Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Enzo op 21 april 2012 - 21:53:11
Haal er geen tevredenheid uit, maar hij verwoord wel mijn gevoel bij de huidige Pirelli's.
Ze zijn imo iets doorgeschoten in hun rol als spektakelbrenger.

Niet vergeten dat teams samenwerken met Pirelli. Je kunt hun niet zomaar afvallen. Dat Schumacher zich enigszins diplomatiek uitdrukt is inherent aan zijn professionaliteit.

Enzo

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 21:56:56
Citaat van: Enzo op 21 april 2012 - 21:53:11
Haal er geen tevredenheid uit, maar hij verwoord wel mijn gevoel bij de huidige Pirelli's.
Ze zijn imo iets doorgeschoten in hun rol als spektakelbrenger.

Niet vergeten dat teams samenwerken met Pirelli. Je kunt hun niet zomaar afvallen. Dat Schumacher zich enigszins diplomatiek uitdrukt is inherent aan zijn professionaliteit.

Waar het op neer komt is dat het anders uitpakt dan dat de meeste teams graag hadden gezien. Ongeacht de opdracht die Pirelli van Ecclestone heeft meegekregen ter voorbereiding op dit seizoen. Pirelli reageerde zelf ook verbaasd op Ecclestones verzoek, ze konden het in eerste instantie niet eens geloven. Nu zijn we hier, spektaculaire races, elke race een andere winnaar etc etc. Het feit dat je miljoenen aan een auto spendeerd of de beste coureurs hebt is geen garantie meer dat je ook goed zal presteren. Dat moet niet zo zijn imo, het wetenschappelijke is er een beetje vanaf en bijzondere inspanningen worden niet vanzelfsprekend beloond.

Maar goed, ik denk dat als we hier verder over willen praten we naar dit topic moeten: http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11303.285.html

Enzo

Schumachers to do lijstje voor 2012:

Citaat
puncture
lost wheel(s)
engine blowup
gearbox error
hydraulics
electronics
front wing failure
rear wing failure...

Grosjean
Petrov
Kobayashi


;D

Folkert

Citaat van: Enzo op 21 april 2012 - 22:10:51
Schumachers to do lijstje voor 2012:

Citaat
puncture
lost wheel(s)
engine blowup
gearbox error
hydraulics
electronics
front wing failure
rear wing failure...

Grosjean
Petrov
Kobayashi


;D
Hahaha, dat is toch wel humor. Maar de rijders die er staan. Zelf er uit rammen of door hen er uitgeramt worden? :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/277663/schumacher-verliest-vijf-plaatsen-op-de-grid/

Nou ja, de kans op een goed resultaat lijkt me verdwenen. Ik ben benieuwd wat Schumacher uit de hoge hoed tovert.

KVDracer

Citaat van: Wizard op 22 april 2012 - 11:01:09
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/277663/schumacher-verliest-vijf-plaatsen-op-de-grid/

Nou ja, de kans op een goed resultaat lijkt me verdwenen. Ik ben benieuwd wat Schumacher uit de hoge hoed tovert.

Hij kan mss voordeel halen uit het feit dat hij nog allemaal nieuwe banden heeft voor de race en dus een paar ronden langer kan doorgaan op de banden. Natuurlijk, vreet de Mercedes ook wel serieus banden.

Wizard

En hij rijdt de hele race natuurlijk in vuile lucht, dus dat extra beetje heb je dan hard nodig.

Folkert

Word een zware race voor Schumacher. Respect als hij in de punten komt, maar ik denk het niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Folkert op 22 april 2012 - 11:35:41
Word een zware race voor Schumacher. Respect als hij in de punten komt, maar ik denk het niet.

Bwa, hij zou toch dicht moeten komen. Gezien de sterkte van de wagen en het ongebruikte rubber dat hij tot zijner beschikking krijgt, moet hij toch minstens een plaats of 10 kunnen opschuiven. Dan moet er niet veel gebeuren om in de punten te raken. De vraag is natuurlijk of hij zelf niet met pech te maken krijgt. De race pace van de Mercedes lijkt in elk geval een heel stuk beter dan tijdens de eerste 2 races. Dus dat zou snor moeten zitten. Nu nog de banden zonder fouten proberen te wisselen, en punten zouden toch zeker mogelijk moeten zijn.

0634

Precies. Een podium zal het niet worden, maar in de punten moet zeker wel kunnen hoor.

Kootje

Dat denk ik dus ook.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 22 april 2012 - 12:57:44
Precies. Een podium zal het niet worden, maar in de punten moet zeker wel kunnen hoor.

Ik hoop het, al is het dit jaar een stuk lastiger om naar voren te rijden dan voorheen.
De verschillen zijn veel kleiner, dus ik verwacht er niet al teveel van om eerlijk te zijn.

Wizard

Citaat van: Folkert op 22 april 2012 - 11:35:41
Word een zware race voor Schumacher. Respect als hij in de punten komt, maar ik denk het niet.

Respect dus voor Schumacher. ;)

Kootje

Ben benieuwd wat ze met Rosberg gaan doen ??
Zoals hij Hamilton en Alonso naast de baan drukte, dat kan echt niet.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 22 april 2012 - 16:08:09
Ben benieuwd wat ze met Rosberg gaan doen ??
Zoals hij Hamilton en Alonso naast de baan drukte, dat kan echt niet.
precies, die moeten ze gewoon een tijdstraf geven.