Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Fabian

Citaat van: Kootje op 14 februari 2012 - 17:57:42
Ik had begrepen dat zij 'n soort van F-duct in hun voorvleugel zullen hebben, omdat de regels omtrend de F-duct niet de voorvleugel behelsen.
Dat zou dan het revolutionaire moeten zijn, maar uiteraard is dit nog pure speculatie.

Ah oke. Het is inderdaad nog speculeren maar als het waar is lijkt me het geen slecht idee.

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 14 februari 2012 - 18:01:38
Citaat van: Kootje op 14 februari 2012 - 17:57:42
Ik had begrepen dat zij 'n soort van F-duct in hun voorvleugel zullen hebben, omdat de regels omtrend de F-duct niet de voorvleugel behelsen.
Dat zou dan het revolutionaire moeten zijn, maar uiteraard is dit nog pure speculatie.

Ah oke. Het is inderdaad nog speculeren maar als het waar is lijkt me het geen slecht idee.

Nou, nou....speculeren. Autosport kon eind 2011 al een tekening laten zien van de "F-duct voorvleugel" van Mercedes.

Kootje

Het speculeren zit 'm ook meer in het feit of dat het revolutionaire is, en of het dan ook als F-duct werkt.  ;)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 14 februari 2012 - 18:14:25
Het speculeren zit 'm ook meer in het feit of dat het revolutionaire is, en of het dan ook als F-duct werkt.  ;)

Oh, bedoel je dat...Tja, da's afwachten. Zelfs voor de mannen van Mercedes! :)

Kootje


Jozef

Citaat van: Fabian van Tiel op 14 februari 2012 - 17:56:53
De vlakke neusbodem zie ik ook niet snel gebeuren. Ik had ook het idee dat er geen andere optie was, of de getrapte neus of de neus zoals McLaren die heeft. Maar goed we weten het natuurlijk pas als we W03 hebben gezien.

Een lage neus (en dan bedoel ik een echt lage, de neus van de MP4/27 is in feite nog steeds een hoge neus) is nog steeds toegelaten hoor, alleen doet niemand het omdat je dan te weinig lucht onder de auto door krijgt.

Wizard

Citaat van: Bart VD op 14 februari 2012 - 10:52:09
Euh, nu niet om nog wat olie op het vuur te gooien, maar:

http://badgergp.com/2012/02/one-step-too-far-why-f1-noses-are-out-of-joint/

"Remember Mark Webber getting airborne in Valencia 18 months ago? That was all to do with the fact the higher front end of his Red Bull came into contact with the rear tyre of Heikki Kovalainnen, and resulted in the friction pushing the car upwards. Had it been the 2012-look nose it would not have happened.

There have also been fears that a t-bone style accident could lead to a driver being struck by the front of the car, but this change means the sidepods should get the brunt of a side impact crash. Phew!"


Gewoon uit interesse en om het hoe/waarom van deze aartslelijke neuzen te snappen, maar hoe kunnen Webber's accident en een potentiele onthoofding van de piloot vermeden worden als het puntje van de neus (en dus ook de onderkant) niet lager ligt dan voorheen?

De nieuwe regel heeft zijn uitwerking gemist doordat teams de neuzen niet hebben verlaagd maar een hap uit de bovenkant hebben genomen.

Wizard

Citaat van: Matthijs op 14 februari 2012 - 14:21:58
Ik verwacht wel dat de FIA ingrijpt, want het zijn nu potentiƫle moordwapens geworden.

Zo kun je het benaderen, ja. ;)

Wizard

Citaat van: Jozef op 12 februari 2012 - 21:28:08
Citaat van: Kootje op 10 februari 2012 - 09:53:52
Citaat van: Jozef op 10 februari 2012 - 04:08:52
Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 21:09:44
En de 2012 bolides zijn per definitie langzamer dan de 2011 bolides?

In principe wel ja, wegvallen van EBD gaat ze zomaar een seconde kosten en dan is er nog extra verlies door de lagere neuzen (minder lucht onder de vloer door, dus nog minder downforce).

Hoewel ik je verhaal niet in twijfel wil trekken, moet ik hier toch 'n kanttekening bij plaatsen.
Dat extra verlies door die lagere neuzen is nihil, als het er al is.
In theorie heb je gelijk hoor, maar als ze 't al zijn, zijn de meeste neuzen niets of nauwelijks lager.
Juist om nog steeds diezelfde ruimte tussen onderkant neus en wegdek te houden, zijn die neuzen nu zo afzichtelijk.
Het is namelijk alleen de bovenkant van de neus die verlaagd is.

Ooit eens met aerodynamica bezig geweest? Waar het voorste punt van de neus ligt is juist enorm belangrijk voor hoeveel lucht er onder en boven de neus stroomt. En het is niet alleen de bovenkant die verlaagd is, vorig jaar hadden de meeste teams ook al een flinterdunne neus en deze komt nu gewoon een centimeter of 5 (?) lager te liggen.

Zoveel lager ligt dat voorste punt niet. De neuzen zijn sowieso de afgelopen jaren lager te komen liggen. Maximale hoogte werd niet benut. En teams hadden afgelopen jaar inderdaad ook al een flinterdunne neus alleen compleet anders gevormd. Nu is de neus compleet plat waar deze afgelopen seizoenen bol liep. Dus het verlagen van de neus is voor 95% gebeurd door een hap aan de bovenkant te verwijderen. Dus als je het hebt over de lucht onder de vleugel/neus zal het weinig veranderen.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 15 februari 2012 - 07:44:07

Zoveel lager ligt dat voorste punt niet. De neuzen zijn sowieso de afgelopen jaren lager te komen liggen. Maximale hoogte werd niet benut. En teams hadden afgelopen jaar inderdaad ook al een flinterdunne neus alleen compleet anders gevormd. Nu is de neus compleet plat waar deze afgelopen seizoenen bol liep. Dus het verlagen van de neus is voor 95% gebeurd door een hap aan de bovenkant te verwijderen. Dus als je het hebt over de lucht onder de vleugel/neus zal het weinig veranderen.


Niet meer aan toe te voegen. Idd. is de onderkant van de neus onveranderd gebleven. En anders zou ik dolgraag een foto willen zien, waarop blijkt dat de onderkant van de neuzen anders is dan in 2011...

Gerard

#505
Preview van de Merc W03 ;D het meest essentiele onderdeel is donker.. (uiteraard)

Kootje

 :-\ Als ik dat zo zie, zullen ook zij een getrapte neus hebben. ::)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 15 februari 2012 - 20:32:35
:-\ Als ik dat zo zie, zullen ook zij een getrapte neus hebben. ::)


Niet iedereen is zo slim als die gasten van McLaren... ;D


;)

Enzo


Franky R.

Hoe toevallig dat het rond de plek van de verlaging, het beeld zeer onduidelijk wordt... :P
Eigenlijk zouden we een weddenschap of een soort pool moeten opzetten;


"Heeft de W03 een getrapte neus of niet...."

;D ;D ;D


;)