Poll: Welke team zet jij op één?

Gestart door Enzo, 25 februari 2012 - 20:19:08

« vorige - volgende »

Hoe is de krachtsverhouding momenteel?

Red Bull
McLaren
Ferrari
Mercedes
Lotus

Franky R.

Ik heb nooit begrepen waarom Ferrari per sé alles overhoop wilde gooien. Zo slecht deden ze het in 2011 idd. niet. Al moet veel van de goede resultaten [van 2011] op conto van Alonso worden geschreven.

Het was beter geweest om Massa te wippen en Alonso te laten werken aan een doorontwikkeling van de 2011-Ferrari. Maar waarom men Massa niet eruitgooide, had ik al geschreven.

Folkert

Volgens reporters van gpupdate lijkt het wel of Mclaren en Redbull op rails rijden. Vooral redbull. Heb het vermoeden dat deze 2 teams weer voor de podia gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Schumiiii

Citaat van: Burorri op 27 februari 2012 - 17:04:45
Citaat van: Schumiiii op 27 februari 2012 - 16:41:31
Ik ga domweg alles op mercedes zetten, ze gaan iedereen verrassen en stokken in de wielen steken.
zou wel verdomd gaaf zijn en enorme verrassing, maar met Rosberg als WK kan ik ook wel leven. Maar ik verwacht Mercedes niet op het podium. Zonder problemen bij de top, zullen ze rond p6-9 rond rijden, met hele sterke concurrentie van Ferrari, FI en Sauber. Misschien zelfs Torro Rosso en Williams. Heb het gevoel dat de meeste concurrentie dit jaar van af p5 tot p11 gaat. Mclaren en Red Bull staan denk ik redelijk strak aan kop.

Voor het eerst heb ik ergens het gevoel dat dit de beste mercedes word dit 3de seizoen. Ik heb nergens gesproken van kampioen worden, ik heb gezegd; stokken in de wielen steken van degene die voor het kampioenschap gaan en als ze telkens 6-9 eindigen dan zijn ze even slechts als de 2 vorige jaren, dan hebben ze geene stap vooruit gezet. Ik zet er mijn geld op, dit jaar wint schumi een race ;).

JimmySPA

Citaat van: Schumiiii op 02 maart 2012 - 19:30:33
Ik zet er mijn geld op, dit jaar wint schumi een race ;).

Die durf ik ook wel aan. Of hoop ik er teveel op?  :)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Ik geloof dat niet zo. Ik geloof eigenlijk helemaal niet in een sprongetje van Mercedes. Misschien als Ferrari echt tegen valt dat ze die kunnen pakken maar RBR en McLaren zullen heel ver wegblijven. En gezien de betrouwbaarheid van de wagens ben je dan vrij kansloos voor een zege.

Het enige team waar ik wel échte vooruitgang in verwacht is Lotus, maar die waren tweede helft vorig jaar ook wel errug slecht..

Wizard

Lotus zit er goed bij inderdaad en Grosjean noteert puike tijden. Daar kan Kimi nog wel eens een flinke kluif aan krijgen.

Schumiiii

#51
Citaat van: Jeroen op 02 maart 2012 - 20:51:48
Ik geloof dat niet zo. Ik geloof eigenlijk helemaal niet in een sprongetje van Mercedes. Misschien als Ferrari echt tegen valt dat ze die kunnen pakken maar RBR en McLaren zullen heel ver wegblijven. En gezien de betrouwbaarheid van de wagens ben je dan vrij kansloos voor een zege.

Het enige team waar ik wel échte vooruitgang in verwacht is Lotus, maar die waren tweede helft vorig jaar ook wel errug slecht..

Als ze een paar honderdsten kunnen terug pakken en die wagen heeft geen problemen mee de banden want ook dat was een ergerlijk probleem dat die banden zeer zeer snel op waren bij die mercedes terwijl anderen dit minder snel voorhadden dan zie ik de grootmeester nog eens een overwinning pakken, er zal dan mss wel wat geluk mee gemoeit zijn maar toch, ik geloof erin, 3de jaar is 3de keer goede keer zeker?


JimmySPA

Ik lees veel mensen schrijven over Lotus/Renault? Maar die zie ik juist niks worden... Waarom opeens nu wel?? Kimi gaat geen verschil geven, alleen gas geven.

Voor het eerst sinds lange tijd kijk ik weer eens uit naar de seizoensstart. Waarom? Alonso en Ferrari, dit jaar klopt het plaatje!!

Hoop ik :-[

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

KVDracer

Citaat van: JimmySPA op 03 maart 2012 - 19:47:42
Ik lees veel mensen schrijven over Lotus/Renault? Maar die zie ik juist niks worden... Waarom opeens nu wel?? Kimi gaat geen verschil geven, alleen gas geven.

Voor het eerst sinds lange tijd kijk ik weer eens uit naar de seizoensstart. Waarom? Alonso en Ferrari, dit jaar klopt het plaatje!!

Hoop ik :-[

Iemand die ik ken is naar het Vroom evenement geweest van Ferrari (Heeft wat connecties via een Italiaans kartteam met Ferrari) en daar hebben ze gezegd "The car is good, but not on the moment". Het is dus te hopen dat ze het tegen Australië wel in orde is, hoewel ik er een beetje begin voor te vrezen. De wintertesten zeggen natuurlijkj niet zoveel, maar ze hingen dikwijls ergens in de middenmoot. Lotus zie ik hetzelfde als vorig jaar. In het begin goed mee, net achter de top maar hoe meer het seizoen vorderd, hoe meer ze gaan terugzakken.

0634

#54
Citaat van: Schumiiii op 03 maart 2012 - 16:13:38
Als ze een paar honderdsten kunnen terug pakken en die wagen heeft geen problemen mee de banden want ook dat was een ergerlijk probleem dat die banden zeer zeer snel op waren bij die mercedes terwijl anderen dit minder snel voorhadden dan zie ik de grootmeester nog eens een overwinning pakken, er zal dan mss wel wat geluk mee gemoeit zijn maar toch, ik geloof erin, 3de jaar is 3de keer goede keer zeker?
Dan moeten er sowieso vier uitvallen en die vier zijn vorig jaar nog nooit alle vier tegelijk uitgevallen. Dan moet Lotus geen uitschieter hebben én moet jouw grootmeester Rosberg verslaan, wat voor hem de afgelopen twee jaar ook niet eenvoudig is gebleken. Het kan, maar gezien de afgelopen alleen maar drie teams hebben gewonnen zie ik het niet 1,2,3 gebeuren. Maar het zou zeker leuk zijn en het zal hem ook gegund zijn.

Als ze een paar honderdsten kunnen terug pakken en die wagen heeft geen problemen mee de banden want ook dat was een ergerlijk probleem dat die banden zeer zeer snel op waren bij die mercedes terwijl anderen dit minder snel voorhadden dan zie ik de grootmeester nog eens een overwinning pakken, er zal dan mss wel wat geluk mee gemoeit zijn maar toch, ik geloof erin, 3de jaar is 3de keer goede keer zeker?

Wizard

Citaat van: Schumiiii op 03 maart 2012 - 16:13:38
Citaat van: Jeroen op 02 maart 2012 - 20:51:48
Ik geloof dat niet zo. Ik geloof eigenlijk helemaal niet in een sprongetje van Mercedes. Misschien als Ferrari echt tegen valt dat ze die kunnen pakken maar RBR en McLaren zullen heel ver wegblijven. En gezien de betrouwbaarheid van de wagens ben je dan vrij kansloos voor een zege.

Het enige team waar ik wel échte vooruitgang in verwacht is Lotus, maar die waren tweede helft vorig jaar ook wel errug slecht..

Als ze een paar honderdsten kunnen terug pakken en die wagen heeft geen problemen mee de banden want ook dat was een ergerlijk probleem dat die banden zeer zeer snel op waren bij die mercedes terwijl anderen dit minder snel voorhadden dan zie ik de grootmeester nog eens een overwinning pakken, er zal dan mss wel wat geluk mee gemoeit zijn maar toch, ik geloof erin, 3de jaar is 3de keer goede keer zeker?



Geloven lijkt me meer gebaseerd op hopen. Er is weinig, eigenlijk helemaal niks, om aan te nemen dat Mercedes een sprong voorwaarts heeft gemaakt. Dus waar je de wijsheid vandaan zou moeten halen is me een raadsel.

Wizard

Citaat van: Schumiiii op 02 maart 2012 - 19:30:33
Citaat van: Burorri op 27 februari 2012 - 17:04:45
Citaat van: Schumiiii op 27 februari 2012 - 16:41:31
Ik ga domweg alles op mercedes zetten, ze gaan iedereen verrassen en stokken in de wielen steken.
zou wel verdomd gaaf zijn en enorme verrassing, maar met Rosberg als WK kan ik ook wel leven. Maar ik verwacht Mercedes niet op het podium. Zonder problemen bij de top, zullen ze rond p6-9 rond rijden, met hele sterke concurrentie van Ferrari, FI en Sauber. Misschien zelfs Torro Rosso en Williams. Heb het gevoel dat de meeste concurrentie dit jaar van af p5 tot p11 gaat. Mclaren en Red Bull staan denk ik redelijk strak aan kop.

Voor het eerst heb ik ergens het gevoel dat dit de beste mercedes word dit 3de seizoen. Ik heb nergens gesproken van kampioen worden, ik heb gezegd; stokken in de wielen steken van degene die voor het kampioenschap gaan en als ze telkens 6-9 eindigen dan zijn ze even slechts als de 2 vorige jaren, dan hebben ze geene stap vooruit gezet. Ik zet er mijn geld op, dit jaar wint schumi een race ;).

Gelukkig is 'mijn geld' een rekbaar begrip. Want veel geld zou ik er niet op zetten. De stap naar Red Bull/McLaren is vrij groot en mij lijkt het sterk dat ze nu ineens wel flinke sprongen maken waar het seizoenen lang niet wilt vlotten.

Niels_

"google naar barcatv/alonso. Die hebben hem schijnbaar gisteren gesproken tijdens een wedstrijd van Barcelona. Als klopt wat hij zei, zal Luca niet blij met hem zijn." 'Mijn auto is slechter dan Iniesta en Messi'.
:-\

Fabian

Citaat van: Ńiels op 04 maart 2012 - 16:08:07
"google naar barcatv/alonso. Die hebben hem schijnbaar gisteren gesproken tijdens een wedstrijd van Barcelona. Als klopt wat hij zei, zal Luca niet blij met hem zijn." 'Mijn auto is slechter dan Iniesta en Messi'.
:-\

Je kunt ook vergelijken. Iniesta en Messi zijn wereldtoppers. Als je die gaat vergelijken met de F1 dan kom je uit op Red Bull en wellicht McLaren. Als zijn auto slechter is dan zit Fernando dus achter de Red Bulls en McLaren's. Luca zal daar niet blij mee zijn, maar goed dat is dan zijn eigen probleem.

Enzo

Jeetje wat is het spannend. Tijd om me te wagen aan een voorspelling.

Quali:
Red Bull
Mercedes
Ferrari
McLaren
Lotus

Race:
McLaren
Red Bull
Mercedes
Ferrari
Lotus