Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

0634

Schumacher? Is dat niet de stem van die Ferrari uit de eerste Cars film?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 18 november 2012 - 23:32:38
Schumacher? Is dat niet de stem van die Ferrari uit de eerste Cars film?
Dat ook ja... :D

Enzo

Jezus jongens, wat een schandalige prestatie weer van Mercedes in Austin. Heb zo met de rijders te doen...
Rosberg stond op de oude config zonder coanda omdat zijn team dacht dat dit sneller was, met de decastreuze quali als gevolg en een kansloze race.
Schumacher met de nieuwe config wist een fatsoenlijke quali te rijden maar had voor dit nieuwe systeem wel 28 kilo extra brandstof aan boord dan zijn concurrentie. Het gevolg was een dramatische race in een te zware Merc zonder tractie zonder grip.

Duidelijk te zien in deze beelden:

Figge

Citaat van: Enzo op 20 november 2012 - 10:35:54
Jezus jongens, wat een schandalige prestatie weer van Mercedes in Austin. Heb zo met de rijders te doen...
Rosberg stond op de oude config zonder coanda omdat zijn team dacht dat dit sneller was, met de decastreuze quali als gevolg en een kansloze race.
Schumacher met de nieuwe config wist een fatsoenlijke quali te rijden maar had voor dit nieuwe systeem wel 28 kilo extra brandstof aan boord dan zijn concurrentie. Het gevolg was een dramatische race in een te zware Merc zonder tractie zonder grip.

Duidelijk te zien in deze beelden:


Tsja weet niet zo goed wat hierop te zeggen...
Tis triest... Ik beschouw het maar als wat tests uitvoeren voor 2013 iod. Tis bijna F1 onwaardig als ik t zo lees...

Franky R.

Citaat van: Figge op 20 november 2012 - 10:52:15
Citaat van: Enzo op 20 november 2012 - 10:35:54
Jezus jongens, wat een schandalige prestatie weer van Mercedes in Austin. Heb zo met de rijders te doen...
Rosberg stond op de oude config zonder coanda omdat zijn team dacht dat dit sneller was, met de decastreuze quali als gevolg en een kansloze race.
Schumacher met de nieuwe config wist een fatsoenlijke quali te rijden maar had voor dit nieuwe systeem wel 28 kilo extra brandstof aan boord dan zijn concurrentie. Het gevolg was een dramatische race in een te zware Merc zonder tractie zonder grip.

Duidelijk te zien in deze beelden:


Tsja weet niet zo goed wat hierop te zeggen...
Tis triest... Ik beschouw het maar als wat tests uitvoeren voor 2013 iod. Tis bijna F1 onwaardig als ik t zo lees...
Als dit F1-onwaardig is, hoe classificeer je de prestatie's van Marussia, Caterham of STR?! ???

Jehoentelaar

Die teams hebben een iets andere achtergrond dan Mercedes. ;)

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 20 november 2012 - 13:42:08
Die teams hebben een iets andere achtergrond dan Mercedes. ;)
Tja, over het achtergrond gesproken...Als Honda Racing was het team ook niet bijster succesvol... ;)

Jehoentelaar

Ik doel meer op het hele plaatje dan specifiek het verleden. Met de backing van Mercedes mag je van dat team toch veel meer verwachten dan een quasi-RB en twee te kleine semi-privateers.

0634

Citaat van: Franky R. op 20 november 2012 - 13:47:42
Citaat van: Jehoentelaar op 20 november 2012 - 13:42:08
Die teams hebben een iets andere achtergrond dan Mercedes. ;)
Tja, over het achtergrond gesproken...Als Honda Racing was het team ook niet bijster succesvol... ;)

Maar toen Mercedes het overnam, was het wel regerend wereldkampioen in beide kampioenschappen...

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 20 november 2012 - 18:18:14
Citaat van: Franky R. op 20 november 2012 - 13:47:42
Citaat van: Jehoentelaar op 20 november 2012 - 13:42:08
Die teams hebben een iets andere achtergrond dan Mercedes. ;)
Tja, over het achtergrond gesproken...Als Honda Racing was het team ook niet bijster succesvol... ;)

Maar toen Mercedes het overnam, was het wel regerend wereldkampioen in beide kampioenschappen...
Dat is waar, maar ik bekijk het team over de jaren vanaf het moment dat Brawn instapte...Dan ziet je een laag startpunt, meteen een piek [WK 2009] en dan weer een fikse dal met zeer kleine oplevingen...

Folkert

Citaat van: Jeroen op 18 november 2012 - 13:02:26
Citaat van: Kootje op 18 november 2012 - 11:17:49

SAchumacher kon dit goed toen hij eindeloos kon testen.
Nu dat niet meer het geval is, blijkt Schumi ook geen bovennatuurlijke ontwikkelaar te zijn.
Ik zou onder de huidige omstandigheden echt niet weten waarom hij hier beter in zou zijn dan ieder ander. ???
Omdat sommige rijders van nature betere technische feeling hebben dan anderen. Naar het schijnt heeft Schumacher dat in behoorlijke mate, net als zijn werklust en bereidwilligheid om daar uren aaneengesloten mee bezig te zijn.

Van Lewis weet ik dat niet. Maar ik durf te stellen dat als Schumacher het dit jaar niet voor elkaar gebokst krijgt, een andere rijder dat ook niet zomaar even voor elkaar zou hebben gekregen.
Niemand zegt ook dat Lewis(of een andere rijder) het zomaar voor elkaar zou krijgen. Maar het staat mij ook bij dat Lewis ook heel erg tot extreem gemotiveerd is om de auto elke keer beter te krijgen. Dat hij ook goed overleg en contact heeft met iedereen die aan de auto werkt. 
Ik zeg niet dat het zo is, maar ik zie niet in waarom Lewis de afgelopen 3 jaar de auto niet beter had kunnen maken. Misschien ligt die Mercedes Lewis wel en geeft hij net wel de juiste feedback die engeneers nodig hebben om veranderingen aan de auto goed te kunnen door voeren.

Vind het een beetje te veel lof aan Schumacher, om te zeggen: nou als het Schumacher niet lukt dan lukt het niemand. Lijkt wel als Schumacher als een "God" word beschouwd in die ontwikkeling.

Andere coureur: andere feedback/wensen
andere feedback/wensen: andere ontwikkelingen
andere ontwikkelingen andere resultaten. Ten goede of ten slechte, dat zullen we nooit weten. Maar het is niet uitgesloten dat de auto beter zou kunnen worden.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Folkert op 21 november 2012 - 22:26:05

Niemand zegt ook dat Lewis(of een andere rijder) het zomaar voor elkaar zou krijgen. Maar het staat mij ook bij dat Lewis ook heel erg tot extreem gemotiveerd is om de auto elke keer beter te krijgen.
En Schumacher niet? Ik ben geen fan van de man, maar een buitengewone drive en mentaliteit kan hem niet ontzegd worden lijkt me.

CitaatDat hij ook goed overleg en contact heeft met iedereen die aan de auto werkt. 
Ik zeg niet dat het zo is, maar ik zie niet in waarom Lewis de afgelopen 3 jaar de auto niet beter had kunnen maken. Misschien ligt die Mercedes Lewis wel en geeft hij net wel de juiste feedback die engeneers nodig hebben om veranderingen aan de auto goed te kunnen door voeren.

Vind het een beetje te veel lof aan Schumacher, om te zeggen: nou als het Schumacher niet lukt dan lukt het niemand. Lijkt wel als Schumacher als een "God" word beschouwd in die ontwikkeling.
Ik beschouw niemand sinds Senna als God. Hem zeker niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand als Hamilton met zijn kinderachtige gedrag in staat is om zo'n wagen daadwerkelijk beter te maken dan dat andere zouden doen.

Enzo

Nou ja, kinderachtigheid zegt natuurlijk niet iets over zijn feedback kwaliteiten.
Maar dan nog kunnen wij alleen maar uitgaan van wat andere teamgenoten over de rijders zeggen in deze.
Zoals je zelf al eerder zei, Schumacher word hier zijn hele carriere al om geprezen, hamilton niet.

Maar ja, die hele vergelijking tussen deze twee rijders loopt natuurlijk mank en is amper te maken. Ik had ze wel graag samen willen zien rijden volgend jaar. Ik denk dat ze elkaar wel mooi konden aanvullen, mits de rivaliteit niet te hoog op loopt.

Franky R.

CitaatIk beschouw niemand sinds Senna als God. Hem zeker niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand als Hamilton met zijn kinderachtige gedrag in staat is om zo'n wagen daadwerkelijk beter te maken dan dat andere zouden doen.
Toch heeft Lewis dat voorelkaar gekregen in 2009...In het begin van dat seizoen was de auto ook niet vooruit te branden, maar uiteindelijk won Lewis wel een race...

Victor Monza 2008

Citaat van: Franky R. op 20 november 2012 - 18:34:22
Citaat van: Jeroen op 20 november 2012 - 18:18:14
Citaat van: Franky R. op 20 november 2012 - 13:47:42
Citaat van: Jehoentelaar op 20 november 2012 - 13:42:08
Die teams hebben een iets andere achtergrond dan Mercedes. ;)
Tja, over het achtergrond gesproken...Als Honda Racing was het team ook niet bijster succesvol... ;)

Maar toen Mercedes het overnam, was het wel regerend wereldkampioen in beide kampioenschappen...
Dat is waar, maar ik bekijk het team over de jaren vanaf het moment dat Brawn instapte...Dan ziet je een laag startpunt, meteen een piek [WK 2009] en dan weer een fikse dal met zeer kleine oplevingen...
Inderdaad, enkele weken voor het seizoensbegin diende het BAR-chassis nog aangepast te worden om er de mercedesmotor in te lepelen. Toen de andere teams hun versie van de Brawn diffuser op punt hadden was de voorsprong onoverbrugbaar geworden. Nadien heeft Mercedes nog andere nieuwigheden geintroduceerd zonder veel succes, mogelijks omdat het basisconcept van de wagen niet deugde, deze nieuwigheden bleken dan wel in een geevolueerde vorm succesvol bij andere teams.