Poll: Welke team zet jij op één?

Gestart door Enzo, 25 februari 2012 - 20:19:08

« vorige - volgende »

Hoe is de krachtsverhouding momenteel?

Red Bull
McLaren
Ferrari
Mercedes
Lotus

Enzo

Citaat van: Gerard op 28 februari 2012 - 14:49:38
Citaat van: Ńiels op 28 februari 2012 - 14:43:08
Feit blijft wel dat Ferrari een compleet nieuwe wagen heeft, dus de kans dat die een stapje voorwaarts zetten lijkt me groter dan één van die andere teams. Of ze dan de kloof kunnen dichten op Red Bull/McLaren valt af te wachten.

Iedereen heeft een compleet andere wagen, door de nieuwe aero regels, dus ik denk dat het in dat opzicht compleet onvoorspelbaar is...

Das niet helemaal waar Gerard, McLaren en RedBul zijn aan het doorontwikkelen. Ferrari en in mindere maten Mercedes zijn opnieuw begonnen.  :)

McLaren_über_alles

Citaat van: Gerard op 28 februari 2012 - 14:49:38
Citaat van: Ńiels op 28 februari 2012 - 14:43:08
Feit blijft wel dat Ferrari een compleet nieuwe wagen heeft, dus de kans dat die een stapje voorwaarts zetten lijkt me groter dan één van die andere teams. Of ze dan de kloof kunnen dichten op Red Bull/McLaren valt af te wachten.

Iedereen heeft een compleet andere wagen, door de nieuwe aero regels, dus ik denk dat het in dat opzicht compleet onvoorspelbaar is...

Zie eigenlijk ook niet echt in waarom Ferrari nu plots een volledig andere wagen zou hebben dan de andere teams. Precies of dat ze hun kennis die ze laatste tientallen jaren hebben opgebouwd nu plots zijn vergeten en als een kleuter opnieuw het warm water uitgevonden hebben... Vind hem ook totaal niet anders ogen dan de andere teams, waardoor je toch amper kunt spreken van een revolutie (en eerder van een evolutie).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

robbert

Citaat van: McLaren_über_alles op 28 februari 2012 - 19:41:05
Citaat van: Gerard op 28 februari 2012 - 14:49:38
Citaat van: Ńiels op 28 februari 2012 - 14:43:08
Feit blijft wel dat Ferrari een compleet nieuwe wagen heeft, dus de kans dat die een stapje voorwaarts zetten lijkt me groter dan één van die andere teams. Of ze dan de kloof kunnen dichten op Red Bull/McLaren valt af te wachten.

Iedereen heeft een compleet andere wagen, door de nieuwe aero regels, dus ik denk dat het in dat opzicht compleet onvoorspelbaar is...

Zie eigenlijk ook niet echt in waarom Ferrari nu plots een volledig andere wagen zou hebben dan de andere teams. Precies of dat ze hun kennis die ze laatste tientallen jaren hebben opgebouwd nu plots zijn vergeten en als een kleuter opnieuw het warm water uitgevonden hebben... Vind hem ook totaal niet anders ogen dan de andere teams, waardoor je toch amper kunt spreken van een revolutie (en eerder van een evolutie).

die hebben geen volledige andere wagen gebouwd, maar als ze geen goeie resultaten halen, zullen ze dit dan als reden geven. Ze zullen zeggen, dat alles normaal is, omdat ze een volledige nieuwe wagen gebouwd hebben

Vieze baas

Citaat van: McLaren_über_alles op 28 februari 2012 - 19:41:05
Citaat van: Gerard op 28 februari 2012 - 14:49:38
Citaat van: Ńiels op 28 februari 2012 - 14:43:08
Feit blijft wel dat Ferrari een compleet nieuwe wagen heeft, dus de kans dat die een stapje voorwaarts zetten lijkt me groter dan één van die andere teams. Of ze dan de kloof kunnen dichten op Red Bull/McLaren valt af te wachten.

Iedereen heeft een compleet andere wagen, door de nieuwe aero regels, dus ik denk dat het in dat opzicht compleet onvoorspelbaar is...

Zie eigenlijk ook niet echt in waarom Ferrari nu plots een volledig andere wagen zou hebben dan de andere teams. Precies of dat ze hun kennis die ze laatste tientallen jaren hebben opgebouwd nu plots zijn vergeten en als een kleuter opnieuw het warm water uitgevonden hebben... Vind hem ook totaal niet anders ogen dan de andere teams, waardoor je toch amper kunt spreken van een revolutie (en eerder van een evolutie).

Inderdaad, kan iemand ook de reden geven waarom ferrari hun nieuwe auto zoveel complexer is zoals ze beweren? Ik hoor hier geen enkel ander team over namelijk!!

robbert

ferrari wil dit iedereen doen geloven, zodat ze een reden hebben wanneer ze toch minder presteren dan dat ze al heel de tijd geroepen hebben.

Kootje

Citaat van: Ńiels op 28 februari 2012 - 14:43:08
Feit blijft wel dat Ferrari een compleet nieuwe wagen heeft, dus de kans dat die een stapje voorwaarts zetten lijkt me groter dan één van die andere teams. Of ze dan de kloof kunnen dichten op Red Bull/McLaren valt af te wachten.

Valt niets over te zeggen.
Met 'n compleet nieuw concept is de kans op 'n miskleun namelijk net zo groot.


Citaat van: Gerard op 28 februari 2012 - 14:49:38
Iedereen heeft een compleet andere wagen, door de nieuwe aero regels, dus ik denk dat het in dat opzicht compleet onvoorspelbaar is...

Denk zelf dat de meesten weinig grote veranderingen door hebben moeten voeren.
Dat is imo juist de reden dat bijna iedereen met de getrapte neus gekomen is.
Met die neus hoefde men namelijk weinig aan chassis, ophanging etc. te veranderen om aan de nieuwe regels te voldoen.
Grootste vraag voor mij is: Wie heeft er het meest te lijden onder het verlies van de EBD ??


Citaat van: McLaren_über_alles op 28 februari 2012 - 19:41:05
Zie eigenlijk ook niet echt in waarom Ferrari nu plots een volledig andere wagen zou hebben dan de andere teams. Precies of dat ze hun kennis die ze laatste tientallen jaren hebben opgebouwd nu plots zijn vergeten en als een kleuter opnieuw het warm water uitgevonden hebben... Vind hem ook totaal niet anders ogen dan de andere teams, waardoor je toch amper kunt spreken van een revolutie (en eerder van een evolutie).

Omdat Ferrari met 'n compleet nieuw concept aan het ontwerpen gegaan is.
Dat heeft niets met kwijtgeraakte kennis te maken, maar alles met de tegenvallende resultaten de laatste 5 jaar.
Daarom hebben ze nu "de gok" genomen om 'n compleet andere richting in te slaan.
Of deze wagen daarmee anders is dan die van de andere teams is niet te zeggen, maar voor Ferrari is het iig totaal nieuw.
Nieuwe concepten vergen tijd om onder de knie te krijgen, dit geld voor jou, voor mij, dus waarom niet voor hun ??
Overigens heeft het uiterlijk daarmee niets te maken, aangezien de "revolutie" zich onderhuids bevindt.


Citaat van: Vieze baas op 28 februari 2012 - 20:40:13
Inderdaad, kan iemand ook de reden geven waarom ferrari hun nieuwe auto zoveel complexer is zoals ze beweren? Ik hoor hier geen enkel ander team over namelijk!!

Ferrari's auto is "complexer" omdat ze 'n geheel nieuwe auto hebben, waarmee ze 'n totaal andere weg zijn ingeslagen dan voorheen.
(zie ook reactie hierboven)

T.Nuvolari

#36
Nou ja, volledig nieuw concept? Hij is wel anders ja, maar om nu van een nieuw concept te spreken.








Franky R.

Ben het met M@rc eens!


Die auto's lijken niet veel van elkaar te verschillen. Maar zie ik het nu goed, of is de Ferrari van 2010 een lage auto t.o.z. van 2011?!

Kootje

Citaat van: M@rc op 29 februari 2012 - 14:40:16
Nou ja, volledig nieuw concept? Hij is wel anders ja, maar om nu van een nieuw concept te spreken.

Dat is iig wat Ferrari beweerd hé.
Maar goed, dat vernieuwende kan natuurlijk ook onderhuids liggen. ::)

Enzo

Bovenhuids zie ik toch ook veel verschillen:

-Sidepods zijn hoger en de buitenkant steekt naar voren
-De kont is smaller (cokebottle)
-Andere rollbar
-Andere T-tray
-Andere diffuser
-Andere vleugels voor en achter
-Andere spiegels
-Andere barge boards
- etc....

Eigenlijk zie ik niks wat hetzelfe is behalve de kleur of ben ik nou gek?


T.Nuvolari

Net wat ik zeg dus, anders maar niet revolutionair ofzo.  ;)

monaco2011

Ferrari heeft dat al ruim voor de tests geroepen, dat ze met iets nieuws zouden komen en niet met een doorontwikkeling van de vorige auto. Dus waarom zouden we dat niet geloven? dat ga je echt niet met een paar foto's kunnen ontkennen of bevestigen. Ik vraag me trouwens wel af of het verstandig is, aangezien de blown diffuser verboden is voor dit jaar en dat was ie ook vorig jaar in engeland en daar won Ferrari juist haar enige race. Dus misschien was die auto zo slecht nog niet.

robbert

ferrari heeft dat maar alleen beweerd omdat als ze niet de gewenste resultaten halen, dat ze dat dan kunnen steken op het feit, dat het een heel nieuw concept is.

Enzo

Citaat van: monaco2011 op 29 februari 2012 - 23:47:17
Ik vraag me trouwens wel af of het verstandig is, aangezien de blown diffuser verboden is voor dit jaar en dat was ie ook vorig jaar in engeland en daar won Ferrari juist haar enige race. Dus misschien was die auto zo slecht nog niet.

Zeker niet, die auto was zonder EBD miss wel de beste van het veld. Het lijkt ook een beetje op paniek voetbal van Ferrari. Costa eruit, alles moet anders, compleet nieuw ontwerp etc...

We gaan het zien dit jaar, maar een doorontwikkeling was misschien verstandiger geweest.