Silly Season 2012!

Gestart door gloudiesaurus, 10 december 2011 - 21:14:32

« vorige - volgende »

Wizard

Zijn concurenten kunnen nog groeien en hebben een toekomst voor de boeg. Ik noem dat inversteren in jezelf hetgeen wat niet altijd te voorkomen is. Wat Barrichello doet is betalen om te rijden, dat is niet meer inversteren. Er zit geen groei meer in Rubens en coureurs die Barrichello nu niet oppikken, doen dat ook niet komende jaren. Verloren geld!

monaco2011

Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 15:44:47
Zijn concurenten kunnen nog groeien en hebben een toekomst voor de boeg. Ik noem dat inversteren in jezelf hetgeen wat niet altijd te voorkomen is. Wat Barrichello doet is betalen om te rijden, dat is niet meer inversteren. Er zit geen groei meer in Rubens en coureurs die Barrichello nu niet oppikken, doen dat ook niet komende jaren. Verloren geld!
die keus in dan toch aan het team???

Wizard

Ik begrijp je punt niet helemaal. Ik geef louter een mening over een situatie. Dat een teambaas uiteindelijk bepaalt wie in zijn bolide mag sturen, spreekt voor zich. Dat weerhoud mij er echter niet van om daar een oordeel over te vellen. Daarom bevind ik mij op fora.

0634

Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 14:57:52
tja, volgens mij moet ie dat gewoon lekker zelf weten. Wie kunnen niet zn portemonnee kijken toch?? voor hem is het waarschijnlijk sowieso een schijntje. Bovendien kan ie zn record nog wat aanscherpen. Als hij nu stopt en Schumacher gaat nog door tot 2013 is ie dat ook weer kwijt. Dat zou niet de hoofdreden mogen/moeten zijn natuurlijk, maar dat soort dingen spelen misschien nog wel mee. k zou jammer vinden als het ten koste van Sutil zou gaan, maar Barichello heeft het volste recht om dit te doen en ik zie niet in wat daar zielig aan is. t is pas zielig als ie door alles en iedereen om de oren wordt gereden.
Ik denk zomaar dat hij al een record heeft. Hij heeft 6 keer in een wagen gereden die wereldkampioen bij de coureurs werd en 6 keer was het zijn teamgenoot. Ik denk niet dat Schumacher dat record nog van hem afpakt ;).

0634

Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 15:55:52
Ik begrijp je punt niet helemaal. Ik geef louter een mening over een situatie. Dat een teambaas uiteindelijk bepaalt wie in zijn bolide mag sturen, spreekt voor zich. Dat weerhoud mij er echter niet van om daar een oordeel over te vellen. Daarom bevind ik mij op fora.
Zo is het. Bovendien vind ik het jammer dat het lange doorgaan van jongens die over de hill zijn de doorstroming van jonge aanwas tegenhoudt. Al hoeft de oude garde daar natuurlijk geen rekening mee te houden.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 15:55:52
Ik begrijp je punt niet helemaal. Ik geef louter een mening over een situatie. Dat een teambaas uiteindelijk bepaalt wie in zijn bolide mag sturen, spreekt voor zich. Dat weerhoud mij er echter niet van om daar een oordeel over te vellen. Daarom bevind ik mij op fora.
ja, en daar mag ik toch op reageren?? dat is alles wat ik doe

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 08 januari 2012 - 16:15:57
Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 14:57:52
tja, volgens mij moet ie dat gewoon lekker zelf weten. Wie kunnen niet zn portemonnee kijken toch?? voor hem is het waarschijnlijk sowieso een schijntje. Bovendien kan ie zn record nog wat aanscherpen. Als hij nu stopt en Schumacher gaat nog door tot 2013 is ie dat ook weer kwijt. Dat zou niet de hoofdreden mogen/moeten zijn natuurlijk, maar dat soort dingen spelen misschien nog wel mee. k zou jammer vinden als het ten koste van Sutil zou gaan, maar Barichello heeft het volste recht om dit te doen en ik zie niet in wat daar zielig aan is. t is pas zielig als ie door alles en iedereen om de oren wordt gereden.
Ik denk zomaar dat hij al een record heeft. Hij heeft 6 keer in een wagen gereden die wereldkampioen bij de coureurs werd en 6 keer was het zijn teamgenoot. Ik denk niet dat Schumacher dat record nog van hem afpakt ;).
ha ha, maar daarnaast zal ie toch ook wel een record willen waar ie wel trots op kan zijn.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 17:26:28
Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 15:55:52
Ik begrijp je punt niet helemaal. Ik geef louter een mening over een situatie. Dat een teambaas uiteindelijk bepaalt wie in zijn bolide mag sturen, spreekt voor zich. Dat weerhoud mij er echter niet van om daar een oordeel over te vellen. Daarom bevind ik mij op fora.
ja, en daar mag ik toch op reageren?? dat is alles wat ik doe

Ik bedoel het niet vervelend maar ik begrijp geen snars van het punt wat je probeert te maken. Je gaat Barrichello vergelijken met debuterend talent welke nog een hoop kunnen bieden/betekenen en als ik vervolgens toelicht waarom ik dit niet het zelfde vind reageer je met een one-liner dat de teams het zelf moeten weten. Dat is helemaal niet de discussie en slaat niet op het punt wat ik op mijn beurt maak. Dus ja, je mag zeker reageren, maar het moet wel aansluiten op elkander. Nu praten we compleet langs elkaar door. Maar goed, om het zooitje weer op rails te zetten: Hoe kijk jij tegen Barrichello aan, als hij enkel en alleen mee mag rijden doordat hij het meeste kan betalen?? Niet om z'n talent, niet omdat een team hem wilt om zijn ervaring maar puur en alleen omdat hij het meeste wilt betalen. Is het Barrichello-waardig om zo zijn carriere te beƫindigen? Ik vind van niet. Ik heb zoiets, Barrichello heeft genoeg successen gehad, heeft niks meer te bewijzen maar er is een tijd van komen en van gaan. Dan zie ik geen meerwaarde om krampachtig aan te blijven om maar te blijven. Bij debutanten kan betaald geld (veelal betaald door sponsoren) een inverstering voor de toekomst zijn. Ze worden niet -direct- opgepikt en kunnen door 'betaald te rijden' zichzelf in de picture sturen. Een verschil van dag en nacht met Barrichello. Dus je vergelijk krijg ik niet geplaatst.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 18:39:10
Citaat van: monaco2011 op 08 januari 2012 - 17:26:28
Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 15:55:52
Ik begrijp je punt niet helemaal. Ik geef louter een mening over een situatie. Dat een teambaas uiteindelijk bepaalt wie in zijn bolide mag sturen, spreekt voor zich. Dat weerhoud mij er echter niet van om daar een oordeel over te vellen. Daarom bevind ik mij op fora.
ja, en daar mag ik toch op reageren?? dat is alles wat ik doe

Ik bedoel het niet vervelend maar ik begrijp geen snars van het punt wat je probeert te maken. Je gaat Barrichello vergelijken met debuterend talent welke nog een hoop kunnen bieden/betekenen en als ik vervolgens toelicht waarom ik dit niet het zelfde vind reageer je met een one-liner dat de teams het zelf moeten weten. Dat is helemaal niet de discussie en slaat niet op het punt wat ik op mijn beurt maak. Dus ja, je mag zeker reageren, maar het moet wel aansluiten op elkander. Nu praten we compleet langs elkaar door. Maar goed, om het zooitje weer op rails te zetten: Hoe kijk jij tegen Barrichello aan, als hij enkel en alleen mee mag rijden doordat hij het meeste kan betalen?? Niet om z'n talent, niet omdat een team hem wilt om zijn ervaring maar puur en alleen omdat hij het meeste wilt betalen. Is het Barrichello-waardig om zo zijn carriere te beƫindigen? Ik vind van niet. Ik heb zoiets, Barrichello heeft genoeg successen gehad, heeft niks meer te bewijzen maar er is een tijd van komen en van gaan. Dan zie ik geen meerwaarde om krampachtig aan te blijven om maar te blijven. Bij debutanten kan betaald geld (veelal betaald door sponsoren) een inverstering voor de toekomst zijn. Ze worden niet -direct- opgepikt en kunnen door 'betaald te rijden' zichzelf in de picture sturen. Een verschil van dag en nacht met Barrichello. Dus je vergelijk krijg ik niet geplaatst.
goh, wat kun je het altijd weer ingewikkeld maken. Er is sowieso niet ehct sprake van debuterend talent en Barichello is niet degene die zich daar zorgen om moet maken. Hij moet alleen zorgen dat ie laat zien nog in de F1 thuis te horen. Hij kan het niveau nog steeds aan, maar wat mij betreft mag ie ook plaats maken. Of het Barichello waardig is als ie nog een seizoen betaald gaat rijden, hangt af van zn prestatie's. Ik denk dat die man prima zn eigen afwegingen kan maken.
Volgens mij praten we helemaal niet langs elkaar en sluit het prima op elkaar aan. Maar meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen.

Wizard

Als Barrichello nog thuishoort in de Formule 1 en met het huidige niveau kan meeklappen, begrijp ik niet waarom hij een eventueel verblijf zelf zou moeten financieren. Lijkt mij dat de teams dan aan z'n voeten hangen zeker gezien zijn palmares. Het feit dat Barrichello niet wordt benaderd door teams verklapt mij dat de tijd van gaan is aangebroken. Bewijzen dat hij nog F1-waardig is, doet hij al 18 jaar en als dan blijkt dat Barrichello op z'n retour is en niet meer wordt opgepikt heeft het geen meerwaarde om krampachtig aan te blijven. In dat jaar ga je niks meer bewijzen dan dat hij dit seizoen had kunnen doen.

0634

Naja, Williams zit gewoon op zwart zaad en heeft liever geld en een iets mindere rijder dan andersom. Daarom rammelt Rubens met zijn buidel.


Wizard

Inderdaad maar dat heeft niks meer te maken met talent, eerder met talentdoding. Niet de snelste/beste coureur krijgt een stoeltje maar diegene met de dikste beurs.

0634

klopt, maar als racefans kunnen wij dat natuurlijk veroordelen, maar Frank zal dat zelf ook wel anders willen zien. Het water staat hem echter aan de lippen blijkbaar. Misschien, denk ik soms, kan hij maar beter de handdoek in de ring gooien.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 08 januari 2012 - 19:47:50
Inderdaad maar dat heeft niks meer te maken met talent, eerder met talentdoding. Niet de snelste/beste coureur krijgt een stoeltje maar diegene met de dikste beurs.
tja, daar zijn we t allemaal wel over eens. Ik zie alleen geen reden waarom Barichello geen zak geld op tafel mag leggen en het team de beste oplossing te laten kiezen. t is echt niet zo dat ie daarmee enorm toptalent in de weg zit, sterker nog, hij is als rijder na Sutil wellicht de beste optie voor Williams

Wizard

Waar zeg ik dat Barrichello dat niet mag? Natuurlijk mag hij dat. Al staat hij de kozijnen bij FW thuis te schilderen om een zitje te bemachtigen. Dat mag allemaal. Alleen, en dat is mijn goed recht, mag ik daar het mijne van denken.