Silly Season 2012!

Gestart door gloudiesaurus, 10 december 2011 - 21:14:32

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Kootje op 28 januari 2012 - 14:18:44
Mocht Giedo het laatste HRT stoeltje krijgen, zit hij dichter op 't vuur.
Namelijk er middenin.

Maar goed, jij claimt nu dat hij alleen maar 3e rijder is vanwege z'n portemonnee.
Denk dat ze dan beter Petrov aan hadden kunnen houden, die had meer cash te besteden.
Ik denk daarom dat z'n (non)talent ook wel 'n rol heeft gespeeld.
Daarnaast is zo'n testrol bij Renault ....oooops sorry.... LOTUS totaal geen garantie op 'n eventuele invalbeurt.
Dat konden we vorig jaar nog zien met Heidfeld die ipv Senna, Kubica mocht vervangen.
Ik vraag me dan ook openlijk af wat verstandiger is.
Test/reserverijder bij 'n topteam zonder te mogen testen/invallen ....of.... racen bij het meest waardeloze team sinds LOLA ??
Mooie voor de grote of threat  ::)

Petrov is eruit geknikkerd door zijn uitlatingen over het team, lijkt mij. En die heeft volgens mij geen interesse om met zijn miljoenen Russisch sponsorgeld 3de rijder te worden bij Lotus of een dubieus team als HRT. Iig lijkt me dat sterk. Ik blijf bij mijn mening dat HRT dit jaar niet eens het einde haalt. Dat ze weer met kunst en vliegwerk proberen te overleven. En als vd Garde/Boekhoorn graag willen racen, dan was allang bekend geworden dat vd Garde naar HRT gaat. Maar hij en zijn schoonvader weten ook wel dat het weggegooid geld is zoals HRT er nu voorstaat, en om daar te investeren. Of ze moeten beide een lange termijn visie hebben. En dat zou betekenen dat Boekhoorn zich inkoopt bij HRT. Ik kan het (helaas) niet anders zien. En och, misschien ben ik wel een doemdenker, en raced vd Garde toch dit jaar met een second hand auto rond.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Ergens ben ik het met Janke eens!


GvdG riep eerder al dat HRT geen optie was. Ik denk dat Janke daarop doelt?


Maar aan de andere kant nu liggen de zaken er heel anders voor en is het IMHO juist verstandig van GvdG om nu wel naar HRT te kijken...


Want daar doet GvdG toch alle moeite voor? Om F1 te rijden? Dan maakt het niet zo gek veel uit of dat nu in een HRT is. Het alternatief is nml. helemaal geen F1 rijden!


Terug naar de GP2 is een mogelijkheid, maar je moet je afvragen of je dat wel moet willen. Pastor deed dat en werd uiteindelijk kampioen in de GP2.


Maar kijk eens hoe weinig mensen Pastor voor vol aanzien? Ik i.i.g. niet, want die jongen deed er vier jaar over om kampioen te worden.  ::)  Vandaar dat ik het altijd betwist, als men daarnaar verwijst (vergeleken met Hamilton, Rosberg of Hulkenberg).


Nee, GvdG doet het er goed aan als hij tekent voor HRT. De ervaring pakt niemand meer van hem af en idd. zit hij ook midden in het F1-wereldje, wat het makkelijker maakt om een netwerk op te bouwen.


Want in de F1 weet je het maar nooit.


janke

#287
Citaat van: Franky R. op 28 januari 2012 - 18:02:10


GvdG riep eerder al dat HRT geen optie was. Ik denk dat Janke daarop doelt?


Dat bedoelde ik inderdaad over het blabla van hem. Eerst HRT afwijzen. Maar toen de stoeltjes toch wat anders werden verdeeld zoals bij Williams en Lotus blijft HRT over, tenminste als ze Liuzzi de deur wijzen. En die zal daar een afkoopsom eisen.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Die zogenaamde blabla over HRT is al van 'n seizoen geleden.
Toen heeft hij die woorden kracht bijgezet door er nog 'n jaar GP2 aan vast te plakken.
Dit jaar heeft hij echter te kennen gegeven, het wordt nu F1 of ik ga iets totaal anders doen, nog 'n jaar GP2 is iig geen optie.
Daarmee heeft hij wat mij betreft de deur naar HRT ook open gezet.
Lukt dit ook niet en gaat hij alsnog 'n jaartje GP2 doen, dan mag je pas van blabla spreken imo.
Voor de rest sluit ik me bij Franky aan.
HRT kan gewoon de opstap zijn die hij helaaas nodig heeft.
Hoe je 't ook went of keert, het is iig z'n enige en laatste kans op dit moment.

Kootje

Citaat van: Terminator op 28 januari 2012 - 16:39:55
Meest waardeloos zijn ze niet. Ze hebben het nu al twee jaar op rij gepresteerd om voor Virgin te blijven in het kampioenschap.

Hi Terminator, welkom op 't forum.
Ik bedoelde niet zozeer hun prestaties, maar meer hun gehele bestaan.
Er bestaat op dit moment voor mij geen team dat er slechter voorstaat dan HRT.
Het is zelfs zo erg dat ze nu al roepen 'n stap achterwaarts ipv voorwaarts te zullen maken.
Vind ik iig vrij kansloos.

CitaatVerder heeft Vd Garde hier niet veel te winnen. Hetzelfde verhaal als met D'Ambrosio. Alleen heeft Vd Garde een teammaat die hij makkelijk aan moet kunnen.

Tuurlijk valt er weinig eer te behalen bij zo'n kansarm team als HRT.
Maar er valt ook niets te verliezen.
In 'n nog niet zo ver verleden was er Minardi.
Oke ..... toegegeven ..... minder kansarm dan HRT, maar toch niet het dreamteam van aankomend talent.
Toch zijn vele latere (sub)toppers daar ooit begonnen.
Waarom ??
Omdat Minardi hen die kans gaf.
Vervolgens deden ze dingen met die wagen waar niemand op gerekend had, en prompt staan er betere teams op hen te wachten.
Waarom zou dit niet via HRT kunnen ??
Bruno Senna ging via HRT naar Renault naar Williams.
Ik zou dus echt niet weten waarom Giedo niet hetzelfde zou kunnen.
Bij HRT heeft hij iig 'n laatste kans om te tonen wat hij waard is.
Ik zeg dus: AANPAKKEN !!!!




janke

Citaat van: Kootje op 28 januari 2012 - 21:17:03
Citaat van: Terminator op 28 januari 2012 - 16:39:55
Meest waardeloos zijn ze niet. Ze hebben het nu al twee jaar op rij gepresteerd om voor Virgin te blijven in het kampioenschap.

Hi Terminator, welkom op 't forum.
Ik bedoelde niet zozeer hun prestaties, maar meer hun gehele bestaan.
Er bestaat op dit moment voor mij geen team dat er slechter voorstaat dan HRT.
Het is zelfs zo erg dat ze nu al roepen 'n stap achterwaarts ipv voorwaarts te zullen maken.
Vind ik iig vrij kansloos.

CitaatVerder heeft Vd Garde hier niet veel te winnen. Hetzelfde verhaal als met D'Ambrosio. Alleen heeft Vd Garde een teammaat die hij makkelijk aan moet kunnen.

Tuurlijk valt er weinig eer te behalen bij zo'n kansarm team als HRT.
Maar er valt ook niets te verliezen.
In 'n nog niet zo ver verleden was er Minardi.
Oke ..... toegegeven ..... minder kansarm dan HRT, maar toch niet het dreamteam van aankomend talent.
Toch zijn vele latere (sub)toppers daar ooit begonnen.
Waarom ??
Omdat Minardi hen die kans gaf.
Vervolgens deden ze dingen met die wagen waar niemand op gerekend had, en prompt staan er betere teams op hen te wachten.
Waarom zou dit niet via HRT kunnen ??
Bruno Senna ging via HRT naar Renault naar Williams.
Ik zou dus echt niet weten waarom Giedo niet hetzelfde zou kunnen.
Bij HRT heeft hij iig 'n laatste kans om te tonen wat hij waard is.
Ik zeg dus: AANPAKKEN !!!!

Dan hoop ik dat Boekhoorn dezelfde gedachten/visie er over heeft als jij. Immers daar moeten die miljoenen vandaan komen om vd Garde te laten racen.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Ik hoop 't ook.  ;)

Gunstige voor Giedo is wel dat Marcel meer is dan alleen maar 'n sponsor.  ::)
Maar uiteindelijk zal alles staan of vallen met zijn portemonnee.  :-\

Terminator

#292
Citaat van: Kootje op 28 januari 2012 - 21:17:03
Tuurlijk valt er weinig eer te behalen bij zo'n kansarm team als HRT.
Maar er valt ook niets te verliezen.
In 'n nog niet zo ver verleden was er Minardi.
Oke ..... toegegeven ..... minder kansarm dan HRT, maar toch niet het dreamteam van aankomend talent.
Toch zijn vele latere (sub)toppers daar ooit begonnen.
Waarom ??
Omdat Minardi hen die kans gaf.
Vervolgens deden ze dingen met die wagen waar niemand op gerekend had, en prompt staan er betere teams op hen te wachten.
Waarom zou dit niet via HRT kunnen ??

Het verschil met de Minardi van toen was dat de Minardi nog wel enigszins competitief was dat ze met andere teams konden strijden. Alonso kon zich af en toe eens op plek 15,16 zetten tussen de Benettons. Dan maak je best indruk ja. Het probleem met de HRT is dat als iemand daar een seconde harder rijdt hij nog steeds op de laatste rij staat. Je kunt er niks mee winnen. En je kunt op zo'n manier ook niet echt indruk maken op anderen.

En jouw voorbeeld over Senna. Die heeft alleen zijn naam mee. Daarom zit hij er nog. En omdat hij poen mee neemt. Het is toch niet zo dat hij indruk heeft gemaakt in de HRT. Toen Klien een keertje mocht mee doen, was hij direct een seconde sneller dan Senna.

Maar gezien Vd Garde carriere is dit de enige mogelijkheid om nog in de F1 te komen. Nog een jaartje GP2 zal ik niet doen.

KVDracer

VdGarde heeft in september of augustus, denk ik,  zijn column in een F1 magazine geschreven dat hij niet bij HRT wilt rijden omdat hij daar niets te bewijzen heeft ...

Franky R.

Citaat van: KVDracer op 29 januari 2012 - 14:21:54
VdGarde heeft in september of augustus, denk ik,  zijn column in een F1 magazine geschreven dat hij niet bij HRT wilt rijden omdat hij daar niets te bewijzen heeft ...

Klopt, maar toen was er veel mogelijk qua stoeltjes. Zelf Lotus Renault was een mogelijke optie. GvdG zet nu gewoon de 'tering naar de nering', IMHO.

KVDracer

Citaat van: Franky R. op 30 januari 2012 - 20:34:25
Citaat van: KVDracer op 29 januari 2012 - 14:21:54
VdGarde heeft in september of augustus, denk ik,  zijn column in een F1 magazine geschreven dat hij niet bij HRT wilt rijden omdat hij daar niets te bewijzen heeft ...

Klopt, maar toen was er veel mogelijk qua stoeltjes. Zelf Lotus Renault was een mogelijke optie. GvdG zet nu gewoon de 'tering naar de nering', IMHO.

Ik vind dat wanneer je geen band hebt met een F1 team, zoals de RedBull junior rijders, dat je zo geen uitspraken moet doen. Tenzij je al een contract op zak hebt.

Franky R.


SDG

Citaat van: Franky R. op 07 februari 2012 - 14:22:18
Over RedBull-juniors gesproken...
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_hinderde_mijn_toekomst/

Dit verhaal doet mij wat denken aan dat van Verstappen in 2001/2002, toen hij door Walkinshaw halverwege 2001 al 'bevestigd' was bij Arrows en zo niet langer een optie was voor andere teams.

Franky R.

Citaat van: SDG op 07 februari 2012 - 16:00:36
Citaat van: Franky R. op 07 februari 2012 - 14:22:18
Over RedBull-juniors gesproken...
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_hinderde_mijn_toekomst/

Dit verhaal doet mij wat denken aan dat van Verstappen in 2001/2002, toen hij door Walkinshaw halverwege 2001 al 'bevestigd' was bij Arrows en zo niet langer een optie was voor andere teams.

Met het verschil dat Jos een zwart op wit gestelde cotract had. Maar echt netjes is het niet. Het is Jaime die er de grootste schade van ondervindt, doordat RBR niet eerlijk kon zijn.

Wie weet had hij nu een stoeltje gehad, om daarmee verder te werken aan zijn carriere!

Vies spel van RBR. :(

Fabian

Verre van netjes wat daar gebeurd is. Snap echt niet dat ze bij RBR zo'n vies spelletje spelen.