Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

janke

Eerst maar eens de tests vanaf 21 februari afwachten. Dan komt immers de Mercedes-AMG met de nieuwe auto. Benieuwd wat die gaat doen qua tijden. Maar het zou mooi zijn voor de fans dat er meerder teams kunnen strijden voor de overwinning. Als je de tijden van gisteren neemt zit het spul aardig close bij elkaar. Maar Lotus heeft het deze week zeer goed gedaan. En dan nu maar hopen dat ze progressie blijven maken, en niet als vorig jaar per race slechter worden.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Er valt ook nog niks te zeggen al ben je geneigd te geloven dat Lotus in de basis een goede wagen is. Maar het heeft allemaal te maken met ontwikkeling, en hoe snel dat gaat. Ik heb iig goede hoop dat het veld wat dichterbij elkaar zit dan vorig jaar en dat is voor mij alles wat telt. Wie dan uiteindelijk de titel pakt zien we dan wel weer.

_Makke_

Citaat van: robbert op 11 februari 2012 - 09:45:06
ja maar je zegt het zelf, dat de tijden veranderen en dat je nu al kan zien wie er goed voor staat of niet. Zoals in 2009, met Brawn gp

Dat zegt hij helemaal niet. Hij zegt dat zogenaamde 'glory runs' nu misschien wel minder vaak voorkomen. Wat dus zou impliceren dat Renault er nu goed voor staat. Hij concludeert helemaal niet dat Renault dé titelkandidaat is. Gesteld dat Renault vandaag inderdaad het beste pakket heeft, is het nog maar de vraag of dat in de volgende testsessie net zo is. Om van de eerste race nog maar te zwijgen.


0634

Precies. Zoals Boullier zelf al zegt: dit zijn niet de wagens die in Melbourne van start zullen gaan, nog los van de Merc.

Wizard

Citaat van: robbert op 11 februari 2012 - 09:45:06
ja maar je zegt het zelf, dat de tijden veranderen en dat je nu al kan zien wie er goed voor staat of niet. Zoals in 2009, met Brawn gp

Klopt maar teams zitten niet stil. En niet alle teams rijden met een volwaardige 2012 auto. En Renault heeft short-runs gereden. Dus.

Folkert

Citaat van: Wizard op 11 februari 2012 - 16:06:46
Citaat van: robbert op 11 februari 2012 - 09:45:06
ja maar je zegt het zelf, dat de tijden veranderen en dat je nu al kan zien wie er goed voor staat of niet. Zoals in 2009, met Brawn gp

Klopt maar teams zitten niet stil. En niet alle teams rijd,en met een volwaardige 2012 auto. En Renault heeft short-runs gereden. Dus.
Volgens mij heeft Kimi dag 2 ook veel long runs gemaakt even als Romein. Maar kan het fout hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Ik heb niet alles op de voet gevolgt maar las dat Grosjean het had over een enigszins geflatteerd beeld wat betreft de snelste tijd.


Niels_

Ik word toch niet echt happy van dit artikel.

0634

Citaat van: Ńiels op 12 februari 2012 - 16:50:18
Ik word toch niet echt happy van dit artikel.
Als Ferrari-fan bedoel je? Och, zo erg is het toch allemaal niet? Alleen, wat Alonso zegt is ook zo: die wagen is compleet nieuw en dat vergt tijd, misschien wel een stuk meer tijd dan de tijd die Ferrari tot Melbourne nog rest.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 12 februari 2012 - 16:57:18
Citaat van: Ńiels op 12 februari 2012 - 16:50:18
Ik word toch niet echt happy van dit artikel.
Als Ferrari-fan bedoel je? Och, zo erg is het toch allemaal niet? Alleen, wat Alonso zegt is ook zo: die wagen is compleet nieuw en dat vergt tijd, misschien wel een stuk meer tijd dan de tijd die Ferrari tot Melbourne nog rest.

Ze testen dit jaar toch drie keer ipv de vier keer in 2011? Het is ook wel erg krap om een nieuw project werkende te krijgen in 12 testdagen. Moet je na gaan hoe dit voor Mercedes moet zijn... :-X

0634

Ja, maar ja, dat weet je nou eenmaal. Zij hadden blijkbaar niet het vertrouwen in de vorige wagen om zich daarop te baseren voor dit jaar. Dus gaan ze voor een volledig nieuwe wagen. De investering in tijd moet je dan maar op de koop toe nemen.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 12 februari 2012 - 17:02:01
Ja, maar ja, dat weet je nou eenmaal. Zij hadden blijkbaar niet het vertrouwen in de vorige wagen om zich daarop te baseren voor dit jaar. Dus gaan ze voor een volledig nieuwe wagen. De investering in tijd moet je dan maar op de koop toe nemen.

Eens, het is niet anders...
Al had ik liever gezien dat er meer getest kon worden, echt een race tegen de klok voor Ferrari dit jaar.
Het zou zomaar kunnen dat ze de boel niet optimaal hebben in Melbourne.

Enzo

#463
De McLaren daar en tegen, ziet er strak en solide uit. Een stevig platvorm voor een hoopvol 2012, althans zo lijkt het.
Video: http://www.gppits.net/nieuws/video_mclaren_mp4-27_in_beeld/

Amateur analyse van het onderstaande Flow-Vis plaatje.
Citaat
-Front end airflow looks really good, the suspension arm splits flow around the mirrors.
-The flow stays quite laminar until it hits the middle of the sidepod.
-The undercut is really working well as is the barge board.
-The teatray also sees great airflow and the lip of it has a bit from the front wing.
-The turbulent airflow over the sidepod misses the whole exhaust section and heads towards the rear suspension and rear wing endplates.
-The undercut drives really well at the rear and the airflow close to the bodywork is high velocity.
-A lot of airflow is directed under the exhaust bulge towards the undercut.
-There is a small stagnant section by the rear wheel. Suggests the flow is directed more inwards toward the center of the diffuser top and the beam wing




janke

Citaat van: Jeroen op 12 februari 2012 - 16:57:18
Citaat van: Ńiels op 12 februari 2012 - 16:50:18
Ik word toch niet echt happy van dit artikel.
Als Ferrari-fan bedoel je? Och, zo erg is het toch allemaal niet? Alleen, wat Alonso zegt is ook zo: die wagen is compleet nieuw en dat vergt tijd, misschien wel een stuk meer tijd dan de tijd die Ferrari tot Melbourne nog rest.

En is het een mislukking, wat altijd kan hè. Zou niet het 1ste team van naam zijn die een slechte auto ontwikkeld. En dan is tijd niet meer belangrijk.
Some things are too important to be left in the past.