Bahrein boycotten?

Gestart door Fabian, 09 januari 2012 - 13:02:48

« vorige - volgende »

Bahrein boycotten

Ja
17 (68%)
Nee
8 (32%)

Totaal aantal stemmen: 22

0634

#135
Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 08:58:10
Maar je kunt toch niet ontkennen dat daar 'n mate van hypocrisie in zit.
Als je echt zo fel tegen bent en 'n punt wilt maken, kijk je ook niet.
En wanneer alle tegenstanders dit doen, de kijkcijfers daardoor kelderen, zullen ze bij de FIA/FOM wellicht is gaan nadenken.
Nee, er zit niet meer hypocrisie in dan in heel veel andere zaken. Ik snap je punt ook totaal niet. Je blaast het op tot iets wat het niet is. We hebben hier een discussie over of de race doorgang moet vinden en ik vind van niet. So what. Dat is de discussie. Meer dan een discussie is t niet. Ik had ook liever geen WK in Zuid Afrika. Toch kijk ik.

Jij noemt mij fel tegen, ik noem het een discussievoeren, geen actievoeren. Anders gezegd: ik vind F1 leuker dan dat ik tegen de race in Bahrein ben. Lijkt mij niet heel moeilijk om te snappen en het lijkt mij dan ook volledig onnodig om een goedkoop punt te maken, want meer is t niet. Ik ben nog feller tegen de race in Valencia net als bijna ieder ander, om andere redenen, en toch kijk ik die ook. Kan je ook zeggen dat als we met zijn allen niet kijken, kelderen de cijfers..... blah blah blah.

Kootje

#136
Waarheid is hard hé. ;)


Maar goed, kijk jij lekker naar Bahrein, doe ik 't ook.
Niemand verplicht je niet te kijken.
Op verzoek, ben ik er nu wel klaar mee.

0634

Welke waarheid? Er is geen eens een waarheid in een discussie.

Ik ga ook kijken, wees niet bang hoor. Net als dat ik ook keek naar het WK en naar alle races in Valencia. Mijn liefde voor sport is veel groter dan mijn standpunt in deze kwesties.

Dat jij dat hypocriet vindt, prima hoor. Maar je snapt dat je nooit meer ergens tegen kan zijn zonder je tv uit te zetten. Ik denk dus dat jij het prima vindt dat Bernie de sport uit Europa weghaalt. Zoals je een voorstander van Valencia bent en van Abu Dhabi en andere dramabanen.

Dat moet wel, want als je tegen bent mag je niet kijken, volgens jouw waarheid, of je nou gewoon een onschuldige discussie voert of dat je zo fel bent dat je de barricades beklimt. Dat maakt allemaal geen reet uit.

Tegen= TV uit. Ga ik onthouden Kootje.

Kootje

Zo zwart-wit is het dus niet.

Ik zit idd niet te springen om 'n race in Valencia, maar dat heeft met amusementswaarde te maken, niet met 'n politiek standpunt.
Ik roep niet op tot 'n boycot van Valencia, al mag deze race zo van de kalender verdwijnen.
Iets minder leuk vinden is niet vergelijkbaar met ergens tegen zijn.

Onder andere jij maakt van Bahrein wel 'n politiek issue.
Door de schending van de mensenrechten aldaar verlangen jullie 'n boycot van de FIA/FOM.
Maar als ik dan vraag of jullie zelf bereid zijn deze race te boycotten, ben ik de gebeten hond die goedkoop wil scoren.


0634


Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 11:43:15
Zo zwart-wit is het dus niet.

Ik zit idd niet te springen om 'n race in Valencia, maar dat heeft met amusementswaarde te maken, niet met 'n politiek standpunt.
Ik roep niet op tot 'n boycot van Valencia, al mag deze race zo van de kalender verdwijnen.
Iets minder leuk vinden is niet vergelijkbaar met ergens tegen zijn.

Onder andere jij maakt van Bahrein wel 'n politiek issue.
Door de schending van de mensenrechten aldaar verlangen jullie 'n boycot van de FIA/FOM.
Maar als ik dan vraag of jullie zelf bereid zijn deze race te boycotten, ben ik de gebeten hond die goedkoop wil scoren.
Jij bent juist degene die het zwart-wit ziet, ik niet. Tegen iets zijn is bij jou hetzelfde als niet kijken blijkbaar. Voor mij niet. Daar ben ik helemaal niet fel genoeg tegen voor.

De discussie gaat hier over of de GP van Bahrein wel of niet door moet gaan en ik vind toevallig van niet. Meer is het niet hoor. Ik voer geen actie of zo, ben helemaal niet politiek betrokken bij dit soort vraagstukken, volg het niet freguent, verzet me er helemaal niet met hand en tand tegen, heb er geen woest artikel over geschreven, maar vind wél dat sportevenementen hier eigenlijk geen plaats zouden moeten vinden net als dat ik vind dat dieren niet voor ons genot slecht behandeld moeten worden terwijl ik gewoon vlees eet.

Ik ben veel feller tegen racen in Valencia, omdat ik daar veel meer bij betrokken ben gezien mijn liefde voor de sport en tóch komt het geen minuut in me op om niet te kijken. Dat jij dan zo zwart-wit bent dat ik dan meteen hypocriet ben als ik wil kijken is geen waarheid hoor. Dat is niet meer dan jouw mening die blijkbaar zo in elkaar steekt dat als je ook maar enigszins ergens tegen bent je meteen maar op de barricades moet klimmen. Ik zie dat anders want er zijn namelijk heel veel gradaties van ergens voor of tegen zijn.

Franky R.

@Jeroen & Kootje,


Laat ik een poging tot bemiddeling doen... :P


Ik zie het zo;


Vanuit empathische overwegingen met de bevolking van Bahrein, die niets hebben aan de GP, wenste ik dat de race liever niet op de kalender kwam en/of doorging. Sowieso heb ik niets op met autoriteiten die met scherp schieten op ongewapende burgers.


Het is mijn mening daarover....meer niet!


Aan de andere kant is er de liefhebberij, waarbij je toch naar een race kijkt waar het ook wordt verreden.


Is dat hypocriet? So be it! Ik eet ook vlees, maar wordt woest als ik in de krant lees dat een een of andere boer zijn dieren verwaarloost!




Kootje

Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 11:52:56
Jij bent juist degene die het zwart-wit ziet, ik niet. Tegen iets zijn is bij jou hetzelfde als niet kijken blijkbaar. Voor mij niet. Daar ben ik helemaal niet fel genoeg tegen voor.

Als je oproept tot 'n boycot, moet je zelf ook boycotten.
Zo zwart-wit is het idd.

Maar jij gaat nu 'n oproep tot boycot gelijkstellen aan iets niet leuk vinden.
Zo zwart-wit is het niet.
Amusementswaarde heeft niets te maken met morele bezwaren.

0634

Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 12:18:07
Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 11:52:56
Jij bent juist degene die het zwart-wit ziet, ik niet. Tegen iets zijn is bij jou hetzelfde als niet kijken blijkbaar. Voor mij niet. Daar ben ik helemaal niet fel genoeg tegen voor.

Als je oproept tot 'n boycot, moet je zelf ook boycotten.
Zo zwart-wit is het idd.

Maar jij gaat nu 'n oproep tot boycot gelijkstellen aan iets niet leuk vinden.
Zo zwart-wit is het niet.
Amusementswaarde heeft niets te maken met morele bezwaren.
Ik roep helemaal niet op tot een boycot, dat maak jij er nu weer van zodat je je uiterst dubieuze punt kracht bij kunt zetten.

Ik vind alleen dat deze race niet had moeten doorgaan, that's it. Je doet nu net of ik een of andere mensenrechtenactivist ben die Groen Links stemt, de boel wilt boycotten en actie voert, maar dat is totaal niet waar. Daar ben ik lang niet fel genoeg voor tegen, daarvoor ben ik lang niet betrokken genoeg. Ik vind het wel degelijk niet leuk dat de race gehouden wordt, zoals jij het zegt, of beter gezegd: niet goed. Maar ik roep nergens op tot een boycot, anders had ik dat allang ergens in een artikel op de FP geplaatst. Ik voer een discussie of de juistheid van het doorgaan, meer niet.

Dat jij dat dan meteen tot in het overdrevene wilt afdoen als 'dan ben je hypocriet', slaat als een lul op een drumstel, dan heb ik nog 100 voorbeelden van hypocriete mensen.

_Makke_

Ik zal content zijn als we Bahrein achter de rug hebben en Spanje voor de deur staat. Gaat goed zijn voor de gezondheid van sommigen.  8)

Franky R.

CitaatAmusementswaarde heeft niets te maken met morele bezwaren.


Sorry,


Maar daar ben ik er niet meer eens. Neem kindsterren als een voorbeeld. Amusement? Zeker! Bezwaar? Tuurlijk, want je hebt het over een kind!!!


Idem voor het WK in Z-Afrika. Al de miljoenen waren beter besteed aan huisvesting of onderwijs.


Vroeger had je Jim Crow, die razend populair was in de VS. Zou men tegenwoordig niet meer doen, wel? Of neem sommige reclames van vroeger. Dat wordt nu seksistisch of discriminerend bevonden.


De maatschappij veranderd en zo ook haar morele kompas.







Citaat

Ik zal content zijn als we Bahrein achter de rug hebben en Spanje voor de deur staat. Gaat goed zijn voor de gezondheid van sommigen. 
;)

janke

Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 12:26:56
Ik zal content zijn als we Bahrein achter de rug hebben en Spanje voor de deur staat. Gaat goed zijn voor de gezondheid van sommigen.  8)

:D
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 15 april 2012 - 12:25:07
Ik roep helemaal niet op tot een boycot, dat maak jij er nu weer van zodat je je uiterst dubieuze punt kracht bij kunt zetten.

Ik vind alleen dat deze race niet had moeten doorgaan, that's it. Je doet nu net of ik een of andere mensenrechtenactivist ben die Groen Links stemt, de boel wilt boycotten en actie voert, maar dat is totaal niet waar. Daar ben ik lang niet fel genoeg voor tegen, daarvoor ben ik lang niet betrokken genoeg. Ik vind het wel degelijk niet leuk dat de race gehouden wordt, zoals jij het zegt, of beter gezegd: niet goed. Maar ik roep nergens op tot een boycot, anders had ik dat allang ergens in een artikel op de FP geplaatst. Ik voer een discussie of de juistheid van het doorgaan, meer niet.

Ahum ....
Citaat van: Jeroen op 09 januari 2012 - 14:56:32
Belgie schendt geen mensenrechten natuurlijk. Persoonlijk vind ik dat de F1 in Bahrein niets te zoeken heeft. Boycot dus.

Maar goed, laat ik jou het voordeel geven.
Dan vraag ik me toch echt af waarom je zo fel reageert ??
Als je je niet aangesproken voelt. ::)


CitaatDat jij dat dan meteen tot in het overdrevene wilt afdoen als 'dan ben je hypocriet', slaat als een lul op een drumstel, dan heb ik nog 100 voorbeelden van hypocriete mensen.

Lees nog ff terug.
Jij bent zelf degene die zich hypocriet noemde, ik ga daar enkel in mee.


Kootje

Citaat van: Makke op 15 april 2012 - 12:26:56
Ik zal content zijn als we Bahrein achter de rug hebben en Spanje voor de deur staat. Gaat goed zijn voor de gezondheid van sommigen.  8)

;D


Citaat van: Franky R. op 15 april 2012 - 12:30:10
CitaatAmusementswaarde heeft niets te maken met morele bezwaren.

Sorry,
Maar daar ben ik er niet meer eens. Neem kindsterren als een voorbeeld. Amusement? Zeker! Bezwaar? Tuurlijk, want je hebt het over een kind!!!
Idem voor het WK in Z-Afrika. Al de miljoenen waren beter besteed aan huisvesting of onderwijs.

Nu trek je 't uit de context.
Wat ik wil zeggen, en ik denk dat je dat zelf ook wel snapt, is dat er 'n groot verschil is tussen "iets niet leuk vinden" en "morele bezwaren hebben".


CitaatVroeger had je Jim Crow, die razend populair was in de VS. Zou men tegenwoordig niet meer doen, wel?

Ken ik niet, dus weet ik niet.

0634

Citaat van: Kootje op 15 april 2012 - 12:33:53

Belgie schendt geen mensenrechten natuurlijk. Persoonlijk vind ik dat de F1 in Bahrein niets te zoeken heeft. Boycot dus.

Ja, dat is de discussie waar het hier om gaat!!!! Je roept toch niet op tot een boycot omdat je in een discussie zegt dat je vindt dat een race zou moeten worden gecancelled!!! Ik ben toch niet meteen een actievoerder ofzoiets!!

Jezus man, snap je het verschil nou echt niet? Iemand die oproept tot een boycot, gaat handtekeningen verzamelen, laat t-shirts drukken, gaat zich aan een boom vastbinden ofzo, maakt spandoeken, zoekt de media op en gaat bij de ambassade langs! Iemand die zegt in een internet discussie dat een race eigenlijk geboycot zou moeten worden geeft een mening. Meer niet. Ik voel me echt totaal niet zo fel tegen de race dat ik dat soort dingen ga doen of dat het zelfs maar enigszins in me op zou komen.


CitaatMaar goed, laat ik jou het voordeel geven.
Dan vraag ik me toch echt af waarom je zo fel reageert ??
Als je je niet aangesproken voelt.
Omdat je me beledigd. That's why.

CitaatLees nog ff terug.
Jij bent zelf degene die zich hypocriet noemde, ik ga daar enkel in mee.
Schei toch uit gast. Met die opmerking 'Al die mensen die nu op de diverse fora het hardste schreeuwen om 'n boycot, laten die straks ook hun tv uitstaan ??', zeg je dat dus wél, en niets anders. Dat valt echt niet te ontkennen.

Franky R.

CitaatNu trek je 't uit de context.Wat ik wil zeggen, en ik denk dat je dat zelf ook wel snapt, is dat er 'n groot verschil is tussen "iets niet leuk vinden" en "morele bezwaren hebben".


Als je ergens morele bezwaren tegen hebt, vind je het niet leuk...Me dunkt! ;)


En je opmerking leek mij algemeen, vandaar mijn vergelijkingen met het WK te Z-Afrika of kindsterren.