Het duel dat we nooit meer zullen zien

Gestart door 0634, 07 januari 2012 - 14:01:22

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 08 januari 2012 - 17:34:37
welk vooroordeel? Je mag toch zeggen wat je van een regelwijziging vind. Dat heeft niets met vooroordelen te maken.
wel als je er al allerlei conclusie's aan gaat verbinden.

0634

De conclusie is dat verdedigen moeilijker is als je het inperkt. Lijkt mij geen vooroordeel maar een abc-tje.

0634

Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 17:23:21
ik juich het helemaal niet toe, ik vind het alleen onzin om er nu al over te gaan klagen. En zoals ik zei, als het in het belang van veiligheid en fairplay is, dan vind ik dat een goede zaak.
Zoals wat dan? Kom jij nou eens met voorbeelden, want die heb ik nog niet gezien. Jij gaat alleen in op argumenten en voorbeelden van anderen maar welke gevaarlijke en onsportieve reactie heb jij dan gezien die deze regelaanscherping rechtvaardigt?

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 08 januari 2012 - 17:44:10
De conclusie is dat verdedigen moeilijker is als je het inperkt. Lijkt mij geen vooroordeel maar een abc-tje.
net als verdedigen moeilijker is als de aanvaller 10 km/u cadeau krijgt. De inperking van verdediging is in mijn ogen slechts minimaal. Ze willen gewoon geen auto's die slingerend over de baan gaan of auto's die elkaar met 300+ van de baan afduwen.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 08 januari 2012 - 17:45:59
Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 17:23:21
ik juich het helemaal niet toe, ik vind het alleen onzin om er nu al over te gaan klagen. En zoals ik zei, als het in het belang van veiligheid en fairplay is, dan vind ik dat een goede zaak.
Zoals wat dan? Kom jij nou eens met voorbeelden, want die heb ik nog niet gezien. Jij gaat alleen in op argumenten en voorbeelden van anderen maar welke gevaarlijke en onsportieve reactie heb jij dan gezien die deze regelaanscherping rechtvaardigt?
je kunt jezelf toch wel voorbeelden indenken?? in t geval van veiligheid kun je t best niet wachten tot zich voorbeelden voordoen.
Na de race van Monza werd er toch behoorlijk wat afgeklaagd en ook bij eerder incidenten. Niet dat ik het daar altijd mee eens ben, maar op zich kan ik me prima vinden in het één keer van lijn veranderen op rechte stukken bij gigantische snelheden.
En nogmaals ik ben niet uitgesproken voor of tegen, al was het alleen maar dat het in mijn ogen amper invloed gaat hebben. Maar ik stel graag mn mening bij gedurende of na afloop van het seizoen mocht daar aanleiding toe zijn. Duels zoals in 1981 zijn wat mij betreft nog net zo goed mogelijk zolang DRS niet teveel roet in het eten gooit.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 17:23:21
En zoals ik zei, als het in het belang van veiligheid en fairplay is, dan vind ik dat een goede zaak.

Je positie niet optimaal kunnen verdedigen is fairplay? En veiligheid: Hoeveel coureurs zijn in 61 jaar Formule 1 omgekomen in een duel??

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 17:25:48
Citaat van: Jeroen op 08 januari 2012 - 16:13:05
Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 15:22:07
en je bent voor DRS?? sorry hoor, maar dan kan ik je zorgen helaas niet serieus nemen.
Dit vind ik dan altijd jammer. Je hebt duidelijk verstand van F1 en je bent een goede forummer, maar uit dit soort opmerkingen blijkt dat je maar weinig respect voor andermans mening kunt opbrengen en dat vind ik erg jammer. Ik neem jouw mening, net als die van anderen, namelijk wel serieus, ook al ben ik het er niet altijd mee eens.
ik neem zn mening wel serieus, maar als hij dingen gaat roepen die in mijn ogen in essentie niet met elkaar rijmen dan houdt het voor mij gewoon op. En daarnaast kan ik sowieso voor vooroordelen weinig respect opbrengen.

Je doet exact het zelfde. ;) Je veroordeelt namelijk de mening die niet aansluit op de jouwe. Iets met een pot en ketel.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 17:51:28
Citaat van: Jeroen op 08 januari 2012 - 17:44:10
De conclusie is dat verdedigen moeilijker is als je het inperkt. Lijkt mij geen vooroordeel maar een abc-tje.
net als verdedigen moeilijker is als de aanvaller 10 km/u cadeau krijgt. De inperking van verdediging is in mijn ogen slechts minimaal. Ze willen gewoon geen auto's die slingerend over de baan gaan of auto's die elkaar met 300+ van de baan afduwen.

Die was er al. Je mag één keer van de racelijn af. Geen reden om deze te verscherpen. Wat rechtvaardigd het aanscherpen en waar is dit op gebaseerd?

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 17:56:59
in t geval van veiligheid kun je t best niet wachten tot zich voorbeelden voordoen.

In dat geval kunnen ze racen beter afschaffen. Natuurlijk, voorkomen is beter dan genezen maar er moet wel een duidelijk risico aanwezig zijn als je regels uit veiligheidsoverweging gaat aanscherpen.

CitaatNa de race van Monza werd er toch behoorlijk wat afgeklaagd en ook bij eerder incidenten. Niet dat ik het daar altijd mee eens ben, maar op zich kan ik me prima vinden in het één keer van lijn veranderen op rechte stukken bij gigantische snelheden.
En nogmaals ik ben niet uitgesproken voor of tegen, al was het alleen maar dat het in mijn ogen amper invloed gaat hebben. Maar ik stel graag mn mening bij gedurende of na afloop van het seizoen mocht daar aanleiding toe zijn. Duels zoals in 1981 zijn wat mij betreft nog net zo goed mogelijk zolang DRS niet teveel roet in het eten gooit.

De regel dat je één keer van de racelijn af mag bestond al. Nu mag een coureur niet terug naar de racelijn als hij éénmaal een verdedigende stuurbeweging heeft gemaakt hetgeen wat ik niet reëel vind. Wat je nu krijgt is dat coureurs op de racelijn blijven rijden en geen verdedigende lijnen kunnen rijden wat het verdedigen bijna onmogelijk maakt. Want als je van de racelijn stuurt kun je bijna niet de bocht fatsoendelijk aansnijden als je niet terugmag naar de racelijn. Dus je kunt met de eerste move parreren maar gezien je dan niet op de racelijn rijdt is de aanvallende partij bevoordeeld. Wat je gaat krijgen is dat coureurs de racelijn zullen volgen. Iedere verdedigende actie bestaat uit het wegsturen van de racelijn en het terugsturen om de bocht aan te snijden.

0634

Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 17:51:28
net als verdedigen moeilijker is als de aanvaller 10 km/u cadeau krijgt.
Dat is als compenstatie voor de vuile luchtstromen achter de wagen. Lijkt mij een terechte toevoeging.

CitaatDe inperking van verdediging is in mijn ogen slechts minimaal. Ze willen gewoon geen auto's die slingerend over de baan gaan of auto's die elkaar met 300+ van de baan afduwen.
Dat blijf je zeggen maar ik heb nog nooit iemand slingerend over de baan zien gaan, dus die regel is totaal overbodig. Opzettelijk van de baan duwen is wel gebeurt maar wordt niet tegengegaan door deze regel, dus ook dat zie ik totaal niet. Er is gewoon geen zinnige reden om die regel in te voeren.

0634

#55
Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 17:56:59
je kunt jezelf toch wel voorbeelden indenken??
Nee. Ik kan vanalles verzinnen natuurlijk, maar het lijkt mij niet dat er regels moeten worden bedacht die verzinsels tegengaan. Verder een beetje rare reactie van je. Je vraagt mij om voorbeelden, maar als ik jou eens iets terugvraag, moet ik het zelf maar verzinnen. Tja.

Citaatin t geval van veiligheid kun je t best niet wachten tot zich voorbeelden voordoen.
Als er in 61 jaar nog nooit een dode is gevallen die deze regel had kunnen voorkomen is het dus overbodig.

CitaatNa de race van Monza werd er toch behoorlijk wat afgeklaagd en ook bij eerder incidenten.
Niet omdat Schumacher anderen in gevaar bracht maar omdat de regel van het één maal van de lijn gaan anders werd geïnterpreteerd.

CitaatNiet dat ik het daar altijd mee eens ben, maar op zich kan ik me prima vinden in het één keer van lijn veranderen op rechte stukken bij gigantische snelheden.
jammer alleen dat het jou (en de FIA) ontbreekt aan voorbeelden die dit ondersteunen, behalve dan 'dat ik zelf wel wat kan verzinnen.'



monaco2011

Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 18:13:15
Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 17:25:48
Citaat van: Jeroen op 08 januari 2012 - 16:13:05
Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 15:22:07
en je bent voor DRS?? sorry hoor, maar dan kan ik je zorgen helaas niet serieus nemen.
Dit vind ik dan altijd jammer. Je hebt duidelijk verstand van F1 en je bent een goede forummer, maar uit dit soort opmerkingen blijkt dat je maar weinig respect voor andermans mening kunt opbrengen en dat vind ik erg jammer. Ik neem jouw mening, net als die van anderen, namelijk wel serieus, ook al ben ik het er niet altijd mee eens.
ik neem zn mening wel serieus, maar als hij dingen gaat roepen die in mijn ogen in essentie niet met elkaar rijmen dan houdt het voor mij gewoon op. En daarnaast kan ik sowieso voor vooroordelen weinig respect opbrengen.

Je doet exact het zelfde. ;) Je veroordeelt namelijk de mening die niet aansluit op de jouwe. Iets met een pot en ketel.
ik veroordeel de mening niet, ik zeg alleen ik het onzin vind om bij voorbaat er al over te klagen. En verder vind ik het idd niet rijmen met steunen van DRS.
Verder hou ik ermee op. We gaan wel zien wat er komend jaar gaat gebeuren.

0634

Overigens, ik weet niet meer of het hier al te sprake is gekomen, maar een ander nieuw regeltje is dat er bij een SC situatie, de achterblijvers door mogen rijden zodat de koplopers weer ononderbroken achter elkaar komen te rijden.

Wat vinden we hier van? Aan één kant is het wat oneerlijk want een verkregen voorsprong wordt nu nog meer teniet gedaan, aan de andere kant is het wel leuker natuurlijk. De nummer 2 zit ineens weer op de staart van de nummer 1.

Wizard

@monaco2011: Wie steunt DRS en is tegen het aanscherpen van de regels? Ben erg benieuwd. Zou inderdaad krom kunnen zijn.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 08 januari 2012 - 19:08:34
Overigens, ik weet niet meer of het hier al te sprake is gekomen, maar een ander nieuw regeltje is dat er bij een SC situatie, de achterblijvers door mogen rijden zodat de koplopers weer ononderbroken achter elkaar komen te rijden.

Wat vinden we hier van? Aan één kant is het wat oneerlijk want een verkregen voorsprong wordt nu nog meer teniet gedaan, aan de andere kant is het wel leuker natuurlijk. De nummer 2 zit ineens weer op de staart van de nummer 1.

Een eerlijke invulling is haast onmogelijk als ik dan mag kiezen laat dan de achterblijvers maar door.