Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Wizard

Die krijg ik ook niet geplaatst. Overigens, slijtage problemen voor de één betekent niet automatisch dat de andere daar ook hinder van ondervindt. Zo kampt Mercedes GP (yeah, ontopic!!) al enige tijd met het probleem dat de banden harder slijten dan bij de concurentie waardoor Rosberg en Schumacher in de race, terugvallen.

Kootje

Daarop zal Schumi zijn uitspraak dan ook gebaseerd hebben.
Voor hun zijn de banden tot nu toe immers allesbepalend gebleken.
Maar ja, dat is toch echt hun probleem en niet dat van Pirelli.

Wizard

Dat bedoel ik. Mercedes kent problemen die alleen bij hun voorkomen, dus ik begrijp niet dat dan naar Pirelli wordt gewezen. Niet écht geloofwaardig als je het mij vraagt.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 18:09:35
Die krijg ik ook niet geplaatst. Overigens, slijtage problemen voor de één betekent niet automatisch dat de andere daar ook hinder van ondervindt. Zo kampt Mercedes GP (yeah, ontopic!!) al enige tijd met het probleem dat de banden harder slijten dan bij de concurentie waardoor Rosberg en Schumacher in de race, terugvallen.


Behalve als de temperatuur van het asfalt laag is...Zoals we ook zagen in China...Ik verwacht dan ook een Rosberg die P5 niet kan vasthouden. Indien Nico Rosberg op eigen kracht zich in de top 10 kan handhaven, mag je zeggen dat Mercedes op weg naar de top is.


En idd. zwak om naar Pirelli te wijzen, want die maken maar 1 band voor alle F1-teams... :(


Helaas moeten jullie dat morgen voor mij controleren. Ik kan wegens (feestelijke) omstandigheden de race niet live bekijken...Al hoop ik wel dat er een scherm hangt, waar geen voetbal op staat...

Kootje

Citaat van: Wizard op 21 april 2012 - 18:18:58
Dat bedoel ik. Mercedes kent problemen die alleen bij hun voorkomen, dus ik begrijp niet dat dan naar Pirelli wordt gewezen. Niet écht geloofwaardig als je het mij vraagt.

Begrijpen doe ik 't wel, maar dat maakt het niet geloofwaardiger natuurlijk.
Vind het eerder 'n zwaktebod.  :-\

Wizard


monaco2011

t is toch wel een heel grote factor waar het ene team en/of rijder meer voordeel van heeft dan de ander.
En hoezo is het een zwaktebod, t is niet zo dat Schumacher hun problemen direct afschuift op Pirelli. t zou zomaar kunnen zijn dat juist Pirelli hen kampioen gaat maken als er veel koude grand prix tussen zitten. Ik ben op zich wel voorstander van het beleid van Pirelli, het is nu echter wel een beetje een tombola aan het worden en dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 21 april 2012 - 19:15:06
En hoezo is het een zwaktebod, t is niet zo dat Schumacher hun problemen direct afschuift op Pirelli.

En dat doet hij imo dus wel.
Vandaar.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 21 april 2012 - 19:18:42
Citaat van: monaco2011 op 21 april 2012 - 19:15:06
En hoezo is het een zwaktebod, t is niet zo dat Schumacher hun problemen direct afschuift op Pirelli.

En dat doet hij imo dus wel.
Vandaar.
volgens mij hebben ze de afgelopen race gewonnen. Zou je ook kunnen zeggen dat ie Pirelli bedankt voor de 1e overwinning!

Kootje

Zo zou je 't uit kunnen leggen als hij die uitspraak vorige week had gedaan.
Echter deed hij 'm dit weekend nadat ze wederom problemen met het rubber hebben.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 21 april 2012 - 19:23:09
Zo zou je 't uit kunnen leggen als hij die uitspraak vorige week had gedaan.
Echter deed hij 'm dit weekend nadat ze wederom problemen met het rubber hebben.
wat heeft ie precies gezegd dan, en wanneer?? in de quotes van gisteren na de training kan ik niks terug vinden

Enzo

Citaat van: monaco2011 op 21 april 2012 - 19:29:02
Citaat van: Kootje op 21 april 2012 - 19:23:09
Zo zou je 't uit kunnen leggen als hij die uitspraak vorige week had gedaan.
Echter deed hij 'm dit weekend nadat ze wederom problemen met het rubber hebben.
wat heeft ie precies gezegd dan, en wanneer?? in de quotes van gisteren na de training kan ik niks terug vinden

Sommige slaan een beetje door zonder de feiten te kennen. Hij kreeg twee vragen over de Pirelli's, zijn antwoorden zijn imo nogal logisch. snap niet de discussie niet.

Vraag 10 en 11 in het onderstaande interview.
http://www.formula1.com/news/interviews/2012/4/13256.html

Kootje

#357
Als jij daar tevrenheid uithaalt  :-\

Ik maak daar iig uit op dat hij duidelijk niet tevreden is met de Pirelli's en dat hij 't liever anders had gezien.
Dat hij zich er gelaten bij neerlegt, oke. ::)
Als je bedenkt dat dit politiek correcte antwoorden zijn, denk ik dat je tussen de regels door best kunt concluderen dat hij de schuld van hun problemen bij Pirelli legt.  ???

Enzo

Haal er geen tevredenheid uit, maar hij verwoord wel mijn gevoel bij de huidige Pirelli's.
Ze zijn imo iets doorgeschoten in hun rol als spektakelbrenger.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 21 april 2012 - 19:15:06
t is toch wel een heel grote factor waar het ene team en/of rijder meer voordeel van heeft dan de ander.
En hoezo is het een zwaktebod, t is niet zo dat Schumacher hun problemen direct afschuift op Pirelli. t zou zomaar kunnen zijn dat juist Pirelli hen kampioen gaat maken als er veel koude grand prix tussen zitten. Ik ben op zich wel voorstander van het beleid van Pirelli, het is nu echter wel een beetje een tombola aan het worden en dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Dan maakt Pirelli Mercedes geen kampioen maar ondervinden ze minder hinder van het sneller slijten van hun banden.