Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Gerard op 10 februari 2012 - 09:41:34
http://www.planetf1.com/news/3213/7500584/Fry-Is-Not-Happy-With-Ferrari-s-F2012

Fry zegt " (nog) niet tevreden te zijn" ,maar dat er "ruimte voorverbetering is"

Dus als ik hem moet geloven, komt het wel goed met Ferrari...
Er is alleen een tijdsdruk..

Nah, als dat alles is ;)

Had ik al gelezen. De F2012 betreft een compleet nieuwe wagen dus logisch dat daar nog rek in zit en eventuele kinderziektes uit moeten. Verder weet ik niet wie welke runs rijden. Renault was snel maar reed short-runs. Dus zaligmakend zijn de tijden niet per definitie.

Kootje

Citaat van: Jozef op 10 februari 2012 - 04:08:52
Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 21:09:44
En de 2012 bolides zijn per definitie langzamer dan de 2011 bolides?

In principe wel ja, wegvallen van EBD gaat ze zomaar een seconde kosten en dan is er nog extra verlies door de lagere neuzen (minder lucht onder de vloer door, dus nog minder downforce).


Hoewel ik je verhaal niet in twijfel wil trekken, moet ik hier toch 'n kanttekening bij plaatsen.
Dat extra verlies door die lagere neuzen is nihil, als het er al is.
In theorie heb je gelijk hoor, maar als ze 't al zijn, zijn de meeste neuzen niets of nauwelijks lager.
Juist om nog steeds diezelfde ruimte tussen onderkant neus en wegdek te houden, zijn die neuzen nu zo afzichtelijk.
Het is namelijk alleen de bovenkant van de neus die verlaagd is.

Folkert

Anyhoed, Alonso laat zien dat de Ferrari iig wel snelheid heeft. 1.18. Zal wel kwalificatie rondje zijn(of neit, want hij rijd nu wel aantal ronden al buiten.)

Word denk ik een interessant jaar. Zou toch helemaal gaaf zijn als de 6 WK's ook nog eens allemaal een winnende auto hebben. WK van 2012: 3/4  overwinningen en pas bepaalt ala 2008. (Met zelfde WK als 2008 natuurlijk ;))
Trotse vader van Rosalie(L)

Senergy

Zoals ik al eerder heb aangegeven in een vorige post.

Ferrari zal geen low-fuel quali laps rijden in Jerez.

en dat ze trager rijden dan de rest is dan dus vrij normaal.
ook testen ze alles wat ze maar kunnen bedenken, gewoon omdat alles aan de wagen nieuw is.

dat er dan "ruimte voor verbetering" is ook normaal en waarschijnlijk heeft Alonso gezegd dat de wagen competitief is omdat die gewoon uren en uren al in de simulator heeft doorgebracht en dat ze nu wat ontgoocheld zijn omdat niet alles werkt zoals in de simulaties, tja that's life.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!


Folkert

#425
Citaat van: Senergy op 10 februari 2012 - 11:16:18
Zoals ik al eerder heb aangegeven in een vorige post.

Ferrari zal geen low-fuel quali laps rijden in Jerez.

en dat ze trager rijden dan de rest is dan dus vrij normaal.
ook testen ze alles wat ze maar kunnen bedenken, gewoon omdat alles aan de wagen nieuw is.

dat er dan "ruimte voor verbetering" is ook normaal en waarschijnlijk heeft Alonso gezegd dat de wagen competitief is omdat die gewoon uren en uren al in de simulator heeft doorgebracht en dat ze nu wat ontgoocheld zijn omdat niet alles werkt zoals in de simulaties, tja that's life.
Wat trouwens wel zo is, Alonso kan niet weten of Ferrari competitief is, want hij weet niet hoe snel de rest van de teams zijn. Enige wat hij kan zeggen is dat de Ferrari snel aanvoelt en beter rijd dan vorig jaar.

Edit: Vettel heeft elektrische problemen  8), nu maar hopen dat  het een kleine voorbode is voor een minder goed seizoen voor Vettel :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 10 februari 2012 - 11:44:18
Citaat van: Senergy op 10 februari 2012 - 11:16:18
Zoals ik al eerder heb aangegeven in een vorige post.

Ferrari zal geen low-fuel quali laps rijden in Jerez.

en dat ze trager rijden dan de rest is dan dus vrij normaal.
ook testen ze alles wat ze maar kunnen bedenken, gewoon omdat alles aan de wagen nieuw is.

dat er dan "ruimte voor verbetering" is ook normaal en waarschijnlijk heeft Alonso gezegd dat de wagen competitief is omdat die gewoon uren en uren al in de simulator heeft doorgebracht en dat ze nu wat ontgoocheld zijn omdat niet alles werkt zoals in de simulaties, tja that's life.
Wat trouwens wel zo is, Alonso kan niet weten of Ferrari competitief is, want hij weet niet hoe snel de rest van de teams zijn. Enige wat hij kan zeggen is dat de Ferrari snel aanvoelt en beter rijd dan vorig jaar.

Edit: Vettel heeft elektrische problemen  8) , nu maar hopen dat  het een kleine voorbode is voor een minder goed seizoen voor Vettel :P

Reken daar maar niet op! Begin vorig jaar had Vettel ook problemen (iets met zijn bak dacht ik), maar dat stond een dominant seizoen niet in de weg...

Folkert

Citaat van: Franky R. op 10 februari 2012 - 12:55:31
Citaat van: Burorri op 10 februari 2012 - 11:44:18
Citaat van: Senergy op 10 februari 2012 - 11:16:18
Zoals ik al eerder heb aangegeven in een vorige post.

Ferrari zal geen low-fuel quali laps rijden in Jerez.

en dat ze trager rijden dan de rest is dan dus vrij normaal.
ook testen ze alles wat ze maar kunnen bedenken, gewoon omdat alles aan de wagen nieuw is.

dat er dan "ruimte voor verbetering" is ook normaal en waarschijnlijk heeft Alonso gezegd dat de wagen competitief is omdat die gewoon uren en uren al in de simulator heeft doorgebracht en dat ze nu wat ontgoocheld zijn omdat niet alles werkt zoals in de simulaties, tja that's life.
Wat trouwens wel zo is, Alonso kan niet weten of Ferrari competitief is, want hij weet niet hoe snel de rest van de teams zijn. Enige wat hij kan zeggen is dat de Ferrari snel aanvoelt en beter rijd dan vorig jaar.

Edit: Vettel heeft elektrische problemen  8) , nu maar hopen dat  het een kleine voorbode is voor een minder goed seizoen voor Vettel :P

Reken daar maar niet op! Begin vorig jaar had Vettel ook problemen (iets met zijn bak dacht ik), maar dat stond een dominant seizoen niet in de weg...
Laat me nou eens hopen man >:(, wil niet nog een jaar dat vingertje zien hoor :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 10 februari 2012 - 13:13:28
Citaat van: Franky R. op 10 februari 2012 - 12:55:31
Citaat van: Burorri op 10 februari 2012 - 11:44:18
Citaat van: Senergy op 10 februari 2012 - 11:16:18
Zoals ik al eerder heb aangegeven in een vorige post.

Ferrari zal geen low-fuel quali laps rijden in Jerez.

en dat ze trager rijden dan de rest is dan dus vrij normaal.
ook testen ze alles wat ze maar kunnen bedenken, gewoon omdat alles aan de wagen nieuw is.

dat er dan "ruimte voor verbetering" is ook normaal en waarschijnlijk heeft Alonso gezegd dat de wagen competitief is omdat die gewoon uren en uren al in de simulator heeft doorgebracht en dat ze nu wat ontgoocheld zijn omdat niet alles werkt zoals in de simulaties, tja that's life.
Wat trouwens wel zo is, Alonso kan niet weten of Ferrari competitief is, want hij weet niet hoe snel de rest van de teams zijn. Enige wat hij kan zeggen is dat de Ferrari snel aanvoelt en beter rijd dan vorig jaar.

Edit: Vettel heeft elektrische problemen  8) , nu maar hopen dat  het een kleine voorbode is voor een minder goed seizoen voor Vettel :P

Reken daar maar niet op! Begin vorig jaar had Vettel ook problemen (iets met zijn bak dacht ik), maar dat stond een dominant seizoen niet in de weg...
Laat me nou eens hopen man >:( , wil niet nog een jaar dat vingertje zien hoor :P

;D ;D ;D

Sorry, ik wilde niet je hoop de grond in boren...En ook al ben ik fan van Hamilton, ik zie Lewis het liefst Vettel verslaan terwijl die op zijn sterkst en best is...

Een beetje zoals China 2011...Dat was toch gaaf?

Maar je hebt gelijk, hoor! Liever geen "vingertje" meer, althans niet meer zo vaak als vorig jaar!

Enzo

Citaat van: Kootje op 10 februari 2012 - 09:53:52
Citaat van: Jozef op 10 februari 2012 - 04:08:52
Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 21:09:44
En de 2012 bolides zijn per definitie langzamer dan de 2011 bolides?

In principe wel ja, wegvallen van EBD gaat ze zomaar een seconde kosten en dan is er nog extra verlies door de lagere neuzen (minder lucht onder de vloer door, dus nog minder downforce).


Hoewel ik je verhaal niet in twijfel wil trekken, moet ik hier toch 'n kanttekening bij plaatsen.
Dat extra verlies door die lagere neuzen is nihil, als het er al is.
In theorie heb je gelijk hoor, maar als ze 't al zijn, zijn de meeste neuzen niets of nauwelijks lager.
Juist om nog steeds diezelfde ruimte tussen onderkant neus en wegdek te houden, zijn die neuzen nu zo afzichtelijk.
Het is namelijk alleen de bovenkant van de neus die verlaagd is.

Is dat echt zo? Volgens mij is het doel juist om de punt lager te krijgen zodat er bij een T-bone crash geen onthoofding plaatsvind.

Bridelance

Citaat van: Franky R. op 10 februari 2012 - 13:16:52
Citaat van: Burorri op 10 februari 2012 - 13:13:28
Citaat van: Franky R. op 10 februari 2012 - 12:55:31
Citaat van: Burorri op 10 februari 2012 - 11:44:18
Citaat van: Senergy op 10 februari 2012 - 11:16:18
Zoals ik al eerder heb aangegeven in een vorige post.

Ferrari zal geen low-fuel quali laps rijden in Jerez.

en dat ze trager rijden dan de rest is dan dus vrij normaal.
ook testen ze alles wat ze maar kunnen bedenken, gewoon omdat alles aan de wagen nieuw is.

dat er dan "ruimte voor verbetering" is ook normaal en waarschijnlijk heeft Alonso gezegd dat de wagen competitief is omdat die gewoon uren en uren al in de simulator heeft doorgebracht en dat ze nu wat ontgoocheld zijn omdat niet alles werkt zoals in de simulaties, tja that's life.
Wat trouwens wel zo is, Alonso kan niet weten of Ferrari competitief is, want hij weet niet hoe snel de rest van de teams zijn. Enige wat hij kan zeggen is dat de Ferrari snel aanvoelt en beter rijd dan vorig jaar.

Edit: Vettel heeft elektrische problemen  8) , nu maar hopen dat  het een kleine voorbode is voor een minder goed seizoen voor Vettel :P

Reken daar maar niet op! Begin vorig jaar had Vettel ook problemen (iets met zijn bak dacht ik), maar dat stond een dominant seizoen niet in de weg...
Laat me nou eens hopen man >:( , wil niet nog een jaar dat vingertje zien hoor :P

;D ;D ;D

Sorry, ik wilde niet je hoop de grond in boren...En ook al ben ik fan van Hamilton, ik zie Lewis het liefst Vettel verslaan terwijl die op zijn sterkst en best is...

Een beetje zoals China 2011...Dat was toch gaaf?

Maar je hebt gelijk, hoor! Liever geen "vingertje" meer, althans niet meer zo vaak als vorig jaar!

Maar ik wel!!  :D Vettel wordt opnieuw kampioen!!!!  ;D

Maar toch liever een wedstrijd waar er gestreden wordt dan hopen op technische problemen.

Kootje

#431
Citaat van: Enzo op 10 februari 2012 - 14:46:10
Citaat van: Kootje op 10 februari 2012 - 09:53:52
Het is namelijk alleen de bovenkant van de neus die verlaagd is.

Is dat echt zo? Volgens mij is het doel juist om de punt lager te krijgen zodat er bij een T-bone crash geen onthoofding plaatsvind.

Klopt, dat is de reden van de verlaagde neus.
Maar omdat de meerderheid ervoor gekozen heeft de ruimte tussen neus en wegdek niet te verkleinen, is de neus nu getrapt.
McLaren daarentegen, heeft minder speling tussen onderzijde en asfalt, waardoor hun neus wel normaal oogt.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/97431

Niels_

Citaat van: Burorri op 10 februari 2012 - 10:57:11
Anyhoed, Alonso laat zien dat de Ferrari iig wel snelheid heeft. 1.18. Zal wel kwalificatie rondje zijn(of neit, want hij rijd nu wel aantal ronden al buiten.)

Word denk ik een interessant jaar. Zou toch helemaal gaaf zijn als de 6 WK's ook nog eens allemaal een winnende auto hebben. WK van 2012: 3/4  overwinningen en pas bepaalt ala 2008. (Met zelfde WK als 2008 natuurlijk ;))
Ik weet het niet, Rosberg had gisteren een tijd die 1,7 seconde sneller was dus ik hoop dat dat geen kwalificatierondje was. ;D

0634


0634

De snelste nieuwe wagen was deze week die van Grosjean. De langzaamste was onze vriend. Vergne en Ricciardo zitten wel heeeel dicht op elkaar, dat kan nog wel eens een leuk duel worden.

1 Nico Rosberg Mercedes* 1'17.613 0.000
2 Romain Grosjean Lotus 1'18.419 0.806
3 Michael Schumacher Mercedes* 1'18.561 0.948
4 Fernando Alonso Ferrari 1'18.877 1.264
5 Mark Webber Red Bull 1'19.184 1.571
6 Sebastian Vettel Red Bull 1'19.297 1.684
7 Lewis Hamilton McLaren 1'19.464 1.851
8 Daniel Ricciardo Toro Rosso 1'19.587 1.974
9 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1'19.597 1.984
10 Kimi Raikkonen Lotus 1'19.670 2.057
11 Sergio Perez Sauber 1'19.770 2.157
12 Paul di Resta Force India 1'19.772 2.159
13 Kamui Kobayashi Sauber 1'19.834 2.221
14 Nico Hulkenberg Force India 1'19.977 2.364
15 Bruno Senna Williams 1'20.132 2.519
16 Jules Bianchi Force India 1'20.221 2.608
17 Felipe Massa Ferrari 1'20.454 2.841
18 Jenson Button McLaren 1'20.688 3.075
19 Pastor Maldonado Williams 1'21.197 3.584
20 Heikki Kovalainen Caterham 1'21.518 3.905
21 Pedro de la Rosa HRT* 1'22.128 4.515
22 Jarno Trulli Caterham 1'22.198 4.585
23 Giedo van der Garde Caterham 1'23.324 5.711