Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Enzo

Scarbs heeft vandaag een artikel geplaatst over de Merc F-duct en hoe deze waarschijnlijk werkt. De duct wordt gevoed via de achtervleugel, de opening van de duct zou zichtbaar moeten zijn als DRS is geactiveerd. Dan loopt de lucht van achter naar de voorvleugel om daar zijn werk te doen.



Ik moet zeggen dat ik dit erg goed gevonden vind en als dit werkt zullen de teams zeker gaan kopieren. Maar dan moet de auto waarschijnlijk opnieuw ontworpen worden incl. crashtest etc. Daarna moet je het nog werkende krijgen.


Link naar artikel: http://scarbsf1.wordpress.com/2012/03/14/mercedes-f-duct-front-wing-operated-by-the-rear-wing-drs/

Fabian

Heb ook ergens gelezen dat Newey zegt dat het een tijdje kost om zoiets op de Red Bull te plaatsen. Eerst goed afkijken, daarna produceren, en dan nog op de auto zetten en zorgen  dat het werkt. Weet niet precies meer hoelang het duurde volgens Newey, maar duurde wel een paar weken.

Enzo

Ik denk dat de volgers pas na de test in Mugello ermee kunnen racen, het begin van de races in Europa dus.

Franky R.

Het is afwachten, maar toch leuk dat Mercedes een technisch nieuwtje heeft weten te vinden. Al is het geen ' reactive ride height-system' als dat van Lotus.

0634

McLaren had ook al een zo'n achtervleugel in Barcelona, zo heb ik vernomen.


Kootje

Citaat van: Enzo op 14 maart 2012 - 15:24:14
Ik denk dat de volgers pas na de test in Mugello ermee kunnen racen, het begin van de races in Europa dus.

Denk eigenlijk wel eerder.
Als ik het zo bekijk staat het los van het chassis qua werking.
Er is dus alleen 'n nieuwe achtervleugel nodig, maar geen weiziging aan het chassis.
Zou daardoor vrij eenvoudig te kopiëren moeten zijn.

Nadeel is dan wel dat je het met DFS en windtunnelresultaten moet doen, en het pas op de vrijdag echt kunt testen.
Mercedes en, als ik Jeroen hierboven mag geloven, McLaren hebben daardoor iig 'n voorsprongetje.
Er even vanuitgaande dat het werkelijk iets oplevert natuurlijk.

0634

Citaat van: Kootje op 15 maart 2012 - 13:25:24


Nadeel is dan wel dat je het met DFS en windtunnelresultaten moet doen, en het pas op de vrijdag echt kunt testen.
Mercedes en, als ik Jeroen hierboven mag geloven, McLaren hebben daardoor iig 'n voorsprongetje.

Naja, of het een voorsprong is moet nog blijken maar in de roundup had ik geschreven:

De wijzigingen bij McLaren zijn voornamelijk aerodynamisch van aard. Zo is de jongste uitvoering van de MP4-27 uitgevoerd met een van Mercedes afgekeken W-duct voorvleugel.

Die info kwam van GMMf1. Ik ga ervan uit dat dat klopt...

Enzo

De W03 mag er zijn hoor dit jaar, geen auto om je voor de te schamen!! 8)
Ik denk dat ze op dit moment het tweede team zijn op snelheid, Grosjean heeft gewoon een betere quali gereden.
Het zal nu afhangen van de ontwikkeling gedurende het seizoen, en de racepace natuurlijk.

Ben erg benieuwd hoe morgen gaat uitpakken, een podium moet er in zitten als niks geks gebeurd! 8)

Jozef


Jozef

Citaat van: Enzo op 14 maart 2012 - 13:57:56
Ik moet zeggen dat ik dit erg goed gevonden vind en als dit werkt zullen de teams zeker gaan kopieren. Maar dan moet de auto waarschijnlijk opnieuw ontworpen worden incl. crashtest etc. Daarna moet je het nog werkende krijgen.
Ik zie niet in waarom eigenlijk, het is gewoon een nieuwe achtervleugel die je moet ontwikkelen. ???

Enzo

Citaat van: Jozef op 17 maart 2012 - 17:09:13
Citaat van: Enzo op 17 maart 2012 - 16:49:13
De W03 mag er zijn hoor dit jaar, geen auto om je voor de te schamen!! 8)

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/mercedes_w03_2012_6.jpg

U zei? ;)

Ja, hij is wel lelijk.... ;D
Super lelijk zelfs, maar als de auto snel is maakt het mij niet uit.  8)

Enzo

Citaat van: Jozef op 17 maart 2012 - 17:13:03
Citaat van: Enzo op 14 maart 2012 - 13:57:56
Ik moet zeggen dat ik dit erg goed gevonden vind en als dit werkt zullen de teams zeker gaan kopieren. Maar dan moet de auto waarschijnlijk opnieuw ontworpen worden incl. crashtest etc. Daarna moet je het nog werkende krijgen.
Ik zie niet in waarom eigenlijk, het is gewoon een nieuwe achtervleugel die je moet ontwikkelen. ???

Het laatste nieuws wat ik lees, is dat het toch niet zo makkelijk is als dat het er uit ziet.
Het is ook niet duidelijk waar er geblazen wordt, men denkt toch dat het via ducts naar de voorkant van de auto gaat.
Andere denken weer dat het puur de achtervleugel is die beinvloed wordt.

Men snapt het niet helemaal en Brawn gaat niks vertellen, miss is het niks miss wel?? ::)

Wizard

Citaat van: Enzo op 17 maart 2012 - 17:18:59
Citaat van: Jozef op 17 maart 2012 - 17:09:13
Citaat van: Enzo op 17 maart 2012 - 16:49:13
De W03 mag er zijn hoor dit jaar, geen auto om je voor de te schamen!! 8)

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/mercedes_w03_2012_6.jpg

U zei? ;)

Ja, hij is wel lelijk.... ;D
Super lelijk zelfs, maar als de auto snel is maakt het mij niet uit.  8)

Verschrikkelijk die neuzen!! Ik raak er niet over uitgepraat.

Kootje

Citaat van: Enzo op 17 maart 2012 - 17:26:34
Het laatste nieuws wat ik lees, is dat het toch niet zo makkelijk is als dat het er uit ziet.
Het is ook niet duidelijk waar er geblazen wordt, men denkt toch dat het via ducts naar de voorkant van de auto gaat.
Andere denken weer dat het puur de achtervleugel is die beinvloed wordt.

Als ik naar de eerder geposte tekeningen kijk dan beinvloed het alleen de achtervleugel.
Dan kan het nooit moeilijk te kopiëren zijn en is 'n verbod hierop ook geen mokerslag voor Mercedes.
Andere "legale" vleugel erop en klaar.

Mocht het inderdaad zo zijn dat de luchtstroom naar de voorvleugel geleid wordt, dan is het andere koek.
Zo'n systeem zal voor de anderen niet 1-2-3 te kopiëren zijn, en dat schopt bij 'n verbod het gehele design van de wagen in de war, met alle gevolgen van dien.
Ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt, wordt het na Australië alsnog verboden of ...... ??

Franky R.

Citaat van: Wizard op 17 maart 2012 - 17:38:30
Citaat van: Enzo op 17 maart 2012 - 17:18:59
Citaat van: Jozef op 17 maart 2012 - 17:09:13
Citaat van: Enzo op 17 maart 2012 - 16:49:13
De W03 mag er zijn hoor dit jaar, geen auto om je voor de te schamen!! 8)

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/mercedes_w03_2012_6.jpg

U zei? ;)

Ja, hij is wel lelijk.... ;D
Super lelijk zelfs, maar als de auto snel is maakt het mij niet uit.  8)

Verschrikkelijk die neuzen!! Ik raak er niet over uitgepraat.


Ik merk dat ook op in de Engelstalige fora...Je zou bijna denken dat iemand bij de FIA de regels echt zo heeft omgebogen voor de aandacht... :-X


BTW...ik weet niet waarom, maar die van Mercedes oogt gewoon nog lelijker dan die van de rest... ???