Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

0634

Sja, veel lelijke dat de W03 is bijna niet mogelijk...

Enzo

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2012 - 12:46:25
Sja, veel lelijke dat de W03 is bijna niet mogelijk...

Op de neus na vind ik het wel een mooie auto, strak en goed gevormd.  8)

Fabian

Ik vind het allemaal wel meevallen. Die neus van de W03 is niet mooi, maar dat zijn die van Ferrari en Force India ook niet. Voor de rest vind ik de W03 er best goed uitzien.

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 21 februari 2012 - 18:25:09
Ik vind het allemaal wel meevallen. Die neus van de W03 is niet mooi, maar dat zijn die van Ferrari en Force India ook niet. Voor de rest vind ik de W03 er best goed uitzien.

Precies, die neus is niets lelijker als die van de Williams.  :-[
Voor de rest vind ik 't ook wel 'n mooie wagen.

Fabian

Citaat van: Kootje op 21 februari 2012 - 18:31:27
Citaat van: Fabian van Tiel op 21 februari 2012 - 18:25:09
Ik vind het allemaal wel meevallen. Die neus van de W03 is niet mooi, maar dat zijn die van Ferrari en Force India ook niet. Voor de rest vind ik de W03 er best goed uitzien.

Precies, die neus is niets lelijker als die van de Williams.  :-[
Voor de rest vind ik 't ook wel 'n mooie wagen.

Het had erger gekund. Ik vind die van Ferrari toch veruit het lelijkst. Williams vind ik ook nog wel meevallen hoor Kootje!

Wizard

Ik vond het ook meevallen. Had de Mercedes lelijker verwacht.

Kootje

CitaatWilliams vind ik ook nog wel meevallen hoor Kootje!

:o Dat vind ik, tot mijn grote spijt, juist de lelijkste van 't hele spul.  ::)

0634

Citaat van: Kootje op 21 februari 2012 - 18:31:27
Citaat van: Fabian van Tiel op 21 februari 2012 - 18:25:09
Ik vind het allemaal wel meevallen. Die neus van de W03 is niet mooi, maar dat zijn die van Ferrari en Force India ook niet. Voor de rest vind ik de W03 er best goed uitzien.

Precies, die neus is niets lelijker als die van de Williams.  :-[
Voor de rest vind ik 't ook wel 'n mooie wagen.
Die anderen vind ik ook lelijk... Sorry, maar ze zijn de laatste jaren gewoon steeds lelijker geworden helaas, met die gekke achtervleugeltjes enzo, en met die neus is het helemaal klaar. But that's me.

Kootje

Nee, ligt niet aan jou.  ;)

0634

Oh, nou ja in dat licht moet je mijn opmerking ook over de lelijke Mercedes bezien. Gewoon lid van een lelijke generatie, kan ie ook niks aan doen ;D.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 21 februari 2012 - 19:06:22
Oh, nou ja in dat licht moet je mijn opmerking ook over de lelijke Mercedes bezien. Gewoon lid van een lelijke generatie, kan ie ook niks aan doen ;D .


;D ;D ;D
Tja,


Het is niet voor niets dat auto's als de McLaren MP4-5 nog steeds als een van de mooiste F1-auto's wordt beschouwd.


Sterker...zoek eens een lelijke auto uit dat jaar (1990).




Schumiiii

Ook al weten we die oefentesten en dergelijke meer niet altijd veel voorstellen ben ik toch voorlopig nog nie overtuigd van mercedes (alweer). Hun tijden liggen zoals vorig jaar ong 1sec achter op bv de red bull, nu, ik weet ook wel dat dat niks wil zeggen nu maar het zint me toch niet zo voor de moment, ik hoop echt ze nie alweer zo'n strontjaar gaan meemaken, ik wil op z'n minst schumi nog eens zien winnen, dat sprongetje zien en de gebalde vuist :).

Matthijs

Citaat van: Schumiiii op 23 februari 2012 - 17:13:29
Ook al weten we die oefentesten en dergelijke meer niet altijd veel voorstellen ben ik toch voorlopig nog nie overtuigd van mercedes (alweer). Hun tijden liggen zoals vorig jaar ong 1sec achter op bv de red bull, nu, ik weet ook wel dat dat niks wil zeggen nu maar het zint me toch niet zo voor de moment, ik hoop echt ze nie alweer zo'n strontjaar gaan meemaken, ik wil op z'n minst schumi nog eens zien winnen, dat sprongetje zien en de gebalde vuist :).
Je zegt twee keer dat tests niks zeggen, maar dat je toch ontevreden bent. Zeggen de tijden nu wel wat of niet?

Je reactie is inmiddels weer achterhaald, Schumacher was vandaag 1,3 sneller dan Red Bull. Echter nu was Maldonado een seconde sneller (wat een supertalent is dat toch...). Maar het zegt inderdaad niks als je niet weet op welke banden er gereden is en hoeveel peut erin zat. Dat kan je wel weten als je de hele dag autosport.com hebt gevolgd.

Kortom: de tests zeggen wel degelijk wat als je weet wanneer en in welke omstandigheden de tijden zijn gereden.

Kootje

Zelfs dan zeggen de tijden nog niet veel.
De andere teams rijden op datzelfde moment namelijk met hele andere configuraties rond, waardoor 'n vergelijk onmogelijk is.

Kijk, het is vrij simpel.
Als Williams op het meest gunstige moment van de dag (optimale baantemperatuur, luchtvochtigheid etc.) besluit 'n run op softs, met weinig benzine en in kwalificatietrim te rijden, zullen ze al snel de beste tijd van de dag pakken.
Dat dan later op de dag Red Bull ook op softs en met weinig brandstof naar buiten gaat, hoeft daar om 2 redenen (1: Red Bull kan in racetrim rijden om te kijken hoe de auto zich aan het eind van de race gedraagt. 2: De baantemperatuur etc. kan zodanig veranderd zijn dat het circuit gewoonweg langzamer is.) niets aan te veranderen, terwijl we er redelijkerwijs wel vanuit kunnen gaan dat Red Bull de snellere van de twee teams zal zijn.

En juist daarom zeggen testtijden helemaal niets.
Althans, niet aan ons.