6 wereld kampioenen, deel 1

Gestart door Folkert, 22 december 2011 - 18:31:11

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 23 december 2011 - 20:54:38
Dat de wagen in 94 illegaal was, is volgens mij toch wel redelijk bekend. Alle illegale software zat erop, alleen het kon niet bewezen worden dat het ook werkelijk gebruikt was.
redelijk bekend of is het een feit?? ik blijf het een raar en ietwat onwaarschijnlijk verhaal vinden.

0634

Het is een feit, dat volgens mij redelijk bekend is inmiddels.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 23 december 2011 - 21:23:05
Het is een feit, dat volgens mij redelijk bekend is inmiddels.
ok, k vond dit op t internet:
On investigation, the FIA discovered "start sequence" (launch control) software in the Benetton B194 cars, and a variety of illegal software in rival teams' cars as well. FIA had no evidence the software was ever used, so teams found with the software received little to no punishment. No traction control software was found to be in the Benetton cars, however.

Alleen een launch control dus?? en andere teams gebruikten ook illegale software??

0634

Dat van die andere teams zou ik niet weten, jij hebt wiki als bron en dat is altijd wat gevaarlijk, ik kan het hoogstpersoonlijk aanpassen en dan is het weg ;).

Ik weet alleen wat o.m. James Allen er in de bio over Schumacher over schreef. En bv dit op de Daily Mail:

CitaatThe 1994 Formula 1 season proved to be a highly dramatic, emotional and controversial season in equal measure, which went from one saga to another.
With the banning of electronics, Williams struggled early on to get the most out of their package after dominating in 1993. But Benetton, on the other hand, were way out in front with the capable hands of a young Michael Schumacher winning six of the first seven races.

However, teams had complained that Benetton had illegal software on their car and following an investigation, the FIA agreed but amazingly could not prove the team had used it and thus Benetton escaped without punishment.

Schumacher would go on to win the 1994 title by one point from William's Damon Hill after the two's now infamous collision in the last race in Australia.

Ach, je kan er genoeg over vinden op het www. Het is verder ook niet zo belangrijk, vind ik. Er zullen wel vaker discutabele wagens gewonnen hebben, terwijl we het niet weten.

SDG

Citaat van: Jeroen op 23 december 2011 - 20:54:38
Dat de wagen in 94 illegaal was, is volgens mij toch wel redelijk bekend. Alle illegale software zat erop, alleen het kon niet bewezen worden dat het ook werkelijk gebruikt was.

Dat verhaal van 'optie 13' in het softwaremenu van de Benetton, bedoel je?

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 23 december 2011 - 23:46:57
Dat van die andere teams zou ik niet weten, jij hebt wiki als bron en dat is altijd wat gevaarlijk, ik kan het hoogstpersoonlijk aanpassen en dan is het weg ;).

Ik weet alleen wat o.m. James Allen er in de bio over Schumacher over schreef. En bv dit op de Daily Mail:

CitaatThe 1994 Formula 1 season proved to be a highly dramatic, emotional and controversial season in equal measure, which went from one saga to another.
With the banning of electronics, Williams struggled early on to get the most out of their package after dominating in 1993. But Benetton, on the other hand, were way out in front with the capable hands of a young Michael Schumacher winning six of the first seven races.

However, teams had complained that Benetton had illegal software on their car and following an investigation, the FIA agreed but amazingly could not prove the team had used it and thus Benetton escaped without punishment.

Schumacher would go on to win the 1994 title by one point from William's Damon Hill after the two's now infamous collision in the last race in Australia.

Ach, je kan er genoeg over vinden op het www. Het is verder ook niet zo belangrijk, vind ik. Er zullen wel vaker discutabele wagens gewonnen hebben, terwijl we het niet weten.
ja, ok, maar als ik wat verder kijk zie ik alleen een bevestiging dat er launch control software aanwezig was, wat ze dus alleen bij de start een klein voordeel zou kunnen hebben als ze het gebruikt zouden hebben. Verder is er helemaal niks gevonden door de FIA. Ik zie het probleem verder niet zo en als ik dan ook lees dat de dood van Senna op wat voor manier dan ook aan Schumacher/Benetton wordt gelinkt dan vindt ik dat echt belachelijk. Dan heb je het dus echt wel over Schumacher haters die met dat soort theoriƫn komen.

0634

Ik niet hoor! Ik zou niet weten wat Schumacher en Benetton te maken hebben met Senna's dood.

Kootje

Het enige dat je Schumi en Benetton in de dood van Ayrton kunt verwijten, is dat hij dusdanig onder druk werd gezet door dezen, dat hij teveel risico nam door direct vol op het gas te gaan nadat de safetycar verdwenen was.
Nu is dat niet zo vreemd, maar doordat er te weinig temperatuur in z'n banden zat, reed hij met 'n te lage bandenspannig, waardoor de bodem de grond raakte en hij de controle verloor.
Had Schumacher hem niet op z'n huid gezeten, was hij wellicht wat rustiger de herstart ingegaan.
Maar ja, om dan Schumacher de schuld te geven gaat wel wat ver, die deed gewoon z'n werk.
Het is niet zo dat hij Senna eraf roste, zoals hij met Hill deed en met Villeneuve probeerde.

0634

Schumacher heeft dan ook niets te maken met Senna's dood. Ik zie de link ook helemaal niet.

T.Nuvolari

Man man man, wat vind ik het vervelend dat elk topic waarin Schumacher voorkomt steeds dezelfde discussies tevoorschijn tovert.

Folkert

#40
Maar wie heeft het hier dan over de schuld van Schumie? En wie zou dan een hater zijn? Of gaat het over mensen van ander forum?
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 24 december 2011 - 11:28:42
Schumacher heeft dan ook niets te maken met Senna's dood. Ik zie de link ook helemaal niet.

Precies.
Je kunt het Schumacher moeilijk kwalijk nemen dat hij Senna onder druk zette.

0634

Citaat van: M@rc op 24 december 2011 - 11:53:23
Man man man, wat vind ik het vervelend dat elk topic waarin Schumacher voorkomt steeds dezelfde discussies tevoorschijn tovert.
Voor mij is deze anders nieuw. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand MS de schuld geeft van Senna's dood. Maar dat schijnt zo te zijn.

monaco2011

Citaat van: Burorri op 24 december 2011 - 12:19:34
Maar wie heeft het hier dan over de schuld van Schumie? En wie zou dan een hater zijn? Of gaat het over mensen van ander forum?
dat schrijf je zelf in je verhaal;

'Schumacher zou volgens velen Senna de dood in hebben gejaagd. Iets wat je volgens mij nooit van je CV gepoetst krijgt. '

Echt te belachelijk voor woorden. Daar draait het in racen toch om, de coureur voor je onder druk zetten?? Net als Button deed in Canada bij Vettel. Jammer dat je het toch nodig vond om het ff aan te halen.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 24 december 2011 - 09:34:47
Het is niet zo dat hij Senna eraf roste, zoals hij met Hill deed en met Villeneuve probeerde.
hij roste Hill er ook niet af natuurlijk ;)