Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

KVDracer

Citaat van: Franky R. op 17 februari 2012 - 15:31:29
Citaat van: KVDracer op 17 februari 2012 - 11:13:11
Van alle getrapte neuzen vind ik RedBull nog het meest meevallen en Caterham en Ferrari het meest tegenvallen.

Is dat je mening voor of na de onthulling van de Mercedes W03?!? Dat ding is pas echt lelijk!!!
;D ;D ;D


;)

Dat was dus duidelijk VOOR ik de beelden had gezien van de W03  :) Maar over de W03 zal ik pas 21/02 een oordeel vellen.

Gerard

#526
Citaat van: Kootje op 04 januari 2012 - 16:46:36
Goeie vraag  :-\

Ik kan er zo gauw even niets over vinden in het reglement. ???
Zelf dacht ik iig altijd dat dit is omdat ze in die fase pas 1 auto gereed hebben.
Maar of dat ook echt de reden is.  ::)
in de reglementen staat daar idd niets over.. Denk eerder dat het te maken heeft met het max toelaatbare aantal te rijden testkilometers.. Dat is 15000 uit mn hoofd.. Als je met 2 auto's rijdt, tellen de km's natuulijk dubbel... En een aantal teams hebben al bijna 1600+ km gereden in Jerez.. Met komende week nog een test voor de boeg wordt het dan wel wat krap als het seizoen nog niet eens begonnen is...

T.Nuvolari

#527
Hoe McLaren het aanpakte, door Craig Scarborough.

“The dashboard bulkhead is maybe just 3 cm higher than the cockpit padding (which is 55 cm high), the chassis top then curves downwards towards the front wheels. By the point of the front (A-A) bulkhead the top is lower than 55cm, may be as low as 5cm below the maximum height. When compared to the maximum heights (the dotted line on the drawing), its clear this is a very low nose overall,” Scarborough wrote.

“This creates less space under the raised nose, but the team's snow plough device under the nose works aggressively as a turning vane, so perhaps the team don’t need the higher chassis to get the correct airflow to the side pods leading edge. McLaren also find the lower nose provides the classic vehicle dynamics benefits of a low CofG (centre of gravity) and a less extreme front suspension geometry. This trade off works for McLaren and goes to prove not everything in F1 has to be a compromise in search of aero advantage.”


0634

Citaat van: robbert op 17 februari 2012 - 07:14:21
nee daarvoor wordt geen titel gegeven. Het gaat erom, de beste en de snelste
Qua sport wel ja. Maar voor mij telt er wel meer hoor. Voor mij telt ook de schoonheid van de wagens. Een echte Formule 1-wagen is als een lekker wijf. Die van nu zijn is als Barbara Streisand, je ziet alleen een neus en de rest doet er niet meer toe.

0634

Citaat van: KVDracer op 17 februari 2012 - 11:13:11
Van alle getrapte neuzen vind ik RedBull nog het meest meevallen en Caterham en Ferrari het meest tegenvallen.
Red Bull vind ik echt een van de ergste juist, al komt erbij dat ik van die livery nooit zo gecharmeerd ben. De Toro Rosso heeft de mooiste (minst lelijke) getrapte neus, vind ik. Maar ja, smaak he. :)

monaco2011

wat mij verbaasd is dat nog niemand het over de nieuwe neuzen heeft gehad ;)

wat mij betreft waren de veranderingen na 2009 vele malen groter, maar daar is iedereen blijkbaar wel aan gewend. Ik vind dat sindsdien de auto's er langzamerhand weer wat beter uit gaan zien. Die neus, daar valt over te discussieren, maar het stoort mij eigenlijk helemaal niet. Ik vind juist dat lage chassis van McLaren minder mooi en die livery ben ik ook al lang op uit gekeken. Een beetje verandering kan helemaal geen kwaad. Als je het dan toch over vrouwen hebt, vrouwen die ik een aantal jaren geleden niks vond kan ik nu juist helemaal geweldig vinden of andersom. Dat heb ik met McLaren ook, met Ferrari ook. De vergelijking van een neus van een F1 auto met de neus van een vrouw gaat wat mij betreft wel volledig mank.

Franky R.

@Monaco,


CitaatDe vergelijking van een neus van een F1 auto met de neus van een vrouw gaat wat mij betreft wel volledig mank.


Kun je ook even uitleggen waarom, want ik denk dat 90% van de forummers begrijpt wat Robbert bedoelt.


Want bij Streisand denkt ik ook meteen aan die neus van d'r...

Enzo

Citaat van: Jeroen op 17 februari 2012 - 22:14:47
Citaat van: robbert op 17 februari 2012 - 07:14:21
nee daarvoor wordt geen titel gegeven. Het gaat erom, de beste en de snelste
Qua sport wel ja. Maar voor mij telt er wel meer hoor. Voor mij telt ook de schoonheid van de wagens. Een echte Formule 1-wagen is als een lekker wijf. Die van nu zijn is als Barbara Streisand, je ziet alleen een neus en de rest doet er niet meer toe.

Lig dubbel hier... ;D

0634

#533
Citaat van: monaco2011 op 18 februari 2012 - 00:24:37
wat mij betreft waren de veranderingen na 2009 vele malen groter, maar daar is iedereen blijkbaar wel aan gewend. Ik vind dat sindsdien de auto's er langzamerhand weer wat beter uit gaan zien.

Serieus??? Met die bespottelijk kleine achtervleugeltjes? En dat smalle chassis? Ieder jaar wordt het lelijker wat mij betreft, die wagens zien er ook al jaren niet meer indrukwekkend uit, en dan heb ik het nog niet eens over het rubber (of over het geluid).

En dan nu die neus... tja, natuurlijk is het alleen 'maar' de neus, maar het is wel een blikvanger he. Maar ach, smaak... we zullen er nooit uitkomen, en gelukkig maar, maar zo'n lelijke lichting F1-wagens heb ik werkelijk nog nooit gezien.

Gerard

@Monaco: laat je vrouw/vriendin dit maar nie lezen.... ;D

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 18 februari 2012 - 09:56:46
Citaat van: monaco2011 op 18 februari 2012 - 00:24:37
wat mij betreft waren de veranderingen na 2009 vele malen groter, maar daar is iedereen blijkbaar wel aan gewend. Ik vind dat sindsdien de auto's er langzamerhand weer wat beter uit gaan zien.

Serieus??? Met die bespottelijk kleine achtervleugeltjes? En dat smalle chassis? Ieder jaar wordt het lelijker wat mij betreft, die wagens zien er ook al jaren niet meer indrukwekkend uit, en dan heb ik het nog niet eens over het rubber (of over het geluid).

En dan nu die neus... tja, natuurlijk is het alleen 'maar' de neus, maar het is wel een blikvanger he. Maar ach, smaak... we zullen er nooit uitkomen, en gelukkig maar, maar zo'n lelijke lichting F1-wagens heb ik werkelijk nog nooit gezien.
dat zeg ik, de veranderingen in 2009 waren veel groter en dat was pas echt wennen. Wat dat betreft vind ik het bobbeltje in de neus erg meevallen en ik dat de meeste teams het wel redelijk hebben weten weg te moffelen. Ik vind het wel een interessante ontwikkeling. Ben benieuwd of we daar in de loop van het jaar nog veranderingen in gaan zien. En tja, wat is een blikvanger, een voorvleugel, achtervleugel of een haaievin is dat net zo goed.. velgen, banden etc ook, uiteindelijk gaat het om het geheel en ik vind dat eigenlijk best wel goed te pruimen, al waren de auto's van voor 2010 natuurlijk wel mooier. Maar elk jaar wat anders maakt het ook weer interessant natuurlijk, ik neem aan dat de FIA voor 2013 de regels wel ietwat zal aanpassen zodat de neuzen weer normaal worden

Enzo

 Dat laatste verwacht ik ook, volgend jaar geen geboggelde neuzen meer.

0634


Wizard


monaco2011

Citaat van: monaco2011 op 18 februari 2012 - 15:45:29
Citaat van: Jeroen op 18 februari 2012 - 09:56:46
Citaat van: monaco2011 op 18 februari 2012 - 00:24:37
wat mij betreft waren de veranderingen na 2009 vele malen groter, maar daar is iedereen blijkbaar wel aan gewend. Ik vind dat sindsdien de auto's er langzamerhand weer wat beter uit gaan zien.

Serieus??? Met die bespottelijk kleine achtervleugeltjes? En dat smalle chassis? Ieder jaar wordt het lelijker wat mij betreft, die wagens zien er ook al jaren niet meer indrukwekkend uit, en dan heb ik het nog niet eens over het rubber (of over het geluid).

En dan nu die neus... tja, natuurlijk is het alleen 'maar' de neus, maar het is wel een blikvanger he. Maar ach, smaak... we zullen er nooit uitkomen, en gelukkig maar, maar zo'n lelijke lichting F1-wagens heb ik werkelijk nog nooit gezien.
dat zeg ik, de veranderingen in 2009 waren veel groter en dat was pas echt wennen. Wat dat betreft vind ik het bobbeltje in de neus erg meevallen en ik dat de meeste teams het wel redelijk hebben weten weg te moffelen. Ik vind het wel een interessante ontwikkeling. Ben benieuwd of we daar in de loop van het jaar nog veranderingen in gaan zien. En tja, wat is een blikvanger, een voorvleugel, achtervleugel of een haaievin is dat net zo goed.. velgen, banden etc ook, uiteindelijk gaat het om het geheel en ik vind dat eigenlijk best wel goed te pruimen, al waren de auto's van voor 2010 natuurlijk wel mooier. Maar elk jaar wat anders maakt het ook weer interessant natuurlijk, ik neem aan dat de FIA voor 2013 de regels wel ietwat zal aanpassen zodat de neuzen weer normaal worden
ik bedoel trouwens de auto's van voor 2009, die nieuwe auto's met grote voorvleugels en kleine achtervleugels zijn er natuurlijk al vanaf het seizoen 2009