Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 11:25:40
Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 11:20:38
Den Enzo zal content zijn. Hopelijk voor hem heeft hij de race opgenomen of kan hij een heruitzending bekijken.


Uiteindelijk wel, al zal hij na de stop van Schumi wel ff vloeken.  ;D

Nja. Misschien is het wel goed dat iemand, die hem dus persoonlijk kent, hem een sms'je stuurt met de melding: "De race uitkijken man!". Dat hij na de opgave van Schumacher de tv niet uitzet, gefrustreerd door een opkomend 'déjà vu'-gevoel.  8)

janke

Citaat van: Kootje op 14 april 2012 - 12:19:03
Citaat van: Fabian van Tiel op 14 april 2012 - 12:14:21
Citaat van: Kootje op 14 april 2012 - 12:10:51
Ik verwacht dat ze in de race wederom terug zullen vallen door het beperkte DRS gebruik.
Ik blijf er namelijk bij dat juist dat hun achilleshiel is tov van Q.  ::)
Dat is wel duidelijk dat Mercedes goed kwalificeert door de DRS duct(zie mijn vorige post).

Wij zijn het daar idd over eens. ;)


CitaatIn de race vreet de W03 banden en is er niet echt de racepace.

Volgens Brawn is dat dus niet het probleem.
De banden schijnen helemaal niet zoveel te slijten, maar ze gebruiken ze verkeerd.


CitaatMet geluk een podium, of Rosberg moet in het begin van de race zover wegrijden dat hij de overwinning binnen kan halen.

Zie ik niet gebeuren.

Zoals Fabian het zegt, zo is het ook gegaan. En Kootje wat denk je nu? Is dit een eenmalig iets of heeft Mercedes nu een auto die wel degelijk mee kan strijden voor de overwinning. Vandaag was iig Rosberg groots. En heel jammer voor MS, die had beter verdiend.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

@Janke,


Mag ik daar op antwoorden?
Het was vrij koel in China, waardoor de banden veel minder een issue werden. Indien de F1 weer op een hogesnelheidbaan rijdt onder koele omstandigheden, mag je Mercedes idd. als kandhebber beschouwen.


Maar netto zijn de McLarens sneller.

Folkert

Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 11:41:28
@Janke,


Mag ik daar op antwoorden?
Het was vrij koel in China, waardoor de banden veel minder een issue werden. Indien de F1 weer op een hogesnelheidbaan rijdt onder koele omstandigheden, mag je Mercedes idd. als kandhebber beschouwen.


Maar netto zijn de McLarens sneller.
Inderdaad. Volgende week in Bahrein zie ik Mercedes wel weer terug vallen naar p5 of lager. Daar zullen Mclaren en Redbul hun voordeel hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Klopt allemaal wat je zegt Franky. Ik zie ze ook geen kampioen worden. Maar dat ze dit jaar nog voor het podium gaan sluit ik niet uit. Rosberg had vandaag de perfecte auto en dan zie je dat die jongen er aardig wat mee kan. Wat McLaren betreft die hebben vandaag optimaal gescoord. Geen overwinning maar de belangrijke punten voor het coureurs en team kampioenschap. Maar de weg is nog lang. Maar races als vandaag houden je aan de buis gekluisterd. Ik heb genoten.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: janke op 15 april 2012 - 11:38:50
Citaat van: Kootje op 14 april 2012 - 12:19:03
Citaat van: Fabian van Tiel op 14 april 2012 - 12:14:21
Citaat van: Kootje op 14 april 2012 - 12:10:51
Ik verwacht dat ze in de race wederom terug zullen vallen door het beperkte DRS gebruik.
Ik blijf er namelijk bij dat juist dat hun achilleshiel is tov van Q.  ::)
Dat is wel duidelijk dat Mercedes goed kwalificeert door de DRS duct(zie mijn vorige post).

Wij zijn het daar idd over eens. ;)


CitaatIn de race vreet de W03 banden en is er niet echt de racepace.

Volgens Brawn is dat dus niet het probleem.
De banden schijnen helemaal niet zoveel te slijten, maar ze gebruiken ze verkeerd.


CitaatMet geluk een podium, of Rosberg moet in het begin van de race zover wegrijden dat hij de overwinning binnen kan halen.

Zie ik niet gebeuren.

Zoals Fabian het zegt, zo is het ook gegaan. En Kootje wat denk je nu? Is dit een eenmalig iets of heeft Mercedes nu een auto die wel degelijk mee kan strijden voor de overwinning. Vandaag was iig Rosberg groots. En heel jammer voor MS, die had beter verdiend.

Ongelooflijk maar waar.
Rosberg was tegen mijn verwachtingen in ongenaakbaar vandaag.  8) Petje af hoor. ::)
Al denk ik idd dat dit 'n eenmalig iets zal zijn, ben ik nu toch iets optimistischer dan voorheen.
Ben benieuwd of ze het volgende week in de woestijnhitte ook kunnen, of dat idd de kou in hun voordeel werkte.

Franky R.

Citaat van: janke op 15 april 2012 - 11:48:03
Klopt allemaal wat je zegt Franky. Ik zie ze ook geen kampioen worden. Maar dat ze dit jaar nog voor het podium gaan sluit ik niet uit. Rosberg had vandaag de perfecte auto en dan zie je dat die jongen er aardig wat mee kan. Wat McLaren betreft die hebben vandaag optimaal gescoord. Geen overwinning maar de belangrijke punten voor het coureurs en team kampioenschap. Maar de weg is nog lang. Maar races als vandaag houden je aan de buis gekluisterd. Ik heb genoten.


En daar gaat het allemaal om, toch! Ook ik heb genoten van de gevechtjes/strijd en spanning! Traditiegetrouw is de race erna een tegenvaller, want mss. minder spannend of zelfs saai.


Maar hopelijk wordt het niet TE spannend (naast de baan) in Bahrein.

Enzo


janke

Citaat van: Enzo op 15 april 2012 - 11:54:27
8)

Gefeliciteerd Enzo, je mag terecht trots op je Mercedes-AMG zijn.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Dat lijkt me ook. Domimant, het hele weekeinde, tot aan de laatste ronde.

Schumiiii

Van dag 1 al toen ik hoorde schumacher naar mercedes ging had ik al zwaar mijn twijfels of dat wel een goed idee zou zijn, tot nu toe heb ik geen ongelijk gekregen, amateurs.
Bij ferrari gebeurde zoiets nie vroeger bij schumacher of mss 1 keer op al die vele jaren.
Dan kunnen ze nog geen wiel vast zetten, dan slijten de banden te snel, dan laten ze hem zoals vandaag ook te laat binnen komen, dan is het een mechanisch defect, manman.
Kben gewoon terug in mijn bed gekropen.
Als ze dit maar kunnen dan mag schumi ermee stoppen van mij, je hebt een goed team nodig, een goeie betrouwbare wagen en pitcrew.

Wizard

Ja en? Soms zit het mee, soms zit het tegen. Vandaag zat het tegen. Natuurlijk erg zuur maar het is niet anders. In plaats van te balen zou ik juist blij zijn dat Mercedes beschikt over een winwaardige wagen. Met een beetje 'wind in de rug' kunnen ze meedoen om de zege. Dat stemt mij tevreden. Er is vooruitgang geboekt wat de prestaties ten goede zal komen.

Fabian

Citaat van: Wizard op 15 april 2012 - 13:12:49
Ja en? Soms zit het mee, soms zit het tegen. Vandaag zat het tegen. Natuurlijk erg zuur maar het is niet anders. In plaats van te balen zou ik juist blij zijn dat Mercedes beschikt over een winwaardige wagen. Met een beetje 'wind in de rug' kunnen ze meedoen om de zege. Dat stemt mij tevreden. Er is vooruitgang geboekt wat de prestaties ten goede zal komen.
Helemaal mee eens. Het zit Schumacher nu nog niet helemaal mee, maar er zal een keer komen dat het geluk wel aan zijn zijde is. Dit is gewoon pech en had net zo goed bij Ferrari of McLaren kunnen gebeuren. Sterker nog het gebeurde bij McLaren alleen daar waren ze net wat attenter.

Schumiiii

Correctie: het is al 3j zo.

Wizard