Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Enzo op 23 maart 2012 - 17:31:43
Sterker nog, ze zijn niet eens de snelste in de speedtrap.
Anderzijds kan dit komen doordat ze meer vleugel hebben staan gezien er topsnelheid genoeg is.

Maar idd, niemand behalve Merc en CW weet wat het precies doet en hoe het werkt.


Geef je daar voor de helft het antwoord op de vraag van Mercedes'F-duct... ;)

Folkert

Ik kan me vergissen, maar ik begrijp niet uit Kootjes antwoord dat hij het zeker denkt te weten. Hij spreekt volgens mij alleen zijn vermoedens uit.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 23 maart 2012 - 18:51:13
Ik kan me vergissen, maar ik begrijp niet uit Kootjes antwoord dat hij het zeker denkt te weten. Hij spreekt volgens mij alleen zijn vermoedens uit.


Tegen wie heb je het, Burorri?

Kootje

Citaat van: Jozef op 23 maart 2012 - 16:57:11

Hoe weet jij dat? De hele F1-wereld buiten Mercedes weet nog niet wat de werking van die F-duct is en wat de effecten ervan zijn. Mercedes had vorig jaar ook al de hoogste topsnelheid, daar heeft die F-duct niet per se veel mee te maken.

Hoe ik dat weet ??
Omdat je dat in Australië hebt kunnmen zien misschien ??
Konden ze het tempo van Q (waar DRS volop gebruikt werd) in de race (waar het DRS gebruik zwaar gelimiteerd was) niet matchen.

Daarbij weten we toch allemaal de werking van 'n F-duct ??
Dat dit ding iets anders in elkaar steekt, prima ...... snap ik ook.
Maar het wordt door F1 kenners/techneuten niet voor niets 'n F-duct genoemd.
De uitwerking daarvan zal dus niet zo heel veel anders zijn dan het originele principe dat door McLaren werd geintroduceerd.
En laat dat ding nu net 'n enorm voordeel gegeven hebben op de lange rechte stukken.

0634

Heel benieuwd hoe deze mannen het morgen gaan doen. Zijn ze vandaag zo snel omdat ze zo snel zijn? Of lijken ze snel omdat Red Bull en Ferrari gewoon terug zijn gevallen in kwali? Vooralsnog wordt het voor de banden morgen loodzwaar en ik vrees dat ze dat bij Merc meer gaan voelen dan bij de andere teams.

_Makke_

Goh, ze worden nu wel geholpen door het feit dat DRS enabled is tijdens de kwalificatie. Tijdens de race is het een ander verhaal. Ik vrees voor hen dat ze iets zullen terugvallen. Maar P5 lijkt mij toch zeker tot de mogelijkheden te behoren.

Folkert

Ben vooral heel benieuwd hoe Vettel het morgen gaat doen. Is het hele weekend niet happy en dat liet hij zien ook. Ik denk dat deze voor Button word en dat Hamilton veel verliest door zijn banden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Het zit er dik in dat Schumacher wat terug zakt in de race morgen, maar dat maakt me niet minder blij met de quali vandaag.
One happy man over here!! 8)

Folkert

En terecht. Knap rondje gereden. Jammer dat Lewis foutje maakte in de laatste bocht. Vraag me af hoe veel hij daar verloor. Vettel toch knap, maar niet happy dus wie weet of hij echt wel naar voren komt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 24 maart 2012 - 13:06:57
En terecht. Knap rondje gereden. Jammer dat Lewis foutje maakte in de laatste bocht. Vraag me af hoe veel hij daar verloor. Vettel toch knap, maar niet happy dus wie weet of hij echt wel naar voren komt.
Het kostte HAM mss. een tiende?
Belangrijker is dat hij morgen goed van start gaat.

Gerard

Mercedes schijnt toch wel iets gevonden te hebben waardoor de banden wat langer meegaan (dat zei Schumi bij de Duuitse RTL) Ze schijnen een oplossing gevonden te hebben voor het bandenprobleem, zonder al te veel snelheid in te leveren... Ben benieuwd! ;)

Wizard

Ik ook. Wat kun je in zo'n korte termijn vinden, zonder te testen, wat je 2 jaar lang zoekt?

0634

Waarschijnlijk niets ;).

Franky R.

Om niets te vinden, hoef je geen jaren aan onderzoek te investeren... :P ...Waarschijnlijk gewoon de bandjes wat harder opgepompt?
;D

0634

Ik ben sceptisch omdat ze vorig jaar ook al die problemen hadden. Dan vind ik het knap als ze het nu in een paar dagen ineens zomaar hebben opgelost. Maar oké: het kan natuurlijk.