Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Enzo

Na een analyse, ben ik niet ontevreden over Mercedes.
Red Bull heeft ook een race-sim gereden vandaag en het verschil met schumacher is ongeveer 0,3 á 0,4 sec gemiddelde laptime. Dit was in 2011 bijna een volle sec, dus hebben ze iets gewonnen.

De vraag is nog steeds of de tijden niet gemanipuleerd zijn door DRS, benzine, oude banden, rijstijl etc.
Maar alleen het feit dat ze zoveel laps hebben kunnen rijden is al goed.

Ik heb goede hoop!  8)

Folkert

Citaat van: Matthijs op 23 februari 2012 - 17:39:29
Citaat van: Schumiiii op 23 februari 2012 - 17:13:29
Ook al weten we die oefentesten en dergelijke meer niet altijd veel voorstellen ben ik toch voorlopig nog nie overtuigd van mercedes (alweer). Hun tijden liggen zoals vorig jaar ong 1sec achter op bv de red bull, nu, ik weet ook wel dat dat niks wil zeggen nu maar het zint me toch niet zo voor de moment, ik hoop echt ze nie alweer zo'n strontjaar gaan meemaken, ik wil op z'n minst schumi nog eens zien winnen, dat sprongetje zien en de gebalde vuist :).
Je zegt twee keer dat tests niks zeggen, maar dat je toch ontevreden bent. Zeggen de tijden nu wel wat of niet?

Je reactie is inmiddels weer achterhaald, Schumacher was vandaag 1,3 sneller dan Red Bull. Echter nu was Maldonado een seconde sneller (wat een supertalent is dat toch...). Maar het zegt inderdaad niks als je niet weet op welke banden er gereden is en hoeveel peut erin zat. Dat kan je wel weten als je de hele dag autosport.com hebt gevolgd.

Kortom: de tests zeggen wel degelijk wat als je weet wanneer en in welke omstandigheden de tijden zijn gereden.
Testen zeggen altijd wel iets. Zelfs "langzame" ronde tijden van oa. mclaren geven kenneljlijk voldoende feedback om te zeggen dat de auto goed is. Hamilton en Vettel Waren het hier over eens.

Maar wat ik wel denknis dat Schumacher een van zijn stekste punten niet meer kan benutten: eindeloos testen en verbeteren. Daar heeft hij in het verleden zijn grootste voordeel uitgehaald. Dat is hij nu kwijt en dan ia het af wachten hoe goed schumacher get gaat doen. Veel hangt af van mercedes. Als de auto snel is gaat hij mee doen, maar mwt rosberg heeft hij sterke tegenstand. Zijn tijd was volgens mij in korte run, maar kan het mis hebben.
Maar schumacher was op dreef in de merc, dat belooft
Trotse vader van Rosalie(L)

Jozef

Citaat van: Kootje op 22 februari 2012 - 20:02:44
http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_vleugel_w-duct_gedoopt/

Hoogst interessant!

Ik vind het sowieso eigenlijk raar dat teams niet meer doen met "variabele" luchtstromen. Een andere stroming creëren in de bochten is heel leuk, vraag me wel af wat er gaat gebeuren als ze straks ergens op een recht stuk van noord naar zuid rijden en er een sterke westenwind staat! Bedoel ik dus mee: in de bochten wordt de luchtstroom blijkbaar anders omdat de lucht dan schuin over de vleugel heen komt (dat was altijd al zo, maar Mercedes gaat er dus iets nuttigs mee doen), maar ik ben benieuwd hoe zijwindgevoelig deze oplossing dan is. Met sterke zijwind "denkt" de vleugel misschien ook dat hij in een bocht zit?

Ik zie zelf nog meer mogelijkheden met variabele stroming eigenlijk. Als je snelheid verhoogt, verandert ook de stroming (met name de vorming van turbulenties) dus ik zie eigenlijk niet in waarom ze niets zouden proberen met wake generators (flapjes die turbulentie veroorzaken) die zo klein zijn dat ze bijvoorbeeld pas vanaf 250 km/u effect hebben en daardoor de hele achterkant van de auto in een stall brengen (minder downforce maar ook minder drag). Nu goed, ik ben geen master in de aerodynamica en veel F1-ingenieurs wel, dus er zal vast een goede reden zijn waarom dit nog niet bestaat. :D

Enzo

Citaat van: Jozef op 23 februari 2012 - 19:07:43
Citaat van: Kootje op 22 februari 2012 - 20:02:44
http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_vleugel_w-duct_gedoopt/

Hoogst interessant!

Ik vind het sowieso eigenlijk raar dat teams niet meer doen met "variabele" luchtstromen. Een andere stroming creëren in de bochten is heel leuk, vraag me wel af wat er gaat gebeuren als ze straks ergens op een recht stuk van noord naar zuid rijden en er een sterke westenwind staat! Bedoel ik dus mee: in de bochten wordt de luchtstroom blijkbaar anders omdat de lucht dan schuin over de vleugel heen komt (dat was altijd al zo, maar Mercedes gaat er dus iets nuttigs mee doen), maar ik ben benieuwd hoe zijwindgevoelig deze oplossing dan is. Met sterke zijwind "denkt" de vleugel misschien ook dat hij in een bocht zit?

Ik zie zelf nog meer mogelijkheden met variabele stroming eigenlijk. Als je snelheid verhoogt, verandert ook de stroming (met name de vorming van turbulenties) dus ik zie eigenlijk niet in waarom ze niets zouden proberen met wake generators (flapjes die turbulentie veroorzaken) die zo klein zijn dat ze bijvoorbeeld pas vanaf 250 km/u effect hebben en daardoor de hele achterkant van de auto in een stall brengen (minder downforce maar ook minder drag). Nu goed, ik ben geen master in de aerodynamica en veel F1-ingenieurs wel, dus er zal vast een goede reden zijn waarom dit nog niet bestaat. :D

Kwam dit amateur filmpje tegen, wat het wel grappig uitlegt.


Schumiiii

#64
Citaat van: Matthijs op 23 februari 2012 - 17:39:29
Citaat van: Schumiiii op 23 februari 2012 - 17:13:29
Ook al weten we die oefentesten en dergelijke meer niet altijd veel voorstellen ben ik toch voorlopig nog nie overtuigd van mercedes (alweer). Hun tijden liggen zoals vorig jaar ong 1sec achter op bv de red bull, nu, ik weet ook wel dat dat niks wil zeggen nu maar het zint me toch niet zo voor de moment, ik hoop echt ze nie alweer zo'n strontjaar gaan meemaken, ik wil op z'n minst schumi nog eens zien winnen, dat sprongetje zien en de gebalde vuist :).
Je zegt twee keer dat tests niks zeggen, maar dat je toch ontevreden bent. Zeggen de tijden nu wel wat of niet?

Je reactie is inmiddels weer achterhaald, Schumacher was vandaag 1,3 sneller dan Red Bull. Echter nu was Maldonado een seconde sneller (wat een supertalent is dat toch...). Maar het zegt inderdaad niks als je niet weet op welke banden er gereden is en hoeveel peut erin zat. Dat kan je wel weten als je de hele dag autosport.com hebt gevolgd.

Kortom: de tests zeggen wel degelijk wat als je weet wanneer en in welke omstandigheden de tijden zijn gereden.

Ik zeg dat uit schrik dat we alweer zo'n 3de kutseizoen gaan meemaken, jij mag dan wel geen die hard supporter zijn of geen supporter zijn, ik wil de grootmeester nog eens een keertje zien winnen, heel mijn jaar zou goed zijn, de ouwe die ze allemaal klopt, alle jonkies, dat zou voro mij gewoon genieten zijn, ik hoop deze keer echt dat ze in staat zijn om eens mee te dingen voor een overwinning.

En voor 1keer moet ik buorri zowaar gelijk geven; schumacher zijn sterkte was altijd te kunnen blijven testen en testen om zo telkens die wagen te verbeteren, als je dit nu niet kan dan moet je het stellen met hoe het is.
En de laatste 2jaren mercedes updates doen brachten deze telkens weinig tot niks bij.

Fabian

Citaat van: Schumiiii op 24 februari 2012 - 13:55:48
Citaat van: Matthijs op 23 februari 2012 - 17:39:29
Citaat van: Schumiiii op 23 februari 2012 - 17:13:29
Ook al weten we die oefentesten en dergelijke meer niet altijd veel voorstellen ben ik toch voorlopig nog nie overtuigd van mercedes (alweer). Hun tijden liggen zoals vorig jaar ong 1sec achter op bv de red bull, nu, ik weet ook wel dat dat niks wil zeggen nu maar het zint me toch niet zo voor de moment, ik hoop echt ze nie alweer zo'n strontjaar gaan meemaken, ik wil op z'n minst schumi nog eens zien winnen, dat sprongetje zien en de gebalde vuist :).
Je zegt twee keer dat tests niks zeggen, maar dat je toch ontevreden bent. Zeggen de tijden nu wel wat of niet?

Je reactie is inmiddels weer achterhaald, Schumacher was vandaag 1,3 sneller dan Red Bull. Echter nu was Maldonado een seconde sneller (wat een supertalent is dat toch...). Maar het zegt inderdaad niks als je niet weet op welke banden er gereden is en hoeveel peut erin zat. Dat kan je wel weten als je de hele dag autosport.com hebt gevolgd.

Kortom: de tests zeggen wel degelijk wat als je weet wanneer en in welke omstandigheden de tijden zijn gereden.

Ik zeg dat uit schrik dat we alweer zo'n 3de kutseizoen gaan meemaken, jij mag dan wel geen die hard supporter zijn of geen supporter zijn, ik wil de grootmeester nog eens een keertje zien winnen, heel mijn jaar zou goed zijn, de ouwe die ze allemaal klopt, alle jonkies, dat zou voro mij gewoon genieten zijn, ik hoop deze keer echt dat ze in staat zijn om eens mee te dingen voor een overwinning.

En voor 1keer moet ik buorri zowaar gelijk geven; schumacher zijn sterkte was altijd te kunnen blijven testen en testen om zo telkens die wagen te verbeteren, als je dit nu niet kan dan moet je het stellen met hoe het is.
En de laatste 2jaren mercedes updates doen brachten deze telkens weinig tot niks bij.

Ik zou het ook mooi vinden als Schumacher een overwinning of podiumplek zou pakken. Maar goed ik heb dan altijd nog een zwak voor de 'oude' Duitser.

Kootje

Citaat van: Schumiiii op 24 februari 2012 - 13:55:48
ik wil de grootmeester nog eens een keertje zien winnen, heel mijn jaar zou goed zijn, de ouwe die ze allemaal klopt, alle jonkies, dat zou voro mij gewoon genieten zijn, ik hoop deze keer echt dat ze in staat zijn om eens mee te dingen voor een overwinning.

Ben geen fan, integendeel zelfs, maar nog 'n overwinning gun ik 'm ook wel.
Die 8e titel mag hij van mij wel uit z'n hoofd zetten, hij heeft er wat mij betreft nu al 6 teveel. :P

Kootje

#67
Citaat van: Enzo op 24 februari 2012 - 00:47:01
Kwam dit amateur filmpje tegen, wat het wel grappig uitlegt.


Idd leuk filmpje.
Wel jammer dat hij er 'n Ferrari voor gebruikt heeft, :-\ anders had ik 'm aan m'n artikel geplakt.
Het geeft namelijk wel 'n helder beeld bij m'n verhaaltje.

Folkert

Citaat van: Schumiiii op 24 februari 2012 - 13:55:48
Citaat van: Matthijs op 23 februari 2012 - 17:39:29
Citaat van: Schumiiii op 23 februari 2012 - 17:13:29
Ook al weten we die oefentesten en dergelijke meer niet altijd veel voorstellen ben ik toch voorlopig nog nie overtuigd van mercedes (alweer). Hun tijden liggen zoals vorig jaar ong 1sec achter op bv de red bull, nu, ik weet ook wel dat dat niks wil zeggen nu maar het zint me toch niet zo voor de moment, ik hoop echt ze nie alweer zo'n strontjaar gaan meemaken, ik wil op z'n minst schumi nog eens zien winnen, dat sprongetje zien en de gebalde vuist :).
Je zegt twee keer dat tests niks zeggen, maar dat je toch ontevreden bent. Zeggen de tijden nu wel wat of niet?

Je reactie is inmiddels weer achterhaald, Schumacher was vandaag 1,3 sneller dan Red Bull. Echter nu was Maldonado een seconde sneller (wat een supertalent is dat toch...). Maar het zegt inderdaad niks als je niet weet op welke banden er gereden is en hoeveel peut erin zat. Dat kan je wel weten als je de hele dag autosport.com hebt gevolgd.

Kortom: de tests zeggen wel degelijk wat als je weet wanneer en in welke omstandigheden de tijden zijn gereden.

Ik zeg dat uit schrik dat we alweer zo'n 3de kutseizoen gaan meemaken, jij mag dan wel geen die hard supporter zijn of geen supporter zijn, ik wil de grootmeester nog eens een keertje zien winnen, heel mijn jaar zou goed zijn, de ouwe die ze allemaal klopt, alle jonkies, dat zou voro mij gewoon genieten zijn, ik hoop deze keer echt dat ze in staat zijn om eens mee te dingen voor een overwinning.

En voor 1keer moet ik buorri zowaar gelijk geven; schumacher zijn sterkte was altijd te kunnen blijven testen en testen om zo telkens die wagen te verbeteren, als je dit nu niet kan dan moet je het stellen met hoe het is.
En de laatste 2jaren mercedes updates doen brachten deze telkens weinig tot niks bij.
hehe, eens moet de eerste keer zijn. Maar Schumacher zal altijd wel mijn respect hebben, ookal zet ik duizenden vraagtekens bij zijn hele carriere. Hij is inderdaad een meester, echter is hij niet zo goed als velen willen geloven en nu met test restricties, zie je dat hij ook geen wonderen meer kan verrichten. Dat hij een grote is staat buiten kijf, maar niet zo goed als zijn prestaties laten blijken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 24 februari 2012 - 14:10:09
Dat hij een grote is staat buiten kijf, maar niet zo goed als zijn prestaties laten blijken.

Dan kom ik toch ook weer op het concurentie verhaal.
Komend seizoen rijden er 6 wereldkampioenen en nog eens 3 extra racewinnaars rond.
De 2 eerste jaren van z'n come-back waren er ook al 4 kampioenen, 5 winnaars & 5 kampioenen, 4 winnaars.
Zoveel concurentie heeft hij nooit eerder gehad.

Tel daar dan 'n matige Mercedes W01/W02 bij op, en dan is het niet zo gek dat hij 't niet red.
Ik ben echter wel van mening dat hij dit jaar Rosberg definitief moet verslaan.
Na 'n afstraffing in 2010 en 'n gelijkwaardig 2011, moet hij nu laten zien waarom hij "Der Meister" is.

Matthijs

Citaat van: Schumiiii op 24 februari 2012 - 13:55:48Ik zeg dat uit schrik dat we alweer zo'n 3de kutseizoen gaan meemaken,
Nogmaals: waar baseer je dat dan op als je meteen zegt dat testen niks zegt?

Citaat van: Schumiiii op 24 februari 2012 - 13:55:48jij mag dan wel geen die hard supporter zijn of geen supporter zijn, ik wil de grootmeester nog eens een keertje zien winnen, heel mijn jaar zou goed zijn, de ouwe die ze allemaal klopt, alle jonkies, dat zou voro mij gewoon genieten zijn, ik hoop deze keer echt dat ze in staat zijn om eens mee te dingen voor een overwinning.
Ik zou het helemaal top vinden als Schumacher een race weet te winnen, dus waarom jij denkt dat ik geen supporter bent is mij een raadsel. Omdat ik een opmerking maakte over jouw ontevreden gevoel?

Kootje

Mercedes schijnt naast de W-duct ook nog gebruik te maken van 'n nieuw soort dubbele diffuser en 'n passief F-duct op de achtervleugel. ::)

http://www.onestopstrategy.com/dailyf1news/nieuw/article/16592-Mercedes+hiding+new+%27double+diffuser%27+concept+-+reports.html

0634

Citaat van: Kootje op 24 februari 2012 - 14:21:28
Citaat van: Burorri op 24 februari 2012 - 14:10:09
Dat hij een grote is staat buiten kijf, maar niet zo goed als zijn prestaties laten blijken.

Dan kom ik toch ook weer op het concurentie verhaal.
Komend seizoen rijden er 6 wereldkampioenen en nog eens 3 extra racewinnaars rond.
De 2 eerste jaren van z'n come-back waren er ook al 4 kampioenen, 5 winnaars & 5 kampioenen, 4 winnaars.
Zoveel concurentie heeft hij nooit eerder gehad.

Tel daar dan 'n matige Mercedes W01/W02 bij op, en dan is het niet zo gek dat hij 't niet red.
Ik ben echter wel van mening dat hij dit jaar Rosberg definitief moet verslaan.
Na 'n afstraffing in 2010 en 'n gelijkwaardig 2011, moet hij nu laten zien waarom hij "Der Meister" is.

Komt ook een beetje om dat er niemand meer heerst (gelukkig). De laatste jaren ging de titel heen en weer tussen diverse rijders, dus dan telt het snel aan natuurlijk.

Kootje

Dat er niemand meer heerst komt imo juist doordat er meer absolute toppers zijn.

Schumiiii

#74
Citaat van: Kootje op 24 februari 2012 - 14:21:28
Citaat van: Burorri op 24 februari 2012 - 14:10:09
Dat hij een grote is staat buiten kijf, maar niet zo goed als zijn prestaties laten blijken.

Dan kom ik toch ook weer op het concurentie verhaal.
Komend seizoen rijden er 6 wereldkampioenen en nog eens 3 extra racewinnaars rond.
De 2 eerste jaren van z'n come-back waren er ook al 4 kampioenen, 5 winnaars & 5 kampioenen, 4 winnaars.
Zoveel concurentie heeft hij nooit eerder gehad.

Tel daar dan 'n matige Mercedes W01/W02 bij op, en dan is het niet zo gek dat hij 't niet red.
Ik ben echter wel van mening dat hij dit jaar Rosberg definitief moet verslaan.
Na 'n afstraffing in 2010 en 'n gelijkwaardig 2011, moet hij nu laten zien waarom hij "Der Meister" is.

Altijd grappig dat mensen nog steeds denken (ook al word het niet gezegd) dat senna met die kutmercedes kampioen zou worden.

En vorig seizoen reed schumacher beter dan rosberg, ja, op punten won rosberg maar tijdens de races was schumacher dikwijls beter.
Het 1ste jaar was sowieso niet goed maar tijdens de race moet schumacher nauwelijks nog onderdoen voor rosberg wetende rosberg in de fleur van zijn leven zit, bij schumacher is het allerbeste sowieso af en dat is de reden waarom anderen wat sneller zijn dan deze al zeg nooit nooit, het is en blijft schumacher, als die wagen hem eens echt zou liggen dan kan het nog leuk worden.

En ik blijf er nog steeds bij; ferrari en schumacher is magic en was magic, deze zat daar waar em moest zijn, ik heb altijd al twijfels gehad toen ik hoorde schumacher naar mercedes zou gaan, voorlopig heb ik helaas al gelijk gekregen.

kootje; schumacher op zijn best in die goeie ferrari van vroeger zou ook kampioen worden ongeacht een alonso,hamilton,vettel,rosberg enz....