie dan ook.
Ok punt technisch was mclaren in 2007 kampioen, maar met 5 rijders titels en 6 constrycteurstitels, kan je moeilijk stellen dat je in die jaren niets kon vieren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 06 maart 2012 - 08:35:51
Euh, nee? Tussen 2000 & 2008 heeft ferrari meer mogen vieren dan wie dan ook.
Ok punt technisch was mclaren in 2007 kampioen, maar met 5 rijders titels en 6 constrycteurstitels, kan je moeilijk stellen dat je in die jaren niets kon vieren.

Eens.
Niemand heeft in de afgelopen jaren, d.w.z. voor de dominantie van RBR, zo vaak meegestreden om het WK en deze prijs gepakt als Ferrari.
8)



Fabian

Citaat van: Franky R. op 06 maart 2012 - 15:15:39
Citaat van: Burorri op 06 maart 2012 - 08:35:51
Euh, nee? Tussen 2000 & 2008 heeft ferrari meer mogen vieren dan wie dan ook.
Ok punt technisch was mclaren in 2007 kampioen, maar met 5 rijders titels en 6 constrycteurstitels, kan je moeilijk stellen dat je in die jaren niets kon vieren.

Eens.
Niemand heeft in de afgelopen jaren, d.w.z. voor de dominantie van RBR, zo vaak meegestreden om het WK en deze prijs gepakt als Ferrari.
8)




Ik als klein jochie zag alleen maar rode auto's winnen toen ik de Formule 1 begon te volgen. Er was altijd wel een Ferrari aan het strijden om de podiumplekken/overwinning.

Folkert

Citaat van: Fabian van Tiel op 06 maart 2012 - 18:04:59
Citaat van: Franky R. op 06 maart 2012 - 15:15:39
Citaat van: Burorri op 06 maart 2012 - 08:35:51
Euh, nee? Tussen 2000 & 2008 heeft ferrari meer mogen vieren dan wie dan ook.
Ok punt technisch was mclaren in 2007 kampioen, maar met 5 rijders titels en 6 constrycteurstitels, kan je moeilijk stellen dat je in die jaren niets kon vieren.

Eens.
Niemand heeft in de afgelopen jaren, d.w.z. voor de dominantie van RBR, zo vaak meegestreden om het WK en deze prijs gepakt als Ferrari.
8)




Ik als klein jochie zag alleen maar rode auto's winnen toen ik de Formule 1 begon te volgen. Er was altijd wel een Ferrari aan het strijden om de podiumplekken/overwinning.
Ik had in die tijd Robbert wel eens op het Forum willen zien ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Franky R. op 06 maart 2012 - 15:15:39
Citaat van: Burorri op 06 maart 2012 - 08:35:51
Euh, nee? Tussen 2000 & 2008 heeft ferrari meer mogen vieren dan wie dan ook.
Ok punt technisch was mclaren in 2007 kampioen, maar met 5 rijders titels en 6 constrycteurstitels, kan je moeilijk stellen dat je in die jaren niets kon vieren.

Eens.
Niemand heeft in de afgelopen jaren, d.w.z. voor de dominantie van RBR, zo vaak meegestreden om het WK en deze prijs gepakt als Ferrari.
8)

En zelfs dan nog... de dominantie van Red Bull... tja, dat is ook pas effectief één jaar he. 2010 kan je toch moeilijk gedomineerd noemen.

Niels_

Ik moet jullie toch ook niet gaan duidelijk maken dat de 'problemen' pas begonnen zijn sinds het vertrek van de heren Todt en Brawn (en Schumacher?)... De periode waar jullie over spreken is toen deze heren aan het hoofd stonden, of waar er verder werd gebouwd op hun werk. Ze zullen wel de meeste middelen hebben om een goede wagen af te leveren, maar dan moet je er nog wel mee kunnen omgaan.

Lijkt allemaal kort door de bocht, maar sinds 2009 is het niet meer het team dat elke race op het podium zal eindigen.

robbert

Citaat van: Ńiels op 06 maart 2012 - 19:49:07
Ik moet jullie toch ook niet gaan duidelijk maken dat de 'problemen' pas begonnen zijn sinds het vertrek van de heren Todt en Brawn (en Schumacher?)... De periode waar jullie over spreken is toen deze heren aan het hoofd stonden, of waar er verder werd gebouwd op hun werk. Ze zullen wel de meeste middelen hebben om een goede wagen af te leveren, maar dan moet je er nog wel mee kunnen omgaan.

Lijkt allemaal kort door de bocht, maar sinds 2009 is het niet meer het team dat elke race op het podium zal eindigen.

voila, maar de niet-ferrarifans kunnen/willen dit niet inzien. Ik had het ook niet over 2000-2008 maar over de laatste 4 jaar (2008-2011) en daar heeft mclaren toch meer kunnen strijden om te overwinning dan ferrari

Folkert

Volgens Marko zal Mclaren dus vooraan staan met Mercedes en dan pas RBR, als we Marko's persberichten dus niet moeten geloven:P ;)  ;D

http://www.gppits.net/nieuws/marko_red_bull_heeft_een_voorsprong/
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Succes komt, succes gaat, etc... Gene stress. ;)

Binnen een paar jaar heeft Red Bull of McLaren een paar van die jaren achter de rug.

0634

Citaat van: Ńiels op 06 maart 2012 - 19:49:07
Ik moet jullie toch ook niet gaan duidelijk maken dat de 'problemen' pas begonnen zijn sinds het vertrek van de heren Todt en Brawn (en Schumacher?)... De periode waar jullie over spreken is toen deze heren aan het hoofd stonden, of waar er verder werd gebouwd op hun werk. Ze zullen wel de meeste middelen hebben om een goede wagen af te leveren, maar dan moet je er nog wel mee kunnen omgaan.
Eigenlijk was het verval daarvoor al ingezet hoor. Volkomen logisch trouwens. Succes komt en gaat, in iedere sport, bij ieder team.

Sabai

Wat ik me afvraag hoe staat Williams er eigenlijk voor? Ik lees nauwelijks iets over hun maar als ik naar de ronde tijden kijk van ze doen ze niet onder voor sauber en force india en torro rosso volgens mij.

wie weet er meer?

Fabian

Citaat van: Sabai op 07 maart 2012 - 10:28:13
Wat ik me afvraag hoe staat Williams er eigenlijk voor? Ik lees nauwelijks iets over hun maar als ik naar de ronde tijden kijk van ze doen ze niet onder voor sauber en force india en torro rosso volgens mij.

wie weet er meer?

Qua tijden gaat het niet slecht met Williams. Heb wel ergens gelezen dat ze problemen hebben met lagesnelheidsbochten. Alle drie de coureurs(Bottas, Senna en Maldonado) hadden daar over geklaagd.

Enzo

Ik verwacht een verbetering tov vorig jaar voor Williams, maar ik schat ze niet sneller in dan Sauber, STR en Force India. Een gevecht in het middenveld dus, waar de rijders waarschijnlijk het verschil gaan maken, laat dat nou net het zwakke punt van Williams zijn... ::)

rafael25


Folkert

Mclaren dus, die wint met een "Vleugel lengte"
Trotse vader van Rosalie(L)