Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: lieven op 26 februari 2012 - 08:07:44
Zo crash tests, kost dit niet ongelofelijk veel geld?
Moeten ze hiervoor telkens weer een hele wagen bouwen of is het enkel het basis hasis dat ze testen? (wat ook wel veel geld zal kosten om telkens opnieuw te bouwen)


Daar wordt idd. een basis-monocoque voor gebouwd, die meteen is gehomologeerd indien de crashtest positief wordt afgesloten.


Pas na het slagen van de test bouwt men dan de eigenlijke race-monocoque's. Anders zou het idd. een dure grap worden... ;)


Maar ik heb begrepen dat zo'n basismodel al talloze malen op de supercomputer tegen de muur is gegaan. Maar HRT heeft kennelijk niet de beschikking over een dergelijk tool, dan gaat het e.e.a. vaker/sneller mis...


Maar goed, als zelfs Ferrari haar basis niet in een keer door de crashtest krijgt, dan kun je je het wel voorstellen dat het moeilijke materie is.

_Makke_

Ondertussen is bekend geraakt dat Marussia niet door de crashtest geraakt is, bijgevolg zullen ze niet deelnemen aan de laatste testweek. Voor mij reden genoeg om ze uit het kampioenschap te houden. We zijn ondertussen bijna 3 maanden ver in 2012 en onze Russische vrienden zijn er nog niet in geslaagd om een bolide klaar te stomen die mag deelnemen. Zelfs HRT, dat nog dieper in de shit zit dan Spanje zelf, is daar reeds in geslaagd. Dan weet je nu al dat de toegevoegde waarde 0,0 zal zijn. Caterham geeft ten minste nog de indruk om zich op te werken tot een team dat een plaats heeft in de F1. Elk jaar gaan ze stapje voor stapje vooruit. Bij HRT en Marussia gaan ze er precies stapje voor stapje op achteruit...

Enzo

Ben ik toch wel een beetje verbaasd over. Had verwacht dat de samenwerking met McLaren Marussia goed zou doen.  ::)

Fabian

Citaat van: Enzo op 28 februari 2012 - 11:39:18
Ben ik toch wel een beetje verbaasd over. Had verwacht dat de samenwerking met McLaren Marussia goed zou doen.  ::)

Ik vraag me dan af in hoeverre ze met McLaren samenwerken. McLaren zou er toch voor moeten kunnen zorgen dat de Marussia een goede basis krijgt. Een goede basis in dit geval lijkt mij het doorstaan van de crashtest.

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 28 februari 2012 - 11:58:51
Citaat van: Enzo op 28 februari 2012 - 11:39:18
Ben ik toch wel een beetje verbaasd over. Had verwacht dat de samenwerking met McLaren Marussia goed zou doen.  ::)

Ik vraag me dan af in hoeverre ze met McLaren samenwerken. McLaren zou er toch voor moeten kunnen zorgen dat de Marussia een goede basis krijgt. Een goede basis in dit geval lijkt mij het doorstaan van de crashtest.

Crashtest heeft niets met McLaren te maken.
Die samenwerking is puur gebasseerd op technische kennis, en uitwisseling van onderdelen als versnellingsbak en KERS.


@Makke,

Het slaat natuurlijk nergens op om nu te roepen dat ze dan maar geweerd moeten worden.
Oke, ze hebben 'n risico genomen door pas laat met de nieuwe auto te komen, maar ze zijn slechts voor 1 van 18 tests gezakt, dus zo slecht is die auto nu ook weer niet.
Ten tweede, Ferrari was ook gezakt voor de crashtest. (inmiddels niet meer, maar Marussia heeft ook nog tijd)
Moeten die dan ook geweigerd worden ??

Fabian

Citaat van: Kootje op 28 februari 2012 - 12:06:46
Citaat van: Fabian van Tiel op 28 februari 2012 - 11:58:51
Citaat van: Enzo op 28 februari 2012 - 11:39:18
Ben ik toch wel een beetje verbaasd over. Had verwacht dat de samenwerking met McLaren Marussia goed zou doen.  ::)

Ik vraag me dan af in hoeverre ze met McLaren samenwerken. McLaren zou er toch voor moeten kunnen zorgen dat de Marussia een goede basis krijgt. Een goede basis in dit geval lijkt mij het doorstaan van de crashtest.

Crashtest heeft niets met McLaren te maken.
Die samenwerking is puur gebasseerd op technische kennis, en uitwisseling van onderdelen als versnellingsbak en KERS.


@Makke,

Het slaat natuurlijk nergens op om nu te roepen dat ze dan maar geweerd moeten worden.
Oke, ze hebben 'n risico genomen door pas laat met de nieuwe auto te komen, maar ze zijn slechts voor 1 van 18 tests gezakt, dus zo slecht is die auto nu ook weer niet.
Ten tweede, Ferrari was ook gezakt voor de crashtest. (inmiddels niet meer, maar Marussia heeft ook nog tijd)
Moeten die dan ook geweigerd worden ??


Maar ze zouden bij McLaren Marussia toch wel ietwat informatie kunnen geven over hoe ze de crashtest kunnen doorstaan. Ik vind ook niet dat McLaren de auto helemaal mee moet opbouwen of iets dergelijks, maar ze zouden toch wel iets van info kunnen geven aan de Russen.

Kootje

Het bouwen van de auto zelf ligt gewoon bij Marussia, daar mag McLaren zich niet eens mee bezig houden.

Overigens doen jullie het nu overkomen alsof ze bij Marussia niet weten hoe ze 'n Formule 1 auto moeten bouwen.
Enkel en alleen omdat ze voor 1 van de 18 onderdelen waaruit zo'n crashtest bestaat zakken.
Zoals gezegd, Ferrari is in eerste instantie ook gezakt, kunnen zij dan ook geen F1 auto bouwen ??

Kijk, het is lullig dat ze hierdoor de laatste testweek moeten missen (althans, dat ze daar niet met de nieuwe auto in aktie kunnen komen), maar dat is het risico wat ze genomen hebben door pas laat met de nieuwe wagen te komen.

rafael25

Geen Prive-test voor Ferrari en Red bull
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=39634

mja, als ferrari niet de enige is die op maandag mag testen dan is het voordeel van ferrari weg, vanuit dat oogpunt begrijp ik wel dat de FIA zijn oogappeltje wil helpen.

Niels_

Citaat van: rafael25 op 28 februari 2012 - 12:26:37
vanuit dat oogpunt begrijp ik wel dat de FIA zijn oogappeltje wil helpen.
...

Gerard

 Marussia heeft alleen nog maar met de 2011 auto gereden neem ik aan ??
???
lekkere voorbereiding....

Enzo

Citaat van: rafael25 op 28 februari 2012 - 12:26:37
Geen Prive-test voor Ferrari en Red bull
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=39634

mja, als ferrari niet de enige is die op maandag mag testen dan is het voordeel van ferrari weg, vanuit dat oogpunt begrijp ik wel dat de FIA zijn oogappeltje wil helpen.

Sorry Rafael, maar Ferrari was juiste degene die RedBull toestemming had gegeven mee te testen op die bewuste dag. Er is geen sprake van het bevoordelen van ferrari door de FIA.  ::)

_Makke_

Citaat van: Kootje op 28 februari 2012 - 12:06:46@Makke,

Het slaat natuurlijk nergens op om nu te roepen dat ze dan maar geweerd moeten worden.
Oke, ze hebben 'n risico genomen door pas laat met de nieuwe auto te komen, maar ze zijn slechts voor 1 van 18 tests gezakt, dus zo slecht is die auto nu ook weer niet.
Ten tweede, Ferrari was ook gezakt voor de crashtest. (inmiddels niet meer, maar Marussia heeft ook nog tijd)
Moeten die dan ook geweigerd worden ??

Ferrari heeft zijn zaakjes al wel LANG voor elkaar. Het gaat helemaal niet over het feit dat ze niet door de test geraakt zijn, voor een goed verstaander zou dat geen probleem mogen zijn om dat te snappen. We zijn ondertussen al 28/02/2010 en Marussia heeft nog steeds geen bolide klaar. Marussia zit al 3 jaar in de F1 en in die 3 jaar hebben ze nog nooit het vermoeden gewekt (bij mij) dat ze een meerwaarde kunnen betekenen. Caterham daarentegen wel. Die zaken zijn voor mij reden genoeg om ze, net als HRT, uit competitie te nemen. Los van het feit dat ze "maar" voor 1 test gezakt zijn. Ze zijn gezakt, nu pas.

Daarbij, om even (net als jij) appelen en peren te vergelijken... Ferrari moest zich richten op 2011, om de schade te beperken. Marussia liep al vanaf dag 1 achter de feiten aan en kon nooit een bedreiging vormen voor het toenmalige Lotus. Dus onze Russische vrienden hadden in theorie al meer tijd dan onze Italiaanse vrienden.

gloudiesaurus

Citaat van: Gerard op 28 februari 2012 - 12:31:51
Marussia heeft alleen nog maar met de 2011 auto gereden neem ik aan ??
???
lekkere voorbereiding....

Jep, hetzelfde als HRT. dus om nu te zeggen dat er vooruitgang is bij Virgin? Vorig jaar testten ze nl. nog wel met de nieuwe auto...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#643
Citaat van: Makke op 28 februari 2012 - 13:40:38
Ferrari heeft zijn zaakjes al wel LANG voor elkaar. Het gaat helemaal niet over het feit dat ze niet door de test geraakt zijn, voor een goed verstaander zou dat geen probleem mogen zijn om dat te snappen.

Dus hieruit "Ondertussen is bekend geraakt dat Marussia niet door de crashtest geraakt is, bijgevolg zullen ze niet deelnemen aan de laatste testweek. Voor mij reden genoeg om ze uit het kampioenschap te houden." moet ik opmaken dat het er niet toedoet of ze geslaagd zijn voor de test. ::)

Citaat van: Makke op 28 februari 2012 - 13:40:38We zijn ondertussen al 28/02/2010 en Marussia heeft nog steeds geen bolide klaar.

De bolide is wel klaar.
Is alleen niet goedgekeurd, iets wat Ferrari ook overkwam toen zij hun bolide klaarhadden. :-\


Citaat van: Makke op 28 februari 2012 - 13:40:38Marussia zit al 3 jaar in de F1 en in die 3 jaar hebben ze nog nooit het vermoeden gewekt (bij mij) dat ze een meerwaarde kunnen betekenen. Caterham daarentegen wel. Die zaken zijn voor mij reden genoeg om ze, net als HRT, uit competitie te nemen.

Dat is 'n heel ander issue.
Dat ze niets toevoegen, ben ik met je eens.
Om ze dan meteen uit de competitie te halen, niet.

Citaat van: Makke op 28 februari 2012 - 13:40:38Los van het feit dat ze "maar" voor 1 test gezakt zijn. Ze zijn gezakt, nu pas.

Uiteraard: NU PAS
Ze hebben niet eerder de test gedaan, dan kun je ook niet zakken.
Dat ze nu pas met de nieuwe auto kwamen was 'n risico, maar dat neemt niet weg dat ze daarom geen herkansing verdienen.
Nogmaals: Ferrari zakte ook, evenals HRT
Zij hebben wel hun herkansing gekregen, waarom Marussia dan niet ??
Overigens is dit ook niet iets van dit jaar.
Ieder jaar zijn er teams die in eerste of zelfs tweede instantie niet slagen.

Citaat van: Makke op 28 februari 2012 - 13:40:38Daarbij, om even (net als jij) appelen en peren te vergelijken... Ferrari moest zich richten op 2011, om de schade te beperken. Marussia liep al vanaf dag 1 achter de feiten aan en kon nooit een bedreiging vormen voor het toenmalige Lotus. Dus onze Russische vrienden hadden in theorie al meer tijd dan onze Italiaanse vrienden.

Das idd appels en peren, en nog niet eens op waarheid berust.
Virgin was in gevecht met HRT en kon zich dus nog niet richten op 2012, terwijl Ferrari zich op 3/4 van het seizoen al richtte op 2012, nadat de titels buiten bereik waren.
Daarnaast is het nog maar de vraag of Virgin uberhaupt over de middelen beschikt om tijdens 'n seizoen al aan de nieuwe auto te werken.
Dat in ogenschouw genomen is het nog niet eens zo slecht dat ze pas nu met het 2012 model naar buiten komen.

Matthijs

Het is heel normaal om de eerste keer niet door de crashtest te komen. Je wil toch de grenzen opzoeken, want veel te veilig is toch veel te zwaar of veel te duur.

Het is alleen pijnlijk dat Marussia zo laat is.