Wie moet de laatste twee stoeltjes krijgen?

Gestart door Franky R., 08 januari 2012 - 00:21:21

« vorige - volgende »

Wie moet de laatste twee stoeltjes krijgen?

Adrian Sutil
4 (28.6%)
Bruno Senna
1 (7.1%)
Jaime Alguersuari
2 (14.3%)
Jerome d'Ambrosio
5 (35.7%)
Giedo van der Garde
2 (14.3%)
Narain Karthikeyan
0 (0%)
Nick Heidfeld
0 (0%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Vitaly Petrov
0 (0%)
Anders, namelijk...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 07 februari 2012 - 00:21:21

Matthijs

Tja, de pole was knap maar niet zo heel bijzonder, als je bedenkt dat de mindere Bourdais 'gewoon' op P4 stond. De overwinning vond ik zeker wel knap. Vooral knap in de zin dat Vettel als broekie zijn zenuwen in de regen met de safetycar en zo goed in bedwang hield en in de regen en opdrogende baan geen fouten maakte. Verder deed hij niks spectaculairs behalve hard rijden, maar dat hoeft ook niet als je weet te winnen.

Vieze baas

Citaat van: Burorri op 12 januari 2012 - 00:47:39
Citaat van: Jeroen op 11 januari 2012 - 06:05:44
Naja hij won een race van pole en reed Boudais toch aardig om de oren.
Met alle respect, maar die pole is toch zeker 95% gelukl en de overwinning kwam ook wel beetje aangewaaid. Nog steeds knap gedaan, maar ik denk dat de omstandigheden zijn race hebben gewonnen en niet Vettel zelf. Natuurlijk erg knap gedaan hoor en dankbaar gebruik gemaakt van de omstandigheden, maar die omstandigheden hebben algu en Buemi nog niet gehad.

in 3 jaar tijd hebben ze echt wel een regenrace gehad waar ze konden laten zien dat ze echt verschil kunnen maken



Citaat van: Matthijs op 12 januari 2012 - 07:59:45
Tja, de pole was knap maar niet zo heel bijzonder, als je bedenkt dat de mindere Bourdais 'gewoon' op P4 stond. De overwinning vond ik zeker wel knap. Vooral knap in de zin dat Vettel als broekie zijn zenuwen in de regen met de safetycar en zo goed in bedwang hield en in de regen en opdrogende baan geen fouten maakte. Verder deed hij niks spectaculairs behalve hard rijden, maar dat hoeft ook niet als je weet te winnen.

Een seconde sneller dan Bourdais in de kwali idd

Matthijs

#62
Citaat van: Vieze baas op 12 januari 2012 - 09:17:29
Citaat van: Burorri op 12 januari 2012 - 00:47:39
Citaat van: Jeroen op 11 januari 2012 - 06:05:44
Naja hij won een race van pole en reed Boudais toch aardig om de oren.
Met alle respect, maar die pole is toch zeker 95% gelukl en de overwinning kwam ook wel beetje aangewaaid. Nog steeds knap gedaan, maar ik denk dat de omstandigheden zijn race hebben gewonnen en niet Vettel zelf. Natuurlijk erg knap gedaan hoor en dankbaar gebruik gemaakt van de omstandigheden, maar die omstandigheden hebben algu en Buemi nog niet gehad.

in 3 jaar tijd hebben ze echt wel een regenrace gehad waar ze konden laten zien dat ze echt verschil kunnen maken


Citaat van: Matthijs op 12 januari 2012 - 07:59:45
Tja, de pole was knap maar niet zo heel bijzonder, als je bedenkt dat de mindere Bourdais 'gewoon' op P4 stond. De overwinning vond ik zeker wel knap. Vooral knap in de zin dat Vettel als broekie zijn zenuwen in de regen met de safetycar en zo goed in bedwang hield en in de regen en opdrogende baan geen fouten maakte. Verder deed hij niks spectaculairs behalve hard rijden, maar dat hoeft ook niet als je weet te winnen.

Een seconde sneller dan Bourdais in de kwali idd

Tja, ik vond de prestatie van Vettel destijds toch wel bijzonder, dus hoef ik jouw woorden niet te ontkrachten. Twee opmerking wel: als er een regenrace is moet je auto natuurlijk wel snel gaan in de regen, zoals de Toro Rosso van 2008. Men noemt regen de Great Equaliser maar dat vind ik echt onzin. Als je auto echt niet gaat ben je gewoon klaar (zie bijvoorbeeld nu Schumacher in de Mercedes, of Button vorig jaar in Korea). De tweede: een seconde sneller in de kwalificatie dan je teamgenoot is natuurlijk flink, maar in de regen zijn de verschillen nu eenmaal groter en de omstandigheden veranderen in dit weertype continu.

T.Nuvolari

De Torro Rosso was die race en die erna als ik me niet vergis gewoon één van de beste van het veld. Bourdais zijn resultaten zeggen daar nog meer over dan die van Vettel. Hetzelfde fenomeen zagen we toch ook met Force India in '09, de absolute topwagen tijdens het weekend in Francorchamps en maar net iets minder in Monza. Talent zal er wel mee te maken hebben, maar uitsluitend alles aan Vettels mogelijkheden om een racewagen te besturen toeschrijven vind ik wat overdreven. 

0634

Vettel was gewoon een jong knaapje die onder moeilijke omstandigheden in een goede, maar ook weer niet de beste, wagen pole en de winst pakte. Razendknap, hoe ik er ook tegenaan kijk.

Wizard

Citaat van: Burorri op 12 januari 2012 - 00:47:39
Citaat van: Jeroen op 11 januari 2012 - 06:05:44
Naja hij won een race van pole en reed Boudais toch aardig om de oren.
Met alle respect, maar die pole is toch zeker 95% gelukl en de overwinning kwam ook wel beetje aangewaaid. Nog steeds knap gedaan, maar ik denk dat de omstandigheden zijn race hebben gewonnen en niet Vettel zelf. Natuurlijk erg knap gedaan hoor en dankbaar gebruik gemaakt van de omstandigheden, maar die omstandigheden hebben algu en Buemi nog niet gehad.

Omstandigheden winnen geen races, dan doen de rijders. En als jij als rijder tijdens wisselende omstandigheden je hoofd erbij houd, briljant rijdt en wint, is dat je eigen verdiensten. Ik praat pas over geluk als 15 man voor hem uitvallen.

Wizard

Citaat van: M@rc op 12 januari 2012 - 09:50:42
De Torro Rosso was die race en die erna als ik me niet vergis gewoon één van de beste van het veld. Bourdais zijn resultaten zeggen daar nog meer over dan die van Vettel. Hetzelfde fenomeen zagen we toch ook met Force India in '09, de absolute topwagen tijdens het weekend in Francorchamps en maar net iets minder in Monza. Talent zal er wel mee te maken hebben, maar uitsluitend alles aan Vettels mogelijkheden om een racewagen te besturen toeschrijven vind ik wat overdreven. 

Tsja, niemand wint, op eigen kracht, met een barrel. Natuurlijk had Vettel de wind in de rug maar het kwam niet aanwaaien. Geheel zijn eigen verdiensten en dat mag je best knap vinden. Ik wel in ieder geval.

Wizard

Citaat van: Matthijs op 12 januari 2012 - 07:59:45
Tja, de pole was knap maar niet zo heel bijzonder, als je bedenkt dat de mindere Bourdais 'gewoon' op P4 stond. De overwinning vond ik zeker wel knap. Vooral knap in de zin dat Vettel als broekie zijn zenuwen in de regen met de safetycar en zo goed in bedwang hield en in de regen en opdrogende baan geen fouten maakte. Verder deed hij niks spectaculairs behalve hard rijden, maar dat hoeft ook niet als je weet te winnen.

Alleen al in deze omstandigheden foutloos sturen op P1 in de wetenschap dat een boel snellere deelnemers in jouw nek hijgen vind ik spectaculair genoeg.

T.Nuvolari

#68
Citaat van: Wizard op 13 januari 2012 - 09:34:55
Citaat van: M@rc op 12 januari 2012 - 09:50:42
De Torro Rosso was die race en die erna als ik me niet vergis gewoon één van de beste van het veld. Bourdais zijn resultaten zeggen daar nog meer over dan die van Vettel. Hetzelfde fenomeen zagen we toch ook met Force India in '09, de absolute topwagen tijdens het weekend in Francorchamps en maar net iets minder in Monza. Talent zal er wel mee te maken hebben, maar uitsluitend alles aan Vettels mogelijkheden om een racewagen te besturen toeschrijven vind ik wat overdreven. 

Tsja, niemand wint, op eigen kracht, met een barrel. Natuurlijk had Vettel de wind in de rug maar het kwam niet aanwaaien. Geheel zijn eigen verdiensten en dat mag je best knap vinden. Ik wel in ieder geval.

Ik kan me niet herinneren beweerd te hebben dat het niet knap is. Maar het is niet meer of minder knap dan Hill in Hongarije 1997, Fisichella in Spa 2009, etc...

Wizard

Fisichella en Damon Hill reden wel al wat jaartjes mee hé. En de omstandigheden waren ideaal. Droog. Zon. De kans om dan een fout te maken is aanzienlijk minder.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 13 januari 2012 - 11:23:48
Fisichella en Damon Hill reden wel al wat jaartjes mee hé. En de omstandigheden waren ideaal. Droog. Zon. De kans om dan een fout te maken is aanzienlijk minder.


Mag ik daarop reageren?
Indien het op Monza 2008 droog was geweest, dan was Vettel al binnen een paar rondes gepasseerd door Kovalainen in de McLaren...Juist door de regen wist Vettel zich "beschermd".


Ik vind het juist mooi van Hill, dat hij onder droge omstandigheden zo ver kon komen.

0634

Ik ook. Maar dat maakt de prestatie van Vettel van toen niet minder.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 13 januari 2012 - 15:17:57
Citaat van: Wizard op 13 januari 2012 - 11:23:48
Fisichella en Damon Hill reden wel al wat jaartjes mee hé. En de omstandigheden waren ideaal. Droog. Zon. De kans om dan een fout te maken is aanzienlijk minder.


Mag ik daarop reageren?
Indien het op Monza 2008 droog was geweest, dan was Vettel al binnen een paar rondes gepasseerd door Kovalainen in de McLaren...Juist door de regen wist Vettel zich "beschermd".


Ik vind het juist mooi van Hill, dat hij onder droge omstandigheden zo ver kon komen.

Natuurlijk, hoe droge en hoe idealer de omstandigheden, deste minder de kans op een zege voor Vettel. Dat maakt het juist indrukwekkender.

janke

Citaat van: Wizard op 13 januari 2012 - 20:54:46
Citaat van: Franky R. op 13 januari 2012 - 15:17:57
Citaat van: Wizard op 13 januari 2012 - 11:23:48
Fisichella en Damon Hill reden wel al wat jaartjes mee hé. En de omstandigheden waren ideaal. Droog. Zon. De kans om dan een fout te maken is aanzienlijk minder.


Mag ik daarop reageren?
Indien het op Monza 2008 droog was geweest, dan was Vettel al binnen een paar rondes gepasseerd door Kovalainen in de McLaren...Juist door de regen wist Vettel zich "beschermd".


Ik vind het juist mooi van Hill, dat hij onder droge omstandigheden zo ver kon komen.

Natuurlijk, hoe droge en hoe idealer de omstandigheden, deste minder de kans op een zege voor Vettel. Dat maakt het juist indrukwekkender.

Je hebt nu eenmaal top regen racers en je hebt ze niet. Lauda, Prost waren toch de mindere in die omstandigheden. MS, Senna bijv. de toppers.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Ik las net hiero dat Sutil voor de rechter moet verschijnen. Hij zou maar eens 3 maanden bajes krijgen. Geen wonder dat Force India hem eruit schopt, en andere teams tot nu toe geen belangstelling hebben. Die gaan dat risico niet lopen natuurlijk. Dus Barrichello heeft 2 concurrenten. Senna en v/d Garde ;D
Some things are too important to be left in the past.