Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Folkert op 01 augustus 2012 - 12:52:58
Word de ddrs verboden volgend jaar? Dacht dat het ook volgend jaar gewoon kon worden gebruikt.

Nope, de meerderheid is tegen het gebruik van DDRS volgend jaar.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101669

Figge

Citaat van: Enzo op 01 augustus 2012 - 12:21:54
Hier een goede analyse waarom de Merc zo slecht presteerd de afgelopen races.
Erg verhelderend en ik denk dat ze moeten gaan denken aan een B-spec zonder DDRS, zeker met het oog op de ban in 2013.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/19064856?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter


Een gecompliceerde vinding eenvoudig uitgelegd. Helaas voor jou Enzo... Een podium zit er helaas niet meer in voor Schumacher als ik t zo lees...

Figge

Citaat van: Enzo op 01 augustus 2012 - 13:24:28
Citaat van: Folkert op 01 augustus 2012 - 12:52:58
Word de ddrs verboden volgend jaar? Dacht dat het ook volgend jaar gewoon kon worden gebruikt.

Nope, de meerderheid is tegen het gebruik van DDRS volgend jaar.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101669


Die Ross Brawn is ook een mooie he... Gaat ie zeggen dat een DDRS niet duur is...
De materiaalkosten vallen waarschijnlijk best mee, maar voorals nog hebben al die ontwikkelingsuren waarschijnlijk al tonnen gekost, zonder echt rendement... Hoezo niet duur?
Los daarvan... Het wás weer een prachtige uitvinding die meteen weer de kop wordt ingedrukt... Dat vind ik toch wel weer... Jammer... op zn zachts gezegd...  >:(

Folkert

Citaat van: Mark F1gge op 02 augustus 2012 - 20:45:52
Citaat van: Enzo op 01 augustus 2012 - 12:21:54
Hier een goede analyse waarom de Merc zo slecht presteerd de afgelopen races.
Erg verhelderend en ik denk dat ze moeten gaan denken aan een B-spec zonder DDRS, zeker met het oog op de ban in 2013.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/19064856?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter


Een gecompliceerde vinding eenvoudig uitgelegd. Helaas voor jou Enzo... Een podium zit er helaas niet meer in voor Schumacher als ik t zo lees...
Op merkelijk trouwens. Mercedes, de bedenker notabene, gaat 2de seizoenshelft in zonder DDRS waarschijnlijk, terwijl Lotus en naar alle waarschijnlijkheid ook Mclaren 2de seizoenshelft met DDRS gaan rijden. Zou wat zijn als ze nu ineens wel voordeel er uithalen.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Volgens mij moeten ze zich bij Merc serieus achter de oren krabben. Ieder jaar begin ze hoopvol, en zakken ze steeds verder terug naarmate het seizoen vordert. Echt goed in het ontwikkelen gedurende het seizoen lijken ze niet.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 03 augustus 2012 - 09:09:29
Volgens mij moeten ze zich bij Merc serieus achter de oren krabben. Ieder jaar begin ze hoopvol, en zakken ze steeds verder terug naarmate het seizoen vordert. Echt goed in het ontwikkelen gedurende het seizoen lijken ze niet.

Lijken ze niet? Zijn ze gewoon niet... :(

Al blijf ik erbij dat als Willes, Costa, Bell en Brawn samen een auto bouwen met een fatsoenlijk budget, deze wel goed zal zijn.

Enzo

Citaat van: Mark F1gge op 02 augustus 2012 - 20:45:52
Citaat van: Enzo op 01 augustus 2012 - 12:21:54
Hier een goede analyse waarom de Merc zo slecht presteerd de afgelopen races.
Erg verhelderend en ik denk dat ze moeten gaan denken aan een B-spec zonder DDRS, zeker met het oog op de ban in 2013.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/19064856?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter


Een gecompliceerde vinding eenvoudig uitgelegd. Helaas voor jou Enzo... Een podium zit er helaas niet meer in voor Schumacher als ik t zo lees...

Nah, als je het artikel goed leest dan zie je dat ze een compromise hebben gemaakt, sommige circuits werkt het wel en andere weer niet.
Ik denk dat ze ook een versie zonder DDRS moeten maken voor de circuits die daar niet geschikt voor zijn.

0634

Citaat van: Enzo op 03 augustus 2012 - 09:19:36
Citaat van: Jeroen op 03 augustus 2012 - 09:09:29
Volgens mij moeten ze zich bij Merc serieus achter de oren krabben. Ieder jaar begin ze hoopvol, en zakken ze steeds verder terug naarmate het seizoen vordert. Echt goed in het ontwikkelen gedurende het seizoen lijken ze niet.

Lijken ze niet? Zijn ze gewoon niet... :(

Al blijf ik erbij dat als Willes, Costa, Bell en Brawn samen een auto bouwen met een fatsoenlijk budget, deze wel goed zal zijn.
Hebben ze geen fatsoenlijk budget dan? Ik heb geen idee hoor, maar tov RBR en McLaren misschien niet, maar ze dreigen nu ingehaald te worden door de Saubers en de Williamsen, om het nog maar niet te hebben over Lotus, en dat zijn teams die ik minder vermogend inschat dan Merc.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 03 augustus 2012 - 09:38:46
Citaat van: Enzo op 03 augustus 2012 - 09:19:36
Citaat van: Jeroen op 03 augustus 2012 - 09:09:29
Volgens mij moeten ze zich bij Merc serieus achter de oren krabben. Ieder jaar begin ze hoopvol, en zakken ze steeds verder terug naarmate het seizoen vordert. Echt goed in het ontwikkelen gedurende het seizoen lijken ze niet.

Lijken ze niet? Zijn ze gewoon niet... :(

Al blijf ik erbij dat als Willes, Costa, Bell en Brawn samen een auto bouwen met een fatsoenlijk budget, deze wel goed zal zijn.
Hebben ze geen fatsoenlijk budget dan? Ik heb geen idee hoor, maar tov RBR en McLaren misschien niet, maar ze dreigen nu ingehaald te worden door de Saubers en de Williamsen, om het nog maar niet te hebben over Lotus, en dat zijn teams die ik minder vermogend inschat dan Merc.

Jawel, ze hebben een redelijk budget, ongeveer het vierde team momenteel.
Ik doelde ook meer op volgend jaar, Merc moet wel committed blijven anders heeft het geen zin.
We krijgen soms wat twijfelachtige signalen van aandeelhouders en de crisis blijft ook aanhouden.

Maar doelde ook meer op het technische team, dat ze voor volgend jaar samen een auto bouwen. Als die ook ruk is ga ik me avatar veranderen... ::)

Wizard

Dan begin er maar één uit te zoeken. ;)

Enzo

Citaat van: Wizard op 03 augustus 2012 - 12:05:42
Dan begin er maar één uit te zoeken. ;)

Nah, kijk het nog een jaartje aan.
Het kan nog steeds als alles meezit.

Enzo

Ze blijven de auto iig door ontwikkelen, das al heel wat voor dit team.
Nu nog een oplossing voor de DDRS problematiek en ze doen weer mee voor de overwinning.  8)
http://www.gppits.net/nieuws/mercedes_w03_goede_basis_voor_2013/

Wizard

De basis is dus goed. Dat blijkt. ;)

Enzo


Enzo

Zeer hardnekkige geruchten via insiders in Brackley en een aandeelhouder dat Merc zich gedeeltelijk gaat terug trekken uit de sport. De reden hiervoor zou zijn het omkoopschandaal van BE, de tegenvallende resultaten en de crisis. Mogelijk zal het team volgend jaar AMG-F1 gaan heten.

Ander gerucht is dat Schumacher en Brawn er beide nog bij zijn volgend jaar.