Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

KVDracer

Dat Lotus nu 4dagen test missen, zullen ze toch wel voelen aan de ontwikkeling. Ik vraag me af of het probleem in beide chassis zit of enkel in het tweede. Hebben ze een ontwerpfout gemaakt dat enkel nu bij bochten met hoge snelheid naar boven komen? 

lieven

Ze gingen hun eerste chassis toch opsturen gisteren avond?
Preciesn iet gelukt dan?
Of zit daar ook hetzelfde probleem in?

Folkert

Citaat van: lieven op 22 februari 2012 - 10:28:11
Ze gingen hun eerste chassis toch opsturen gisteren avond?
Preciesn iet gelukt dan?
Of zit daar ook hetzelfde probleem in?
Ze hebben vanochtend besloten toch niet meer mee te doen en sturen alles weer terug naar enstone.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Ziet er niet goed uit voor Lotus en in mindere maten ook voor Ferrari. Mercedes 2 keer achter elkaar een testdag niet kunnen afmaken door problemen. McLaren en Red Bull zijn al begonnen aan racesimulaties... ::)

Het is nog vroeg, maar de eerste voortekenen zijn er...

robbert

ja zoals al eerder aangegeven, ziet het er niet zo goed uit voor ferrari. Ze mogen stilaan beginnen vrezen voor de concurrentie. Mclaren en redbull zal strijden om de titel

lieven

Zou Lotus niet zoals Mercedes kunnen doen en de verloren testdagen privé afleggen?

0634

#576
DAt mag wel, maar kost een hele hoop geld. Maar dat is niet het probleem van Lotus, veel erger is dat ze blijkbaar een nieuw chassis moeten gaan bouwen. Dat duurt wel even. Een week of 3 begrijp ik van Gary anderson.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 22 februari 2012 - 20:17:27
DAt mag wel, maar kost een hele hoop geld. Maar dat is niet het probleem van Lotus, veel erger is dat ze blijkbaar een nieuw chassis moeten gaan bouwen. Dat duurt wel even. Een week of 3 begrijp ik van Gary anderson.
Wat ik dan niet begrijp is dat ze niet met het oude chassis blijven rijden om toch nog iets op te steken. Ze zullen wel reden hebben, maar voor zo ver ik nu zie, zie ik geen reden.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 22 februari 2012 - 20:49:36
Citaat van: Jeroen op 22 februari 2012 - 20:17:27
DAt mag wel, maar kost een hele hoop geld. Maar dat is niet het probleem van Lotus, veel erger is dat ze blijkbaar een nieuw chassis moeten gaan bouwen. Dat duurt wel even. Een week of 3 begrijp ik van Gary anderson.
Wat ik dan niet begrijp is dat ze niet met het oude chassis blijven rijden om toch nog iets op te steken. Ze zullen wel reden hebben, maar voor zo ver ik nu zie, zie ik geen reden.

Iets op te steken? Van data die beïnvloed wordt door een slecht chassis? Dan zou je je wel eens kunnen baseren op verkeerde info.

_Makke_

Citaat van: robbert op 22 februari 2012 - 19:59:38
ja zoals al eerder aangegeven, ziet het er niet zo goed uit voor ferrari. Ze mogen stilaan beginnen vrezen voor de concurrentie. Mclaren en redbull zal strijden om de titel

Toch niet meer dan logisch dat ze bij Ferrari meer tijd nodig hebben? Zowat alle wagens zijn evoluties, bij Ferrari is het een revolutie. Dan heb je altijd meer tijd nodig. We zullen wel zien hoe ver ze staat tijdens de eerste GP. Als ze hun huiswerk goed gemaakt hebben zullen ze er tegen dan wel staan. Verder is het gissen naar de sterkte van de andere teams. Lotus bewijst dat nog eens fijntjes. Voor sommigen waren ze na de eerste test al wereldkampioen en deze testweek kunnen ze al meteen hun boeltje pakken.

robbert

Citaat van: Makke op 22 februari 2012 - 20:56:37
Citaat van: robbert op 22 februari 2012 - 19:59:38
ja zoals al eerder aangegeven, ziet het er niet zo goed uit voor ferrari. Ze mogen stilaan beginnen vrezen voor de concurrentie. Mclaren en redbull zal strijden om de titel

Toch niet meer dan logisch dat ze bij Ferrari meer tijd nodig hebben? Zowat alle wagens zijn evoluties, bij Ferrari is het een revolutie. Dan heb je altijd meer tijd nodig. We zullen wel zien hoe ver ze staat tijdens de eerste GP. Als ze hun huiswerk goed gemaakt hebben zullen ze er tegen dan wel staan. Verder is het gissen naar de sterkte van de andere teams. Lotus bewijst dat nog eens fijntjes. Voor sommigen waren ze na de eerste test al wereldkampioen en deze testweek kunnen ze al meteen hun boeltje pakken.

ja maar met 1 verschil met ferrari is, dat ferrari al van in jerez geen toptijden kan rijden, en dat men bij ferrari zelf zegt, dat ze nog heel veel werk zal hebben. En terwijl mclaren en redbull al race-simulaties kan uitvoeren, moet ferrari nog de problemen van de aerodynamica zien op te lossen

_Makke_

Citaat van: robbert op 22 februari 2012 - 21:14:05
Citaat van: Makke op 22 februari 2012 - 20:56:37
Citaat van: robbert op 22 februari 2012 - 19:59:38
ja zoals al eerder aangegeven, ziet het er niet zo goed uit voor ferrari. Ze mogen stilaan beginnen vrezen voor de concurrentie. Mclaren en redbull zal strijden om de titel

Toch niet meer dan logisch dat ze bij Ferrari meer tijd nodig hebben? Zowat alle wagens zijn evoluties, bij Ferrari is het een revolutie. Dan heb je altijd meer tijd nodig. We zullen wel zien hoe ver ze staat tijdens de eerste GP. Als ze hun huiswerk goed gemaakt hebben zullen ze er tegen dan wel staan. Verder is het gissen naar de sterkte van de andere teams. Lotus bewijst dat nog eens fijntjes. Voor sommigen waren ze na de eerste test al wereldkampioen en deze testweek kunnen ze al meteen hun boeltje pakken.

ja maar met 1 verschil met ferrari is, dat ferrari al van in jerez geen toptijden kan rijden, en dat men bij ferrari zelf zegt, dat ze nog heel veel werk zal hebben. En terwijl mclaren en redbull al race-simulaties kan uitvoeren, moet ferrari nog de problemen van de aerodynamica zien op te lossen

Tja, dat is een keuze die ze maken. Nog niet eens zo'n slechte. Je kan het beter omgooien dan blijven aanmodderen. Het kan heus echt wel snel gaan.

Folkert

Citaat van: Makke op 22 februari 2012 - 20:54:25
Citaat van: Burorri op 22 februari 2012 - 20:49:36
Citaat van: Jeroen op 22 februari 2012 - 20:17:27
DAt mag wel, maar kost een hele hoop geld. Maar dat is niet het probleem van Lotus, veel erger is dat ze blijkbaar een nieuw chassis moeten gaan bouwen. Dat duurt wel even. Een week of 3 begrijp ik van Gary anderson.
Wat ik dan niet begrijp is dat ze niet met het oude chassis blijven rijden om toch nog iets op te steken. Ze zullen wel reden hebben, maar voor zo ver ik nu zie, zie ik geen reden.

Iets op te steken? Van data die beïnvloed wordt door een slecht chassis? Dan zou je je wel eens kunnen baseren op verkeerde info.
Het eerste chassis was toch goed?
Trotse vader van Rosalie(L)

lieven

Daar ze hem toch niet hebben laten overvliegen zal er mss toch ook ene probleem zitten in het eerste chassis?
Dit moet echt wel klote zijn voor Lotus.
Dat je niet kan mee doen aan de tests daar je auto nog niet af is is een ding maar de tests moeten opgeven omdat er een groot probleem gevonden is is echt wel klote!

Bart VD

Misschien hebben ze bij Lotus wel ontdekt dat er een afzichtelijke knik in de neus zit?  :D
This space for rent