het 2012 seizoen

Gestart door Gerard, 05 februari 2012 - 16:25:53

« vorige - volgende »

Gerard

Alle rijders zijn bevestigd, van hele jonge rookies, tot oude knarren..
en... Maar liefst 6 wereldkampioenen in het veld..
wat vinden jullie van het huidige rijdersveld??

0634

Sterk, heel sterk. In de top is niets verandert, de top 3 rijdt onverminderd rond met minimaal één wereldkampioen en één meervoudig racewinnaar.

Tov vorig jaar zijn we Buemi, Alguersuari, Sutil en Barrichello als opvallendste namen kwijtgeraakt maar met Raikkonen hebben we een interessante nieuwkomer. Aangevuld met RedBulls hoop voor de toekomst: Vergne en Ricciardo, en daar ben ik erg benieuwd naar. De terugkeer van zowel Grosjean als Hulkenberg is zeer interessant. Benieuwd hoe Hulk zich kan meten met di Resta, toch 2 grote talenten. En ook Charles Pic schijnt goed te kunnen sturen.

De meest teleurstellende lineups zijn overduidelijk die van HRT en Williams, beide teams kozen voor de poen.

Los daarvan: weinig jaargangen in de geschiedenis zijn gestart met zoveel goede rijders: zes wereldkampioenen en 10 GP-winnaars!

Fabian

Ik hoop dat het vooraan nog spannender wordt dan vorig jaar, waarbij Vettel grote delen van races domineerde. Ik ben benieuwd naar de prestaties van Mercedes en of die echt stappen hebben gemaakt of nog gaan maken. Ik hoop ook dat team Caterham zich wat meer gaat mengen in de duels in het middenveld en Marussia en HRT blijven wat mij betreft achterin rondrijden. HRT heeft een bejaardenhuis in de auto zitten dus daar verwacht ik niet zo veel van. de la Rosa en Karthikeyan zullen vast goed hun rondjes rijden, maar echt snel vind ik beide coureurs niet of misschien word ik wel verrast door HRT. Williams vind ik ook teleurstellend, Maldonado vond ik al niet geweldig en Senna heeft zijn naam mee.

_Makke_

Citaat van: Fabian van Tiel op 05 februari 2012 - 20:15:47de la Rosa en Karthikeyan zullen vast goed hun rondjes rijden, maar echt snel vind ik beide coureurs niet of misschien word ik wel verrast door HRT.

Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat ze echt snel zijn. Pedro de la Rosa zal wel gehaald zijn voor het testwerk. Die man heeft jarenlang ettelijke ronden gereden met de McLaren opdat ie klaar zou zijn voor het nieuwe seizoen. Ervaring met de ontwikkeling van een auto heeft ie meer dan genoeg. Narain Karthikeyan heeft niet die ervaring en ook niet bepaald prestaties om mee uit te pakken, die zit daar dus voor't geld.

Gerard

HRT zal blij zijn als ze de GP van Brazilie mogen halen.. Voor de rest, denk ik dat we een ijzersterk rijdersveld hebben
er vanuitgaande dat de Macs, Bulls,Ferrari's en Mercedessen om de podiumplekken gaan vechten, en met een uitvallertje hier of daar de Lotussen zich er ook vertonen...voorspel ik een seizoen om niet te vergeten! (tenzij... Vettel weer iedereen weg rijdt) :-X

Wizard

Rijdersveld met meerdere kampioenen en GP-winnaar is er één om niet over te mogen klagen. Nu hopen dat allen aan elkaar gewaagd zijn zonder enige vorm van dominantie. Niet alleen krijgen we leuke races voorgeschoteld ook zal er spanning zijn omtrent het kampioenschap. De tijd zal het ons leren.

Niels_

Citaat van: Gerard op 05 februari 2012 - 23:50:37
HRT zal blij zijn als ze de GP van Brazilie mogen halen.. Voor de rest, denk ik dat we een ijzersterk rijdersveld hebben
er vanuitgaande dat de Macs, Bulls,Ferrari's en Mercedessen om de podiumplekken gaan vechten, en met een uitvallertje hier of daar de Lotussen zich er ook vertonen...voorspel ik een seizoen om niet te vergeten! (tenzij... Vettel weer iedereen weg rijdt) :-X
Kimi wint gewoon op Spa hoor. Dat hoort zo. ;D

Enzo

Nope, Spa is voor Schumacher dit jaar!  8)

0634

Ik weet nog dat ik in 94 zat te kijken... stonden er nul komma nul kampioenen op de grid. Dan is dit wel anders.

Kootje

Aan het rijdersveld zal het nietr liggen dit jaar.
Er zijn er maar 5 die in mijn ogen niets (meer) te zoeken hebben in de F1, en 2 waarover ik twijfel.
Hou je toch 15 (potentiele) toppers over.
Nu maar hopen dat de wagens ook aan elkaar gewaagd zijn.

Franky R.

Ik hoop op een open strijd.
Net zoiets als seizoen 2008, maar dan met meer dat twee gegadigden.

Idd. hangt alles af van het gemiddelde prestatieniveau van de auto's. Als er een McLaren of Ferrari weer wegspuit van de rest, dan maakt dat het seizoen al een stuk minder spannend. Zelfs als het Lewis zou zijn, die net zo dominant rondrijdt als Vettel vorig jaar.

En dat meen ik...

Fabian

Zouden Hamilton en Massa verder gaan waar ze vorig seizoen gebleven waren? Ik hoop het toch niet.

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 06 februari 2012 - 13:37:32
Zouden Hamilton en Massa verder gaan waar ze vorig seizoen gebleven waren? Ik hoop het toch niet.

Dat hoop ik zeker niet, want dat zou weer een jaar van verspilling betekenen voor Lewis en Massa zou dan zeker eruit worden gegooid bij Ferrari.

Dat die twee elkaar vorig jaar zo vaak tegenkwamen, was deels vanuit frustratie. Ik verwacht dus zeker geen voortzetting van 2011 tussen deze twee.

KVDracer

Ik denk dat dit seizoen het middenveld terug wat groter gaat worden, met Caterham erbij en de achterhoedeteams (Marussia en HRT) nog verder achterop gaan geraken. Marussia gebruikt terug geen KERS en HRT, ja, daar valt weinig over te zeggen. Maar ik hoop dat er terug meerdere teams vooraan te zien zijn. Dat de Macs, Ferrari en RedBull mogen gaan voor de overwinningen en dat Lotus en Mercedes sporadisch is een podium meeneemt.
Dat we terug een seizoen als 2007-2008-2010 kunnen beleven.

T.Nuvolari

De races zo spannend als in 2011 en het WK als in 2010 en iedereen mag tevreden zijn. Ik verwacht er althans veel van, maakt niet uit wie met de kransen gaat lopen.