Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Bart VD op 23 februari 2012 - 10:00:06
Misschien hebben ze bij Lotus wel ontdekt dat er een afzichtelijke knik in de neus zit?  :D
Mmm, zo erg vallen die dingen toch niet op?  8)zou wel stunt zijn als zij ook ineens met conventionele neus komen ala Mclaren.
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Volgens ik ergens gelezen heb was er een stuk van het chassis waar ze nog extra werk aan hadden, nadat ze de test van dinsdag eens grondig hadden geanalyseerd. Waarschijnlijk dat dit niet aan het licht is gekomen in Jerez omdat Barcelona meer hoge snelheidsbochten heeft en een sneller circuit is.

Jozef

Citaat van: Burorri op 22 februari 2012 - 20:49:36
Citaat van: Jeroen op 22 februari 2012 - 20:17:27
DAt mag wel, maar kost een hele hoop geld. Maar dat is niet het probleem van Lotus, veel erger is dat ze blijkbaar een nieuw chassis moeten gaan bouwen. Dat duurt wel even. Een week of 3 begrijp ik van Gary anderson.
Wat ik dan niet begrijp is dat ze niet met het oude chassis blijven rijden om toch nog iets op te steken. Ze zullen wel reden hebben, maar voor zo ver ik nu zie, zie ik geen reden.

Al de verhalen die hierover te lezen zijn, klinken toch heel hard als een mechanisch probleem, iets met onderdelen die niet goed aan elkaar vast zitten. In zo'n geval moet men niet louter een oordeel vellen over de verloren testtijd maar ook en in de eerste plaats of het wel veilig is om te blijven rijden met zo'n defect in de auto (of in het geval van chassis 1, een potentieel defect). Ik neem aan dat ze de tests hebben afgeblazen om veiligheidsredenen.

Volgens Gary Anderson gaat het waarschijnlijk om een productiefout en niet om een ontwerpfout, maar ik ben het niet helemaal eens met de redenering die hij daarvoor geeft (hij zegt dat de mechanische verbindingen, lijmverbindingen etc. waarschijnlijk niet veranderd zijn in de nieuwe auto en dat het dus waarschijnlijk geen ontwerpfout is, maar ik ben toch van mening dat er zo nu en dan eens wat moet veranderen om vooruitgang te boeken, al is het maar de vorm van de verbinding of het soort lijm dat gebruikt wordt).

Nu goed, het is koffiedik kijken wat er aan de hand is. Gaande van een losgetrild boutje tot een scheur in het chassis. Lotus zal er toch niet zo snel over communiceren dus het wordt afwachten wanneer ze weer op het circuit staan.

Enzo

Lees her en der wat geruchten over illegale engine blowing door de Renault en Mercedes aangedreven teams.
Ferrari schijnt een klacht te hebben ingediend en de FIA is het aan het onderzoeken.... ::)

robbert

Citaat van: Enzo op 23 februari 2012 - 21:19:49
Lees her en der wat geruchten over illegale engine blowing door de Renault en Mercedes aangedreven teams.
Ferrari schijnt een klacht te hebben ingediend en de FIA is het aan het onderzoeken.... ::)
jah, ze zien dat ze niet gaan meekunnen, vinden geen oplossingen, en zal het dan via de fia gaan zoeken. Hoe kan ferrari dat nu weten wat mercedes en renault gebruiken van systemen, of zijn ze aan het spioneren mss

Enzo

Je kan het horen, de Mercedes en Renault's produceren nog steeds een vreemd geluid off throttle.
De ban is inmiddels officieel trouwens, we gaan zien wat dit met rangorde gaat doen.
Zo op het eerste gezicht kan Ferrari profiteren imo...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/97662

robbert

ik denk dat mercedes en renault eerlijk zijn, en dat ferrari iets aan het zoeken zijn om dichterbij de top te komen. Het is toevallig redbull en mclaren die met mercedes en renault rijden, en die zijn nu stukken sneller dan ferrari.

Enzo

Citaat van: robbert op 23 februari 2012 - 22:11:42
ik denk dat mercedes en renault eerlijk zijn, en dat ferrari iets aan het zoeken zijn om dichterbij de top te komen. Het is toevallig redbull en mclaren die met mercedes en renault rijden, en die zijn nu stukken sneller dan ferrari.

Naar verluidt moesten Brawn Whitmarsh en Horner zich melden bij een meeting van de FIA. Ferrari is inderdaad aan het zoeken geweest. Maar wellicht terecht iets aangekaart bij Whiting. Hoe het ook is, het is nu verboden.

Vraag me af waar iedereen staat na deze wijziging.  :)

_Makke_

Allez, opnieuw wordt de creativiteit van de teams bestraft.  ::)

Enzo

Citaat van: Makke op 23 februari 2012 - 23:06:50
Allez, opnieuw wordt de creativiteit van de teams bestraft.  ::)

Nou, iig niet tijdens het seizoen. Dat is dan wel weer een pluspunt... ;D

Niels_

Toch triest om te zien dat alle topteams behalve Ferrari er weer mee weg was... Dus ja, als Ferrari-fan kan ik nu wel blij zijn, maar met het oog op de toekomst...

robbert

volgens mij heeft ferrari schrik. Ze zijn niet snel genoeg é en willen zich kunnen bewijzen, en proberen het op dit manier.
Volgens mij zal mercedes en renault vrijuit gaan en is er niks aan de hand

Franky R.

En toch vind ik het redelijk bizar...Immers is de ECU gestandaardiseerd.
Dus wat Mercedes en Renault doen, moet Ferrari ook kunnen...of ze hebben het geprobeerd, maar hun motor trok het niet?

Enzo

Citaat van: Franky R. op 24 februari 2012 - 12:44:53
En toch vind ik het redelijk bizar...Immers is de ECU gestandaardiseerd.
Dus wat Mercedes en Renault doen, moet Ferrari ook kunnen...of ze hebben het geprobeerd, maar hun motor trok het niet?

Dat heb ik gelezen inderdaad, de ene motor kan dit beter dan de andere.
Hoe het precies zit zullen we waarschijnlijk niet te horen krijgen.

Kootje