Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Jeroen op 18 november 2012 - 13:02:26
Citaat van: Kootje op 18 november 2012 - 11:17:49

SAchumacher kon dit goed toen hij eindeloos kon testen.
Nu dat niet meer het geval is, blijkt Schumi ook geen bovennatuurlijke ontwikkelaar te zijn.
Ik zou onder de huidige omstandigheden echt niet weten waarom hij hier beter in zou zijn dan ieder ander. ???
Omdat sommige rijders van nature betere technische feeling hebben dan anderen. Naar het schijnt heeft Schumacher dat in behoorlijke mate, net als zijn werklust en bereidwilligheid om daar uren aaneengesloten mee bezig te zijn.

Van Lewis weet ik dat niet. Maar ik durf te stellen dat als Schumacher het dit jaar niet voor elkaar gebokst krijgt, een andere rijder dat ook niet zomaar even voor elkaar zou hebben gekregen.

Eensch!

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 november 2012 - 13:02:26
Omdat sommige rijders van nature betere technische feeling hebben dan anderen.

Klopt, maar je zegt zelf al dat je van Lewis niet weet of hij deze eigenschap ook bezit.
Hoe kun je dan stellen dat als Schumi het niet kan, Lewis het zeker niet kan?


CitaatNaar het schijnt heeft Schumacher dat in behoorlijke mate, net als zijn werklust en bereidwilligheid om daar uren aaneengesloten mee bezig te zijn.

Tsja ..... volgens mij heb je 't nu toch meer over de Schumacher van Ferrari. ::)

Of hij die feeling nu nog steeds heeft is al te betwijfelen, ander soort auto dus andere know how voor nodig, maar zelfs als hij die feeling nog steeds heeft is z'n werklust 'n heel pak minder geworden.
De MS van Ferrari was idd dagfelijks op de fabriek te vinden en continu bezig de auto te verbeteren.
Over de MS van Mercedes hoor ik juist hele andere verhalen.
Deze MS vertrekt direct na de race naar z'n hotel, vliegveld en huis om zich pas het volgende raceweeekend weer te vertonen.

0634

Citaat van: Kootje op 18 november 2012 - 13:25:57
Klopt, maar je zegt zelf al dat je van Lewis niet weet of hij deze eigenschap ook bezit.
Hoe kun je dan stellen dat als Schumi het niet kan, Lewis het zeker niet kan?
Dat zeg ik toch net? Schumacher is daar altijd om bewierookt, dan ga ik ervan uit dat iemand die daar niet om bewierookt wordt, niet stiekem toch beter is daarin. Ik zeg niet dat Merc dan minder ver zou zijn dan nu, ik geloof alleen absoluut niet dat ze verder zouden zijn.

CitaatTsja ..... volgens mij heb je 't nu toch meer over de Schumacher van Ferrari. ::)

Nee, ik heb het over Schumacher en diens intrinsieke kwaliteiten als testcoureur en als mens. Ja, hij heeft niet meer de snelheid van toen, maar ontwikkelingskwaliteiten/feedback geven, dat wordt niet slechter met de jaren, eerder beter.


CitaatOver de MS van Mercedes hoor ik juist hele andere verhalen.
Deze MS vertrekt direct na de race naar z'n hotel, vliegveld en huis om zich pas het volgende raceweeekend weer te vertonen.
O, dat zijn verhalen die ik niet ken, althans niet over MS, wel over Lewis en Kimi overigens. Nieuw voor mij.

Enzo

Citaat van: Kootje op 18 november 2012 - 13:25:57

Tsja ..... volgens mij heb je 't nu toch meer over de Schumacher van Ferrari. ::)

Of hij die feeling nu nog steeds heeft is al te betwijfelen, ander soort auto dus andere know how voor nodig, maar zelfs als hij die feeling nog steeds heeft is z'n werklust 'n heel pak minder geworden.
De MS van Ferrari was idd dagfelijks op de fabriek te vinden en continu bezig de auto te verbeteren.
Over de MS van Mercedes hoor ik juist hele andere verhalen.
Deze MS vertrekt direct na de race naar z'n hotel, vliegveld en huis om zich pas het volgende raceweeekend weer te vertonen.

Sorry hoor, maar hoe kom je bij deze wijsheid? Schumacher's werkethiek is altijd fenomenaal geweest, ook in zijn tweede carriere. Hij gaat regelmatig als laatste coureur van het circuit, zelfs Brundle maakte er laatste nog een opmerking over dat hij het zo bewonderde. Hij neemt zijn direkte team mee op workshops en fieldtrips om ze beter te leren kennen. Het bezoek aan de YDT op Magny Course is ook zo'n voorbeeld.

Dat gezegd hebbende, inmiddels is de realatie tussen Mercedes en MSC wel bekoeld. De glans is eraf en de hoop is gevlogen...

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 november 2012 - 13:32:16
Citaat van: Kootje op 18 november 2012 - 13:25:57
Klopt, maar je zegt zelf al dat je van Lewis niet weet of hij deze eigenschap ook bezit.
Hoe kun je dan stellen dat als Schumi het niet kan, Lewis het zeker niet kan?
Dat zeg ik toch net? Schumacher is daar altijd om bewierookt, dan ga ik ervan uit dat iemand die daar niet om bewierookt wordt, niet stiekem toch beter is daarin. Ik zeg niet dat Merc dan minder ver zou zijn dan nu, ik geloof alleen absoluut niet dat ze verder zouden zijn.

Ja ..... maar dat was in z'n Ferrari tijd.
Toen werd hij idd de hemel ingeprezen voor z'n tomeloze inzet en fantastische feedback.
Maar ja ..... toen werd er ook nog 24 uur per dag getest door Ferrari, waarvan Schumi 'n groot deel voor z'n rekening nam.
Tegenwoordig wordt er niemand meer bewierrookt, ook Schumi niet, vanwege dit soort kwaliteiten, simpelweg omdat er amper meer getest wordt.


Citaat
CitaatTsja ..... volgens mij heb je 't nu toch meer over de Schumacher van Ferrari. ::)
Nee, ik heb het over Schumacher en diens intrinsieke kwaliteiten als testcoureur en als mens. Ja, hij heeft niet meer de snelheid van toen, maar ontwikkelingskwaliteiten/feedback geven, dat wordt niet slechter met de jaren, eerder beter.

Kwaliteiten die hij bij Ferrari volop tentoon kon en wou spreiden.
Die arbeidsethiek die hij er toen op nahield heeft hij niet meer, en dat kan ik 'm ook niet kwalijk nemen ook.
Ten eerste is de ruimte er niet eens meer, ten tweede is hij ook 'n dagje ouder en heeft hij hele andere prioriteiten.

Over z'n toegenomen kwaliteiten als ontwikkelaar heb ik ook m'n twijfels.
Vergeet niet dat hij er 3 jaar tussenuit is geweest en dat de F1 toen ook niet stilgestaan heeft.
Hij begon z'n come-back daardoor al met 'n technologische achterstand, en moest dus eerst weer bijleren.
En dan komt toch z'n leeftijd weer om de hoek kijken.
Op jonge leeftijd leer je nu eenmaal makkelijker dan op latere leeftijd.
Dus ja .... ik betwijfel echt of de Mercedes Schumi over dezelfde kwaliteiten beschikt dan de Ferrari Schumi.


Citaat
CitaatOver de MS van Mercedes hoor ik juist hele andere verhalen.
Deze MS vertrekt direct na de race naar z'n hotel, vliegveld en huis om zich pas het volgende raceweeekend weer te vertonen.
O, dat zijn verhalen die ik niet ken, althans niet over MS, wel over Lewis en Kimi overigens. Nieuw voor mij.

Niet voor mij. ;)

Kootje

Citaat van: Enzo op 18 november 2012 - 13:41:38
Citaat van: Kootje op 18 november 2012 - 13:25:57

Tsja ..... volgens mij heb je 't nu toch meer over de Schumacher van Ferrari. ::)

Of hij die feeling nu nog steeds heeft is al te betwijfelen, ander soort auto dus andere know how voor nodig, maar zelfs als hij die feeling nog steeds heeft is z'n werklust 'n heel pak minder geworden.
De MS van Ferrari was idd dagfelijks op de fabriek te vinden en continu bezig de auto te verbeteren.
Over de MS van Mercedes hoor ik juist hele andere verhalen.
Deze MS vertrekt direct na de race naar z'n hotel, vliegveld en huis om zich pas het volgende raceweeekend weer te vertonen.

Sorry hoor, maar hoe kom je bij deze wijsheid? Schumacher's werkethiek is altijd fenomenaal geweest, ook in zijn tweede carriere. Hij gaat regelmatig als laatste coureur van het circuit, zelfs Brundle maakte er laatste nog een opmerking over dat hij het zo bewonderde. Hij neemt zijn direkte team mee op workshops en fieldtrips om ze beter te leren kennen. Het bezoek aan de YDT op Magny Course is ook zo'n voorbeeld.

Dat gezegd hebbende, inmiddels is de realatie tussen Mercedes en MSC wel bekoeld. De glans is eraf en de hoop is gevlogen...

Meerdere malen iets over gelezen/gehoord.
Ik zuig dit iig echt niet uit m'n duim om m'n gelijk te halen ofzo. ::)

Kijk ..... of het ook waar is, is 'n tweede.
Er wordt genoeg onzin geschreven en geroepen, dus hoe betrouwbaar zijn die berichten?
Ik weet 't niet. :-\

Ik ga iig uit van hetgeen wat ik de voorbije seizoen weleens gehoord en gelezen heb.
Waar? ..... geen idee, dat soort zaken onthoud ik niet.
Tijd/zin om het op te zoeken? ...... nee, die tijd en zin heb ik niet.
Ik weet wat ik gelezen/gehoord heb, of jullie dat willen geloven doet er niet toe.

Eigenlijk doet het er sowieso niet toe.
Want zelfs als z'n werkethiek nog steeds hetzelfde is als toen bij Ferrari, dan nog is er niet de ruimte om dat ten volle te benutten.
De huidige testrestricties hebben er nu eenmaal voor gezorgd dat de rol van 'n coureur in het ontwikkelingsproces nog maar minimaal is.
En alleen al daarom zie ik niet in dat 'n ander het niet beter gedaan zou kunnen hebben dan Schumi.

0634

Citaat van: Kootje op 18 november 2012 - 13:47:40
Tegenwoordig wordt er niemand meer bewierrookt, ook Schumi niet, vanwege dit soort kwaliteiten, simpelweg omdat er amper meer getest wordt.

Als dat zo is heb ik dus sowieso gelijk dat met Hamilton aan het stuur de wagen geen sikkepit beter zou zijn dan nu. En dat was wat ik beweerde.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 november 2012 - 14:26:55
Citaat van: Kootje op 18 november 2012 - 13:47:40
Tegenwoordig wordt er niemand meer bewierrookt, ook Schumi niet, vanwege dit soort kwaliteiten, simpelweg omdat er amper meer getest wordt.

Als dat zo is heb ik dus sowieso gelijk dat met Hamilton aan het stuur de wagen geen sikkepit beter zou zijn dan nu. En dat was wat ik beweerde.

Nee, echt niet.
Ik wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt en ik wel, maar zo simperl als jij 't nu stelt is 't niet.
Jij en ik weten geen van tweeën of dat zo is of niet.

Misschien begrijpt Hamilton de huidige generatie F1 auto's wel veel beter dan Schumacher.
In dat geval zou de auto, dankzij zijn feedback, dus wel beter zijn geweest danmet Schumi nu het geval is.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat dit 'n feit is, maar het zou kunnen.
Per definitie stellen dat Lewis de auto niet beter had kunnen ontwikkelen dan MS is gewoonweg niet te doen.
Er zijn veel teveel variabelen waar wij geen weet van hebben.

0634

Jaja niemand heeft nog veel invloed op de ontwikkeling maar lewis stiekem misschien toch wel...

Kootje

Nee, dat zeg ik niet.
Ik zeg alleen dat het niet onmogelijk is dat dat kleine beetje input dat de coureurs nu nog hebben, niet per definitie het beste is wanneer dit van Schumacher afkomstig is.

Jij sluit op voorhand uit dat Lewis betere input had kunnen geven dan Schumi, ik niet.
Gezien de ontwikkelingen in de F1 sinds Schumi's sabbatical, en het feit dat oudere mensen minder makkelijk bijleren, acht ik de kans aanwezig dat de input van Lewis best wel eens van meer waarde had kunnen zijn.
Ik zeg niet dat het zo is, maar ik sluit het zeker niet uit.

Enzo

Citaat van: Kootje op 18 november 2012 - 18:05:05
Nee, dat zeg ik niet.
Ik zeg alleen dat het niet onmogelijk is dat dat kleine beetje input dat de coureurs nu nog hebben, niet per definitie het beste is wanneer dit van Schumacher afkomstig is.

Jij sluit op voorhand uit dat Lewis betere input had kunnen geven dan Schumi, ik niet.
Gezien de ontwikkelingen in de F1 sinds Schumi's sabbatical, en het feit dat oudere mensen minder makkelijk bijleren, acht ik de kans aanwezig dat de input van Lewis best wel eens van meer waarde had kunnen zijn.
Ik zeg niet dat het zo is, maar ik sluit het zeker niet uit.

Beetje nutteloze discussie op deze manier. Alsof jij kan inschatten hoe groot de waarde is van de input van een coureur?
Nee Kootje, wij als buitenstaanders moeten dan gewoon af gaan op wat insiders ons vertellen.
Daaruit blijkt dat MSC heel sterk is in het geven van feedback over de auto, evenals dat blijkt dat Lewis ontzettend veel rauwe snelheid heeft.

Kootje

Citaat van: Kootje op 18 november 2012 - 18:05:05
Beetje nutteloze discussie op deze manier. Alsof jij kan inschatten hoe groot de waarde is van de input van een coureur?

Volgens mij zeg ik toch duidelijk dat ik 't ook niet weet.
Net zomin als Jeroen dus, dat is nou net het punt.
Hij sluit iets uit wat je imo helemaal niet uit kunt sluiten.


CitaatNee Kootje, wij als buitenstaanders moeten dan gewoon af gaan op wat insiders ons vertellen.
Daaruit blijkt dat MSC heel sterk is in het geven van feedback over de auto

Daar ga ik ook op af.
En sorry, maar  dat riepen de insiders in z'n Ferrari jaren idd in koor.
Sinds z'n come-back heb ik dat soort hosanna echter nog maar zelden gehoord.

Maar goed, nogmaals voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat Lewis 'n betere ontwikkelaar is dan Michael.
Ik zeg ook niet dat Michael z'n vroegere ontwikkelingskwaliteiten niet meer bezit.
Het enige dat ik zeg is dat het niet uit valt te sluiten dat Lewis, in tegenstelling tot Michael,  de auto wél beter had weten te maken.
That's all !!!

Enzo

Zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken die niet geheel uit te sluiten zijn Kootje.
In dit soort gevallen val je terug op gezond verstand en logisch beredeneren...

Kan jij uitsluiten dat Mosley niet de kerstman is...?

Kootje

Citaat van: Enzo op 18 november 2012 - 19:04:24
Kan jij uitsluiten dat Mosley niet de kerstman is...?

Ja, dat kan ik.
De kerstman bestaat namelijk al veel langer dan Mosley.

Franky R.

Waarom kunnen we niet gewoon zeggen dat MSG 'gehandicapt' werd door het testverbod? Ook al is MSG straks 44 jaar, als we vrijuit kon worden getest had hij die auto veel beter door.


Alleen mijn punt daarin is dan weer, dat een Vettel, Alonso, Hamilton of Rosberg ook van het testwerk zou kunnen profiteren.


Stel, ik laat een jongetje van zes de resultaten van Rosberg vs Schumacher 'evalueren'...Wat denk je dat dat kind, zonder voorkennis van Schumi eerste carriere, zegt?