Silly Season 2012!

Gestart door gloudiesaurus, 10 december 2011 - 21:14:32

« vorige - volgende »

KVDracer


Fabian

Citaat van: KVDracer op 26 januari 2012 - 20:49:38
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=38877

Mss toch een grote concurrent voor VdGarde.

Zou zo maar kunnen, maar is dat nou echt wat Petrov wil. In het achterveld zijn rondjes rijden. We zullen het zien.

Enzo

Uiteindelijk zullen de centen het bepalen. Vind Petrov niet beter dan Liuzzi iig...

Fabian

Citaat van: Enzo op 26 januari 2012 - 21:37:39
Uiteindelijk zullen de centen het bepalen. Vind Petrov niet beter dan Liuzzi iig...

De centen zullen zeker bepalend zijn. Zal toch niet zo heel lang meer duren voordat HRT met de tweede coureur komt. Of kiezen die voor één coureur komend seizoen?

Enzo

Citaat van: Fabian van Tiel op 26 januari 2012 - 21:41:36
Citaat van: Enzo op 26 januari 2012 - 21:37:39
Uiteindelijk zullen de centen het bepalen. Vind Petrov niet beter dan Liuzzi iig...

De centen zullen zeker bepalend zijn. Zal toch niet zo heel lang meer duren voordat HRT met de tweede coureur komt. Of kiezen die voor één coureur komend seizoen?

Tja, haast is niet meer geboden iig. Het is immers het laatste stoeltje.
Ze zullen lang wachten op het hoogste bod, vermoed ik.

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 24 januari 2012 - 22:22:19
D'Ambrosio had er meer aan gehad als hij zelf kon racen...

Reserve / testcoureur stelt tegenwoordig niet meer zoveel voor.

Leg mij nou eens de context uit tussen  D"Ambrosio en vd Garde. Die Belg mag af en toe eens op een vrijdag rijden.  Hij verdiend centen. Het blabla figuur uit Holland heeft nog helemaal niks. En zal het gebeuren dat hij de kleine Liuzzi van de troon stoot?? Boekhoorn is gek, ja stapelgek.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Wat heeft de ene dan met de andere te maken? En waarom is hij een blabla figuur? Volgens mij is er helemaal niets mis met vd Garde, is hij ambitieus, en spreekt hij dat uit. Niets mis mee. Of hij goed genoeg is voor F1, is een andere kwestie, maar dat hij de drive heeft en uitspreekt om F1 te rijden is uitstekend.

SDG

#277
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/heidfeld-stapt-over-naar-sportscars/

Bye bye, Nick! 170 GP's en er nooit eentje gewonnen. Wel acht keer tweede, een absoluut record.

janke

Citaat van: Jeroen op 28 januari 2012 - 08:11:27
Wat heeft de ene dan met de andere te maken? En waarom is hij een blabla figuur? Volgens mij is er helemaal niets mis met vd Garde, is hij ambitieus, en spreekt hij dat uit. Niets mis mee. Of hij goed genoeg is voor F1, is een andere kwestie, maar dat hij de drive heeft en uitspreekt om F1 te rijden is uitstekend.

Versta me niet verkeerd Jeroen. vd Garde verkondigd dat hij druk bezig is en nog kansen ziet. Maar waar?? HRT? Dat zou je toch niet willen?? En dat hij graag F1 wil rijden, is zekers uitstekend, inderdaad niets mis mee. Maar  probeer dan bij Caterham wat te bereiken, al is de kans klein, want voorlopig zit Trulli daar nog. Maar ik zie Caterham sneller vooruit komen dan HRT. Want die hebben wat meer middelen om de wagen door te ontwikkelen. Wat D'Ambrosio betreft, is die slimmer. Hij gaat voor een testrol. En legt zich daar bij neer. Wat vd Garde mijns inziens niet wil. Die wil dus blijkbaar alleen maar racen.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 28 januari 2012 - 11:03:58
Citaat van: Jeroen op 28 januari 2012 - 08:11:27
Wat heeft de ene dan met de andere te maken? En waarom is hij een blabla figuur? Volgens mij is er helemaal niets mis met vd Garde, is hij ambitieus, en spreekt hij dat uit. Niets mis mee. Of hij goed genoeg is voor F1, is een andere kwestie, maar dat hij de drive heeft en uitspreekt om F1 te rijden is uitstekend.

Versta me niet verkeerd Jeroen. vd Garde verkondigd dat hij druk bezig is en nog kansen ziet. Maar waar?? HRT? Dat zou je toch niet willen?? En dat hij graag F1 wil rijden, is zekers uitstekend, inderdaad niets mis mee. Maar  probeer dan bij Caterham wat te bereiken, al is de kans klein, want voorlopig zit Trulli daar nog. Maar ik zie Caterham sneller vooruit komen dan HRT. Want die hebben wat meer middelen om de wagen door te ontwikkelen. Wat D'Ambrosio betreft, is die slimmer. Hij gaat voor een testrol. En legt zich daar bij neer. Wat vd Garde mijns inziens niet wil. Die wil dus blijkbaar alleen maar racen.
Oké, over de visie van de twee kan je inderdaad twisten, maar waarom je Giedo een blabla figuur noemt is mij niet helemaal duidelijk. Zo hoog blaast hij toch niet van de toren?

Op zich is een testrol een alternatief, zo blijf je in de buurt, bouwt connecties op en krijg je wellicht een kans om in te vallen.  Maar laten we wel wezen: zo heel veel stelt het niet meer voor. Er is een test in mei waar ze misschien wat kunnen testen, maar daar houdt het verder mee op. Kans om je te laten zien is er niet echt, tenzij je kan bedingen dat je op vrijdagen mag rijden.

Bovendien kan ik me ook voorstellen dat Giedo gewoon zijn debuut wil maken, dan maar met HRT. Jerome is natuurlijk als een jaar GP-ervaring rijker. Die heeft het allemaal al gedaan en is Formule 1-coureur geweest. Voor vd Garde ligt dat anders, die wil misschien gewoon die ervaring meemaken. Kan ik me iets bij voorstellen. Of het verstandig is, is vers twee inderdaad. Dat zal dan moeten blijken. Maar goed, voorlopig heeft hij nog helemaal niets.

Fabian

Als Giedo voor HRT kiest kan hij zich misschien in de kijker rijden bij andere teams.

Kootje

Precies.
Zo heeft D'Ambrosio 't uiteindelijk ook gedaan.
Want laten we wel wezen, ook in de Virgin kon je geen potten breken.  ::)

janke

Citaat van: Fabian van Tiel op 28 januari 2012 - 13:03:11
Als Giedo voor HRT kiest kan hij zich misschien in de kijker rijden bij andere teams.

En daar heb ik persoonlijk zeer grote twijfels over. En D'Ambrosio heeft zich bij Virgin niet in de kijker gereden. Die is testcoureur dank zijn persoonlijke sponsor. Maar die zit tenminste nog dicht bij het vuur, om het zo te zeggen. En bij ziekte of andere oorzaken mag hij invallen.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Mocht Giedo het laatste HRT stoeltje krijgen, zit hij dichter op 't vuur.
Namelijk er middenin.

Maar goed, jij claimt nu dat hij alleen maar 3e rijder is vanwege z'n portemonnee.
Denk dat ze dan beter Petrov aan hadden kunnen houden, die had meer cash te besteden.
Ik denk daarom dat z'n (non)talent ook wel 'n rol heeft gespeeld.
Daarnaast is zo'n testrol bij Renault ....oooops sorry.... LOTUS totaal geen garantie op 'n eventuele invalbeurt.
Dat konden we vorig jaar nog zien met Heidfeld die ipv Senna, Kubica mocht vervangen.
Ik vraag me dan ook openlijk af wat verstandiger is.
Test/reserverijder bij 'n topteam zonder te mogen testen/invallen ....of.... racen bij het meest waardeloze team sinds LOLA ??
Mooie voor de grote of threat  ::)

Terminator

Meest waardeloos zijn ze niet. Ze hebben het nu al twee jaar op rij gepresteerd om voor Virgin te blijven in het kampioenschap.

Verder heeft Vd Garde hier niet veel te winnen. Hetzelfde verhaal als met D'Ambrosio. Alleen heeft Vd Garde een teammaat die hij makkelijk aan moet kunnen.