Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Figge

Volgend jaar beter met dit team. Meer budget en een snellere rijder. Ik zeg, ze kunnen winnen volgend jaar. A la Lotus dit jaar.
Die hebben uiteindelijk ook pas laat coanda systeem geintroduceerd. Tegen de tijd dat 2013 van start gaat is er een goed ontworpen Mercedes waar alle technische snufjes op een goede manier in zijn geintegreerd en niet geimproviseerd zoals dit jaar.

Jehoentelaar

Om dan maar te hopen dat de betrouwbaarheid is verbeterd t.o.v. het lachwekkende niveau van dit jaar.

Enzo

Citaat van: Figge op 17 november 2012 - 09:36:38
Volgend jaar beter met dit team. Meer budget en een snellere rijder. Ik zeg, ze kunnen winnen volgend jaar. A la Lotus dit jaar.
Die hebben uiteindelijk ook pas laat coanda systeem geintroduceerd. Tegen de tijd dat 2013 van start gaat is er een goed ontworpen Mercedes waar alle technische snufjes op een goede manier in zijn geintegreerd en niet geimproviseerd zoals dit jaar.

Nou ja, Mercedes heeft een sterk eerste deel van het seizoen gehad. Ze zaten er goed bij tot Monaco...
Toen is het ineens bergaf gegaan en brachten de updates niets. Men zegt dat dit komt door aanpassingen in de windtunnel, ze zijn halverwege van een 50% schaal naar 60% gegaan. We weten allemaal dat het slechte presteren niks met de rijders te maken heeft, Lewis had ook niks bereikt in dit hok. 3 jaar achter elkaar faliekant  falen is echt slecht voor een team dat de naam Mercedes draagt.

Folkert

Citaat van: Enzo op 17 november 2012 - 13:18:33
Citaat van: Figge op 17 november 2012 - 09:36:38
Volgend jaar beter met dit team. Meer budget en een snellere rijder. Ik zeg, ze kunnen winnen volgend jaar. A la Lotus dit jaar.
Die hebben uiteindelijk ook pas laat coanda systeem geintroduceerd. Tegen de tijd dat 2013 van start gaat is er een goed ontworpen Mercedes waar alle technische snufjes op een goede manier in zijn geintegreerd en niet geimproviseerd zoals dit jaar.

Nou ja, Mercedes heeft een sterk eerste deel van het seizoen gehad. Ze zaten er goed bij tot Monaco...
Toen is het ineens bergaf gegaan en brachten de updates niets. Men zegt dat dit komt door aanpassingen in de windtunnel, ze zijn halverwege van een 50% schaal naar 60% gegaan. We weten allemaal dat het slechte presteren niks met de rijders te maken heeft, Lewis had ook niks bereikt in dit hok. 3 jaar achter elkaar faliekant  falen is echt slecht voor een team dat de naam Mercedes draagt.
Veranderingen van schaal voor de windtunnel kunnen inderdaad drastische gevolgen hebben in de testen. Maar de auto van 2013 was in grote lijnen geloof ik al af. Als ze nu zouden zeggen dat ze onderdelen testen voor volgend jaar, zou ik wat meer gerust zijn, maar Mercedes mist ergens aantal verbindingen. Maar goed, laten we niet vergeten dat Red Bull ook jaren lang rond gedwarreld als een verdwaald jong team, zelfs met Newey. Pas met Vettel achter het stuur ging het steeds beter. Zij hadden daar ook een goede coureur nodig.
En met alle respect voor Schumacher, maar misschien heeft hij het niet meer. Hij is nog wel goed, maar niet top. Mist net de laatste 10? % om het verschil te maken. Misschien kan Hamilton het wel, wat Schumacher niet (meer) kan. Misschien zijn de huidige auto's te moeilijk/verschillend voor Schumacher om die beter te maken. Hamilon is begonnen in de F1 met deze auto's. Zijn gevoel is misschien beter bij deze auto's en kan hij wel de juiste feedback geven.
En dat is niks ten nadelen van Schumacher, maar als je 43 bent en alles al gewonnen hebt wat er te winnen valt(bij wijze van spreken) is het gewoon een keer klaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Nee Folkert, daar geloof ik niks van. Hamilton had net zo hard gefaald in deze Merc als Schumacher.
We zullen zien hoe goed Lewis het doet volgend jaar tov Rosberg, dit zal het één en ander in perspectief plaatsen.

Folkert

Citaat van: Enzo op 17 november 2012 - 14:10:28
Nee Folkert, daar geloof ik niks van. Hamilton had net zo hard gefaald in deze Merc als Schumacher.
We zullen zien hoe goed Lewis het doet volgend jaar tov Rosberg, dit zal het één en ander in perspectief plaatsen.
Ik doelde niet op de Merc van dit jaar, maar op de ontwikkelingen van de Merc van afgelopen 3 jaar. Lewis had het ook niet veel beter gedaan in de Merc van dit jaar, maar misschien wel in de ontwikkelingen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Folkert op 17 november 2012 - 14:30:54
Citaat van: Enzo op 17 november 2012 - 14:10:28
Nee Folkert, daar geloof ik niks van. Hamilton had net zo hard gefaald in deze Merc als Schumacher.
We zullen zien hoe goed Lewis het doet volgend jaar tov Rosberg, dit zal het één en ander in perspectief plaatsen.
Ik doelde niet op de Merc van dit jaar, maar op de ontwikkelingen van de Merc van afgelopen 3 jaar. Lewis had het ook niet veel beter gedaan in de Merc van dit jaar, maar misschien wel in de ontwikkelingen.

Ook niet, sorry.

Folkert

Citaat van: Enzo op 17 november 2012 - 14:40:19
Citaat van: Folkert op 17 november 2012 - 14:30:54
Citaat van: Enzo op 17 november 2012 - 14:10:28
Nee Folkert, daar geloof ik niks van. Hamilton had net zo hard gefaald in deze Merc als Schumacher.
We zullen zien hoe goed Lewis het doet volgend jaar tov Rosberg, dit zal het één en ander in perspectief plaatsen.
Ik doelde niet op de Merc van dit jaar, maar op de ontwikkelingen van de Merc van afgelopen 3 jaar. Lewis had het ook niet veel beter gedaan in de Merc van dit jaar, maar misschien wel in de ontwikkelingen.

Ook niet, sorry.
We will never know. Is ook niet erg, Lewis heeft nu 3 jaar de tijd te laten zien wat hij waard is.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Ik denk dat Leiws wel snel de duidelijke kopman zal zijn tov Rosberg.
En nee, Lewis zou ook geen kampioen zijn geweest met deze Mercedes, maar had wellicht 2 races kunnen pakken in de 1e seizoenshelft.
Lewis is gewoon sneller dan Rosberg en ook dan de hedendaagse Schumacher.
Het wordt in iedergeval interessant om te wat er gaat gebeuren bij Mercedes.
Alles is immers van topkwaliteit in het team. Dr zijn echt geen excuses om niet regelmatig naar het podium te gaan in 2013.

0634

Ja, maar ik ben het in zoverre wel met Enzo eens, dat als Schumacher deze wagen niet verder ontwikkeld krijgt, Lewis dat al helemaaaal niet gaat lukken.

Figge

Wat is dat toch met dat men denkt dat coureurs ontwikkelaars zijn... Ik geloof daar echt helemaal niet in.
Ik ben van mening dat het enige waar coureurs invloed op hebben is de mate van tijd (en kwaliteit) die zij steken
in het zorgen voor goede feedback én het 4dubbelchecken dat dit goed geland is.
Meer dan dat kunnen coureurs echt niet doen. Hamilton niet, Vettel niet, Alonso niet en ook Schumacher niet.
Het is vervolgens aan de technische mannen (of vrouwen) om te zorgen dat er een goede wagen komt.

Sabai

Ik denk dat de feedback van de coureurs wel van invloed zijn voor de richting die ze op gaan betreft de updates.

Kootje

Citaat van: Figge op 18 november 2012 - 10:15:43
Wat is dat toch met dat men denkt dat coureurs ontwikkelaars zijn... Ik geloof daar echt helemaal niet in.

Als dit al ooit zo was, dan is dat sinds de testrestricties iig niet meer zo. ::)


Citaat van: Sabai op 18 november 2012 - 11:11:49
Ik denk dat de feedback van de coureurs wel van invloed zijn voor de richting die ze op gaan betreft de updates.

Dat wel ja, maar ik zie geen enkele reden waarom Lewis dit niet net zo goed zou kunnen als Schumi. :-\


Citaat van: Jeroen op 18 november 2012 - 09:30:00
Ja, maar ik ben het in zoverre wel met Enzo eens, dat als Schumacher deze wagen niet verder ontwikkeld krijgt, Lewis dat al helemaaaal niet gaat lukken.

SAchumacher kon dit goed toen hij eindeloos kon testen.
Nu dat niet meer het geval is, blijkt Schumi ook geen bovennatuurlijke ontwikkelaar te zijn.
Ik zou onder de huidige omstandigheden echt niet weten waarom hij hier beter in zou zijn dan ieder ander. ???

Sabai

Ik denk dat Lewis juist wel kan en ik denk ook dat hij die mercedes naar plekken gaat sleuren waar ze anders niet zouden staan a lah alonso stijl. En ik denk ook dat we mclaren niet zoveel vooraan gaan zien volgend jaar zonder Lewis.

0634

Citaat van: Kootje op 18 november 2012 - 11:17:49

SAchumacher kon dit goed toen hij eindeloos kon testen.
Nu dat niet meer het geval is, blijkt Schumi ook geen bovennatuurlijke ontwikkelaar te zijn.
Ik zou onder de huidige omstandigheden echt niet weten waarom hij hier beter in zou zijn dan ieder ander. ???
Omdat sommige rijders van nature betere technische feeling hebben dan anderen. Naar het schijnt heeft Schumacher dat in behoorlijke mate, net als zijn werklust en bereidwilligheid om daar uren aaneengesloten mee bezig te zijn.

Van Lewis weet ik dat niet. Maar ik durf te stellen dat als Schumacher het dit jaar niet voor elkaar gebokst krijgt, een andere rijder dat ook niet zomaar even voor elkaar zou hebben gekregen.