Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Folkert op 07 juni 2012 - 12:57:31
Wat ik echter nog niet helemaal snap is hoe het systeem nou werkt. Lijkt mij juist dat er meer drag ontstaat, maar het zou nu dus verminderen.

Echter denk ik dat ze er in de kwalificatie meeste voordeel van hebben en in de race wat minder. Maar Mercedes gaat in canada iig goed scoren.


Ik heb het eea gelezen en het schijnt via onderdruk te werken. Het gat in de neus/voorvleugel is groter dan die in het achtervleugel. Maar het blijft een hele klus om het drukverschil door de hele auto van achteren naar voren te vervoeren.


En het werkt alleen als de DRS wordt geactiveerd...

Jozef

Grootte van het gat heeft er niets mee te maken. Het gat in de achtervleugel zit boven de vleugel, waar de luchtdruk hoog is. Het gat in de voorvleugel zit onder de vleugel, waar de luchtdruk laag is. Lucht stroomt vanzelf van een plek met hoge druk naar een plek met lage druk.

De extra lucht die nu bij de voorvleugel aankomt, verandert daar de stroming maar ik weet nog steeds niet wat het effect dan precies is (minder luchtweerstand? de luchtweerstand van de voorvleugel is sowieso al relatief laag... de voorvleugel stallen zou kunnen, zodat deze minder downforce geeft en dus de balans van de auto verbetert wanneer DRS open is).

Enzo

Citaat van: Jozef op 08 juni 2012 - 10:54:44
Grootte van het gat heeft er niets mee te maken. Het gat in de achtervleugel zit boven de vleugel, waar de luchtdruk hoog is. Het gat in de voorvleugel zit onder de vleugel, waar de luchtdruk laag is. Lucht stroomt vanzelf van een plek met hoge druk naar een plek met lage druk.

De extra lucht die nu bij de voorvleugel aankomt, verandert daar de stroming maar ik weet nog steeds niet wat het effect dan precies is (minder luchtweerstand? de luchtweerstand van de voorvleugel is sowieso al relatief laag... de voorvleugel stallen zou kunnen, zodat deze minder downforce geeft en dus de balans van de auto verbetert wanneer DRS open is).

Dat is het, stallen van de voorvleugel. Meer stabiliteit en minder luchtweerstand bij DRS activatie.  :)

Franky R.

Citaat van: Jozef op 08 juni 2012 - 10:54:44
Grootte van het gat heeft er niets mee te maken. Het gat in de achtervleugel zit boven de vleugel, waar de luchtdruk hoog is. Het gat in de voorvleugel zit onder de vleugel, waar de luchtdruk laag is. Lucht stroomt vanzelf van een plek met hoge druk naar een plek met lage druk.

De extra lucht die nu bij de voorvleugel aankomt, verandert daar de stroming maar ik weet nog steeds niet wat het effect dan precies is (minder luchtweerstand? de luchtweerstand van de voorvleugel is sowieso al relatief laag... de voorvleugel stallen zou kunnen, zodat deze minder downforce geeft en dus de balans van de auto verbetert wanneer DRS open is).


Denk je? Dan is het toch opvallend dat iedereen het heeft over het verschil in diameter van de gaten. Paolini heeft er mooie tekeningen van gemaakt.

Jozef

Druk is kracht per oppervlakte. Of je nu een groot of een klein gat hebt, verandert niets aan de luchtdruk. Ik kan me dus niet voorstellen dat de gaten om die reden een verschillend formaat hebben, ik denk dat dat gewoon zo is omdat:
- het gebied met grote luchtdruk bij de achtervleugel vrij klein is
- de lucht onder de voorvleugel goed verspreid moet worden om er effectief te zijn

Enzo

Mogelijk raakt Schumi zijn punten kwijt doordat hij DRS heeft gebruikt in de gele vlag situatie... :-\

SanderD

Nee!!

Wat zou hij daarmee gewonnen hebben, dat kan niet meer zijn dan 2 tiende

Fabian

The F1 Times ‏@F1Times
Brawn is sure Schumacher won't be penalised as he deactivated DRS 30 meters before the yellow flag zone. #F1

Kootje

Citaat van: sanderalonso op 24 juni 2012 - 16:20:00
Nee!!

Wat zou hij daarmee gewonnen hebben, dat kan niet meer zijn dan 2 tiende


15 kmu gedurende 600 meter ???




Fabian


Enzo

Hier een goede analyse waarom de Merc zo slecht presteerd de afgelopen races.
Erg verhelderend en ik denk dat ze moeten gaan denken aan een B-spec zonder DDRS, zeker met het oog op de ban in 2013.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/19064856?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Folkert

Word de ddrs verboden volgend jaar? Dacht dat het ook volgend jaar gewoon kon worden gebruikt.
Trotse vader van Rosalie(L)