Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Kootje op 24 februari 2012 - 19:20:44
Dat er niemand meer heerst komt imo juist doordat er meer absolute toppers zijn.

Anderzijds heerst Vettel nu toch al twee jaar achter elkaar en plakt er misschien nog wel een jaartje aan vast?  ::)

Enzo

Citaat van: Schumiiii op 24 februari 2012 - 20:05:34
Citaat van: Kootje op 24 februari 2012 - 14:21:28
Citaat van: Burorri op 24 februari 2012 - 14:10:09
Dat hij een grote is staat buiten kijf, maar niet zo goed als zijn prestaties laten blijken.

Dan kom ik toch ook weer op het concurentie verhaal.
Komend seizoen rijden er 6 wereldkampioenen en nog eens 3 extra racewinnaars rond.
De 2 eerste jaren van z'n come-back waren er ook al 4 kampioenen, 5 winnaars & 5 kampioenen, 4 winnaars.
Zoveel concurentie heeft hij nooit eerder gehad.

Tel daar dan 'n matige Mercedes W01/W02 bij op, en dan is het niet zo gek dat hij 't niet red.
Ik ben echter wel van mening dat hij dit jaar Rosberg definitief moet verslaan.
Na 'n afstraffing in 2010 en 'n gelijkwaardig 2011, moet hij nu laten zien waarom hij "Der Meister" is.

Altijd grappig dat mensen nog steeds denken (ook al word het niet gezegd) dat senna met die kutmercedes kampioen zou worden.

En vorig seizoen reed schumacher beter dan rosberg, ja, op punten won rosberg maar tijdens de races was schumacher dikwijls beter.
Het 1ste jaar was sowieso niet goed maar tijdens de race moet schumacher nauwelijks nog onderdoen voor rosberg wetende rosberg in de fleur van zijn leven zit, bij schumacher is het allerbeste sowieso af en dat is de reden waarom anderen wat sneller zijn dan deze al zeg nooit nooit, het is en blijft schumacher, als die wagen hem eens echt zou liggen dan kan het nog leuk worden.

En ik blijf er nog steeds bij; ferrari en schumacher is magic en was magic, deze zat daar waar em moest zijn, ik heb altijd al twijfels gehad toen ik hoorde schumacher naar mercedes zou gaan, voorlopig heb ik helaas al gelijk gekregen.

Ok, laten we het hier bij houden jongens en weer OT verder gaan.
Probeer niet weer in Schumacheriaanse discussie te belanden a.u.b..  :)

Kootje

Citaat van: Schumiiii op 24 februari 2012 - 20:05:34
Altijd grappig dat mensen nog steeds denken (ook al word het niet gezegd) dat senna met die kutmercedes kampioen zou worden.

Wordt idd niet gezegd, dus waarom jij denkt dat ik/wij dit wel denken is mij 'n raadsel. :-\
Over anderen kan ik niet spreken natuurlijk, maar voor mezelf wel.
En dan zal ik je bij deze zeggen dat ook de grote Senna géén race had gewonnen, laat staan het kampioenschap, in de W01 & W02.

Citaatschumacher op zijn best in die goeie ferrari van vroeger zou ook kampioen worden ongeacht een alonso,hamilton,vettel,rosberg enz....

Uiteraard, ga ik ook niet ontkennen. ::)
Maar 5 titels op rij was 'm nooit gelukt in dit startveld.
Daarvan ben ik overtuigd.

Maar goed, als je deze discussie met me wil voeren ...... prima goed, ik doe mee. :)
Laten we dit dan wel in het Schumacher topic gaan doen, en het hier weer over de W03 gaan hebben. ;)

0634

Citaat van: Enzo op 24 februari 2012 - 20:06:44
Citaat van: Kootje op 24 februari 2012 - 19:20:44
Dat er niemand meer heerst komt imo juist doordat er meer absolute toppers zijn.

Anderzijds heerst Vettel nu toch al twee jaar achter elkaar en plakt er misschien nog wel een jaartje aan vast?  ::)
Hij heerst maar een jaar, in 2010 was het geen heersen als je tot op het laatst 4 rijders hebt die de titel kunnen pakken.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 24 februari 2012 - 20:42:57
Citaat van: Enzo op 24 februari 2012 - 20:06:44
Citaat van: Kootje op 24 februari 2012 - 19:20:44
Dat er niemand meer heerst komt imo juist doordat er meer absolute toppers zijn.

Anderzijds heerst Vettel nu toch al twee jaar achter elkaar en plakt er misschien nog wel een jaartje aan vast?  ::)
Hij heerst maar een jaar, in 2010 was het geen heersen als je tot op het laatst 4 rijders hebt die de titel kunnen pakken.

Goed punt, dat jaar telt dan niet mee. Hoewel het goed mogelijk is dat Red Bull dit jaar en verder ook de titels gaat pakken.

0634


Folkert

De Mercedes is natuurlijk niet de snelste van het pak, maar kut auto is het nooit geweest. En wat Senna hier ineens bij komt kijken weet ik niet, maar hij was allang WK geweest met die Mercedes ;) (Of Prost, want daar zorgde Balestre wel voor ;))

Maar de auto heeft potentie en waar ik dinsdag dacht dat ze betrouwbaarheidsprobleem hadden, leek dat de rest van de week niet meer het geval. Ben benieuwd hoever Mercedes staat. Mijn gevoel zegt dat Mclaren het sterkste word, kort gevolgd door RBR. Mercedes zal denk ik weer met Ferrari strijden(nou ja weer, volgens mij was dat vorig jaar niet zo.)

Of Schumacher zeker WK was geworden in zijn hoogtij dagen met een goede ferrari onder zijn kont? Misschien, maar met , Hamilton,Alonso, Raikkonen Vettel en Button in even goede auto was dat allerminst een zekerheid, weet zeker dat hij nooit zo makkelijk en zo vaak WK zou worden.

Ik denk dat we ons kunnen opmaken voor een heel spannend seizoen, met Hamilton (of Kimi) Als WK. Een van de 2 maakt me niet uit.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Enzo op 01 maart 2012 - 09:30:13

het verschil tussen de neus van 2011 en 2012 is/lijkt zo veel kleiner als het verschil tussen de neuzen van 2011 en de jaren ervoor

0634

Als je die bult wegdenkt niet nee. Maar zonder bult had quasimodo ook een prima rug :).

Wizard

Citaat van: Jeroen op 24 februari 2012 - 20:42:57
Citaat van: Enzo op 24 februari 2012 - 20:06:44
Citaat van: Kootje op 24 februari 2012 - 19:20:44
Dat er niemand meer heerst komt imo juist doordat er meer absolute toppers zijn.

Anderzijds heerst Vettel nu toch al twee jaar achter elkaar en plakt er misschien nog wel een jaartje aan vast?  ::)
Hij heerst maar een jaar, in 2010 was het geen heersen als je tot op het laatst 4 rijders hebt die de titel kunnen pakken.

Nou, sterker nog, Vettel heeft slechts 1 race bovenaan gestaan en dat was de laatste race. ;)

Enzo

Ving de volgende tweets op:

CitaatF1Times: A reliable source has informed us that Mercedes have taken delivery of a new car with lots of new parts this evening. #F1

Citaat@BadgerGP
"We've just had wind of the fact that the ACTUAL new Mercedes AMG car has arrived in Barcelona. On track tomorrow..."

Na Red Bull nu dus ook Mercedes met een volledig nieuw chassis in de laatste test. Wel opvallend laat moet ik zeggen, ze kunnen er maar één dag mee testen. Rosberg zal er pas in Melbourne mee rijden.. ???

0634

Tja, dat is ook het risico dat je neemt als je in de eerste testweek niet meteen met de nieuwe auto aanzet. Dan blijft er een stuk minder tijd over. Ik snap nog steeds waarom ze dat hebben gedaan...

Franky R.

CitaatNa Red Bull nu dus ook Mercedes met een volledig nieuw chassis in de laatste test. Wel opvallend laat moet ik zeggen, ze kunnen er maar één dag mee testen. Rosberg zal er pas in Melbourne mee rijden.. ???

Nooit gedacht dat teams als RBR en Mercedes zich ooit zouden bezondigen aan een "HRTtje"... :P ...Idd. was het een domme beslissing om niet direct met de nieuwe auto te testen. Hoe meer kilometers je aflegt met een nieuw concept, hoe beter je weet waar je staat.

Maar toch denk ik niet dat RBR op een achterstand staat. Voor Mercedes...dat is nog koffiedik kijken.