Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Jeroen op 21 maart 2012 - 19:57:04
Mja, maar ik snap dat dat voor andere teams wel weer heel zuur zou zijn.
Tja, maar zo gaat het toch altijd bij innovaties?

Enzo

Citaat@ianparkesf1: FIA have just conifrmed to me that Charlie Whiting has again declared the innovative Mercedes rear wing as legal.

8)

0634

Citaat van: Enzo op 21 maart 2012 - 20:53:49
Citaat van: Jeroen op 21 maart 2012 - 19:57:04
Mja, maar ik snap dat dat voor andere teams wel weer heel zuur zou zijn.
Tja, maar zo gaat het toch altijd bij innovaties?
Nou, voldoende innovaties werden wel afgewezen en lang niet altijd om duidelijke redenen.

Gerard

Mooi zo! Kijken hoe lang het duurt voor het gecopieerd wordt ;)

0634

Tja, eerst maar eens kijken hoe hard ze er in Maleisie mee gaan  ;).

Schumiiii

Wa zijt ge mee topsnelheid als uw banden te snel slijten? Zo gaan ze geene race winnen.

Enzo

Citaat van: Schumiiii op 22 maart 2012 - 21:50:51
Wa zijt ge mee topsnelheid als uw banden te snel slijten? Zo gaan ze geene race winnen.

Ik denk ook niet dat ze gaan winnen in MaleisiĆ«, maar ik hoop iig op een verbetering.  :)

0634

Tja, hoe Merc zich gaat ontwikkelen dit jaar is nog de vraag. Voorlopig hebben ze wel echt een achterstand op McLAren en RBR, zo lijkt het en moet er dus heel wat gebeuren om te winnen. Maar goed, er zijn zat knotsgekke races met onverwachte winnaars geweest dus alles kan wat dat betreft. Maar die slijtende banden, Rosberg had het er nog over, dat is wel een probleem. Vorig jaar ook al.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 22 maart 2012 - 22:32:38
Tja, hoe Merc zich gaat ontwikkelen dit jaar is nog de vraag. Voorlopig hebben ze wel echt een achterstand op McLAren en RBR, zo lijkt het en moet er dus heel wat gebeuren om te winnen. Maar goed, er zijn zat knotsgekke races met onverwachte winnaars geweest dus alles kan wat dat betreft. Maar die slijtende banden, Rosberg had het er nog over, dat is wel een probleem. Vorig jaar ook al.

Tja, weer die banden inderdaad. Nu maar hopen dat ze het dit jaar wel snel tackelen. Ze hebben nu een hoop knappe koppen daar, hopelijk zien we dat ook in de ontwikkeling dit jaar.

Sepang is erg zwaar voor de banden, dus daar kunnen we echt goed zien hoe de verhoudingen liggen.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 22 maart 2012 - 21:41:13
Tja, eerst maar eens kijken hoe hard ze er in Maleisie mee gaan  ;).

In Q waarschijnlijk erg hard, pole ligt in het verschiet.
Met de lange rechte stukken halen ze echt wel 'n groot voordeel uit die vleugel.
Maar aangezien het alleen werkt met open DRS ...... :-\
Verwacht ik niet dat ze erg lang van hun eventuele pole kunnen genieten.
En dan is er idd ook nog het bandenprobleem.

Franky R.

Ik had het al eerder gezegd;


De WO3 vreet zijn banden op...en die F-duct werkt wel goed in de VT en QT, maar in de race zijn er beperkingen. Verwacht daarom de Mercedes weer vooraan de grid, om tijdens de race achteruit te vallen.

Schumiiii

Mercedes toch goed vooraan in de vrije training, maarja, tis maar vrije training natuurlijk.
Schumacher vind precies wel zijn draai in die wagen al wil ik dit nog niet te luid roepen natuurlijk, na 1 race en dit kan je nog niet genoeg zeggen, voor mij won deze wel race 1 ondanks geen punten behaalt te hebben.
komaan zeg, gvdm, 1 race eens winnen, komaan, grmbbll.

Franky R.

Citaat van: Schumiiii op 23 maart 2012 - 13:27:51
Mercedes toch goed vooraan in de vrije training, maarja, tis maar vrije training natuurlijk.
Schumacher vind precies wel zijn draai in die wagen al wil ik dit nog niet te luid roepen natuurlijk, na 1 race en dit kan je nog niet genoeg zeggen, voor mij won deze wel race 1 ondanks geen punten behaalt te hebben.
komaan zeg, gvdm, 1 race eens winnen, komaan, grmbbll.


Het komt eraan, het komt eraan...nog even geduld of flink bidden voor regen, want dan maakt de bandenslijtage wat minder uit... ;)

Jozef

Citaat van: Kootje op 23 maart 2012 - 08:42:52
Citaat van: Jeroen op 22 maart 2012 - 21:41:13
Tja, eerst maar eens kijken hoe hard ze er in Maleisie mee gaan  ;).

In Q waarschijnlijk erg hard, pole ligt in het verschiet.
Met de lange rechte stukken halen ze echt wel 'n groot voordeel uit die vleugel.
Maar aangezien het alleen werkt met open DRS ...... :-\
Verwacht ik niet dat ze erg lang van hun eventuele pole kunnen genieten.
En dan is er idd ook nog het bandenprobleem.

Hoe weet jij dat? De hele F1-wereld buiten Mercedes weet nog niet wat de werking van die F-duct is en wat de effecten ervan zijn. Mercedes had vorig jaar ook al de hoogste topsnelheid, daar heeft die F-duct niet per se veel mee te maken.

Enzo

Sterker nog, ze zijn niet eens de snelste in de speedtrap.
Anderzijds kan dit komen doordat ze meer vleugel hebben staan gezien er topsnelheid genoeg is.

Maar idd, niemand behalve Merc en CW weet wat het precies doet en hoe het werkt.