Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Franky R.

Even iets anders...Noem mij gerust achterdochtig en ik weet dat de WO3 snel is in de QT, maar is het niet wat te toevallig dat Rosberg pole pakt, nu er verhalen zijn dat de RvB gevraagd is te stoppen met de F1?


Het gat naar MSC is met een halve seconde nml. vrij groot.


Waarom ik dat denk...Toyota had er ook en handje van om 'opeens' heel goed voor de dag te komen, als er weer eens kritiek uit Tokyo kwam.


Wat jullie?

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 14 april 2012 - 23:06:38
Even iets anders...Noem mij gerust achterdochtig en ik weet dat de WO3 snel is in de QT, maar is het niet wat te toevallig dat Rosberg pole pakt, nu er verhalen zijn dat de RvB gevraagd is te stoppen met de F1?


Het gat naar MSC is met een halve seconde nml. vrij groot.


Waarom ik dat denk...Toyota had er ook en handje van om 'opeens' heel goed voor de dag te komen, als er weer eens kritiek uit Tokyo kwam.


Wat jullie?
zou kunnes ja, maar Toyota kon dat doen door lichter te kwalificeren. Ik weet niet hoeveel verschil er tegenwoordig zit tussen kwalificatie set up en race set up, maar mocht het zo zijn dat ze perse deze pole wilden, dan zal het morgen wel blijken. Nico was wel erg blij en Schumacher leek ook wel erg verrast, dus vooralsnog ga ik er toch maar vanuit dat het gewoon een 'eerlijke' pole is.

Enzo

Ik denk ook dat het en eerlijke pole is. Het was gewoon een super strak rondje van Nico.
Zijn geluk was dat hij het aan het begin van Q3 deed, toen was de baan sneller.
De temp zakte iets wat meteen invloed had op de banden, aldus Button en Schumacher.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 14 april 2012 - 23:09:47
Citaat van: Franky R. op 14 april 2012 - 23:06:38
Even iets anders...Noem mij gerust achterdochtig en ik weet dat de WO3 snel is in de QT, maar is het niet wat te toevallig dat Rosberg pole pakt, nu er verhalen zijn dat de RvB gevraagd is te stoppen met de F1?


Het gat naar MSC is met een halve seconde nml. vrij groot.


Waarom ik dat denk...Toyota had er ook en handje van om 'opeens' heel goed voor de dag te komen, als er weer eens kritiek uit Tokyo kwam.


Wat jullie?
zou kunnes ja, maar Toyota kon dat doen door lichter te kwalificeren. Ik weet niet hoeveel verschil er tegenwoordig zit tussen kwalificatie set up en race set up, maar mocht het zo zijn dat ze perse deze pole wilden, dan zal het morgen wel blijken. Nico was wel erg blij en Schumacher leek ook wel erg verrast, dus vooralsnog ga ik er toch maar vanuit dat het gewoon een 'eerlijke' pole is.
Als ik kijk naar reactie van Hamilton, zit er vrij veel verschil tussen race en kwalificatie  setup. Ik denk dat alles te maken heeft met de mate van benzine en banden verbruik.
Agressief is snel over 1 ronde en langzaam in de race
passief is langzamer over 1 ronde en behoudender over der race.

Overigens wil ik nog kleine duid in het zakje gooien over de vermoedelijke race/kwalificatie pace van Mercedes. Geen idee of het al gezegd is of niet, heb niet alles gelezen.
Ik denk zelf dat de kwalificatie snelheid mede door de superduct te hoog word in geschat. Ze winnen hierdoor gewoon zo veel meer denk ik, dat ze dat in de race nooit kunnen bij benen. Door sterke kwalificatie, lijkt de race snelheid dermate slecht dat het lijkt als of de banden er aan gaan. IAW: de echte pace van Mercedes is tot een seconde langzamer dan ze in kwalificatie kunnen laten zien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Nee, zeker niet waar Folkert. De duct levert uiteraard wel wat pace op, maar zeker geen seconde.
Eerder een paar tiende. Dat blijkt als je de stints gaat ontleden, je ziet duidelijk wanneer de banden niet meer gaan werken tot die tijd hebben ze een vergelijkbare pace als Lotus en Red Bull.

Folkert

Citaat van: Enzo op 15 april 2012 - 01:32:40
Nee, zeker niet waar Folkert. De duct levert uiteraard wel wat pace op, maar zeker geen seconde.
Eerder een paar tiende. Dat blijkt als je de stints gaat ontleden, je ziet duidelijk wanneer de banden niet meer gaan werken tot die tijd hebben ze een vergelijkbare pace als Lotus en Red Bull.
Ok, misschien geen seconde, heb je gelijk in. Zal deze race eens goed opletten hoe hard ze achteruit rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Folkert op 15 april 2012 - 08:46:44
Citaat van: Enzo op 15 april 2012 - 01:32:40
Nee, zeker niet waar Folkert. De duct levert uiteraard wel wat pace op, maar zeker geen seconde.
Eerder een paar tiende. Dat blijkt als je de stints gaat ontleden, je ziet duidelijk wanneer de banden niet meer gaan werken tot die tijd hebben ze een vergelijkbare pace als Lotus en Red Bull.
Ok, misschien geen seconde, heb je gelijk in. Zal deze race eens goed opletten hoe hard ze achteruit rijden.


Voorlopig hebben we ongelijk gekregen en zal Rosberg eindelijk zijn eerste GP winnen...Die WO3 loopt goed en dat is opvallend, want Maleisie is bijna net zo'n circuit met lange rechte stukken!


Het is wel koel in China en dat helpt Mercedes met haar banden.

Folkert

Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 09:55:15
Citaat van: Folkert op 15 april 2012 - 08:46:44
Citaat van: Enzo op 15 april 2012 - 01:32:40
Nee, zeker niet waar Folkert. De duct levert uiteraard wel wat pace op, maar zeker geen seconde.
Eerder een paar tiende. Dat blijkt als je de stints gaat ontleden, je ziet duidelijk wanneer de banden niet meer gaan werken tot die tijd hebben ze een vergelijkbare pace als Lotus en Red Bull.
Ok, misschien geen seconde, heb je gelijk in. Zal deze race eens goed opletten hoe hard ze achteruit rijden.


Voorlopig hebben we ongelijk gekregen en zal Rosberg eindelijk zijn eerste GP winnen...Die WO3 loopt goed en dat is opvallend, want Maleisie is bijna net zo'n circuit met lange rechte stukken!


Het is wel koel in China en dat helpt Mercedes met haar banden.
Ik hoop het voor Nico. Eerste pole en eerste overwinning. Hij verdiend het. Ik denk ook echt dat hij Schumacher had verslagen vandaag.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Zo, geweldig voor die jongens en formidabel gedaan van Der Nico! Hij kan het dus wél!

_Makke_

Den Enzo zal content zijn. Hopelijk voor hem heeft hij de race opgenomen of kan hij een heruitzending bekijken.

Kootje

Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 11:20:38
Den Enzo zal content zijn. Hopelijk voor hem heeft hij de race opgenomen of kan hij een heruitzending bekijken.


Uiteindelijk wel, al zal hij na de stop van Schumi wel ff vloeken.  ;D

Wizard

Wie niet? Zonde dat een race zo ten einde moet komen. Dat druist toch tegen ieders autosporthart.

Kootje

De Schumi-haters zullen hard gelachen hebben hoor. ::)

Persoonlijk had ik op dat moment nog steeds de verwachting dat Mercedes ver terug zou vallen, dus deed het me niet zoveel.
Achteraf gezien vind ik 't dan weer jammer.
Had best willen zien of hij 't gevecht met Nico aan had kunnen gaan ??

Franky R.

Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 11:30:10
De Schumi-haters zullen hard gelachen hebben hoor. ::)

Persoonlijk had ik op dat moment nog steeds de verwachting dat Mercedes ver terug zou vallen, dus deed het me niet zoveel.
Achteraf gezien vind ik 't dan weer jammer.
Had best willen zien of hij 't gevecht met Nico aan had kunnen gaan ??


Er zullen in het seizoen genoeg kansen komen om dat uit te vinden, me dunkt! ;)

Wizard

@Kootje: Ja, me 2. Na het uitvallen van Schumacher was er geen spanning meer om de zege. Persoonlijk vond ik dat wel jammer.