Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

KVDracer

Citaat van: Franky R. op 05 maart 2012 - 16:51:25
CitaatNa Red Bull nu dus ook Mercedes met een volledig nieuw chassis in de laatste test. Wel opvallend laat moet ik zeggen, ze kunnen er maar één dag mee testen. Rosberg zal er pas in Melbourne mee rijden.. ???

Nooit gedacht dat teams als RBR en Mercedes zich ooit zouden bezondigen aan een "HRTtje"... :P ...Idd. was het een domme beslissing om niet direct met de nieuwe auto te testen. Hoe meer kilometers je aflegt met een nieuw concept, hoe beter je weet waar je staat.

Maar toch denk ik niet dat RBR op een achterstand staat. Voor Mercedes...dat is nog koffiedik kijken.

Ze zullen al wel lang genoeg meedraaien zeker om te weten wat ze doen met het uitstellen van het testen met het nieuwe chassis. Het kan raar lijken dat ze daarmee een testweek wegsmijten, maar ze zullen mss meer data van de testbank kunnen halen hebben.

0634

Maar daar lever je data van het circuit voorin. Ik zie het voordeel niet zo.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 05 maart 2012 - 22:03:34
Maar daar lever je data van het circuit voorin. Ik zie het voordeel niet zo.
hoe later je het brengt hoe meer data je juist nog van de eerste testen kunt meepikken. Ik denk niet dat wij hier kunnen gaan beoordelen wat wel en niet verstandig is. en het gaat toch om een update en niet om een volledig nieuwe auto??

0634

O, we kunnen weer niet oordelen volgens jou begrijp ik?

Oké, dan zullen al die andere teams wel gek zijn.

Franky R.

CitaatZe zullen al wel lang genoeg meedraaien zeker om te weten wat ze doen met het uitstellen van het testen met het nieuwe chassis. Het kan raar lijken dat ze daarmee een testweek wegsmijten, maar ze zullen mss meer data van de testbank kunnen halen hebben.

Dat kan verstandig zijn, mits....die testbank goed gekalibreert is en daar wil het vaak fout gaan. Vandaar dat je IMHO het beste zo snel mogelijk de baan op gaat met je nieuwe auto.

CitaatIk denk niet dat wij hier kunnen gaan beoordelen wat wel en niet verstandig is. en het gaat toch om een update en niet om een volledig nieuwe auto??

In het geval van Mercedes klopt het niet wat je zegt...Schumi en Nico reden dagenlang rond met de auto van 2011, of had je dat over het hoofd gezien? ???

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 06 maart 2012 - 05:57:27
O, we kunnen weer niet oordelen volgens jou begrijp ik?

Oké, dan zullen al die andere teams wel gek zijn.
tja, kijk eens hoeveel kampioenen er in de teams van Mercedes en Red Bull zitten, die zijn echt niet achterlijk. Bovendien heeft ieder team zn eigen plan van aanpak. Werd er niet al gezegd dat de auto's er in Melbourne weer heel anders uit zouden zien dan aan het begin van de test?? Een laatste of één na laatste testdag lijkt me een uitstekend moment voor een grote update. Andere teams doen dat misschien pas in Australië?? Lotus heeft ook zo pas nog zn chassis moeten aanpassen en een complete testweek gemist, maar zoveel lijkt het niet uit te maken.

@Franky: kijk in je eigen citaat boven aan de pagina en je ziet dat het over de updates tijdens de laatste tests ging. Dat Mercedes zn 2012 auto een week later introduceerde was me idd wel opgevallen. Maar ze hebben vorige week wel  bijna dubbel zoveel kunnen rijden als McLaren en Red Bull.

0634

#96
Citaat van: monaco2011 op 06 maart 2012 - 18:38:56
Citaat van: Jeroen op 06 maart 2012 - 05:57:27
O, we kunnen weer niet oordelen volgens jou begrijp ik?

Oké, dan zullen al die andere teams wel gek zijn.
tja, kijk eens hoeveel kampioenen er in de teams van Mercedes en Red Bull zitten, die zijn echt niet achterlijk. Bovendien heeft ieder team zn eigen plan van aanpak. Werd er niet al gezegd dat de auto's er in Melbourne weer heel anders uit zouden zien dan aan het begin van de test?? Een laatste of één na laatste testdag lijkt me een uitstekend moment voor een grote update. Andere teams doen dat misschien pas in Australië?? Lotus heeft ook zo pas nog zn chassis moeten aanpassen en een complete testweek gemist, maar zoveel lijkt het niet uit te maken.

Ik heb het ook niet over Red Bull, die waren keurig op tijd met hun nieuwe wagen, maar hebben een spec versie getest. Ik bedoel Mercedes.

Bovendien zeg ik niet dat ze achterlijk zijn, ik zeg dat ík het voordeel niet zie van de eerste testweek overslaan. Een weekje eerder beginnen lijkt mij handiger.


KVDracer

Ferrari heeft jaren het seizoen gestart met de wagen van vorig seizoen en steeds wereldkampioen geworden, dan waren ze ook dwaas bezig? Mss dat ze niet zoveel data van het circuit kunnen halen als wij denken en dat ze het beter vonden om eerst in de fabriek de laatste ontwikkelingen te doen. En de eerste test hebben ze met de oude auto gedaan om inzicht te krijgen van de nieuwe Pirelli banden.

Folkert

Citaat van: KVDracer op 06 maart 2012 - 19:29:27
Ferrari heeft jaren het seizoen gestart met de wagen van vorig seizoen en steeds wereldkampioen geworden, dan waren ze ook dwaas bezig? Mss dat ze niet zoveel data van het circuit kunnen halen als wij denken en dat ze het beter vonden om eerst in de fabriek de laatste ontwikkelingen te doen. En de eerste test hebben ze met de oude auto gedaan om inzicht te krijgen van de nieuwe Pirelli banden.
Verschil daarin is dat de Ferrari jaren lang de allerbeste auto was. Dan is het veel makkelijker een auto van vorig jaar mee te nemen dan Mercedes nu. Mercedes kwakkelt al sinds haar begin en dan zo lang met de auto wachten is niet handig imo.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Burorri op 06 maart 2012 - 20:50:51
Citaat van: KVDracer op 06 maart 2012 - 19:29:27
Ferrari heeft jaren het seizoen gestart met de wagen van vorig seizoen en steeds wereldkampioen geworden, dan waren ze ook dwaas bezig? Mss dat ze niet zoveel data van het circuit kunnen halen als wij denken en dat ze het beter vonden om eerst in de fabriek de laatste ontwikkelingen te doen. En de eerste test hebben ze met de oude auto gedaan om inzicht te krijgen van de nieuwe Pirelli banden.
Verschil daarin is dat de Ferrari jaren lang de allerbeste auto was. Dan is het veel makkelijker een auto van vorig jaar mee te nemen dan Mercedes nu. Mercedes kwakkelt al sinds haar begin en dan zo lang met de auto wachten is niet handig imo.
Ze hebben de afgelopen week bijna dubbel zoveel kilometers gemaakt als McLaren en Red Bull, bovendien hebben ze voor het begin van de 2e testweek al heel wat extra kilometers kunnen maken en hebben ze zich in de 1e testweek kunnen concentreren op de banden wat an sich al een belangrijk aspect is. En ze hebben een paar weken langer aan hun nieuwe auto kunnen werken. Verder weet ik niet wat hun beweegredenen waren, maar je kunt niet zomaar zeggen dat het niet handig is als je niet weet wat het idee erachter is en of hun dat voordeel oplevert. En dan moet je niet kijken tov de concurrentie, maar kijken of Mercedes nu verder was geweest als ze die eerste testweek wel met de nieuwe auto hadden gereden. Verder is Jerez ook geen circuit waar ze nog gaan racen dit jaar, dus wat dat betreft is er iig geen nadeel.

0634

#100
De reden die ze opgeven is dat ze dan langer aan de auto konden werken, meer reden heb ik niet gehoord, correct me if i'm wrong. Ja, eerst kwam nog het verhaal dat ze iets speciaals hadden dat ze niet te snel aan de anderen wilden laten zien. Maar er zit niet echt iets speciaals op die wagen. En ja, als je iets eerder begint kan je wel aan de eerste test meedoen en kan je eerder aan de ontwikkeling werken. Ik zie de logica niet, banden testen kan de reden niet zijn, want die kan je ook testen met een nieuwe wagen en dat is nog voordeliger ook. De rest van de teams ook niet. Volgens mij is het ook niet iets wat Brawn wel vaker doet. Misschien hebben ze gewoon tegenslag gehad bij het ontwerp en de productie, dat kan ook. Maar goed, het zij zo. Het is verder niet heel spannend.

Dit zijn overigens de totaal afgelegde ronden in de testweken, eerst jerez (oude merc) dan twee keer Barca:

01 - 1182 rondes  - Mercedes (347 + 835)
02 - 1164 rondes  - Williams (372 + 792)
03 - 1086 rondes  - Ferrari (270 + 816)
04 - 1074 rondes  - Sauber (298 + 776)
05 - 1062 rondes  - McLaren (311 + 751)
06 - 1039 rondes  - Force India (306 + 733)
07 - 990 rondes   - Caterham (358 + 632)
08 - 987 rondes   - Toro Rosso (316 + 671)
09 - 941 rondes   - Red Bull (296 + 645)
10 - 649 rondes   - Lotus (402 + 247)
11 - 337 rondes   - Marussia (0 + 337)
12 - 108 rondes   - HRT (108 [2011] + 0)


Enzo

Ik vermoed dat ze de auto later hebben geintroduceerd om zo Willis en Costa ook nog even naar het ontwerp  te laten kijken. Die mochten officieel pas vanaf 1 januari beginnen met werken voor Mercedes. Je zou kunnen zeggen dat de credits van deze auto voornamelijk naar Brawn en Bell gaan, de ontwikkeling gedurende het seizoen kunnen Costa en Willis ook aan mee doen.

Daarnaast kan het een bewuste keuze zijn om met een 2011 auto de banden te testen voor een nauwkeurigere vergelijking.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 06 maart 2012 - 22:26:15
De reden die ze opgeven is dat ze dan langer aan de auto konden werken, meer reden heb ik niet gehoord, correct me if i'm wrong. Ja, eerst kwam nog het verhaal dat ze iets speciaals hadden dat ze niet te snel aan de anderen wilden laten zien. Maar er zit niet echt iets speciaals op die wagen. En ja, als je iets eerder begint kan je wel aan de eerste test meedoen en kan je eerder aan de ontwikkeling werken. Ik zie de logica niet, banden testen kan de reden niet zijn, want die kan je ook testen met een nieuwe wagen en dat is nog voordeliger ook. De rest van de teams ook niet. Volgens mij is het ook niet iets wat Brawn wel vaker doet. Misschien hebben ze gewoon tegenslag gehad bij het ontwerp en de productie, dat kan ook. Maar goed, het zij zo. Het is verder niet heel spannend.

Dit zijn overigens de totaal afgelegde ronden in de testweken, eerst jerez (oude merc) dan twee keer Barca:

01 - 1182 rondes  - Mercedes (347 + 835)
02 - 1164 rondes  - Williams (372 + 792)
03 - 1086 rondes  - Ferrari (270 + 816)
04 - 1074 rondes  - Sauber (298 + 776)
05 - 1062 rondes  - McLaren (311 + 751)
06 - 1039 rondes  - Force India (306 + 733)
07 - 990 rondes   - Caterham (358 + 632)
08 - 987 rondes   - Toro Rosso (316 + 671)
09 - 941 rondes   - Red Bull (296 + 645)
10 - 649 rondes   - Lotus (402 + 247)
11 - 337 rondes   - Marussia (0 + 337)
12 - 108 rondes   - HRT (108 [2011] + 0)
ok, dus Mercedes heeft dan met de nieuwe auto 100 ronden minder kunnen testen als Red Bull. Dat vind ik dan toch erg meevallen. Ruim 200 minder als McLaren, maar ook bijna 200 meer als Lotus. Bovendien zal Jerez ook nuttig zijn geweest voor Mercedes + extra tijd voor de nieuwe auto (wat misschien wel noodzakelijk was) dan weet ik niet of dit (met de info die wij hebben) wel zo'n slechte keus was. Maar goed, zo belangrijk is het idd ook niet, maar ik denk niet dat we direct moeten afgaan op het aantal testkilometers, de ene auto zal ze harder nodig hebben dan de ander. Hopelijk zien we Mercedes dit jaar weer een paar keer op het podium!

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 06 maart 2012 - 21:48:04
Citaat van: Burorri op 06 maart 2012 - 20:50:51
Citaat van: KVDracer op 06 maart 2012 - 19:29:27
Ferrari heeft jaren het seizoen gestart met de wagen van vorig seizoen en steeds wereldkampioen geworden, dan waren ze ook dwaas bezig? Mss dat ze niet zoveel data van het circuit kunnen halen als wij denken en dat ze het beter vonden om eerst in de fabriek de laatste ontwikkelingen te doen. En de eerste test hebben ze met de oude auto gedaan om inzicht te krijgen van de nieuwe Pirelli banden.
Verschil daarin is dat de Ferrari jaren lang de allerbeste auto was. Dan is het veel makkelijker een auto van vorig jaar mee te nemen dan Mercedes nu. Mercedes kwakkelt al sinds haar begin en dan zo lang met de auto wachten is niet handig imo.
Ze hebben de afgelopen week bijna dubbel zoveel kilometers gemaakt als McLaren en Red Bull, bovendien hebben ze voor het begin van de 2e testweek al heel wat extra kilometers kunnen maken en hebben ze zich in de 1e testweek kunnen concentreren op de banden wat an sich al een belangrijk aspect is. En ze hebben een paar weken langer aan hun nieuwe auto kunnen werken. Verder weet ik niet wat hun beweegredenen waren, maar je kunt niet zomaar zeggen dat het niet handig is als je niet weet wat het idee erachter is en of hun dat voordeel oplevert. En dan moet je niet kijken tov de concurrentie, maar kijken of Mercedes nu verder was geweest als ze die eerste testweek wel met de nieuwe auto hadden gereden. Verder is Jerez ook geen circuit waar ze nog gaan racen dit jaar, dus wat dat betreft is er iig geen nadeel.
Hoe kom je bij dubbel zo veel? Is volgens mij stuk minder. Maar ook al hebben ze dubbel zo veel getest ze komen toch heel wat ronde te kort op mclaren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo