Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: janke op 14 april 2012 - 12:07:29
Dit circuit schijnt dan ook op hun lijf geschreven.

Je bedoeld op hun DRS lijf.  :P

Ik verwacht dat ze in de race wederom terug zullen vallen door het beperkte DRS gebruik.
Ik blijf er namelijk bij dat juist dat hun achilleshiel is tov van Q.  ::)

Fabian

Citaat van: Kootje op 14 april 2012 - 12:10:51
Ik verwacht dat ze in de race wederom terug zullen vallen door het beperkte DRS gebruik.
Ik blijf er namelijk bij dat juist dat hun achilleshiel is tov van Q.  ::)
Dat is wel duidelijk dat Mercedes goed kwalificeert door de DRS duct(zie mijn vorige post). In de race vreet de W03 banden en is er niet echt de racepace. Met geluk een podium, of Rosberg moet in het begin van de race zover wegrijden dat hij de overwinning binnen kan halen.

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 14 april 2012 - 12:14:21
Citaat van: Kootje op 14 april 2012 - 12:10:51
Ik verwacht dat ze in de race wederom terug zullen vallen door het beperkte DRS gebruik.
Ik blijf er namelijk bij dat juist dat hun achilleshiel is tov van Q.  ::)
Dat is wel duidelijk dat Mercedes goed kwalificeert door de DRS duct(zie mijn vorige post).

Wij zijn het daar idd over eens. ;)


CitaatIn de race vreet de W03 banden en is er niet echt de racepace.

Volgens Brawn is dat dus niet het probleem.
De banden schijnen helemaal niet zoveel te slijten, maar ze gebruiken ze verkeerd.


CitaatMet geluk een podium, of Rosberg moet in het begin van de race zover wegrijden dat hij de overwinning binnen kan halen.

Zie ik niet gebeuren.

Fabian

De overwinning zie ik ook niet gebeuren, maar podium moet mogelijk zijn. Wat betreft de banden. Als ze de banden verkeerd gebruiken, zullen ze daar snel een oplossing voor moeten vinden want dat kost ze in de race toch wat snelheid en uiteindelijk ook posities.

Kootje

Hier trouwens het artikel waarin Brawn het over het bandenprobleem had.

http://www.planetf1.com/driver/3213/7629991/Brawn-laments-W03-conundrum-

Fabian

Citaat van: Kootje op 14 april 2012 - 12:34:09
Hier trouwens het artikel waarin Brawn het over het bandenprobleem had.

http://www.planetf1.com/driver/3213/7629991/Brawn-laments-W03-conundrum-
Bedankt. Het ene setje lijkt dus beter te werken dan het andere als ik het goed begrijp. Lijkt me een pittig karweitje om op te lossen al hebben ze daar vast wel de knappe koppen die met een oplossing komen.

janke

Citaat van: Kootje op 14 april 2012 - 12:10:51
Citaat van: janke op 14 april 2012 - 12:07:29
Dit circuit schijnt dan ook op hun lijf geschreven.

Je bedoeld op hun DRS lijf.  :P

Ik verwacht dat ze in de race wederom terug zullen vallen door het beperkte DRS gebruik.
Ik blijf er namelijk bij dat juist dat hun achilleshiel is tov van Q.  ::)

Ja oke je hebt gelijk. Maar daar zit natuurlijk niet alles op vast. Een goede pace, dito stops en op het juiste moment, en ja Rosberg moet wel goed starten (dat is wel eens niet goed gegaan), en hoe kom je de eerste ronde door. Maar een podium is in mijn optiek best haalbaar. Maar dat kun je eigenlijk ook van Raikkonen zeggen. Hoe gaat Kobayashi zijn start maken? Er zijn zoveel factoren die het kunnen doen mislukken.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Mooie prestatie van Nico en Schumacher, al denk ik niet dat ze er een podium aan over houden.
Maar een goede puntenfinish moet wel kunnen.  8)

Fabian

Citaat van: Enzo op 14 april 2012 - 13:22:26
Mooie prestatie van Nico en Schumacher, al denk ik niet dat ze er een podium aan over houden.
Maar een goede puntenfinish moet wel kunnen.  8)
Met een beetje geluk moet een podiumplaats haalbaar zijn.

SanderD

Ik gun het ze wel.
Maar Kobayashi zie ik ook graag winnen

0634

Citaat van: Fabian van Tiel op 14 april 2012 - 12:21:21
De overwinning zie ik ook niet gebeuren, maar podium moet mogelijk zijn. Wat betreft de banden. Als ze de banden verkeerd gebruiken, zullen ze daar snel een oplossing voor moeten vinden want dat kost ze in de race toch wat snelheid en uiteindelijk ook posities.
klopt. Maar ze hebben al 2 jaar een probleem met de banden dus... Lastig probleem blijkbaar.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 14 april 2012 - 13:53:26
Citaat van: Fabian van Tiel op 14 april 2012 - 12:21:21
De overwinning zie ik ook niet gebeuren, maar podium moet mogelijk zijn. Wat betreft de banden. Als ze de banden verkeerd gebruiken, zullen ze daar snel een oplossing voor moeten vinden want dat kost ze in de race toch wat snelheid en uiteindelijk ook posities.
klopt. Maar ze hebben al 2 jaar een probleem met de banden dus... Lastig probleem blijkbaar.

Nou, volgens mij hebben bijna alle teams problemen met de banden dus...Lastige banden blijkbaar.
Het probleem wat Merc dit jaar heeft is ook totaal anders als waar de W02 last van had. Dus om het zo op de grote hoop te vegen is niet helemaal eerlijk.

Enzo


0634

Citaat van: Enzo op 14 april 2012 - 16:54:31
Nou, volgens mij hebben bijna alle teams problemen met de banden dus...Lastige banden blijkbaar.
Het probleem wat Merc dit jaar heeft is ook totaal anders als waar de W02 last van had. Dus om het zo op de grote hoop te vegen is niet helemaal eerlijk.
Echt niet ieder team heeft problemen met de banden hoor. Dat ze slijten is een gegeven, maar dat is niet zozeer een probleem. Het ligt meer aan de snelheid van het slijten en de balans. Daar heeft echt niet ieder team problemen mee.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 14 april 2012 - 21:14:08
Citaat van: Enzo op 14 april 2012 - 16:54:31
Nou, volgens mij hebben bijna alle teams problemen met de banden dus...Lastige banden blijkbaar.
Het probleem wat Merc dit jaar heeft is ook totaal anders als waar de W02 last van had. Dus om het zo op de grote hoop te vegen is niet helemaal eerlijk.
Echt niet ieder team heeft problemen met de banden hoor. Dat ze slijten is een gegeven, maar dat is niet zozeer een probleem. Het ligt meer aan de snelheid van het slijten en de balans. Daar heeft echt niet ieder team problemen mee.

Ik zeg ook bijna, er zijn er een aantal zoals Sauber en Williams die wel de 'sweet spot' wisten te vinden/vasthouden.
Het probleem van Merc is niet het snel slijten, het probleem is dat ze de juiste temperatuur niet kunnen vasthouden.
Alleen dat is al een verschil met vorig jaar, toen de banden wel veel te snel op waren.

Mooi voorbeeld is Nico in Sepang die in paniek de pits in kwam rijden, denkende dat zijn banden eraan waren, de crew liet hem later via de radio weten dat z'n banden nog zo goed als nieuw waren.