Mercedes AMG Petronas

Gestart door Kootje, 15 februari 2012 - 22:27:18

« vorige - volgende »

Fabian


Enzo

#106
Zeker niet, ik hoop op een sterk jaar!  8)
Al is het alleen maar om mijn weddenschap met Janke te winnen... ;D

Bart VD

Citaat van: Jeroen op 06 maart 2012 - 22:26:15
De reden die ze opgeven is dat ze dan langer aan de auto konden werken, meer reden heb ik niet gehoord, correct me if i'm wrong.

De reden die ik had gehoord is dat Mercedes op die manier beter de nieuwe banden kon testen.  Door met de oude wagen te rijden, waar ze intussen uiteraard een massa data over hebben, weten ze meteen waar de banden zich anders gedragen.  Start je meteen met het nieuwe chassis, dan moet je dus nog gaan uitzoeken welk deel van het gedrag van de wagen van de nieuwe banden komt en welk deel van het chassis.
This space for rent

Kootje

klinkt logish

daarbij ben ik het sowieso met Monaco eens dat wij niet kunnen oordelen over wat wijsheid is en wat niet, hooguit over hoe je 't zelf zou aanpakken
er zijn nu eenmaal vele wegen die naar Rome leiden
en daarin sluit ik me dan weer aan bij Jeroen die ervoor zou kiezen om direct met het nieuwe chassis te testen
zeker daar waar het 'n compleet nieuwe auto betreft, zijn alle km meegenomen



0634

#109
Citaat van: Bart VD op 07 maart 2012 - 08:41:24
Citaat van: Jeroen op 06 maart 2012 - 22:26:15
De reden die ze opgeven is dat ze dan langer aan de auto konden werken, meer reden heb ik niet gehoord, correct me if i'm wrong.

De reden die ik had gehoord is dat Mercedes op die manier beter de nieuwe banden kon testen.  Door met de oude wagen te rijden, waar ze intussen uiteraard een massa data over hebben, weten ze meteen waar de banden zich anders gedragen.  Start je meteen met het nieuwe chassis, dan moet je dus nog gaan uitzoeken welk deel van het gedrag van de wagen van de nieuwe banden komt en welk deel van het chassis.
Die reden heb ik echt nooit gehoord, ja achteraf, toen MS op Jerez reed merkte hij op dat hij nu de banden aan het testen was, maar vooraf zie Haug, zover ik weet, dat het ging om langer ontwikkelen. Bovendien lijkt het mij handiger om de nieuwe banden te testen op de wagen waar je daadwerkelijk mee gaat rijden. Dat heeft namelijk alles met elkaar te maken.

0634

Citaat van: Kootje op 07 maart 2012 - 15:50:52
klinkt logish

daarbij ben ik het sowieso met Monaco eens dat wij niet kunnen oordelen over wat wijsheid is en wat niet, hooguit over hoe je 't zelf zou aanpakken
er zijn nu eenmaal vele wegen die naar Rome leiden
en daarin sluit ik me dan weer aan bij Jeroen die ervoor zou kiezen om direct met het nieuwe chassis te testen
zeker daar waar het 'n compleet nieuwe auto betreft, zijn alle km meegenomen
Och, het lijkt mij gewoon sterk dat het veel voordelen heeft om later met de nieuwe wagen te komen omdat door de jaren teams dat eigenlijk zo min mogelijk doen. Dan kan je wel zeggen (jij niet) dat Merc wel weet wat ze doen, maar al die anderen door de jaren heen weten dat ook. Maar soit, het is zo gelopen, we zullen wel zien. Misschien slaan ze volgend jaar weer de eerste week over, dan weten we dat het ze goed is bevallen  :).

Kootje

Citaat van: Jeroen op 07 maart 2012 - 19:13:40
Bovendien lijkt het mij handiger om de nieuwe banden te testen op de wagen waar je daadwerkelijk mee gaat rijden.
Citaat van: Jeroen op 07 maart 2012 - 19:17:46
Och, het lijkt mij gewoon sterk dat het veel voordelen heeft om later met de nieuwe wagen te komen omdat door de jaren teams dat eigenlijk zo min mogelijk doen.

Mwah ..... kan me wel voorstellen dat je 'n beter idee krijgt van het karakter van de banden als je ze test onder 'n auto die je kent.
Dan sluit je de auto als variabele zga uit. ::)

Daarbij, 'tkomt toch wel vaker voor dat men de 1e test nog met de "oude" auto test ??


CitaatDan kan je wel zeggen (jij niet) dat Merc wel weet wat ze doen, maar al die anderen door de jaren heen weten dat ook.

Precies, daarom zal het z'n voor, maar ook zo z'n nadelen hebben.


CitaatMaar soit, het is zo gelopen, we zullen wel zien. Misschien slaan ze volgend jaar weer de eerste week over, dan weten we dat het ze goed is bevallen  :).

Als ik me niet vergis begon Mercedes afgelopen seizoen ook met de oude auto.
Blijkbaar is het ze dus bevallen. ;)

0634

Dan wel, geen idee, weet ik niet meer. Maar veel leverde het ze niet op ;D.

Maar ach, ze zoeken het maar uit, ik zie het voordeel niet, but that's me. Lekker belangrijk. Volgende week Australie: da's pas belangrijk!

Fabian

Citaat van: Jeroen op 07 maart 2012 - 20:47:19
Dan wel, geen idee, weet ik niet meer. Maar veel leverde het ze niet op ;D.

Maar ach, ze zoeken het maar uit, ik zie het voordeel niet, but that's me. Lekker belangrijk. Volgende week Australie: da's pas belangrijk!
Pff. Ik kan nu al niet meer wachten op de eerste race. Zitten al wat deuken in het plafond omdat ik zo hoog spring!! ;-)

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 07 maart 2012 - 20:55:04
Citaat van: Jeroen op 07 maart 2012 - 20:47:19
Dan wel, geen idee, weet ik niet meer. Maar veel leverde het ze niet op ;D .

Maar ach, ze zoeken het maar uit, ik zie het voordeel niet, but that's me. Lekker belangrijk. Volgende week Australie: da's pas belangrijk!
Pff. Ik kan nu al niet meer wachten op de eerste race. Zitten al wat deuken in het plafond omdat ik zo hoog spring!! ;-)


Is jouw koppie zo hard of het plafond zo zacht... ;D
;)

Fabian

Citaat van: Franky R. op 07 maart 2012 - 22:05:47
Citaat van: Fabian van Tiel op 07 maart 2012 - 20:55:04
Citaat van: Jeroen op 07 maart 2012 - 20:47:19
Dan wel, geen idee, weet ik niet meer. Maar veel leverde het ze niet op ;D .

Maar ach, ze zoeken het maar uit, ik zie het voordeel niet, but that's me. Lekker belangrijk. Volgende week Australie: da's pas belangrijk!
Pff. Ik kan nu al niet meer wachten op de eerste race. Zitten al wat deuken in het plafond omdat ik zo hoog spring!! ;-)


Is jouw koppie zo hard of het plafond zo zacht... ;D
;)

Haha. Ik heb mijn Formule 1 helm opgezet!! ;)

Enzo


Franky R.

@Enzo,


Die kale is natuurlijk Newey...maar de ander? Heeft wel wat weg van Pedro de la Rosa?

Enzo

Citaat van: Franky R. op 07 maart 2012 - 22:44:33
@Enzo,


Die kale is natuurlijk Newey...maar de ander? Heeft wel wat weg van Pedro de la Rosa?

Dat is Webber, deze foto kwam net binnen via zijn twitter. Vond het wel een mooie pic!  8)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 07 maart 2012 - 22:45:32
Citaat van: Franky R. op 07 maart 2012 - 22:44:33
@Enzo,


Die kale is natuurlijk Newey...maar de ander? Heeft wel wat weg van Pedro de la Rosa?

Dat is Webber, deze foto kwam net binnen via zijn twitter. Vond het wel een mooie pic!  8)


Webber moet duidelijk naar de kapper...straks is hij weer langzamer dan Vettel door een 'te zwaar kapsel'... :P


;)