Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Wizard

Er wordt natuurlijk met man en macht gewerkt aan het bandenslijtage probleem, dus ben benieuwd in hoeverre ze dat nu beheersen als gaan beheersen. Kan misschien nog wel eens een leuk seizoen worden met véél verschillende winnaars.

Figge

Weet iemand toevallig ook wat de reden is van het bandenvreten? Behalve dan het oververhitten?
Of juist hoe dat dan komt?

Enzo

Citaat van: Mark F1gge op 17 april 2012 - 21:47:02
Weet iemand toevallig ook wat de reden is van het bandenvreten? Behalve dan het oververhitten?
Of juist hoe dat dan komt?

De griplevels en de zachtheid worden bepaald door de temperatuur van de banden. Als de temp te laag is word het rubber te hard en verlies je grip. Daardoor ga je meer glijden en corrigeren en slijt de band sneller. Als de temp te hoog is word de band te zacht en slijt deze weer sneller. In Bahrein is er doorgaands weinig grip, dit komt door het zand wat het circuit word opgeblazen. Hierdoor gaan de auto's meer glijden en slijten de banden sneller. Ook kunnen de uitlaatgassen de achterbanden sneller doen slijten. Dat kon je bij McLaren goed zien tijdens de Barca test, de hele binnenkant was afgebrokkeld.


Enzo

Het zag er weer erg sterk uit bij Merc vandaag. De quali snelheid is super en de racesim was in vergelijking prima.
Laat deze dan voor Schumacher zijn... 8)

Fabian

Citaat van: Enzo op 20 april 2012 - 16:56:36
Laat deze dan voor Schumacher zijn... 8)
Ik hoop het stiekem!

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 20 april 2012 - 17:00:06
Citaat van: Enzo op 20 april 2012 - 16:56:36
Laat deze dan voor Schumacher zijn... 8)
Ik hoop het stiekem!


Alleen jammer dat Rosberg toch wat sneller is dan MSC... :P
;)

Enzo

Citaat van: Franky R. op 20 april 2012 - 17:15:01
Citaat van: Fabian van Tiel op 20 april 2012 - 17:00:06
Citaat van: Enzo op 20 april 2012 - 16:56:36
Laat deze dan voor Schumacher zijn... 8)
Ik hoop het stiekem!


Alleen jammer dat Rosberg toch wat sneller is dan MSC... :P
;)

Das niet waar, Schumacher was sneller alleen kon hij zijn lap niet afmaken door een Caterham die hem in de weg zat.
Sterker nog Schumacher was 2,5 tiende sneller alleen al in de eerste sector t.o.v. Rosberg.

Het zegt allemaal nog niet zoveel, maar Rosberg is zeker niet sneller.  8)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 20 april 2012 - 17:22:43
Citaat van: Franky R. op 20 april 2012 - 17:15:01
Citaat van: Fabian van Tiel op 20 april 2012 - 17:00:06
Citaat van: Enzo op 20 april 2012 - 16:56:36
Laat deze dan voor Schumacher zijn... 8)
Ik hoop het stiekem!


Alleen jammer dat Rosberg toch wat sneller is dan MSC... :P
;)

Das niet waar, Schumacher was sneller alleen kon hij zijn lap niet afmaken door een Caterham die hem in de weg zat.
Sterker nog Schumacher was 2,5 tiende sneller alleen al in de eerste sector t.o.v. Rosberg.


Het zegt allemaal nog niet zoveel, maar Rosberg is zeker niet sneller.  8)


Haphaphapperdehap...Rustig an, Enzo... :P ..."It's only Friday, remember?"
Trouwens, om je nog meer op de kast te jagen... :D ...dat MSC 2.5 tiende pakt in sector 1 zegt niets. Hooguit dat MSC met een hardere voorkant rijdt dat Rosberg.


Mss. verliest Michael daardoor in sector 2 3 tiende of meer... ;)

Enzo

Niet fucken he Franky, heb de champagne al in de koelkast staan voor zondag... ;D

Franky R.

Citaat van: Enzo op 20 april 2012 - 18:07:26
Niet fucken he Franky, heb de champagne al in de koelkast staan voor zondag... ;D




;D ;D ;D ;D


;)

Wizard

Citaat van: Enzo op 20 april 2012 - 18:07:26
Niet fucken he Franky, heb de champagne al in de koelkast staan voor zondag... ;D

Wat ga je vieren Enzo? In ieder geval niet de overwinning van Schumacher. :P Volgens mij vreet het circuit in Bahrein banden, dus ben benieuwd.

Fabian

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 12:45:13
Citaat van: Enzo op 20 april 2012 - 18:07:26
Niet fucken he Franky, heb de champagne al in de koelkast staan voor zondag... ;D

Wat ga je vieren Enzo? In ieder geval niet de overwinning van Schumacher. :P Volgens mij vreet het circuit in Bahrein banden, dus ben benieuwd.
Bij Pirelli roepen ze nu dat Mercedes geen problemen heeft met de banden...

Wizard

Rosberg riep van wel.

Enzo


Folkert

Citaat van: Enzo op 21 april 2012 - 13:24:10
Ik kap ermee...
Zakdoekjes lenen van mij of Franky?
Trotse vader van Rosalie(L)