Vergne en Ricciardo rijdersduo Torro Rosso

Gestart door Fabian, 14 december 2011 - 18:05:51

« vorige - volgende »

Fabian

Doet Torro Rosso er goed aan twee jonge coureurs aan te stellen, of was het beter om Buemi of Alguersuari één van de stoeltjes te laten behouden?

janke

Citaat van: Fabian van Tiel op 14 december 2011 - 18:05:51
Doet Torro Rosso er goed aan twee jonge coureurs aan te stellen, of was het beter om Buemi of Alguersuari één van de stoeltjes te laten behouden?

Twee nieuwe honden, tja wat moet je er van zeggen. Ik persoonlijk had dan liever Alguersuari behouden en één v/d twee nieuwe coureurs gecontracteerd. We zullen zien wat het brengt in 2012.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Eens met Janke. Maar wie weet hoe het uitpakt.

gloudiesaurus

Vind het verrassend, vooral dat Alguersuari aan de kant schuiven. Hij ging toch niet slecht en liet ook wel een stijgende lijn zien. Buemi was al twijfelachtig, degelijk coureur maar een beetje kleurloos. Een beetje zoals Heidfeld...

Vind dat Riccardio toch niet DE indruk heeft gemaakt bij HRT, in India werd hij nota bene verslagen door Karthikeyan??

En Verge ging lekker in de tests, dus hij zat er wel aan te komen... Toch werd hij vorig jaar ook verslagen door Robert Wickens...

Goed artikels trouwens Fabian!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Eens met Gloudiedinges! Daarnaast, is STR niet een beetje het test-en-rijp afdeling van Red Bull? Wat is de reden dat jonge honden worden geplaatst in de STR? Aftasten of ze snel genoeg zijn om Webber te vervangen, of....??

Enzo

Citaat van: Wizard op 14 december 2011 - 22:01:15
...Daarnaast, is STR niet een beetje het test-en-rijp afdeling van Red Bull? Wat is de reden dat jonge honden worden geplaatst in de STR? Aftasten of ze snel genoeg zijn om Webber te vervangen, of....??

Dat denk ik wel, ze zijn duidelijk op zoek naar nieuw talent en Webber gaat geen vijf seizoenen meer mee, zo lijkt het.
Blijf het verassend vinden dat Red Bull Alguesuari laat vertrekken, blijkbaar niet goed genoeg bevonden door de heren... ::)
Twijfel sterk of de nieuwe een verbetering zijn... :-X

gloudiesaurus

Jep dat was de reden Wizard...

Dus zullen ze bij STR tot inzicht zijn gekomen dat Buemi en Alguersuari allebei niet geschikt zijn voor de top. Zuur voor beide, denk dat ze allebei niet meer aan de start staan in 2012. Ze hebben nl. hun hele carrière op Red Bull geteerd en nauwelijks eigen sponsorgeld... Dat is het nadeel van Red Bull, een mooie kruiwagen maar als je uit hun programma wordt geschopt dan wordt het wel heel moeilijk.

En ze zijn niet de eerste, waar zijn bijv. Brendon Hartley en Scott Speed gebleven? En Tonio Liuzzi bijv? STR heeft op dat gebied ook wel een naam...

Maar als ik STR was had ik Alguersuari lekker gehouden, dan had je gelijk goed vergelijkingsmateriaal met Vergne/ Ricciardio.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ik denk ook dat Vergne en Ricciardo niet direct een verbetering zijn. Ze hebben allebei geen tot nauwelijks ervaring... Lekker voor de ontwikkeling van je auto.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Kennelijk is het niet gelukt om Trulli van zijn stoel te helpen bij Team Lotus....euh Team Caterham, ten faveure van Vergne?


En mss. wilde Red Bull niet zoveel betalen als HRT dat vroeg, anders hadden ze Ricciardo wel laten rijden bij dat team.


Maar ik denk dat we Alguersuari als vrijdagrijder terug zien bij RBR. Voor Buemi mogen we vrezen. Dat wordt DTM, IndiyCar of LMS voor die jongen.

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 14 december 2011 - 22:10:30
Ik denk ook dat Vergne en Ricciardo niet direct een verbetering zijn. Ze hebben allebei geen tot nauwelijks ervaring... Lekker voor de ontwikkeling van je auto.

Krijgen ze geen hulp van Red Bull? ;)

Wizard

Citaat van: Enzo op 14 december 2011 - 22:07:30
Dat denk ik wel, ze zijn duidelijk op zoek naar nieuw talent en Webber gaat geen vijf seizoenen meer mee, zo lijkt het.
Blijf het verassend vinden dat Red Bull Alguesuari laat vertrekken, blijkbaar niet goed genoeg bevonden door de heren... ::)
Twijfel sterk of de nieuwe een verbetering zijn... :-X

Jaime maakte een iets betere ontwikkeling door dan Buemi die weer wat constanter leek, maar toegegeven, beide geen hoogvliegers.

gloudiesaurus

Vond de tweede seizoenshelft van Alguersuari toch wel sterk...

STR zal nog wel hulp krijgen van Red Bull, maar minder dan toen bijv. Vettel er reed ;) Toen gebruikten ze compleet hetzelfde chassis, STR bouwt nu zelf een chassis in Italië...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens met Vergne 3 Fransmannen in de Formule 1 ;)

Na enkele jaren van droog staan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

T is goed voor de sport dat er weer een groot raceland als Frankrijk terugkomt. Leuk.

Fabian

Het is voor Frankrijk leuk dat er drie Fransen aan de start staan. Persoonlijk had ik Alguersuari nog wel een jaar bij STR gezien want de laatste races liet ie nog wel wat leuke dingen zien. Buemi is inderdaad erg kleurloos. Ik ben benieuwd wat de twee jonge coureurs gaan laten zien volgend seizoen.