Silly Season 2012!

Gestart door gloudiesaurus, 10 december 2011 - 21:14:32

« vorige - volgende »

Folkert

#225
Citaat van: Franky R. op 11 januari 2012 - 02:27:36
http://www.gppits.net/nieuws/technische_vondst_renault/


Leuk! Weer een technische vondst van Renault!
Hopelijk komt de FIA niet met een e.o.a. achterlijke reden om het te verbieden. Dat zou andermaal de doodsteek zijn voor de F1, qua deelname van de fabrikanten.


Want wat voor een zin heeft het dan (om in de F1 te stappen)?


Aan de andere kant...het zal de neutrale fan worst wezen?
Wat jullie?
Hier houd ik nou van. ?Niet verbieden, lekker laten gaan. Zou wel erg mooi zijn voor Kimi, als hij ineens et kampioenswaardige auto mag beginnen.
Ik hoop echt dat het een hele stap omhoog is.

Misschien wel interresant: Zou Kimi dit geweten hebben? Kan zijn dat hij voor het tekenen van het contract specifieke informatie heeft gekregen dat hij heeft gedacht dat Renault serieuze stappen voor uit gaat maken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/newey_wilde_jaime_alguersuari/


Zo!
Dat lijkt er meer op! Jaime lijkt volgens Newey zelf te hebben bedankt...Geloofwaardig? Ik geloof Helmut Marko sowieso niet, met zijn ontspoorde geraas en geouwehoer!

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 11 januari 2012 - 14:14:43
http://www.gppits.net/nieuws/newey_wilde_jaime_alguersuari/


Zo!
Dat lijkt er meer op! Jaime lijkt volgens Newey zelf te hebben bedankt...Geloofwaardig? Ik geloof Helmut Marko sowieso niet, met zijn ontspoorde geraas en geouwehoer!
maak dr toch niet zo'n drama van man

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 11 januari 2012 - 19:10:24
Citaat van: Franky R. op 11 januari 2012 - 14:14:43
http://www.gppits.net/nieuws/newey_wilde_jaime_alguersuari/


Zo!
Dat lijkt er meer op! Jaime lijkt volgens Newey zelf te hebben bedankt...Geloofwaardig? Ik geloof Helmut Marko sowieso niet, met zijn ontspoorde geraas en geouwehoer!
maak dr toch niet zo'n drama van man


Op wie doel je? Helmut of mij?

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 11 januari 2012 - 19:10:24
Citaat van: Franky R. op 11 januari 2012 - 14:14:43
http://www.gppits.net/nieuws/newey_wilde_jaime_alguersuari/


Zo!
Dat lijkt er meer op! Jaime lijkt volgens Newey zelf te hebben bedankt...Geloofwaardig? Ik geloof Helmut Marko sowieso niet, met zijn ontspoorde geraas en geouwehoer!
maak dr toch niet zo'n drama van man
Met alle respect hoor, maar meestal ben jij de gene die van alles en nog wat een drama maakt. :)
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Franky R. op 11 januari 2012 - 14:14:43
http://www.gppits.net/nieuws/newey_wilde_jaime_alguersuari/


Zo!
Dat lijkt er meer op! Jaime lijkt volgens Newey zelf te hebben bedankt...Geloofwaardig? Ik geloof Helmut Marko sowieso niet, met zijn ontspoorde geraas en geouwehoer!

Tja, als hij het daarvoor gedaan heeft, alle respect voor zijn sterke karakter dan.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Vieze baas

Citaat van: gloudiesaurus op 12 januari 2012 - 13:43:26
http://www.gppits.net/nieuws/trulli_out_petrov_in/

Trulli eruit, en Petrov erin bij Caterham?

Zal geen hele grote vooruitgang zijn maar Trulli mag idd wel eens stoppen. Die rijdt al 4 jaar flets in de rondte. Dan heeft Petrov meer drive om te presteren denk ik. Ik ben sws wel benieuwd of Caterham definitief de aansluiting naar middenmoot kan maken dit jaar

Matthijs

CitaatIk ben sws wel benieuwd of Caterham definitief de aansluiting naar middenmoot kan maken dit jaar
Ik hoop het wel, maar het zou opnieuw een grote sprong moeten zijn. Lotus/Caterham maakte in 2011, mede dankzij de Renault-motoren, een sprong van circa een seconde op HRT en Virgin. Het gat in snelheid naar Williams was echter nog steeds groot en die krijgen dit jaar nu ook Renault-motoren. Als Williams nu ook een sprong maakt van een seconde is Caterham er nog niet, want ik geloof niet dat ze Sauber of STR kunnen bedreigen. Maarja, met Williams lijkt het niet zo best te gaan momenteel, dus wie weet...

gloudiesaurus

Lotus/ Caterham maakt wel stapjes, maar ik had eigenlijk verwacht dat ze in 2011 wel aansluiting zouden vinden. Niet dus, het gat was nog groot. Ze hadden wel voorsprong genomen ten opzichten van Virgin/ HRT waardoor ze in een soort niemandsland reden... Kovalainen kon het in de race overigens Williams nog wel eens moeilijk maken.

Dit jaar krijgt Caterham ook KERS, dat zal helpen. Ik verwacht dat ze zich nu toch langzamerhand achterin het middenveld gaan nestigen... dat is ook het doel van het team.

Ik denk wel dat Petrov het beter zal doen als Trulli. Petrov heeft de drive, en die is bij Trulli weg... Zou ook goed zijn voor Kovalainen, een verse teamgenoot zal voor extra motivatie zorgen :)

En het geld, dat is ook mooi meegenomen natuurlijk...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Vieze baas

Kovalainen zat aan t eind vh seizoen al aan de staart vd Williams' idd. En toch 1,5+ sec los van Virgin en HRT. Terwijl ze in begin 2010 allemaal even slecht waren.

Matthijs

Citaat van: Vieze baas op 12 januari 2012 - 17:51:11
Kovalainen zat aan t eind vh seizoen al aan de staart vd Williams' idd. En toch 1,5+ sec los van Virgin en HRT. Terwijl ze in begin 2010 allemaal even slecht waren.
Niet helemaal, de laatste drie races zat Kovalainen gemiddeld 7 tienden achter de traagste Williams. Met een sterkere motor zou Williams in 2012 een brug tever moeten zijn.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 12 januari 2012 - 14:45:19
Lotus/ Caterham maakt wel stapjes, maar ik had eigenlijk verwacht dat ze in 2011 wel aansluiting zouden vinden. Niet dus, het gat was nog groot. Ze hadden wel voorsprong genomen ten opzichten van Virgin/ HRT waardoor ze in een soort niemandsland reden... Kovalainen kon het in de race overigens Williams nog wel eens moeilijk maken.

Dit jaar krijgt Caterham ook KERS, dat zal helpen. Ik verwacht dat ze zich nu toch langzamerhand achterin het middenveld gaan nestigen... dat is ook het doel van het team.

Ik denk wel dat Petrov het beter zal doen als Trulli. Petrov heeft de drive, en die is bij Trulli weg... Zou ook goed zijn voor Kovalainen, een verse teamgenoot zal voor extra motivatie zorgen :)

En het geld, dat is ook mooi meegenomen natuurlijk...
Mja, als ik toch zag dat Petrov Senna al niet echt de baas kon, terwijl de Rus al 1,5 jaar bij het team zat, twijfel ik toch aan zijn kwaliteiten. Maar goed, we zullen zien.

T.Nuvolari

Inderdaad aan Kovalainen heeft onze Russische vriend een veel vettere kluif. Maar ik begrijp dat ze misschien een coureur willen die in 2013 nog voor het team rijdt i.p.v. Trulli die weggaat en de mogelijkheid dat mits Kovalainen zo blijft presteren die ook wel eens de sprong naar een beter team zou kunnen maken.

Citaat van: Matthijs op 12 januari 2012 - 18:08:25
Niet helemaal, de laatste drie races zat Kovalainen gemiddeld 7 tienden achter de traagste Williams. Met een sterkere motor zou Williams in 2012 een brug tever moeten zijn.

2012 is 2011 niet natuurlijk, mits een beter aeropakket en KERS zie ik ze er wel bijkomen. Gascoyne zei zelf dat de afgelopen 2 seizoenen de wagen vooral aerodynamisch tekort kwam, plak daarbij nog eens het ontbreken van KERS en je weet waarom. Qua motor moeten ze niet vrezen, zou immers dezelfde als Williams moeten zijn. Ze pakken het in mijn ogen goed aan. Rustig aan naar voren toewerken, beetje à la Jordan in het verleden.

Ik zie eigenlijk in Virgin en HRT ook eindelijk wat vooruitgang hoor. Vrigin gaat zich wat meer op de windtunnel en minder op CFD richten, HRT lijkt me vooral organisatorisch een stap voorwaarts te maken.

Matthijs

@M@arc:

Ik gun Kovalainen een sterk jaar. Volgens mij is het een getalenteerde en gemotiveerde coureur die prima in de subtop of middenmoot zou kunnen strijden.

Sowieso vind ik dat Caterham het goed doet. De teams zitten tegenwoordig enorm dicht bij elkaar. Zo heb ik al eens uitgerekend dat het gat met de poletijd vaak kleiner is dan Verstappen destijds in de Arrows.

Ik vrees alleen een slecht jaar voor HRT. Geen grote sponsors, daardoor te weinig geld, een grote reorganisatie waarbij het merendeel van het personeel weg is, etc. Ze hebben zelf al aangegeven in 2012 weer vanaf nul te beginnen.