Tests en presentaties van 2012

Gestart door 0634, 26 december 2011 - 09:45:03

« vorige - volgende »

Enzo

#405
Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 23:12:08
Citaat van: Enzo op 09 februari 2012 - 22:53:27
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2012 - 22:46:12
Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 22:43:17
En dat met een WK winnaar overnemen, met al de kennis van Honda gratis, en een top teamleider. Button moest maar gaan. Dat is de beste zet die ze ooit hebben gemaakt. Nee niet echt. En wordt het nu niet wat, Daimler blijft er geen miljoenen in pompen. Het is Duits hè.
stapte Button niet zelf op?

Ja Button stapte zelf op. Daarnaast mochten/moesten er 310 mensen vertrekken nadat Honda zich had terug getrokken.
Het was overleven voor Brawn en de zijne, met nog maar 90 mensen in dienst, wat nog best (wk)lukte met de goede auto gebouwd door Honda. Maar Mercedes kreeg wel de nasleep van de personeelsreductie. Een slechte auto in 2010 en 2011 was het gevolg. 2012 is het jaar van de wederopstanding en 2013 is het jaar waar je ze vol op mag afrekenen. Als 2013 flopt dan verwacht ik inderdaad dat Mercedes de stekker eruit trekt. Maar laten we hopen dat dit niet zal gebeuren.  8)

Oke, dan heeft Button met  McLaren een mega zet gedaan. Maar sorry, Mercedes haalt het ook niet. Net als Ferrari, alweer. We spreken mekaar eind van het seizoen.

Zeker een goede move van Button, dat heeft hij goed aangevoeld!

Zullen we er een bescheiden weddenschap van maken Janke? Mijn voorspelling is dat Mercedes in 2012 haar eerste overwinning gaat behalen. Jij voorspelt dat dit niet gaat gebeuren?

De verliezer moet een seizoen lang een tekst naar keuze van de winnaar in zijn onderschrift plaatsen? Welke gedurende het seizoen naar keuze van de winnar gewisseld kan worden?

Kootje

Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 23:15:37
Nee hoor, ik lees beide kanten en trek een conclusie. Dus niet er vanuit gaan dat ik geluiden die me niet aanstaan in de wind sla. Mijn reactie was meer een provocatie op het ongegrond in twijfel trekken van Alonso.

Hoezo ongegrond ??
Dan mag je mij nu eens haarfijn uit gaan leggen, hoe hij kan weten dat de F2012 'n topauto is, zonder er ooit in gereden te hebben ??
En dan met de nadruk op WETEN.
Dat hij de verwachting uitspreekt op basis van informatie verkregen door windtunnels en dergelijke, oke ..... snap ik.
Maar weten ??, dat kon hij tot vandaag niet.
En nu hij het wel kan weten, blijft hij verdacht stil.
Althans, op de sites waar ik m'n nieuwtjes lees, staan geen quotes van Alonso.

Wizard

Citaat van: Kootje op 09 februari 2012 - 23:24:54
Hoezo ongegrond ??
Dan mag je mij nu eens haarfijn uit gaan leggen, hoe hij kan weten dat de F2012 'n topauto is, zonder er ooit in gereden te hebben ??
En dan met de nadruk op WETEN.

Hoe kun jij weten of het niet zo is? Met de nadruk op WETEN? Nogmaals, je doet exact het zelfde wat je Alonso verwijt.

CitaatDat hij de verwachting uitspreekt op basis van informatie verkregen door windtunnels en dergelijke, oke ..... snap ik.
Maar weten ??, dat kon hij tot vandaag niet.
En nu hij het wel kan weten, blijft hij verdacht stil.
Althans, op de sites waar ik m'n nieuwtjes lees, staan geen quotes van Alonso.

Wat verwacht je dat Alonso dagelijks verslag uitbrengt? Want dat doet iedere coureur namelijk. Zie nieuwssites.

janke

Citaat van: Enzo op 09 februari 2012 - 23:22:05
Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 23:12:08
Citaat van: Enzo op 09 februari 2012 - 22:53:27
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2012 - 22:46:12
Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 22:43:17
En dat met een WK winnaar overnemen, met al de kennis van Honda gratis, en een top teamleider. Button moest maar gaan. Dat is de beste zet die ze ooit hebben gemaakt. Nee niet echt. En wordt het nu niet wat, Daimler blijft er geen miljoenen in pompen. Het is Duits hè.
stapte Button niet zelf op?

Ja Button stapte zelf op. Daarnaast mochten/moesten er 310 mensen vertrekken nadat Honda zich had terug getrokken.
Het was overleven voor Brawn en de zijne, met nog maar 90 mensen in dienst, wat nog best (wk)lukte met de goede auto gebouwd door Honda. Maar Mercedes kreeg wel de nasleep van de personeelsreductie. Een slechte auto in 2010 en 2011 was het gevolg. 2012 is het jaar van de wederopstanding en 2013 is het jaar waar je ze vol op mag afrekenen. Als 2013 flopt dan verwacht ik inderdaad dat Mercedes de stekker eruit trekt. Maar laten we hopen dat dit niet zal gebeuren.  8)

Oke, dan heeft Button met  McLaren een mega zet gedaan. Maar sorry, Mercedes haalt het ook niet. Net als Ferrari, alweer. We spreken mekaar eind van het seizoen.

Zeker een goede move van Button, dat heeft hij goed aangevoeld!

Zullen we er een bescheiden weddenschap van maken Janke? Mijn voorspelling is dat Mercedes in 2012 haar eerste overwinning gaat behalen. Jij voorspelt dat dit niet gaat gebeuren?

De verliezer moet een seizoen lang een tekst naar keuze van de winnaar in zijn onderschrift plaatsen? Welke gedurende het seizoen naar keuze van de winnar gewisseld kan worden?

STAAT Enzo. Die winnen helemaal niets. Misschien met een mazzeltje. Maar dan ben jij de winnaar. En anders kun je vanaf race 4 wel iets bedenken. Het is geen RBR en McLaren. En op dit moment doet Lotus het ook niet slecht. Of is dat maar mazzel????? Nee, Mercedes-AMG? 2 kwaliteits namen. Daar houdt het op. Zullen ze dit jaar ook in de DTM meemaken. ;D
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Stoere praat -bijna- jarige job! Ik ben benieuwd!

Enzo

Leuk, dit maakt het seizoen nog spannender!  8)
Succes janke!  ;D

Kootje

Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 23:27:20
Citaat van: Kootje op 09 februari 2012 - 23:24:54
Hoezo ongegrond ??
Dan mag je mij nu eens haarfijn uit gaan leggen, hoe hij kan weten dat de F2012 'n topauto is, zonder er ooit in gereden te hebben ??
En dan met de nadruk op WETEN.
Hoe kun jij weten of het niet zo is? Met de nadruk op WETEN? Nogmaals, je doet exact het zelfde wat je Alonso verwijt.

Omdat je het pas kunt WETEN, op het moment dat je gereden hebt.
Zo kun je ook pas WETEN of je nieuwe tv aan de mooi helder beeld en geluid geeft als je er tv op gekeken hebt, of je telefoon helder klinkt, goed bereik heeft als je 'm geprobeerd hebt.
De brochure kan er wel veelbelovend uitzien, maar de werkelijkheid is soms net ff anders.
Dat is met alles zo, en met 'n Formule 1 auto niet anders.
Je zult 'm eerst moeten uittesten, voordat je WEET of deze aan de verwachtingen voldoet.
Hoe mooi de behaalde windtunnelresultaten ook zijn.

En nogmaals: Ik verwijt Alonso helemaal niets.
Ik neem dat soort uitspraken alleen niet serieus op het moment dat hij nog niet gereden heeft.
Trouwens 'n mooi antwoord ook, 'n vraag met 'n vraag beantwoorden. ::)

Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 23:27:20
Citaat van: Kootje op 09 februari 2012 - 23:24:54
Dat hij de verwachting uitspreekt op basis van informatie verkregen door windtunnels en dergelijke, oke ..... snap ik.
Maar weten ??, dat kon hij tot vandaag niet.
En nu hij het wel kan weten, blijft hij verdacht stil.
Althans, op de sites waar ik m'n nieuwtjes lees, staan geen quotes van Alonso.
Wat verwacht je dat Alonso dagelijks verslag uitbrengt? Want dat doet iedere coureur namelijk. Zie nieuwssites.

Och, meestal zijn coureurs vrij spraakzaam als ze tevreden zijn.
De momenten dat ze stilletjes verdwijnen betekenen over het algemeen weinig goeds.
Maar dat terzijde, waar denk je dat ik m'n nieuwtjes lees dan ??
Op pornonetwerken ofzo ??
Kom op zeg.

Maar goed, hier gaan we wederom niet uitkomen.
Ik ben er, iig voor vandaag, klaar mee.
Welterusten. ;)

Wizard

Weet je Kootje, laten we afwachten wie waar staat. Dit wordt een never ending story. Alonso spreekt vertrouwen uit en hoe dan ook en waar Ferrari ook mag staan, ik vind dat prima. En natuurlijk geeft dat geen enkele garantie maar ik ga niet aannemen dat Alonso zomaar wat ijlt. Waar Ferrari staat zal mij, hoe dan ook, benieuwen. Ik verwacht ze op het zelfde niveau als vorig seizoen en alles wat ze beter zijn zie ik als meegenomen.

Jozef

Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 20:55:54
Citaat van: M@rc op 08 februari 2012 - 20:45:32
Citaat van: Jeroen op 08 februari 2012 - 19:09:52
Citaat van: Enzo op 08 februari 2012 - 19:07:05
Ik denk dat ze zo veel mogelijk tijd willen hebben om de auto te ontwikkelen. Zeker als je bedenkt dat het technische team flink versterkt is met Costa, Willis en Bell. Die eerste twee kwamen er natuurlijk laat bij maar kunnen nu elke dag goed gebruiken om nog een bijdrage te leveren. Het kan ook zijn dat ze een innovatief ontwerp hebben die ze geheim willen houden om zoveel mogelijk voordeel te hebben. Of beide... ::)
Haug zei zelfs dat het hem verbaasde dat niet meer teams besloten om pas bij de tweede tests de nieuwe wagen te gebruiken. Zo overtuigd was hij van hun manier. Maar ja, of hij gelijk heeft moet blijken. Ik denk dat het geen fuck uitmaakt.

Wordt in Jerez gefluisterd dat ze een voorvleugel hebben ontwikkeld die ze zo lang mogelijk geheim willen houden. Als het waar is zal er enkel nog een publiek geheim over blijven.

Het was niemand minder dan Lee MCKenzie, die dit gerucht de wereld in heeft gebracht. Hopelijk is het waar!! 8)
CitaatAccording to the BBC's Lee McKenzie, the Brackley squad are running the old car as "they are trying to hide a clever new front wing they have developed - they don't want their rivals to see it too early".

Als dat de reden zou zijn, zouden ze wel met de nieuwe auto rijden met een vleugel van vorig jaar erop. ;)

Jozef

#414
Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 21:09:44
Citaat van: Enzo op 09 februari 2012 - 21:03:05
Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 20:59:26
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2012 - 18:57:04
Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 18:36:48
Overigens, voor wat het waard is, Mercedes vandaag opnieuw het snelst!
ja, maar wel in een auto waarin ze niet gaan racen. Dus daar kunnen we weinig mee, vrees ik voor ze.

Geen idee in hoeverre deze is aangepast aan 2012 en of de aanpassingen een positief dan wel een negatieve invloed zal hebben op de snelheid. Misschien dat jij mij kunt bijpraten.

Geen aanpassingen, dit is 100% dezelfde auto als 2011.

En de 2012 bolides zijn per definitie langzamer dan de 2011 bolides?

In principe wel ja, wegvallen van EBD gaat ze zomaar een seconde kosten en dan is er nog extra verlies door de lagere neuzen (minder lucht onder de vloer door, dus nog minder downforce).

Om een voorbeeld te geven, de MP4/27 was op de eerste testdag 0.4s sneller dan de MP4/26 op zijn eerste dag, en dat was in zeer vergelijkbare weersomstandigheden. Wetende dat een auto in de loop van een seizoen nog 1 à 2 seconden sneller wordt door ontwikkelingen, kunnen we dus zeggen dat de MP4/26 op dit moment 0.6 à 1.6 seconden sneller zou zijn dan de MP4/27...

En dat zou dan nog nog een MP4/26 zijn met de Pirelli's van vorig jaar. Een 2011-auto met 2012-Pirelli's is dus per definitie bloedsnel. Ik durf met redelijk veel vertrouwen stellen dat Mercedes met de nieuwe auto 1.5-2 seconden langzamer zou zijn dan zat ze nu rijden. Tenzij ze iets héél geks hebben gevonden waardoor ze alle andere teams te snel af zijn natuurlijk. :D

Wat ik het opvallendst vind aan de tests tot nog toe, is de snelheid van Lotus die wel consistent de snelste 2012-auto zijn, met grote voorsprong! Gaat Kimi nog gelijk krijgen met zijn comeback... :o

Jozef

Citaat van: Enzo op 09 februari 2012 - 22:53:27
Citaat van: Jeroen op 09 februari 2012 - 22:46:12
Citaat van: janke op 09 februari 2012 - 22:43:17
En dat met een WK winnaar overnemen, met al de kennis van Honda gratis, en een top teamleider. Button moest maar gaan. Dat is de beste zet die ze ooit hebben gemaakt. Nee niet echt. En wordt het nu niet wat, Daimler blijft er geen miljoenen in pompen. Het is Duits hè.
stapte Button niet zelf op?

Ja Button stapte zelf op. Daarnaast mochten/moesten er 310 mensen vertrekken nadat Honda zich had terug getrokken.
Het was overleven voor Brawn en de zijne, met nog maar 90 mensen in dienst, wat nog best (wk)lukte met de goede auto gebouwd door Honda. Maar Mercedes kreeg wel de nasleep van de personeelsreductie. Een slechte auto in 2010 en 2011 was het gevolg. 2012 is het jaar van de wederopstanding en 2013 is het jaar waar je ze vol op mag afrekenen. Als 2013 flopt dan verwacht ik inderdaad dat Mercedes de stekker eruit trekt. Maar laten we hopen dat dit niet zal gebeuren.  8)

Dit verhaal klopt inderdaad (dat 2010 niks werd omdat BGP eigenlijk een team van niks was wat betreft personeel, in de loop van 2009 is er bijna niet gewerkt aan de auto van 2010), maar bij mijn weten heeft Mercedes wel in 2010 meteen weer veel mensen aangetrokken en had 2011 dus wél een goed jaar moeten worden.

Ik herinner me nog dat ik een jaar geleden tijdens de wintertesten zei dat ik dacht dat Mercedes races zou winnen in 2011. Niet dus. Ik denk dus dat je nu iets te lief bent voor je eigen team en dat 2012 al wel echt een jaar van de waarheid wordt, niet 2013 pas.

Wat dan wel weer zo is, is dat Costa, Willis en wie waren het nog allemaal, waarschijnlijk nog niet al te veel invloed hadden op de wagen van 2012. Dus in dat opzicht is wachten tot 2013 wel weer verstandig. :)

0634

Citaat van: Wizard op 09 februari 2012 - 23:15:37
Nee hoor, ik lees beide kanten en trek een conclusie. Dus niet er vanuit gaan dat ik geluiden die me niet aanstaan in de wind sla. Mijn reactie was meer een provocatie op het ongegrond in twijfel trekken van Alonso.
Is niet ongegrond. Er is voldoende reden om aan die uitspraak te twijfelen. Daarmee zeg ik niet dat de Ferrari een waardeloze wagen is hoor. Ik zeg alleen dat dat uitspraken totaal niets zeggen. Het is als DC die voor het seizoen zegt: dit jaar wordt ik kampioen.

robbert

nee je ziet het aan de testtijden, dat ze niet gaan meekunnen. Dat wordt ook bevestigd door ferrari en massa, dat de wagen eigenlijk nog niet zo goed is. Dus en ze hadden een heel seizoen om te verbeteren, wat moeilijk was, hoe gaan ze dat dan in een maand tijd doen? Nee , het ziet er niet zo goed uit voor ferrari

Gerard

http://www.planetf1.com/news/3213/7500584/Fry-Is-Not-Happy-With-Ferrari-s-F2012

Fry zegt " (nog) niet tevreden te zijn" ,maar dat er "ruimte voorverbetering is"

Dus als ik hem moet geloven, komt het wel goed met Ferrari...
Er is alleen een tijdsdruk..

Nah, als dat alles is ;)

Wizard

Citaat van: Jozef op 10 februari 2012 - 04:08:52
In principe wel ja, wegvallen van EBD gaat ze zomaar een seconde kosten en dan is er nog extra verlies door de lagere neuzen (minder lucht onder de vloer door, dus nog minder downforce).

Om een voorbeeld te geven, de MP4/27 was op de eerste testdag 0.4s sneller dan de MP4/26 op zijn eerste dag, en dat was in zeer vergelijkbare weersomstandigheden. Wetende dat een auto in de loop van een seizoen nog 1 à 2 seconden sneller wordt door ontwikkelingen, kunnen we dus zeggen dat de MP4/26 op dit moment 0.6 à 1.6 seconden sneller zou zijn dan de MP4/27...

En dat zou dan nog nog een MP4/26 zijn met de Pirelli's van vorig jaar. Een 2011-auto met 2012-Pirelli's is dus per definitie bloedsnel. Ik durf met redelijk veel vertrouwen stellen dat Mercedes met de nieuwe auto 1.5-2 seconden langzamer zou zijn dan zat ze nu rijden. Tenzij ze iets héél geks hebben gevonden waardoor ze alle andere teams te snel af zijn natuurlijk. :D

Wat ik het opvallendst vind aan de tests tot nog toe, is de snelheid van Lotus die wel consistent de snelste 2012-auto zijn, met grote voorsprong! Gaat Kimi nog gelijk krijgen met zijn comeback... :o

EDB heeft bij Ferrari nooit écht goed uitgepakt. Red Bull had hier het meeste profijt van dus ik verwacht bij de overige teams minder tijdschade. Om te reageren op de eerste testdag: De MP4/27 was op de eerste testdag 0.4s sneller dan de MP4/26 op zijn eerste? Dat betekent dat de 2012 sneller is. Want ook deze wordt door ontwikkeld. Dan praat ik wel over dezelfde fase van het seizoen. Maaar goed, de vraag die ik stelde vroeg ik aan de hand van de snelheid van Mercedes en als ik mij niet vergist zijn deze in een vroeg stadium begonnen met de ontwikkeling van de 2012 bolide. Mercedes is toch vrij vroeg gestopt met de ontwikkelingen van de 2011-bolide? Plus, EDB was lang niet zo effectief als bij een Red Bull. Wat ze met de 2012 bolide verliezen ten opzichte van de 2011 bolide is dus afwachten.